Gå til innhold

Konfirmasjonsgave til gutt, hvilke av disse tror dere han vil like best i gave?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fallskjermhopping eller penger :knegg:

Anonymkode: a55a5...c91

Moren hadde skutt meg hadde vi gitt han 🪂

Anonymkode: 76bb6...eb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men da er det snakk om svindyre designklokker, det er i hvert det eneste min konfirmant og hans kompiser "godtar".  

Anonymkode: 8dd21...990

Nei og heldigvis er ikke alle som din sønn da 

Anonymkode: 4747a...4fb

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Guttene dine hadde ikke brukt lommeur, men ei annen i tråden skrev sønnen hennes bruker sin lommeur.. så du tar helt feil! Far til konfirmanten kjøper klokke, jeg legger meg ikke bort i det. Jeg syns det er en personlig og fin gave, og jeg skal si han må kjøpe på bjørklund og få gravert navnet hans på klokken. Klokken kan han vente å bruke til han blir litt eldre, ikke sikkert han vil gå med klokken nå. Lommeur blir det samme som et smykke, veldig pent til dress men også kult til jeans! Vi har kikket på kniv til han, slipsnål syns jeg blir kjedelig! Han får sikkert slipsnål og mansjettknapper av besteforeldre. Jeg vet kikkert hadde falt i smak hos denne gutten, kanskje han er litt mer nysgjerrig og eventyrlysten enn din sønn. 

Anonymkode: 76bb6...eb5

Altså, jeg kjenner INGEN som hadde brukt et lommeur. Hverken unge eller gamle.

Anonymkode: fa9fe...ece

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Altså, jeg kjenner INGEN som hadde brukt et lommeur. Hverken unge eller gamle.

Anonymkode: fa9fe...ece

Snakket med Bjørklund som sa de selger en del lommeur til konfirmanter. Jeg har sett noen gutter med lommeur, men de har jeans og bruker de privat. De passer til bruk privat og på fest.  

Anonymkode: 76bb6...eb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ok, tror du 1000kr er nok. Noe mer klare vi å ikke gi i pengegave, jeg er uføretrygda. Jeg er litt engstelig moren hans syns det er litt lite.

Anonymkode: 76bb6...eb5

Hvis budsjettet ditt er 1000 kroner vil jeg si at kikkert og kamera utgår med høye kneløft. Man får ikke et brukbart kamera til 1000 kroner, og en kikkert til 1 000 kroner er heller ikke noe voldsomt kvalitet.

Anonymkode: ea91f...cdf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Dagens, jeg ler meg i hjel 🤭 Kikkerten er fra fjellsport og den har fått mange gode anmeldelser. Hvordan kan du vite den er dårlig, har du kanskje en kikkert selv? 

Anonymkode: 76bb6...eb5

Godt jeg kan by på en god latter. 

Ja, jeg har da kikkert selv. Er ikke det en ganske vanlig ting å ha?

Jeg har opptil flere. Noen relativt billige, som aldri blir brukt og en av god kvalitet, som kostet noen tusen.  Denne arvet jeg av min far. Den er bra, og man ser klart og tydelig med den. 

Litt usikker på om du har kikkert da. 

 

Anonymkode: 2d507...970

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Godt jeg kan by på en god latter. 

Ja, jeg har da kikkert selv. Er ikke det en ganske vanlig ting å ha?

Jeg har opptil flere. Noen relativt billige, som aldri blir brukt og en av god kvalitet, som kostet noen tusen.  Denne arvet jeg av min far. Den er bra, og man ser klart og tydelig med den. 

Litt usikker på om du har kikkert da. 

 

Anonymkode: 2d507...970

Ja, vi har en kikkert. Datteren min bruker den av og til, hun syns det er spennende å se på månen på himmelen. 🥰

Anonymkode: 76bb6...eb5

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis budsjettet ditt er 1000 kroner vil jeg si at kikkert og kamera utgår med høye kneløft. Man får ikke et brukbart kamera til 1000 kroner, og en kikkert til 1 000 kroner er heller ikke noe voldsomt kvalitet.

Anonymkode: ea91f...cdf

Vi har funnet kikkert som er satt ned i pris. 

Anonymkode: 76bb6...eb5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Altså, jeg kjenner INGEN som hadde brukt et lommeur. Hverken unge eller gamle.

Anonymkode: fa9fe...ece

Vel der gjør jeg. , du vet unge er forskjellige ?

Anonymkode: 4747a...4fb

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Penger. 

Alle mobiler har zoom.

Anonymkode: 82130...fa7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Datteren min sin eks brukte alle konfirmasjonspengene på lettmotorsykkel. 

Anonymkode: 76bb6...eb5

I og med at jeg elsker motorsykkelen min, far i huset det samme, så høres det på mange måter ikke galt ut.....    Om hun brukte pengene riktig ved kjøp. kan hun få så og si det samme tilbake ved salg. Vi titter selv etter sykkel til vår kommende konfirmant.

