Gå til innhold

Kvinner (40+) som er barnløse, ikke gift og lignende, hvordan er dere lykkelige?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes det blir for enkelt å si at man er enten lykkelig eller ulykkelig. De aller fleste er lykkelige på noen måter og noen perioder av livet. Eller forskjellige grader av lykkelig.

Jeg er over 40 og for meg virker det som om de aller fleste jeg kjenner på min alder som har barn har forskjellige ting som gjør hverdagen ulykkelig. Selv om jeg ikke kan si at de er ulykkelige mennesker. De jeg kjenner som ikke har barn har varierende grader av lykke. Noen skulle gjerne ha hatt barn, men har akseptert at det ikke ble sånn, andre lever helt OK med avgjørelsen og har aldri utrykt noen sorg.

I ditt tilfelle så høres det ut som om du må jobbe med å skape noen relasjoner som funker, uavhengig av om du får barn eller ei.

Anonymkode: d84ee...31d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er dypt traumatisert etter en oppvekst med massiv omsorgssvikt, så jeg klarer ikke å ha mennesker tett innpå meg. Må leve etter strenge regler med hva jeg gjør, når og hvordan, for å komme meg gjennom dagene. Så jeg er mildt sagt ikke lykkelig 😔

Anonymkode: cf574...cc7

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er typisk at barn får en så stor rolle i disse debattene om lykke hos kvinner.

Vi er en tett venninnegjeng. Lykke har svingt med prøverørsforsøk, ekteskapsbrudd, dødsfall i nær familie, sykdom hos barn, med mer. Mitt inntrykk er at jeg som er gift og barnløs er omtrent like lykkelig som skilt venninne med tre barn, som den som er singel og barnløs men har et rikt sosialt liv. Den eneste som er jevnt negativ er hun som først mente en mann ville løse alt, når det ikke funket var barn løsningen på lykke, og nå er hun gift tobarnsmor, og da er det grunnen til at hun ikke er lykkelig, så hun er misunnelig på hun som er singel og fri. 

Anonymkode: 1d8cd...41c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner mange som er lykkelige som frivillig barnløse. De er ikke single da. De har gode partnerskap og mange venner. De reiser og opplever mye. 

Jeg misunner friheten deres, selv om jeg aldri ville vært foruten barna mine. Tror jeg og mannen kunne vært like lykkelig uten barn da. 

Anonymkode: 134d4...0a4

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så glad for, at det nok kan kalles lykkelig, over å ha bestemt meg for å ikke få barn i dette livet. :) 

Anonymkode: c4a5a...705

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg ikke om å få barn. Men jeg ønsker meg en mann. Det går an å få til et greit liv uten.. men det kan være vanskelig. En må bare prøve å finne ting som gleder, og endre hvordan man tenker om diverse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg må innrømme at jeg ikke alltid forstår hvorfor folk velger å ikke få barn - og noen kan faktisk ikke få barn - men denne kommentaren kunne du ha spart deg! 🤢🤮

Anonymkode: d69e2...46d

Ja la oss bli krenket👏🏻👏🏻

Anonymkode: cef20...c16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er godt over femti og vært singel i 20 år med unntak av noe sex i ny og ne, men ikke noe forhold. Frivillig barnløs.

Har en god jobb som jeg stortrives i, tjener svært bra og i fritiden min kjører jeg motorsykkel, fotograferer i naturen, padler, trener, spiser god mat og koser meg hver kveld og helg. 

Bor like ved skogen og vannet i en helt ny leilighet som jeg bare kan låse døra på og reise hvor jeg vil. 

Er selvstendig og savner ikke noe i livet mitt. Har gode venninner, noen med voksne barn nå og noen som er barnløse. 

Elsker å ha det sånn, uten å tenke på noen andre når jeg vil gjøre noe. 

 

Anonymkode: 197fe...a68

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Og det har du bestemt da, eller? 

Anonymkode: 680c0...34f

Jess, traff en nerve? Du kan ikke gå imot biologien din uansett hvor mye feministpropaganda du leser baby 😂

Anonymkode: 4e713...dbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

De er ikke lykkelige. Kjenner ikke en eneste barnløs dame over 40 år som oppriktig er lykkelig 

Anonymkode: 293ae...1b3

Hilsen bitter, singel mann, 43.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jess, traff en nerve? Du kan ikke gå imot biologien din uansett hvor mye feministpropaganda du leser baby 😂

Anonymkode: 4e713...dbb

Det moderne mennesket er så langt unna naturtilstanden at å argumentere med "biologi" er helt meningsløst. Du ser jo bare hvor mange her i tråden som er langt forbi det punktet der den "biologiske klokka" slutta å tikke, og aldri har ønsket seg barn.

Anonymkode: aafbe...335

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

De er ikke lykkelige. Kjenner ikke en eneste barnløs dame over 40 år som oppriktig er lykkelig 

Anonymkode: 293ae...1b3

Det gjør jeg. Er selv i den kategorien, og mine venninner som også er det er nok ikke mindre lykkelige enn de med mann og barn. Det handler om å finne det som er positivt i livet og dyrke fram mer av det, samtidig som man lærer seg å takle de mindre bra tingene. Dette gjelder likt for alle, uansett livssituasjon.

