Gå til innhold

Konfirmasjonsgave til gutt, hvilke av disse tror dere han vil like best i gave?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Men vil det noen gang bli brukt? 
Ja, stilig gave - men hos de aller fleste vil den bare bli liggende i en skuff.

 

Skikkelig fiskeutstyr tenker jeg hadde vært en veldig fin gave, om hanner glad i fiske. Kniv til å ha i fiskevesken f.eks

Anonymkode: fa9fe...ece

Du antar mye du. Om mannliker lommeur vil det bli brukt

Anonymkode: 4747a...4fb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gav trafikalt grunnkurs til min nevø😊

Anonymkode: b90c6...499

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nei det er ikke utdatert i det hele tatt. Alle kompisene til min fikk klokke

Anonymkode: 4747a...4fb

Men da er det snakk om svindyre designklokker, det er i hvert det eneste min konfirmant og hans kompiser "godtar".  

Anonymkode: 8dd21...990

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg gir gaver, er det enten noe vedkommende ønsker seg, med sikkerhet trenger/kommer til å bruke, eller penger til noe de sparer til. Det verste jeg vet er gaver som blir gitt fordi giveren synes gaven er "passende og riktig", uten at noe av det første jeg nevner er sjekket opp eller tatt hensyn til.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ok, tror du 1000kr er nok. Noe mer klare vi å ikke gi i pengegave, jeg er uføretrygda. Jeg er litt engstelig moren hans syns det er litt lite.

Anonymkode: 76bb6...eb5

Det er mer enn nok. Men får man kjøpt digitale kamera eller kikkert for 1000 kr? 

Anonymkode: 2d507...970

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men vil det noen gang bli brukt? 
Ja, stilig gave - men hos de aller fleste vil den bare bli liggende i en skuff.

 

Skikkelig fiskeutstyr tenker jeg hadde vært en veldig fin gave, om hanner glad i fiske. Kniv til å ha i fiskevesken f.eks

Anonymkode: fa9fe...ece

Han fisker ikke så mye, de er ute på sjøen og kjøre fort med båten til kompisen. Sammen med faren fisker de litt, men det er vrl hekst faren som vil ha fisk. 

Anonymkode: 76bb6...eb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er mer enn nok. Men får man kjøpt digitale kamera eller kikkert for 1000 kr? 

Anonymkode: 2d507...970

Ja! Selger ett ord pris 1799,- til 999kr 

Anonymkode: 76bb6...eb5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det enkelt; bedre med 1000 kroner enn et dårlig digitalt kamera eller en dårlig kikkert. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ja! Selger ett ord pris 1799,- til 999kr 

Anonymkode: 76bb6...eb5

Ville nok gitt han penger.  1000 kr er en fin gave. 

Kikkert og kamera koster mye om det skal være god kvalitet.  Dumt å gi bort noe som ikke blir brukt fordi det er dårlig. En dårlig kikkert er hvertfall håpløst å se igjennom.  

Anonymkode: 2d507...970

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ville nok gitt han penger.  1000 kr er en fin gave. 

Kikkert og kamera koster mye om det skal være god kvalitet.  Dumt å gi bort noe som ikke blir brukt fordi det er dårlig. En dårlig kikkert er hvertfall håpløst å se igjennom.  

Anonymkode: 2d507...970

Dagens, jeg ler meg i hjel 🤭 Kikkerten er fra fjellsport og den har fått mange gode anmeldelser. Hvordan kan du vite den er dårlig, har du kanskje en kikkert selv? 

Anonymkode: 76bb6...eb5

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gentleman59 skrev (16 minutter siden):

Gjør det enkelt; bedre med 1000 kroner enn et dårlig digitalt kamera eller en dårlig kikkert. 

Hvordan kan du være helt sikker på kikkerten er dårlig? Har du en kikkert?  🤭

Anonymkode: 76bb6...eb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan kan du være helt sikker på kikkerten er dårlig? Har du en kikkert?  🤭

Anonymkode: 76bb6...eb5

En god kikkert koster det tredobbelte, minst. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen av disse gavene hadde falt i smak hos mine gutter.

Lommeur hadde ikke blitt brukt. Det er ingen som bruker lommeur i dag. Man bruker armbåndsur eller smartklokke, eller bare mobilen. Den ene sønnen min har armbåndsur som han bruker daglig, og han bryr seg ikke om merker osv, så han er fornøyd med klokka han har. Den andre sønnen min har klokke, men orker ikke å gå med noe rundt armen, han bruker bare mobilen. Like greit, for han roter bort alt mulig, og er dessuten en snobb så bare klokker av et "akseptert" merke hadde blitt godtatt, men hadde likevel blitt borte i gymgarderoben.

Han har kikkert fra før, den står og støver ned. Selv ikke når vi drar på båttur blir den med.

Lommeur med kjede, og kniv, er stilig hvis man har bunad. Hvis konfirmanten får bunad, ville jeg ha kjøpt ur eller kniv. Eventuelt en brukskniv som kan brukes til å sløye fisk eller kappe kvist til bål osv.

