Gå til innhold

Noen snakket om meg og omtalte meg som hun barnløse

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du får gå bort neste gang og spørre noen av de andre, "der er hun hodeløse, vet dere hvorfor hun stadig er med på disse turene?"

Anonymkode: 54ac7...92c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er «hun feite i kassa på kiwi» , men det går fint. 

Anonymkode: f3dae...fe3

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får det lettere i livet når du blir voksen og driter i hva andre sier om deg.

Tydelig at du vil ha barn forresten ellers hadde dette vært en ikke sak.

Anonymkode: ab890...684

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du får det lettere i livet når du blir voksen og driter i hva andre sier om deg.

Tydelig at du vil ha barn forresten ellers hadde dette vært en ikke sak.

Anonymkode: ab890...684

Ok. Nei jeg ønsker meg ikke barn. Ble bare litt paff, er ikke normalt å omtale folk sånn.

Anonymkode: 1f40d...0cc

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal bry deg om hva alle andre tenker om deg så kommer du aldri til å være fornøyd med deg selv.
Bare legg det helt fra deg, og fortsett å være deg selv.
Du håndterte situasjonen helt greit, og det at du faktisk tenker over situasjonen i etterkant viser bare at du selvreflekterer.
De færreste klarer å reflektere over seg selv.

Noen ville nok spurt de ut eller reagert på at de stirret på deg - som heller ikke er feil måte å håndtere det på.
Men det kan fort medføre en eskalering, som ikke alle er helt komfortabel med.

You do you. Du er sikkert helt ålreit.

De andre hørtes ut som noen sladrekjerringer med innbakte fordommer, og isåfall trenger du IHVERTFALL ikke bry deg om hva de mener.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øv deg på å tenke at noen bare har litt vondt for det og du er glad for at det ikke er de nærmeste vennene dine. Jeg tror på deg at de var ufine. Allier deg mer med folk som liker at du er der. Nå kan du være en som ikke er så glad for at hun/de er med, så er dere skuls.

Anonymkode: 751b6...c66

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt voksne kvinner som røyker og sladrer på harrytur.... Det høres ikke ut som folk du burde la deg såre av, forråsirresånn...

Anonymkode: 26c1e...845

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Godt voksne kvinner som røyker og sladrer på harrytur.... Det høres ikke ut som folk du burde la deg såre av, forråsirresånn...

Anonymkode: 26c1e...845

Akkurat: hva røykende, mindre intelligente harrytassdamer sier betyr uansett ingenting. Hev deg HØYT over dem og det de sier, TS!

Anonymkode: 0da64...b2e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet de at du er barnløs? Pleier de gamle røykedamene å ha med barna sine på turen?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.4.2024 den 15.08):

Det blikkene der var harde jo og så rett på meg. Ja jeg er sikkert hårsår, men er sikkert ikke bare jeg som hadde reagert på det 

Kanskje de merket at DU stirret på dem? Jeg opplevde på jobb en gang at kollegaen min sa at en kunde satt og stirret på henne hele tiden mens han satt utenfor ekspedisjonen og ventet på å bli hentet til et møte. Jeg så at han ikke så på henne i det hele tatt, men at hun satt og nistirret på ham hele tiden, slik at han begynte å legge merke til det. Til slutt flyttet han seg slik at han satt med ryggen til.... 

Anonymkode: 71b29...612

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som de ser ned på deg, fordi du ikke har barn. Noen mennesker er bare litt "enkle", og forstår ikke hvorfor andre velger bort barn,  så da er det lettere å heller se ned på de som er barnløse. Ikke ta deg nær av det, høres ut som klassiske sladrekjerringer som har kjedelige liv. Uansett rart å kommentere på at du er med denne gangen også, da hun som kommenterte er jo tydeligvis også med denne gangen 😅

Anonymkode: 97671...c05

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Busstur til Sverige høres ut som noe for pensjonister, og siden det var en mandag tipper jeg kanskje få yngre mennesker var med? Hvis det er slik at du skiller deg aldersmessig ut i gruppa,, har de vel lagt merke til deg. Du sier de vet hvem du er. 
Eldre er jo gjerne med på sånne turer for at det skal skje noe, og det er helt naturlig å snakke om de som er med.

2023:

Else er ikke med ser jeg?

Nei, hun har slått ryggen vet du, falt i stua og blablabla.

Hvem er hun der da?

Jo, det er Anne datter til Erik vet du, hun er jo fri og frank og uten barn, så hun har vel tatt seg fri fra jobb antagelig.

