Gå til innhold

Hvor får ferien i år? Dere som skal til utlandet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvilken rute anbefaler du å kjøre Norge-Frankrike?

Anonymkode: dec5d...134

Spørs jo hvor i Frankrike man skal 🙂 Skal man til  Nice eller andre byer i nærheten er det sikkert greiest å kjøre via Sveits og bittelitt innom Italia. (Har kun kjørt den ruten en gang). Jeg pleier å dra Sør for Montpellier (en av badebyene langs kysten der på grensen mot Spania). Da kjører vi fra Danmark (altså båten til Hirtshals), gjennom Tyskland, inn i Frankrike ved Mulhouse, følger A36, så A6 via Lyon, så videre via A7, før vi kommer over på A9.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tyrkia i juli/august to uker. Varmt og godt, synes det er et fint og koselig land.

Anonymkode: ef565...228

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi skal til New Zealand og har satt av 350.000 kr. Vi blir borte i 8 uker, 2 voksne og 2 store barn. 

Anonymkode: ab1af...c5c

Så spennende! 

Blir dere der alle åtte ukene, eller tar dere turen innom Australia også?

Anonymkode: 6bb50...d45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal til Skottland/ Edinburgh og nord-England i 10 dager. Flybillett, leiebil, hotell og boligleie koster rundt 45 000,- og så kommer mat, lommepenger og shopping i tillegg. 2 voksne og barn på 11 og 13 år. 

Anonymkode: 8b45d...ab2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Litauen i bryllup, så får jeg se om det blir en sydentur til høsten. 

Anonymkode: 4e4e6...39d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Så spennende! 

Blir dere der alle åtte ukene, eller tar dere turen innom Australia også?

Anonymkode: 6bb50...d45

Vi hopper over Australia denne gangen, men tar en stopp i Singapore til og fra. Blir ca 7 uker på New Zealand

Anonymkode: ab1af...c5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 dager på Kreta, rett og slett fordi jeg/vi elsker Hellas.

Tar rutefly og har leid leilighet. Ikke charter. Og bor på sørøstkysten, ikke midt i turistsentrumene....

Anonymkode: a6089...6f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Vi skal til Skottland/ Edinburgh og nord-England i 10 dager. Flybillett, leiebil, hotell og boligleie koster rundt 45 000,- og så kommer mat, lommepenger og shopping i tillegg. 2 voksne og barn på 11 og 13 år. 

Anonymkode: 8b45d...ab2

Så heldige dere er, Skottland er fantastisk🤩 jeg vil tilbake dit en gang. Kos dere masse

Anonymkode: 4e4e6...39d

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gran Canaria 💖

Anonymkode: fa876...3a8

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Italia, med bil. Kielfergen til Kiel - deretter kjøre til München for en natt, før vi kjører videre til Italia🫶🏻

Anonymkode: 74f7f...204

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir to ferieturer her.

Ei uke på Gran Canaria i mai. Ca. 13.000 kr for to personer, fly og hotell. Bestilt på black friday tilbud. Charter, tilbud. Ble bare booket for å en avslappende sydenferie.

10 netter i Albania, i juni. 30 000 kr for to personer, ca 10 000 kr for fly og 20 000 kr for hotellet. All inklusive luksusferie på nytt hotell. Var der i fjor rett etter de åpnet og var veldig fornøyd.

Anonymkode: bb4c4...fa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syd-Europa. Populært kalt syden. På en liten rundtur innom Hellas, Italia og Spania. Vi lander sikkert på 100k. Det er stort sett feriebudsjettet vårt. 

Anonymkode: 0fcc2...5be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tre personer, seks uker i Italia og Hellas. Skal reise en del rundt med tog, buss og ferge. Alt av billetter og bosteder kommer på drøyt 70 000. Resten blir vel så dyrt som vi gjør det til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.4.2024 den 1.57):

Hvor skal dere og hvor lenge blir dere borte? Fortrinnsvis dere som skal lengre enn til DK ogn Sverige😄

Og hvorfor landet dere på akkurat det reisemålet? Er det charter, eller andre grunner til den plassen? Og hva blir prisen?

Det gikk plutselig opp for meg at vi har dårlig tid, så det begynner å bli travelt🙈😅

Anonymkode: cbe11...c58

1 uke på Mallorca. Kort flytur, varmt, ungene i et basseng en uke :)  I juli. Charter og all inclusive denne gangen. Pga så kort tur. Koster ca 60.000 med privat basseng i hagen utenfor leiligheten. Bestilte i romjula. 

Kjipt med bare en uke, men vi må bruke 70.000 på å få malt huset i år, så da måtte ferien redusere litt rett og slett. Fin læring for ungene å se at når andre dyre ting må gjøres så må man redusere litt ned på moroa ellers. Så tar vi sikkert to uker neste år :D 

Ellers en uke i Danmark rett etter skoleslutt, og  så bare å håpe på at den varme sommeren de spår gir oss en fin sommer ved det lokale svømmebassenget her :D Får ta noen småturer, litt camping osv innimellom. Men har "bare" tre uker mellom Danmark og Mallorca, og så er det bare en uke til oppstart SFO etter det, så jeg tror nok at vi får tiden til å gå.

Anonymkode: dedb6...1f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spania i 5 uker, betaler ca. 18000 for fly( 1 voksen og 3 barn). Vi har leilighet og bil der, så bruker penger på mat og shopping/hygge utenom. 

Anonymkode: 6fb33...658

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fire uker i Hellas, betalte 3500 for flybillett, bor gratis. 

Anonymkode: 9043d...235

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.4.2024 den 1.57):

Hvor skal dere og hvor lenge blir dere borte? Fortrinnsvis dere som skal lengre enn til DK ogn Sverige😄

Og hvorfor landet dere på akkurat det reisemålet? Er det charter, eller andre grunner til den plassen? Og hva blir prisen?

Det gikk plutselig opp for meg at vi har dårlig tid, så det begynner å bli travelt🙈😅

Anonymkode: cbe11...c58

vi skal til hellas i 6 uker

Anonymkode: c70d3...696

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 uke i sør-England. 2 voksne og tre barn (17, 16 og 12 år)

Fly: 16 000

Airbnb: 20 000

Er veldig glad i England, har familie der og studert der. Ungene har ikke vært der siden før covid, så nå var det på tide med en tur.  Med tre jenter i "shopping-alderen" går det nok mye lommepenger, men de har vært flinke og spart siden i fjor sommer + bursdagpenger og julegaver, så det blir nok bra 😊

Anonymkode: e4a11...f81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal til Danmark med min stesønn, og etter det skal min kommende mann og jeg på bryllupsreise til Japan når han er hos mammaen sin. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...