Gå til innhold

Noen snakket om meg og omtalte meg som hun barnløse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 23.4.2024 den 15.00):

Du legger alt for mye i dette.

Anonymkode: 04cae...efb

Jeg skjønner godt at hun reagerte, uansett om hun muligens mistolket det harde blikket. Det var jo en merkelig kommentar.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Just now, Satansopp said:

Jeg skjønner godt at hun reagerte, uansett om hun muligens mistolket det harde blikket. Det var jo en merkelig kommentar.

 

Ja, spesielt i sammenheng med "hun er med denne gangen også, ja". De harde blikkene er vanskelig for oss å si noe om, det kan man fort tolke i sammenheng med det merkelige de sa i forkant. 

Anonymkode: 54ac7...92c

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er uansett lite medmenneskelig og respektløst å bruke det som benevnelse på person fordi ikke har navn. Det blir bare en dårlig adjektivhistorie om svenskebussturistene, hvor disse to sladrekjerringene ville blitt kalt verre ting også. Uansett om du velger å være barnløs, så har du hatt en vurdering rundt det på et tidspunkt eller flere, og det er en ganske inngrodd oppfatning og knyttet til tabu som mange andre ting i samfunnet fortsatt, uansett hva folk liker å proklamere politisk korrekt overfor andre. Hos disse to mobberne siver det ut på den måten, kanskje fordi de er litt sjalu også, over at du har tatt dette valget, noe de selv skulle ønske, men istedet har vært sauer og surnet over det. Om dere hadde blitt kjent istedet så ville dere kanskje funnet ut at dere hadde mer til felles, og hatt triveligere turer over grensa, som en sosial greie. Det er lettere å si enn gjøre, men prøv å hev deg over det, og ta det som en utfordring i lys av det positive og mulighetene som ligger der. Hva kan skje da?… beste ønsker fra meg med et voksent barn som er min lykke, men syns synd på småbarnsforeldre på min alder nå, og er glad jeg ikke er der:)

Anonymkode: 8973c...3d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, spesielt i sammenheng med "hun er med denne gangen også, ja". De harde blikkene er vanskelig for oss å si noe om, det kan man fort tolke i sammenheng med det merkelige de sa i forkant. 

Anonymkode: 54ac7...92c

Ja, det ER rart å si.

Skal sivilstatus og familieforhold på deltakerne liksom ha noen betydning for turene? Det er i hvert fall nærliggende å tenke at disse damene misliker TS. Om det er fordi de synes hun er rar som er snart førti og ikke har barn (enkelte damer skjønner jo faktisk ikke at andre kan være frivillig barnløse), eller om det er en annen årsak og de kun omtaler henne som "hun barnløse" fordi det er dét de vet om henne/husker ikke navnet/ det er det som skiller henne fra resten av deltakerne i gruppa..ikke godt å si.

Jeg hadde ikke syntes det var koselig om noen omtalte meg slik. Heldigvis bryr jeg meg ikke så mye om meningene til sure slarvekjerringer, eller om folk ikke liker meg, så det hadde ikke gått dypt inn på meg, men jeg ville syntes det var merkelig og unødvendig oppførsel 😬

Anonymkode: 66345...3ae

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du legger alt for mye i dette. Og hun så neppe «hardt» på deg fordi du er barnløs.

Det er helt normalt at man forklarer en person ut fra det som er spesielt for den personen. «Hun med det røde håret», «han som halter litt», «hun som bor i den store, gule villaen» osv. Men det betyr jo overhodet ikke at folk mener at personer kun er den ene tingen. Det er bare måten de forklarer deg på, sånn at folk skjønner hvem du er. 

Anonymkode: 8a074...28d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var noen damer som har et så meningsløst liv at de bruker fritiden sin på å baksnakke andre. Det er bare p syntes synd på dem også gå videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk sier så mye rart og biter seg gjerne i den ene tingen som skiller seg fra dem selv og/eller flertallet, det ligger sjelden så mye mer i det. Du trekker fram at de røyker, betyr det at du ser ned på dem av den grunn, eller var det bare det som definerte dem i dine øyne der og da?

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropp harryturene så slipper du problemet

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo dritfrekt men jeg ville ignorert dem og tenkt at det er de som har problemer.

 

Anonymkode: 1e7d6...2b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men hva slags måte er det å definere noen på? Dog lurer jeg fortsatt på hvordan de vet at dama er barnløs. 

