Gå til innhold

Hvordan holder du hårene borte fra ansiktet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan holder du hårene borte fra ansiktet? Altså hvordan barbere dere andre damer dere i ansiktet? Mange gjør jo ikke det, men mange liker også å få bort alt av hår. Det gjør jeg også, liker ikke å ha hår på kroppen, så det eneste hårene jeg har er på selve hodet, øyenbryna og øyenvippene.. resten blir barbert.

Men hvilken metode bruker du i ansiktet? Jeg har bare brukt en øyenbrynkniv til nå, men jeg føler jeg blir så tørrr og sånt av den. Er det en bedre metode? Jeg har prøvd de der voks stripene, der du legger de på og skal nappe de av. Men se funker ikke på meg, synts det er så merkelig. Blir bare klissete og ingen hår forsvinner. Og skal du vokse hårene så må det jo helst vokse ut litt først og det har jeg ikke lyst til. Har også en hårlaser fra Philips jeg kjøpte for 3k, jeg har brukt den lenge tidligere, men ingen resultat. Er det noen som har god erfaring med f.eks alvadkin om den funker?

Anonymkode: 915d9...ad1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis hårene er lyse så fungerer jo ikke laser. Det står til og med i bruksanvisningen. 

Anonymkode: cdde9...df9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker øyenbrynskniv på kinnskjegget, eller dunet. Ellers plukker jeg heksehårene. Jeg fjerner minst mulig hår egentlig. Jeg er et menneske, ikke en dukke.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker også øyenbrynskniv, så desverre ikke så mye tips. Bruker du en form for lotion eller olje når du shaver? Det kan nok hjelpe. Jeg har prøvd sånne voksstrips, andre deler av kroppen, funka heller ikke på meg. Hva med varm voks, som du tar sånn strips på selv? Det fungerte for meg (igjen ikke ansiktet) Tviler på at det gjør huden mindre tørr enn shaving da, desverre.

Skjønner godt hva du mener. Noen steder av kroppen får jeg omtrent sår på når jeg shaver, av hårene når de gror tilbake. Det er vanskelig

 

Anonymkode: 0b52d...0de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det laser? Fordi det fungerer ikke på lyst hår desverre.

Anonymkode: 0b52d...0de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis hårene er lyse så fungerer jo ikke laser. Det står til og med i bruksanvisningen. 

Anonymkode: cdde9...df9

Jeg vet. Hadde jeg hatt lyse hår så hadde jeg ikke kjøpt en laser for 3k😂

Anonymkode: 915d9...ad1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bruker også øyenbrynskniv, så desverre ikke så mye tips. Bruker du en form for lotion eller olje når du shaver? Det kan nok hjelpe. Jeg har prøvd sånne voksstrips, andre deler av kroppen, funka heller ikke på meg. Hva med varm voks, som du tar sånn strips på selv? Det fungerte for meg (igjen ikke ansiktet) Tviler på at det gjør huden mindre tørr enn shaving da, desverre.

Skjønner godt hva du mener. Noen steder av kroppen får jeg omtrent sår på når jeg shaver, av hårene når de gror tilbake. Det er vanskelig

 

Anonymkode: 0b52d...0de

Ja tenkte litt på om jeg skal prøve å smøre noe før jeg shaver, kanskje det hjelper litt. Har ikke prøvd med varm voks enda. Men igjen, da må vell hårene vokse ut litt først🤔

Ja det er veldig irriterende at huden skal bli sånn noen plasser😑

Anonymkode: 915d9...ad1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tar den hårene skikkelig?😊 kjøpte en slik på normal en gsng, men følte ikke den tok hårene skikkelig. Tok kanskje noen men resten stod igjen. Men selvfølgelig, normal har jo ikke den beste kvaliteten, iforhold til den du viser. Den er nok mye bedre!

Anonymkode: 915d9...ad1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tar den alt av hår i ansiktet og skikkelig?😊 må hårene vokse ut litt først elle går det når de er korte også?

Anonymkode: 915d9...ad1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en hårfjerningskrem? Så slipper du stive stubber når håret vokser ut igjen.

Anonymkode: 4d8be...1b2

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hva med en hårfjerningskrem? Så slipper du stive stubber når håret vokser ut igjen.

Anonymkode: 4d8be...1b2

Den hørtes bra ut!🤩 vet du om det selges slik i butikk, som er for ansikt🤔

Anonymkode: 915d9...ad1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Tar den alt av hår i ansiktet og skikkelig?😊 må hårene vokse ut litt først elle går det når de er korte også?

Anonymkode: 915d9...ad1

Nå vet jeg ikke hvor mye hår du har i ansiktet men jeg bruker den til barten. Den blir iallefall helt hårløs 😂

har akkurat brukt den og jeg kjenner ingen hår på overleppen når jeg stryker fingrene over

Anonymkode: fc616...01b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Tar den alt av hår i ansiktet og skikkelig?😊 må hårene vokse ut litt først elle går det når de er korte også?

Anonymkode: 915d9...ad1

Og det går å bruke den når hårene er korte også. 

Anonymkode: fc616...01b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Nå vet jeg ikke hvor mye hår du har i ansiktet men jeg bruker den til barten. Den blir iallefall helt hårløs 😂

har akkurat brukt den og jeg kjenner ingen hår på overleppen når jeg stryker fingrene over

Anonymkode: fc616...01b

Så bra😂🤩nei jeg har ikke så mye hår, litt dun. Da skal jeg gå til innkjøp av en slik! Bare prøvd fra normal, men er jo ikke den beste kvaliteten der, så den funket ikke. Bytter du den toppen på den noen gang, eller bruker du den samme?

Anonymkode: 915d9...ad1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Veet Pure - fungerer bra. 

Gentle Hair Remover - fungerer bra, men svir litt i huden.

Hårbleking - bleker alle hår fullstendig (bleker og huden)

Hvis du barbere vekk hårene, blir det ikke stivere og tykkere da? :hæ:

Endret av Ditzy Doo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er det laser? Fordi det fungerer ikke på lyst hår desverre.

Anonymkode: 0b52d...0de

Det er en barbermaskin for ansikt☺️

Anonymkode: 7882a...4bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er en barbermaskin for ansikt☺️

Anonymkode: 7882a...4bf

Svarte litt for fort☺️ den tar alt av hår og jeg bruker det på de lyse og. 

Anonymkode: 7882a...4bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ditzy Doo skrev (3 minutter siden):

Veet Pure - fungerer bra. 

Gentle Hair Remover - fungerer bra, men svir litt i huden.

Hårbleking - bleker alle hår fullstendig (bleker og huden)

Hvis du barbere vekk hårene, blir det ikke stivere og tykkere da? :hæ:

Takk for tips!😊

Jeg synts ikke hårene blir stivere av å barbere. Hårene er like som de var før. Ihvertfall hos meg

Anonymkode: 915d9...ad1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...