Anonymkode: 7614e...aea

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

De er ikke lykkelige. Kjenner ikke en eneste barnløs dame over 40 år som oppriktig er lykkelig 

Anonymkode: 293ae...1b3

Da kjenner du ikke mange. 

Men det sier mest om deg og omgangskretsen din.

 

Anonymkode: 41ef7...d7c

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg har flere barn og er over 45. Jeg lurer ofte på om jeg hadde vært lykkeligere som barnløs, fri og frank. Mye hadde vært annerledes da. Jeg tror egentlig ikke livet som stedsbunden familiekvinne er for meg.

Anonymkode: 33493...04d

Da har du ikke fantasi til å se livet uten. Forskning viser at eldre damer uten barn ofte rapporterer at de ikke har det bra. Unntak er de med manglende følelsesliv.  

 

 

Anonymkode: ace89...378

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Det moderne mennesket er så langt unna naturtilstanden at å argumentere med "biologi" er helt meningsløst. Du ser jo bare hvor mange her i tråden som er langt forbi det punktet der den "biologiske klokka" slutta å tikke, og aldri har ønsket seg barn.

Anonymkode: aafbe...335

Ignorere biologi, glemte at vi er på kg.. stemmer det ja 😂

 

Anonymkode: 4e713...dbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt problem er at jeg er psykelig sjalu og føler meg aldri pen nok, smart nok eller bra nok på noen vis. Jeg har ikke barn. Ikke søsken. Ung ufør. Ingen venner. Har ptsd pågrunn av fortiden /livet /oppvekst. 
Jeg har lenge innbilt meg at jeg ikke blir å få et liv i det hele tatt og at selvmord er eneste løsning hvis ikke noe endrer seg. 
Jeg hadde syntes et barnløst liv kunne fungert hvis jeg hadde hatt en vennekrets der hvertfall en del av dem ikke hadde barn dem heller.. jeg lever i stor ensomhet. Verste er at jeg ikke har noen hobbyer og liker ikke verken håndarbeid eller sykling eller bærplukking eller noe?

hvis jeg finner noe jeg virkelig liker så bor jeg dessverre så langt i gokk at jeg ikke kan komme meg til det fordi jeg heller ikke har sertifikat eller bil. 

Jeg er gjennomsnittlig pen og helt normalt utseende og kropp så opplever i tilegg at folk ikke skjønner noen ting av meg. Har tilogmed fått spørsmål om jeg er lesbisk siden alt virker så ‘’spesielt’’. 
Jeg har et rikt indre liv med en stor fantasi og mye humor. Går overens med både barn og eldre og alle kulturer, men det er alt annet som har gått fullstendig galt i livet. Så kjære TS (!) jeg kjenner meg igjen.

har heller ikke tenkt å være i et fast forhold fordi jeg blir enda sykere av det.

drømmer om en elsker men er redd man ender opp med følelser for personen (ja,jeg er veldig følsom å får lett følelser) så da legger jeg det på hylla + at jeg er sjenert naken og liker ikke kroppen så vanskelig med tanke på det åsså.

syntes forresten dem med barn varierer … noen virker kjempe lykkelig men mange virker misunnelig på meg som ikke har barn og de ser slitne og trøtte og gretne ut. 

Anonymkode: b7bbd...63c

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det moderne mennesket er så langt unna naturtilstanden at å argumentere med "biologi" er helt meningsløst. Du ser jo bare hvor mange her i tråden som er langt forbi det punktet der den "biologiske klokka" slutta å tikke, og aldri har ønsket seg barn.

Anonymkode: aafbe...335

Men er dette sunne kvinner med god oppvekst? Jeg forstår de som har traumer av egen barndom og ikke takler tanken på å oppdra barn. Evt de som ikke har særlig følelser for andre. 

Anonymkode: ace89...378

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ignorere biologi, glemte at vi er på kg.. stemmer det ja 😂

Selv om du ikke har utviklet deg forbi neandertalerstadiet gjelder ikke det alle andre også. Men slapp bare helt av, du finner sikkert noen å formere deg med hvis du virkelig vil. Vær bare klar over at stadig flere velger bort barn, så kanskje du burde bruke tiden din ute i virkeligheten og finne de som vil ha barn før de blir snappet opp, fremfor å vrøvle på KG om ting du overhodet ikke har peiling på.

Anonymkode: aafbe...335

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men er dette sunne kvinner med god oppvekst? Jeg forstår de som har traumer av egen barndom og ikke takler tanken på å oppdra barn. Evt de som ikke har særlig følelser for andre. 

Anonymkode: ace89...378

Jeg ser på meg selv om en sunn kvinne med normal oppvekst ja, hvordan det?

Anonymkode: aafbe...335

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...