Gå til innhold

Hvor får ferien i år? Dere som skal til utlandet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor skal dere og hvor lenge blir dere borte? Fortrinnsvis dere som skal lengre enn til DK ogn Sverige😄

Og hvorfor landet dere på akkurat det reisemålet? Er det charter, eller andre grunner til den plassen? Og hva blir prisen?

Det gikk plutselig opp for meg at vi har dårlig tid, så det begynner å bli travelt🙈😅

Anonymkode: cbe11...c58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 uker i Thailand i oktober. 2 voksne og 1 barn. Regner med å bruke ca 100 000 totalt.

Anonymkode: 8effb...875

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les statistikk om været til sommeren, så er nok danmark og Sverige også helt ok reisemål denne sommeren - i utlandet til og med!

Anonymkode: b1ff7...902

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilferie til Italia. Naturligvis ikke charter, alt booket på forhånd ☺️

Anonymkode: 43545...63f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal til familie i USA, 3 uker. Blir nok over 150 000 kr selv om vi bor hos familie store deler av tiden. Vi planlegger nesten en uke i en større by hvor vi leier leilighet/hus og leiebil.

Anonymkode: a1301...59f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyrkia i mai, trenger kun tre fridager fra skolen pga. kr. himmelfart.

Topp hotell, all inclusive, to voksne og to barn, 30.000,- inkludert alt. 

Anonymkode: 270d3...2d6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fire uker til USA. 
USA er et stort land, og vi skal tilbringe alle ukene i en stor stat hvor vi skal kjøre rundt. 
Tipper det kommer på rundt 250000 til sammen. 

Anonymkode: 6bb50...d45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To uker i sentral-Europa. Flyr til Munchen, leier bil, kjører gjennom Østerrike med stopp i blant annet Innsbruck, videre ned til Nord-Italia, og noen dager med Comosjøen. Så noen åpne dager. Blir det veldig varmt går turen opp igjen gjennom Sveits og Tyskland. Er temperaturene sørover mer levelig blir det Slovenia/Bled, og mulig ned til nord i Kroatia. Det utgjør ganske korte kjøreetapper, samtidig som man får sett mye og har mange valg. 

Reiser i juli, så før Europeisk fellesferie, og unngår da priser som er presset opp av norsk skolefri. 

Anonymkode: b8eab...c68

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spania (Malaga) i juli. Bestilte billetter da det var salg hos Norwegian for mange mnd siden, er et sted vi har vært mange ganger før, så ikke så spennende, men blir godt med sol og varme. Har booket oss inn i en moderne og nybygd leilighet med aircondition og direkte utgang til badebasseng, i tilfelle hetebølge....

Anonymkode: 2954b...81f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kreta i juli/august, elsker kreta så vi reiser til chania området for nte gang i juli. Vi er null redde for hetebølger da, lider man ved over 30 grader ville jeg ikke valgt som oss for det kan bli hett i juli og august

Anonymkode: 39f58...793

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Italia til høsten.

Sommeren bruker vi i Norge, og satser på godt vær. Det blir hytteturer og teltturer.

Anonymkode: a8926...4a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vi skal til familie i USA, 3 uker. Blir nok over 150 000 kr selv om vi bor hos familie store deler av tiden. Vi planlegger nesten en uke i en større by hvor vi leier leilighet/hus og leiebil.

Anonymkode: a1301...59f

He He. Ikke gjerrige dere nei.

Klart leie en Lamborghini i 3 uker koster fort noen Kr...

Ikke vurdert å kjøpe bil i stedet da? 

Anonymkode: 2d290...20e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år blir det interrail  Tyskland, Østerrike, Italia.  Fire uker, budsjett 120000. 2 voksne og to tenåringer.

Anonymkode: ad3ed...3ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, AnonymBruker said:

He He. Ikke gjerrige dere nei.

Klart leie en Lamborghini i 3 uker koster fort noen Kr...

Ikke vurdert å kjøpe bil i stedet da? 

Anonymkode: 2d290...20e

Jeg vil heller ha et realistisk budsjett. Det er dette vi har til nå:

- Flybilletter: 60 000 kr

- Leiebil, 1 uke: 15 000 kr

- Leilighet/hus 1 uke: 30-40 000 kr.

Finner vi rimeligere ordninger går vi så klart for det. 

Så ønsker vi å gå ut og spise og finne på aktiviteter mens vi er i byen. Dette er tross alt ferien min. Liker svigers, men vil faktisk ha det gøy den ene gangen i året jeg har fri. 

Anonymkode: a1301...59f

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hvor skal dere og hvor lenge blir dere borte? Fortrinnsvis dere som skal lengre enn til DK ogn Sverige😄

Og hvorfor landet dere på akkurat det reisemålet? Er det charter, eller andre grunner til den plassen? Og hva blir prisen?

Det gikk plutselig opp for meg at vi har dårlig tid, så det begynner å bli travelt🙈😅

Anonymkode: cbe11...c58

Vi skal på 4 ukers bilferie (i hovedsak i Frankrike, med hovedvekt på sør,  men også innom Alpene og Normandie. Ellers så går ferden gjennom Belgia, Tyskland og Danmark (2 overnattinger i hvert av de landene).

Vi reiset med bil siden jeg ikke kan ta fly.

Elsker Frankrike,  og spesielt stedet vi skal være på lengst, så var et enkelt valg 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Bromance said:

Vi skal på 4 ukers bilferie (i hovedsak i Frankrike, med hovedvekt på sør,  men også innom Alpene og Normandie. Ellers så går ferden gjennom Belgia, Tyskland og Danmark (2 overnattinger i hvert av de landene).

Vi reiset med bil siden jeg ikke kan ta fly.

Elsker Frankrike,  og spesielt stedet vi skal være på lengst, så var et enkelt valg 🙂

Hvilken rute anbefaler du å kjøre Norge-Frankrike?

Anonymkode: dec5d...134

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

USA. 2 voksne og to barn. Tre uker pluss noen dager. Skal rundt i noen stater. Besøke noen slektninger.  Ryker vel fort 200 tusen 

Anonymkode: 0929a...886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal til Sør- Europa i mai en uke så være på hytta, og to uker i Lofoten hos mine foreldre. 

Anonymkode: 8e44f...aa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal til New Zealand og har satt av 350.000 kr. Vi blir borte i 8 uker, 2 voksne og 2 store barn. 

Anonymkode: ab1af...c5c

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hvor skal dere og hvor lenge blir dere borte? Fortrinnsvis dere som skal lengre enn til DK ogn Sverige😄

Og hvorfor landet dere på akkurat det reisemålet? Er det charter, eller andre grunner til den plassen? Og hva blir prisen?

Det gikk plutselig opp for meg at vi har dårlig tid, så det begynner å bli travelt🙈😅

Anonymkode: cbe11...c58

En uke til Sicilia. Charter. Prisen vet jeg ikke, blir kun det vi bruker det nede for oss. Reise og overnatting pluss frokost er betalt av andre, så det har jeg ikke spurt om. 

Anonymkode: e613e...7db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...