Gå til innhold

Noen snakket om meg og omtalte meg som hun barnløse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var på en busstur i går, er med i noe som arrangerer bussturer til Sverige. Noen der vet jo litt hvem jeg er. Jeg er 38 år og har ikke barn, det er ikke noe for meg. Noen damer sto og røykte, litt på avstand fra meg på rasteplassen vi var på og så hardt på meg, og hun ene sa der er hun barnløse, hun er med denne gangen også ja. De trodde sikkert ikke jeg hørte , men jeg gjorde det. Jeg reagerte litt på dette. De er da godt oppi årene, mye eldre en meg, og jeg trodde ikke man holdt på sånn da. Da vi gikk inn på bussen så hun ene hardt på meg da hun gikk forbi meg. Jeg har da aldri gjort dem noe så skjønner ikke dette. Er jeg hårsår? Desverre ikke noe Trolle innlegg.

Anonymkode: 1f40d...0cc

  • Liker 1
  • Hjerte 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du legger alt for mye i dette.

Anonymkode: 04cae...efb

  • Liker 18
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du legger alt for mye i dette.

Anonymkode: 04cae...efb

Kanskje det. Men jeg syns det var veldig unødvendig av dem å stå og snakke slik. Uansett jeg sa ikke noe til dem.

Anonymkode: 1f40d...0cc

  • Liker 4
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk får ofte "kallenavn", uten at man legger mer i det. 

Du er jo barnløs av eget valg.

Å "se hardt på noen" blir bare en tolkning.

Det er jo stor sannsynlighet for at du ikke så pent på hun etter uttalelsen og dere derfor stirret på hverandre.

Anonymkode: c5e75...a53

  • Liker 21
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo hun barneløse… 😅 Og hadde du vært gravid hadde du sikkert blitt omtalt som «hun gravide».

Tipper de ikke så hardt på deg og du er hårsår. Er det så ille kunne du spurt ?

Anonymkode: 99196...2cf

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du er jo hun barneløse… 😅 Og hadde du vært gravid hadde du sikkert blitt omtalt som «hun gravide».

Tipper de ikke så hardt på deg og du er hårsår. Er det så ille kunne du spurt ?

Anonymkode: 99196...2cf

Det blikkene der var harde jo og så rett på meg. Ja jeg er sikkert hårsår, men er sikkert ikke bare jeg som hadde reagert på det 

Anonymkode: 1f40d...0cc

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje hun ikke visste hva du het, men vet at du ikke har barn. Så derfor hun barnløse. Kunne sagt hun med krøllene, den lange nesa el.l. Men jeg er enig at det er uhøflig å snakke om, og ikke til, folk som er innenfor hørevidde. At hun såg hardt på deg, kan være noe du bare føler.  

Anonymkode: 90420...6f3

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det blikkene der var harde jo og så rett på meg. Ja jeg er sikkert hårsår, men er sikkert ikke bare jeg som hadde reagert på det 

Anonymkode: 1f40d...0cc

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du er jo hun barneløse… 😅 Og hadde du vært gravid hadde du sikkert blitt omtalt som «hun gravide».

Tipper de ikke så hardt på deg og du er hårsår. Er det så ille kunne du spurt ?

Anonymkode: 99196...2cf

Spurte ikke da det sikkert kunne blitt dårlig stemning.

 

Anonymkode: 1f40d...0cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktisk det kan være tilfelle at du ble sett hardt på. Noen mennesker har store problemer med å godta at andre er frivillig barnløse av en eller annen grunn. Min yngste som er frivillig barnløs, må forklare sitt standpunkt hele tiden og noen blir rett ut sagt frekke mot henne. 

  • Liker 9
  • Hjerte 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert bare noen gamle kjerringer som syns barnløse er egoistiske.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig rart å kalle noen for det. Det er ikke SÅ uvanlig å ikke ha barn, og det er aldri den mest fremtredende karakteristikken ved et menneske. 

Alder og hårfarge/lengde er vel det folk flest sier når de skal beskrive en de ikke vet navnet på 

Anonymkode: 61e9b...eae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje de tror du er lesbisk, og ser stygt på deg fordi de har fordommer.

 

Anonymkode: 3d312...e4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte eldre damer mangler hemninger.

Anonymkode: dc500...d2d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er "hun med grønn svær jakke", det har da ingenting å si...

