Gå til innhold

Sønnen min vil satse på en Youtube karriere fremfor IT-studier


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en 18 år gammel sønn som går i VG3 nå. Han er kjempegod innenfor teknologi, og driver med sosiale medier på fritiden. Da snakker jeg om å filme og redigere videoer. Han jobber også for noen kjente "influensere" , så han har et par jobber som han utfører for disse folka her på Youtube, Snapchat, TikTok, hva enn det måtte være. 

Planen hans var å studere IT til høsten. Han har søkt ulike studier på Samordna og var motivert til å begynne å studere. Men i dag så kom han til oss og fortalte at han ikke ønsker å studere, men heller vil satse fulltid på SoMe. Vi ble helt sjokka og prøvde å forklare til han at han kan drive med det han gjør samtidig som han går på universitetet, men det ville han ikke høre på. Han sa at  studier ikke inngår i fremtidsplanene hans for det han ønsket å oppnå i "bransjen".

Hvordan kan vi overbevise han om å fortsett å studere til høsten? Ja, jeg vet at han er 18 år og myndig og kan ta sine egne valg. Men som mor ønsker jeg bare det beste for han, og det å ha utdanning er ganske viktig i agens samfunn. Noen råd?😔

Anonymkode: 68ee7...0ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rådene må tilpasses sønnen deres, og han føler jeg ikke at er pressentert eller relevant i det dere skriver. Det at han skal studere er det dere som vil.

Den generelle tendensen at unge tør å satse på drømmer og tilgjengelige jobbmuligheter synes jeg er en bra ting.

Anonymkode: 6a0ae...943

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han ikke er motivert for studier nå så er det vel best om han prøver på det han ønsker, han kommer jo til å tjene penger på det så det er jo ikke akkurat som at han har tenkt å drive dank et helt år.