Gå til innhold

Far tok hull i ørene på 7 åringen uten å spørre meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som andre påpeker så er det jo ikke uvanlig at jenter får hull i ørene på den alderen.

Visste far at du var imot dette? Hvis ikke så er det jo mulig at far ikke tenkte så langt som at du kunne være imot dette, siden det er såpass vanlig.

Anonymkode: bd302...590

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er et hull i øret! Hdde barnet måtte ventet til ungdomsskolen om det var ei jente? Eller er det kun på gutter du synes det er stygt? 
 

Guttn har lyst på og synes det er fint. Det er helt normalt å få hull i ørene når man har begynt på skolen. Datteren min fikk i 1.klasse, broren tok i begge ørene i 2.klasse. Nå har siste sønnen min på 7 begynt å spørre om å få, men  vi venter til han har hatt lyst på en liten stund, så skal han også få. Vil han fortsatt etter 17. mai skal vi ordne:) 

Anonymkode: 6cb65...7d8

kun på gutt, synes ikke det er fint, selv gutten merker etter 1 dag at det ikke er bra, han sier selv han ikke kan klemme meg på den siden for øredobben er i veien. Ja jenter kan ta hull i ørene, gutter gjør det for andre motiver, for min er det at alle andre gjør det, det er ikke fint med øredobber på gutter, faren sier ja for gutten får alt han vil hos far, men ikke hos mor, blir nok tatt ut til natta å jeg må se på et arr i øret, synes faktisk at slike ting bør foreldre snakker om, hadde far spurt gutten hadde han hørt at jeg hadde sag at han kunne ta hull når han ble 13 år,far har akkurat begynt med samvær med gutten, har ikke vært i bildet før i høst. så synes ikke han har myndighet å bestemme slikt tenker en 13 åring er mer moden enn en 7 åring, å ja jeg har en 13 åring og en 15 åring hjemme

Anonymkode: 36a21...908

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

kun på gutt, synes ikke det er fint, selv gutten merker etter 1 dag at det ikke er bra, han sier selv han ikke kan klemme meg på den siden for øredobben er i veien. Ja jenter kan ta hull i ørene, gutter gjør det for andre motiver, for min er det at alle andre gjør det, det er ikke fint med øredobber på gutter, faren sier ja for gutten får alt han vil hos far, men ikke hos mor, blir nok tatt ut til natta å jeg må se på et arr i øret, synes faktisk at slike ting bør foreldre snakker om, hadde far spurt gutten hadde han hørt at jeg hadde sag at han kunne ta hull når han ble 13 år,far har akkurat begynt med samvær med gutten, har ikke vært i bildet før i høst. så synes ikke han har myndighet å bestemme slikt tenker en 13 åring er mer moden enn en 7 åring, å ja jeg har en 13 åring og en 15 åring hjemme

Anonymkode: 36a21...908

Dag 1. da er det litt vondt, og det går over. Gutter og jenter tar det nok helt med samme motiv- fordi andre tar det, og de syns det er fint.

Herre min, det er BARE hull i ørene. Skulle tro far hadde tatovert han i ansiktet..
 

Anonymkode: ab012...efa

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow. For en mor du er. Hva med å støtte guttungen. 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det begynner her så i samme slengen ville jeg tatt opp

- ute/inne tider

- lommepenger (og justering etter avtale)

- kjøping av røyk,snus og alkohol til egne      barn før de er gamle nok                              (hva du gjør når det skjer (ikke            hvis, når)

- Generell kjøring uten lappen og sikkerhet, 4 hjuling moped osv osv..

 

 

Anonymkode: 38d7b...c2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

kun på gutt, synes ikke det er fint, selv gutten merker etter 1 dag at det ikke er bra, han sier selv han ikke kan klemme meg på den siden for øredobben er i veien. Ja jenter kan ta hull i ørene, gutter gjør det for andre motiver, for min er det at alle andre gjør det, det er ikke fint med øredobber på gutter, faren sier ja for gutten får alt han vil hos far, men ikke hos mor, blir nok tatt ut til natta å jeg må se på et arr i øret, synes faktisk at slike ting bør foreldre snakker om, hadde far spurt gutten hadde han hørt at jeg hadde sag at han kunne ta hull når han ble 13 år,far har akkurat begynt med samvær med gutten, har ikke vært i bildet før i høst. så synes ikke han har myndighet å bestemme slikt tenker en 13 åring er mer moden enn en 7 åring, å ja jeg har en 13 åring og en 15 åring hjemme

Anonymkode: 36a21...908

Wow! Håper du da har kun gutter og ikke forskjellsbehandler barna dine. 
 

du bør virkelig ikke ta den ut fordi DU ikke synes det er pent. Gutten din tar jo fordi han liker det, og ja nok fordi «alle andre har». Akkurat samme som hos jenter…. De også begynner å ta når venninnene tar. 
 

gutten min tok i begge ørene fordi han synes det er pent. Han hadde grønne blomster øredobber først, selv om frisøren først fant frem den «guttete runde sorte, grønne og blå». Selv om JEG ikke synes det er pent må jo barna få finne sin egen identitet og stil.

 

jeg kunne aldri tatt de ut på natta, og sett barnet mitt i øynene dagen etter å løyet å sagt de har falt ut av seg selv. En dag vil sannheten komme frem at du gjorde det fordi du synes det var stygt. Hva da om han har tatt de på nytt som eldre? 