Anonymkode: 3508f...b11

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Var på en busstur i går, er med i noe som arrangerer bussturer til Sverige. Noen der vet jo litt hvem jeg er. Jeg er 38 år og har ikke barn, det er ikke noe for meg. Noen damer sto og røykte, litt på avstand fra meg på rasteplassen vi var på og så hardt på meg, og hun ene sa der er hun barnløse, hun er med denne gangen også ja. De trodde sikkert ikke jeg hørte , men jeg gjorde det. Jeg reagerte litt på dette. De er da godt oppi årene, mye eldre en meg, og jeg trodde ikke man holdt på sånn da. Da vi gikk inn på bussen så hun ene hardt på meg da hun gikk forbi meg. Jeg har da aldri gjort dem noe så skjønner ikke dette. Er jeg hårsår? Desverre ikke noe Trolle innlegg.

Anonymkode: 1f40d...0cc

Ja, jeg har ofte blitt omtalt som trollemor eller hun med fotballaget m m pga at jeg har flere barn enn normen. Det er bare en beskrivelse på lik linje med rosa hår og grønne øyne

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert ikke feil å omtale noen sånn ifølge noen. Men i mine ører høres det ikke normalt ut å si hun barnløse, hun som røyker, hun rare osv... Det høres jo bare merkelig ut.

Anonymkode: 1f40d...0cc

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Splurge

Jeg lurer på hvorfor du bryr deg så mye om dette om du liker livet som barnløs. Det har hendt at det har blitt spøkt med at jeg er enslig og barnløs, og snart 30 år, på jobb - jeg har flirt av det der og da men har grått i bilen på vei hjem da jeg faktisk ikke ønsker å være barnløs og enslig, men jeg kan ikke få barn. 

Om du trives med livet ditt så hever du deg over det. De tenker kanskje at det er negativt da de selv ikke hadde ønsket å være i lignende situasjon, men om du er lykkelig slik du har det er jo det bare fint.

Høres for øvrig ut som typisk "sladrekjerringer" og de tar jeg like alvorlig som troll på internett. De er bare støy, men lette å stenge ute. 

Endret av Splurge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Splurge skrev (Akkurat nå):

Jeg lurer på hvorfor du bryr deg så mye om dette om du liker livet som barnløs. Det har hendt at det har blitt spøkt med at jeg er enslig og barnløs, og snart 30 år, på jobb - jeg har flirt av det der og da men har grått i bilen på vei hjem da jeg faktisk ikke ønsker å være barnløs og enslig, men jeg kan ikke få barn. 

Om du trives med livet ditt så hever du deg over det. De tenker kanskje at det er negativt da de selv ikke hadde ønsket å være i lignende situasjon, men om du er lykkelig slik du har det er jo det bare fint.

Jeg bare syns det var rart egentlig og undødvendig å si. Ja jeg trives som barnløs. Ble jo litt paff, så ville bare høre andres meninger. Skulle jeg stått og sagt at der er de to som røyker... Hadde ikke blitt godt mottatt tenker jeg. De vet faktisk hva jeg heter, selv om vi ikke kjenner hverandre kjempe godt. Når de i tillegg sa at hun er med denne gangen også ja, da føltes det som de så på meg som en byrde.

SKjønner det er sårt i din situasjon ♥️

Anonymkode: 1f40d...0cc

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Splurge
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg bare syns det var rart egentlig og undødvendig å si. Ja jeg trives som barnløs. Ble jo litt paff, så ville bare høre andres meninger. Skulle jeg stått og sagt at der er de to som røyker... Hadde ikke blitt godt mottatt tenker jeg. De vet faktisk hva jeg heter, selv om vi ikke kjenner hverandre kjempe godt. Når de i tillegg sa at hun er med denne gangen også ja, da føltes det som de så på meg som en byrde.

SKjønner det er sårt i din situasjon ♥️

Anonymkode: 1f40d...0cc

Skjønner det. Prøv å hev deg over det, eventuelt konfronter de om du hører det igjen. Du har jo tross alt et navn og å snakke om folk sånn er respektløst og tåpelig. Men, jeg tror det faller for døve ører, slike mennesker har gjerne dårlig med sosiale antenner. 

❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også barnløs og jeg er snart 50.

Anonymkode: 7bfa0...94f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...