Jaha, hun som jobber på sykehjemmet det da? 

Nei, det er andre dattera, hun som har to gutter. Se der er Karl Arne, trodde ikke han var gangfør lenger, men jammen kreker han seg med.

2024

Se der er hun barnløse, er med i år også ja…

Anonymkode: cf77b...ccb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius

Jeg synes det høres rart ut å omtale noen som "hun barnløse" - med mindre du har gjort veldig mye utav at du ikke vil ha barn.

En grunn til at du reagerer så sterkt, kan være at du er usikker på om du er fornøyd med valget ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ahh ingenting skriker harry mer enn busstur til Sverige sammen med røykende pensjonister ❤️ Du trenger ikke ta deg nær av sjargongen deres. 

Anonymkode: 93536...7fa

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.4.2024 den 14.58):

Var på en busstur i går, er med i noe som arrangerer bussturer til Sverige. Noen der vet jo litt hvem jeg er. Jeg er 38 år og har ikke barn, det er ikke noe for meg. Noen damer sto og røykte, litt på avstand fra meg på rasteplassen vi var på og så hardt på meg, og hun ene sa der er hun barnløse, hun er med denne gangen også ja. De trodde sikkert ikke jeg hørte , men jeg gjorde det. Jeg reagerte litt på dette. De er da godt oppi årene, mye eldre en meg, og jeg trodde ikke man holdt på sånn da. Da vi gikk inn på bussen så hun ene hardt på meg da hun gikk forbi meg. Jeg har da aldri gjort dem noe så skjønner ikke dette. Er jeg hårsår? Desverre ikke noe Trolle innlegg.

Jeg vet ikke hva du ellers forventet av deres sosioøkonomiske lag, ts? Du beskriver kvinner av høy alder i et lavere sosialt og økonomisk lag av folket. Der samler det seg «grums», og der er det holdninger og nye tanker sist får satt seg. De ser trolig ned på de fleste som lykkes her i livet.

Om de hadde bifalt ditt liv ville jeg derimot tatt grep - det er et dårlig tegn for egne livsvalg. Styr etter hvem du ønsker bifall fra, og husk at det betyr at det er en rekke mennesker du ikke ønsker bifall til - fordi du ikke bifaller deres livsvalg.

Anonymkode: 91db1...122

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonymus Notarius said:

Jeg synes det høres rart ut å omtale noen som "hun barnløse" - med mindre du har gjort veldig mye utav at du ikke vil ha barn.

En grunn til at du reagerer så sterkt, kan være at du er usikker på om du er fornøyd med valget ditt.

Når skal folk kvitte seg med disse våsete holdningene sine til barnløse.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymus Notarius
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Når skal folk kvitte seg med disse våsete holdningene sine til barnløse.

At hun kanskje ikke er fornøyd med valget sitt, er naturlig å tenke fordi hun reagerer så sterkt på å bli omtalt som barnløs. 

Jeg tror på at mange frivillige barnløse er fornøyde med valget sitt. Men vil tro de fleste av dem står så støtt i valget at de er tåler å bli kalt "hun barnløse".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonymus Notarius said:

At hun kanskje ikke er fornøyd med valget sitt, er naturlig å tenke fordi hun reagerer så sterkt på å bli omtalt som barnløs. 

Jeg tror på at mange frivillige barnløse er fornøyde med valget sitt. Men vil tro de fleste av dem står så støtt i valget at de er tåler å bli kalt "hun barnløse".

Jeg står selv veldig støtt i mitt valg, men er likevel lei av at folk hele tiden stiller spørsmål rundt dette og om jeg eeeegentlig er fornøyd. Og hvis man mistenker at en person egentlig ville hatt barn, blir det jo enda tåpeligere å omtale vedkommende som "hun barnløse". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg står selv veldig støtt i mitt valg, men er likevel lei av at folk hele tiden stiller spørsmål rundt dette og om jeg eeeegentlig er fornøyd. Og hvis man mistenker at en person egentlig ville hatt barn, blir det jo enda tåpeligere å omtale vedkommende som "hun barnløse". 

Her er det jo ingen (så vidt vi vet) som har stilt spørsmål rundt om hun egentlig er fornøyd, de har bare kalt henne "hun barnløse".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonymus Notarius said:

Her er det jo ingen (så vidt vi vet) som har stilt spørsmål rundt om hun egentlig er fornøyd, de har bare kalt henne "hun barnløse".

Men hva slags måte er det å definere noen på? Dog lurer jeg fortsatt på hvordan de vet at dama er barnløs. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...