Anonymkode: 6cb65...7d8

  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det begynner her så i samme slengen ville jeg tatt opp

- ute/inne tider

- lommepenger (og justering etter avtale)

- kjøping av røyk,snus og alkohol til egne      barn før de er gamle nok                              (hva du gjør når det skjer (ikke            hvis, når)

- Generell kjøring uten lappen og sikkerhet, 4 hjuling moped osv osv..

 

 

Anonymkode: 38d7b...c2a

Jeg og eksen er uenig i slikt som feks hull i ørene, bankkort, spill og «slike småting». Så prater vi sammen og finner ut av det. 
 

Men jeg hadde aldri kjøpt røyk og alkohol! Selv om jeg mener 9 åringen bør få velge selv hull i ørene (hvorfor skal jenter få lov, men ikke gutter?) og kan ha bankkort😅 

Anonymkode: 6cb65...7d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hull i øret på gutter er blodharry. Og stygt. Allerede der, ødela faren mange jobbmuligheter til sønnen som voksen.

Anonymkode: 48d83...8e7

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

kun på gutt, synes ikke det er fint, selv gutten merker etter 1 dag at det ikke er bra, han sier selv han ikke kan klemme meg på den siden for øredobben er i veien. Ja jenter kan ta hull i ørene, gutter gjør det for andre motiver, for min er det at alle andre gjør det, det er ikke fint med øredobber på gutter, faren sier ja for gutten får alt han vil hos far, men ikke hos mor, blir nok tatt ut til natta å jeg må se på et arr i øret, synes faktisk at slike ting bør foreldre snakker om, hadde far spurt gutten hadde han hørt at jeg hadde sag at han kunne ta hull når han ble 13 år,far har akkurat begynt med samvær med gutten, har ikke vært i bildet før i høst. så synes ikke han har myndighet å bestemme slikt tenker en 13 åring er mer moden enn en 7 åring, å ja jeg har en 13 åring og en 15 åring hjemme

Anonymkode: 36a21...908

Jo det er fint med øredobb på gutter. 
Synes far har gjort det riktige her ved å lytte på si sønn og ikke dyrke forskjellsbehandling basert på at han har feil kjønn i følge deg for øredobber.
Du er bra råtten om du tar den ut. 

Anonymkode: ba48a...4e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hull i øret på gutter er blodharry. Og stygt. Allerede der, ødela faren mange jobbmuligheter til sønnen som voksen.

Anonymkode: 48d83...8e7

Tull.. har aldri hørt at en mann ikke får jobb fordi han har hulli øret, det må du nesten dokumentere. 

Anonymkode: 932c2...fb0

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hull i øret på gutter er blodharry. Og stygt. Allerede der, ødela faren mange jobbmuligheter til sønnen som voksen.

Anonymkode: 48d83...8e7

Du følger med i tiden ja 🤣

Anonymkode: ba48a...4e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg. Jeg hadde kjøpt det hullet tilbake og tilbudt noe annet han ønsket seg istedenfor, mot å ta ut dobben. For det gror fint igjen uten arr hvis det tas ut nå. Venter du til det er grodd blir det merke. Hull i øret på gutter er noe av det styggeste som finnes, heldigvis vil ingen av mine gutter ha det. Skulle de forandre mening når de blir 18 er det greit, da er det mer gjennomtenkt en en på 7 som vil ha det fordi noen andre har det.

Anonymkode: 76dd7...fa1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hull i øret på gutter er blodharry. Og stygt. Allerede der, ødela faren mange jobbmuligheter til sønnen som voksen.

Anonymkode: 48d83...8e7

Mannen min hadde hull i ørene som ungdom. I dag er han sjef i en av Norges største bedrifter.

Anonymkode: ab012...efa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

kun på gutt, synes ikke det er fint, selv gutten merker etter 1 dag at det ikke er bra, han sier selv han ikke kan klemme meg på den siden for øredobben er i veien. Ja jenter kan ta hull i ørene, gutter gjør det for andre motiver, for min er det at alle andre gjør det, det er ikke fint med øredobber på gutter, faren sier ja for gutten får alt han vil hos far, men ikke hos mor, blir nok tatt ut til natta å jeg må se på et arr i øret, synes faktisk at slike ting bør foreldre snakker om, hadde far spurt gutten hadde han hørt at jeg hadde sag at han kunne ta hull når han ble 13 år,far har akkurat begynt med samvær med gutten, har ikke vært i bildet før i høst. så synes ikke han har myndighet å bestemme slikt tenker en 13 åring er mer moden enn en 7 åring, å ja jeg har en 13 åring og en 15 åring hjemme

Anonymkode: 36a21...908

Sykt! Du bør absolutt bruke litt tid og energi på å gå i deg selv - for slike holdninger er helt på jordet! 

Du MÅ se på ett arr? For du stirrer så mye på øreflippen til sønnen din at dette vil plage deg skikkelig?  Stakkar deg! Få hjelp til deg selv. 

Anonymkode: 1b4b4...6ce

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La gutten beholde hullet. Men hjelp ham å rense det hver morgen og kveld så det ikke blir betent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hull i ørene på gutt er like ut som McGyver sveis. 

Anonymkode: 38d7b...c2a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vet ikke helt om jeg ser problemet her, jeg hadde nok ikke reagert så volsomt på dette. Vil gutten ha hull i øret, pent eller ikke så la han få ha det. Er jo bare å ta den ut når han blir lei, viser ikke noe merkbart av hullet uansett. Det at far gjør dette uten at dere er enige om det er jo en helt annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...