Gå til innhold

Sliter i forholdet å trenger ærlige tilbakemeldinger.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Romilo skrev (2 minutter siden):

Det er for det første livsfarlig, og for det andre en måte å gjøre noen livredd på. Psykisk vold. Neste gang er det rattet henne.

Hvor gammel er du?

Anonymkode: fce80...5a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor gammel er du?

Anonymkode: fce80...5a8

Hvordan er det relevant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Romilo skrev (1 minutt siden):

Hvordan er det relevant?

Det er relevant som referanseramme. Tiden vi vokser opp i, diskursen, menneskesyn, kunstsyn, politisk bilde, det former oss. 

 

Anonymkode: fce80...5a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er relevant som referanseramme. Tiden vi vokser opp i, diskursen, menneskesyn, kunstsyn, politisk bilde, det former oss. 

 

Anonymkode: fce80...5a8

Vold er vold uansett når du er født, å banke i rattet i en bil - et kjøretøy, I FART - er livsfarlig. Har sittet på med en ildsint mann som gjorde det samme, fryktet for livet mitt. Der har du referansen din 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du faktisk reagerer på dette! :klappe: Ville definitivt innstilt meg på å gå. Jeg tenker at du ikke bør gruble så mye på om du skal gå, men hvordan.

Selv ville jeg rådført meg med en parterapeut (enesamtaler). Støtte og trygging er innmari viktig. 

Det er ikke uvanlig at man av og til,  (ubevisst) tiltrekkes noe som minner om historie. Jeg tenker at det slettes ikke er tilfeldig at denne mannen har trusler, liggende såpass latent.

Med et barn å ta vare på, er dèt å fortsette etter noe slik, en risiko man løper.

Jeg ville ikke nølt med å avslutte, men vært litt proaktiv for å "kjøpe meg litt tid"... :gruppeklem:💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men da er jo ikke dette en problemstilling.

Du har kastet han ut og gjort det slutt. 

Du synes ikke du har vært urimelig. "Du kommer aldri til å godta....." sier du.

Så hva er det du er ute etter her? 

Anonymkode: fce80...5a8

Støtte? Å få lufta tanker og hodet? Å høre lignende historier, så man ikke føler seg så alene?

Spørsmålet er vel heller hvorfor og hvordan du klarer å la deg irritere over dette. Har du sett enkelte av debattene her inne eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi er alle født med ulikt temperament, og ulike ting trigger dette.

Det du beskriver som ditt eget bidrag i denne krangelen synes jeg er såpass bensin på bålet at man må forvente en reaksjon når man lirer av seg slikt.

Og hvis min mann truet med å gjøre det slutt, eller kastet meg ut med makt (slik som du gjorde), så hadde det blitt slutt på flekken.

Om du fortsetter denne atferden vil du ikke kunne klare å fungere i et forhold. Det er helt tydelig at du burde jobbe med deg selv før du inngår noen ny relasjon til en mann.

Å slå hendene i rattet av frustrasjon ser ikke jeg på som vold eller helt sinnsykt. Blir man presset tilstrekkelig kan det gå en kule varmt for de fleste. Men nå er ikke jeg født på 2000-tallet heller da og har ikke lært å sitte på krenkekrakken fra barns ben av.

Å slenge med leppa om eksen din og sønnen deres er helt ugreit, og er en grense som ikke burde krysses. Det fine er at han evner å reflektere over hvorfor han sa det og har delt det med deg. Det er faktisk en styrke å evne å se egne feil og kunne kommunisere de.

Summen her er at dere kommunisere tydeligvis veldig dårlig, og dere BEGGE har kommet inn på et spor der dere i gitte situasjoner ønsker å såre den andre. Utrolig giftig dynamikk og vitner om umodenhet hos dere begge.

Håper du tar en pause fra menn (først og fremst for din sønns del) til du har fått jobbet med deg selv og kommunikasjonsstil.

Anonymkode: fce80...5a8

Ikke bare er du ikke født i senere tid, du påstår motsatt av hva ALL forskning sier og prøver i samme slengen å slenge ut en haug med hersketeknikker og tull. 

Vi er mange som ble født i forrige årtusen, men som heldigvis ikke går gjennom livet uten å utvikle oss. 

Den eneste kommentaren som skriker KRENKET, er jo din.🤣

Anonymkode: 34f33...991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ikke bare er du ikke født i senere tid, du påstår motsatt av hva ALL forskning sier og prøver i samme slengen å slenge ut en haug med hersketeknikker og tull. 

Vi er mange som ble født i forrige årtusen, men som heldigvis ikke går gjennom livet uten å utvikle oss. 

Den eneste kommentaren som skriker KRENKET, er jo din.🤣

Anonymkode: 34f33...991

Hvorfor tar du sånn på vei?

Ts ber om ærlige meninger, men når det kommer er det ikke godt nok. 

Jeg har levd lenge nok til å se litt forskjellig og erfart at det er to sider av en sak, og nyanser annet enn svart hvitt. Ts har bidratt inn i denne krangelen, det lille hun har delt om sitt bidrag er hårreisende nok. 

Det er helt hinsides å kalle en mann for voldsutøver fordi han slo i rattet under en krangel der det godt er mulig ts har drevet han til det ytterste av hva han klarer å håndtere, hun truer med å gjøre det slutt å kaste han ut FØR han slår i rattet. 

Min ærlige mening er at de begge trenger å jobbe med sine ting, og at forholdet deres (som nå er over) var inne i et veldig destruktivt spor.

Anonymkode: fce80...5a8

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor tar du sånn på vei?

Ts ber om ærlige meninger, men når det kommer er det ikke godt nok. 

Jeg har levd lenge nok til å se litt forskjellig og erfart at det er to sider av en sak, og nyanser annet enn svart hvitt. Ts har bidratt inn i denne krangelen, det lille hun har delt om sitt bidrag er hårreisende nok. 

Det er helt hinsides å kalle en mann for voldsutøver fordi han slo i rattet under en krangel der det godt er mulig ts har drevet han til det ytterste av hva han klarer å håndtere, hun truer med å gjøre det slutt å kaste han ut FØR han slår i rattet. 

Min ærlige mening er at de begge trenger å jobbe med sine ting, og at forholdet deres (som nå er over) var inne i et veldig destruktivt spor.

Anonymkode: fce80...5a8

Så flott å lese et edruelig og fornuftig innlegg i denne tråden👍

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En voksen mann som lider av infantile raseriutbrudd, og i tillegg kommer med helt syke trusler, er det bare å holde seg unna. Han burde oppsøke en psykiater.

Anonymkode: 493bf...0d8

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...