Men hos oss blir det snakk om at vi kommer til å kjøpe sykkel. Størsteparten av kommende penger som blir gitt i konfirmasjonsgaver, vil bli spart. Vår kommende konfirmant, er heller ikke en ungdom som bruker mye penger. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Men dette med penger til konfirmant, som skal gå til førerkort og boligsparing. Det blir jo omtrent som at du skal ønske deg penger til boliglånet eller billånet i 40-årsgave. Penger til den type privatøkonomi er jo ikke en skikkelig gave.

Anonymkode: 41065...043

Jeg vil gjerne gi penger eller gavekort i gave til venner og familie som ønsker det. Går pengene til lån, eller til å kjøpe seg et armbånd, ei jakke eller hva som helst, betyr ikke noe for meg. Helt ærlig vil jeg heller gi penger til noen, om det så brukes på mat, eller lån, eller en ting de virkelig ønsker seg, enn å bruke penger på en gave som mottaker ikke vil bruke. 

Om jeg gir penger i gave til min niese og dette blir satt inn på en konto for å ta lappen, eller en start i forhold til å komme inn på boligmarkedet, så vil det bare gjøre meg glad. Ikke alle foreldre har penger nok til å  hjelpe podene sine med slike ting. Så om jeg som tante kan gjøre det, sammen med andre familiemedlemmer og venner, så blir jeg bare glad. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ja, vi har en kikkert. Datteren min bruker den av og til, hun syns det er spennende å se på månen på himmelen. 🥰

Anonymkode: 76bb6...eb5

Men om din datter bruker den, er det ikke sikkert det er noe hun ønsker seg. Vi har kikkert hjemme og på hytta. Brukes av alle, men tviler på at noen andre enn far i huset vil ta den med seg på tur, foruten når han er på jakt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Vi har funnet kikkert som er satt ned i pris. 

Anonymkode: 76bb6...eb5

Har du snakket med konfirmanten om hva han ønsker seg? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontorotta skrev (1 minutt siden):

Har du snakket med konfirmanten om hva han ønsker seg? 

Ja dette er ofte en god start.

Anonymkode: 3c073...eb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mange gaver til konfirmasjonen min. Gikk akkurat gjennom gavene mine fra 2007. Smykkene, armbåndet, klokken, sølvbestikket og dessertskjeene ligger fortsatt pent innpakket. Til og med dåpsgavene ligger der helt ubrukt. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med det, og det er jo utrolig synd og bortkastet. Penger settes mer pris på av de fleste, tror jeg :) 

Anonymkode: ac50f...d43

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Ring
Smykke
Lommeur med navn
Kikkert
Digitalkamera 

😊

Anonymkode: 76bb6...eb5

Vet ikke hvilken 15 åring som drømmer om disse tingene.

Digitalkamera er i alle fall helt utrangert om han ikke ønsker det. Kjøp i så fall ikke et kompakt ett, men ett med utskiftbare objektiver. I forhold til de mindre er mobiltelefon ofte helt overlegne.

Penger er alltid safe.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontorotta skrev (11 minutter siden):

Men om din datter bruker den, er det ikke sikkert det er noe hun ønsker seg. Vi har kikkert hjemme og på hytta. Brukes av alle, men tviler på at noen andre enn far i huset vil ta den med seg på tur, foruten når han er på jakt.

Faren hans har kikkert, og de to pleier å være på turer sammen. Hadde vært moro å hatt hver sin kikkert, også med på båttur med de andre ungdommene. Men vi har slått fra oss kikkert, alle er så jævlig negativ til ideen. Han får ostehøvel i sølv. Ha en fin dag!

Anonymkode: 76bb6...eb5

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Faren hans har kikkert, og de to pleier å være på turer sammen. Hadde vært moro å hatt hver sin kikkert, også med på båttur med de andre ungdommene. Men vi har slått fra oss kikkert, alle er så jævlig negativ til ideen. Han får ostehøvel i sølv. Ha en fin dag!

Anonymkode: 76bb6...eb5

Nei ostehøvel er bryllupsgave, du må spare den til det!

Anonymkode: 3c073...eb1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Faren hans har kikkert, og de to pleier å være på turer sammen. Hadde vært moro å hatt hver sin kikkert, også med på båttur med de andre ungdommene. Men vi har slått fra oss kikkert, alle er så jævlig negativ til ideen. Han får ostehøvel i sølv. Ha en fin dag!

Anonymkode: 76bb6...eb5

Hihi.... Om guttungen selv ønsker seg kikkert, er det super gave. Jeg har svart ut fra de ungdommene jeg kjenner. Grunnen til at jeg og sikkert mange andre her har vært negative, er fordi vi har sett mange forskjellige gaver bare bli liggende i ei skuff, i et smykkeskrin, på loftet. Når du ønsker å bruke 1000 kroner og din datter 700 på en kikkert, synes jeg det er synd om kikkerten blir liggende i ei skuff eller stående på ei hylle. Det er mye bortkasta penger i så tilfelle. Men om guttungen selv ytrer ønske om kikkerten, er det en super gave. 

Mange ønsker å gi den perfekte gaven, men tar utgangspunkt i seg selv, eller sine barn. Det kan gjerne fort bli feil. Foreldre til konfirmant vet litt, men konfirmanten er den som vet best i forhold til hva han ønsker seg. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...