Vi kjøpte gravert slipsnål til konfirmanten, som han fikk på morgenen før seremonien. Han har brukt den hver gang han har på seg slips, så den blir brukt. Kunne jo ha valgt mansjettknapper, men er det egentlig noen som bruker mansjettknapper i dag, må man ikke da kjøpe spesielle skjorter med to hull på ermene?

Jeg husker jeg fikk sovepose i konfirmasjonen, den bruker jeg fortsatt, 30 år etterpå. Fikk også teskjeer i sølv, de har aldri vært ute av esken (sølvtøy er jo omtrent ubrukelig til varm mat). Mannen fikk sølvbestikk i dåpsgave. Det har heller aldri vært ute av esken på de 50 årene.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gentleman59 skrev (Akkurat nå):

En god kikkert koster det tredobbelte, minst. 

Ja, men syns du en gutt på 15 år skal få en kikkert til 4999,- i såfall hadde jeg gravert inn navnet hans på kikkertvesken. Uansett, så vil han syns gaven er kul og vi kjøper ikke kikkerten på Ringo. Det kommer sikkert 50-60 gjester, så han får sikkert flust med penger. Kanskje vi skal gi han lego, han elsker lego 😁

Anonymkode: 76bb6...eb5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hedda-78 skrev (2 minutter siden):

Ingen av disse gavene hadde falt i smak hos mine gutter.

Lommeur hadde ikke blitt brukt. Det er ingen som bruker lommeur i dag. Man bruker armbåndsur eller smartklokke, eller bare mobilen. Den ene sønnen min har armbåndsur som han bruker daglig, og han bryr seg ikke om merker osv, så han er fornøyd med klokka han har. Den andre sønnen min har klokke, men orker ikke å gå med noe rundt armen, han bruker bare mobilen. Like greit, for han roter bort alt mulig, og er dessuten en snobb så bare klokker av et "akseptert" merke hadde blitt godtatt, men hadde likevel blitt borte i gymgarderoben.

Han har kikkert fra før, den står og støver ned. Selv ikke når vi drar på båttur blir den med.

Lommeur med kjede, og kniv, er stilig hvis man har bunad. Hvis konfirmanten får bunad, ville jeg ha kjøpt ur eller kniv. Eventuelt en brukskniv som kan brukes til å sløye fisk eller kappe kvist til bål osv.

Vi kjøpte gravert slipsnål til konfirmanten, som han fikk på morgenen før seremonien. Han har brukt den hver gang han har på seg slips, så den blir brukt. Kunne jo ha valgt mansjettknapper, men er det egentlig noen som bruker mansjettknapper i dag, må man ikke da kjøpe spesielle skjorter med to hull på ermene?

Jeg husker jeg fikk sovepose i konfirmasjonen, den bruker jeg fortsatt, 30 år etterpå. Fikk også teskjeer i sølv, de har aldri vært ute av esken (sølvtøy er jo omtrent ubrukelig til varm mat). Mannen fikk sølvbestikk i dåpsgave. Det har heller aldri vært ute av esken på de 50 årene.

Guttene dine hadde ikke brukt lommeur, men ei annen i tråden skrev sønnen hennes bruker sin lommeur.. så du tar helt feil! Far til konfirmanten kjøper klokke, jeg legger meg ikke bort i det. Jeg syns det er en personlig og fin gave, og jeg skal si han må kjøpe på bjørklund og få gravert navnet hans på klokken. Klokken kan han vente å bruke til han blir litt eldre, ikke sikkert han vil gå med klokken nå. Lommeur blir det samme som et smykke, veldig pent til dress men også kult til jeans! Vi har kikket på kniv til han, slipsnål syns jeg blir kjedelig! Han får sikkert slipsnål og mansjettknapper av besteforeldre. Jeg vet kikkert hadde falt i smak hos denne gutten, kanskje han er litt mer nysgjerrig og eventyrlysten enn din sønn. 

Anonymkode: 76bb6...eb5

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ring
Smykke
Lommeur med navn
Kikkert
Digitalkamera 

😊

Anonymkode: 76bb6...eb5

Penger!

Anonymkode: e1302...bbf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koffert! Har oppigjennom årene gitt flere konfirmanter dette. En gave som varer i flere år fremover, og ikke bare i øyeblikket ☺️

Alle av de har sagt at dette har vært en super ting å få👍

Anonymkode: f672c...34d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fallskjermhopping eller penger :knegg:

Anonymkode: a55a5...c91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Koffert! Har oppigjennom årene gitt flere konfirmanter dette. En gave som varer i flere år fremover, og ikke bare i øyeblikket ☺️

Alle av de har sagt at dette har vært en super ting å få👍

Anonymkode: f672c...34d

Vettu, jeg har faktisk hørt konfirmanter få koffert i konfirmasjonsgave. Jeg syns det er en praktisk og fin gave. Må høre med datteren min. Og han elsker og tegne, og skal gå på tegnelinje på vgs. Jeg fant skikkelig stort og fint tegneutstyr, koster rett over en tusenlapp. Så det bør være bra.

Anonymkode: 76bb6...eb5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...