Anonymkode: 54ac7...92c

Nei, jeg sier jo ikke at det er noe særlig ålreit, men samtidig kan TS' reaksjon tyde på at hun ikke står så støtt i valget om å være barnløs.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (2 timer siden):

Folk sier så mye rart og biter seg gjerne i den ene tingen som skiller seg fra dem selv og/eller flertallet, det ligger sjelden så mye mer i det. Du trekker fram at de røyker, betyr det at du ser ned på dem av den grunn, eller var det bare det som definerte dem i dine øyne der og da?

Godt poeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonymus Notarius said:

Nei, jeg sier jo ikke at det er noe særlig ålreit, men samtidig kan TS' reaksjon tyde på at hun ikke står så støtt i valget om å være barnløs.

Ingenting tyder på det, TS er bare irritert over å bli definert ut fra om hun har barn eller ikke. Om blikkene hun fikk faktisk var harde skal jeg derimot ikke uttale meg om. 

Anonymkode: 54ac7...92c

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg vet ikke hva du ellers forventet av deres sosioøkonomiske lag, ts? Du beskriver kvinner av høy alder i et lavere sosialt og økonomisk lag av folket. Der samler det seg «grums», og der er det holdninger og nye tanker sist får satt seg. De ser trolig ned på de fleste som lykkes her i livet.

Om de hadde bifalt ditt liv ville jeg derimot tatt grep - det er et dårlig tegn for egne livsvalg. Styr etter hvem du ønsker bifall fra, og husk at det betyr at det er en rekke mennesker du ikke ønsker bifall til - fordi du ikke bifaller deres livsvalg.

Anonymkode: 91db1...122

Og du ser ikke ned på noen? Himmel og hav, for et menneskesyn du har! 

Anonymkode: cf77b...ccb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kudos skrev (2 timer siden):

Det var noen damer som har et så meningsløst liv at de bruker fritiden sin på å baksnakke andre. Det er bare p syntes synd på dem også gå videre.

De baksnakker vel ikke andre her? Hadde de begynt å spekulere i grunnen til at hun er barnløs, så kanskje.

Anonymkode: cf77b...ccb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ingenting tyder på det, TS er bare irritert over å bli definert ut fra om hun har barn eller ikke. Om blikkene hun fikk faktisk var harde skal jeg derimot ikke uttale meg om. 

Anonymkode: 54ac7...92c

Når man blir opprørt over kommentarer om en ting ved seg selv, tyder det på at man selv også er usikker på denne tingen.

Men gidder ikke å kverulere mer på det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Anonymus Notarius said:

Når man blir opprørt over kommentarer om en ting ved seg selv, tyder det på at man selv også er usikker på denne tingen.

Men gidder ikke å kverulere mer på det.

Der må du snakke for deg selv, ingenting tyder på at TS er usikker på denne tingen. 

Anonymkode: 54ac7...92c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er ufrivillig barnløs, og noen år eldre enn deg.  Har opplevd mange ganger å bli betegnet som "hun barnløse", selv der personen som ytrer seg i utgangspunktet godt skal vite navnet mitt.

Min erfaring er at ganske mange kvinner i generasjonen over vår, ser på det som meget spesielt å ikke ha barn.  Det blir på en måte hele identiteten til den barnløse, antakelig fordi det er et så fjernt valg for dem selv, og fordi de ikke kjenner mange uten barn. 

Nå er min barnløshet ganske avklart for meg psykisk, så jeg blir ikke fryktelig såret over det (mer). Det er dog trist at det skal bli sett på som min ene, definerende egenskap, for jeg er jo mye mer enn barnløs også.  Jeg tror jeg hadde satt det på kontoen for generasjonsmotsetninger.

Anonymkode: 14b37...8de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen eldre folk(som har god tid og har barna ute av rede) er nok vant til å kunne bestemme en del (er dette en tur i forbindelse med jobben?), og at kvinner på din alder lar dem styre og bestemme i fred. Så kommer du der og deltar og bidrar like mye som dem. De kan bli sjalu eller føle seg truet eller rett og slett egentlig være imponert over at du er så aktiv.

Nå gjetter jeg bare, men hva annet kan vi gjøre her? 

Anonymkode: 2fb99...521

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jordbær86 skrev (På 23.4.2024 den 15.10):

Sikkert bare noen gamle kjerringer som syns barnløse er egoistiske.

Di er bare misunnlige på deg og friheten din.Mødre har bekymringer livet ut.

For det andre er det det største problemet på jorden,at vi er for mange mennesker

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merk deg ansiktene deres TS. Og spør om navnene deres. Da får de noia 

Anonymkode: 09dac...dba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...