Gå til innhold

Drikker deres 17 åringer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min datter har begynt nå, skjønner jo at det ikke er helt unormalt, men hadde nok ønsket at hun ventet til hun fylte 18 år. Når begynte deres ungdommer å drikke?

Anonymkode: 4bc5a...e02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei👏🏽 Mine er 16 og straks 18 år. De drikker ikke. Hun på straks 18 år er en fornuftig jente og sier selv hvorfor skal hun begynne drikke nå,like så greit vente til hun er 18 år om få måneder😊 Jeg hadde heller ikke orket noe fyll,henting og styr. Evig takknemlighet🙏

Anonymkode: ac75c...24d

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jente på 16, gjør det iblant. Aldri vært full, da, ønsker det ikke. Bare så dere vet sånne som oss også finnes. De fleste jeg kjenner har drukket.

Anonymkode: 74951...2ae

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei 16åringen drikker ikke. Har ikke behov for det.

Anonymkode: 1e7cf...b20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, blir 18 til høsten, har drukket en liten stund allerede. Bonusbarn, riktignok, så jeg legger meg ikke altfor mye opp i hva mor og far tenker er greit. Fornuftig jente ellers, men man er jo mest bekymret for hva som kan skje når de drikker..

Anonymkode: e36f1...812

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en på snart 17 som selv sier han vil vente til han er 18, men jeg vet jo at det plutselig kan skje :) 

Anonymkode: fc357...5c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror nok mange har drukket alkohol fra de var 15-16. Det betyr ikke at foreldrene vet om det. Som de fleste vet blir man jo ikke berusa av en rusbrus eller to :)

Anonymkode: ec11b...16d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 16 åring i VG1 drikker ikke.

Drar ikke på fest. Mulig han kan ha smakt noe uten at vi har merket det men han sier han ikke ønsker alkohol og det er jeg glad for.

Jeg selv drakk som en svamp fra jeg var 15/16🤣

Anonymkode: 26f27...27d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så naive dere er...

 

Anonymkode: 75278...4b8

  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært morsomt og snu spørsmålet « drakk DU når du var 17 år « . Da ville nok de fleste svare ja. Synes dagens foreldre er både naive og hysteriske. Mine smakte alkohol når de begynte på videregående, i likhet med alle andre. Selvom noen foreldre ikke ønsker og tro at prinsene og prinsessene deres gjør akkurat som de selv gjorde. 

Anonymkode: 80235...3ae

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja 17 åringen drikker og storesøster gjorde det på samme alder. De har startet fra ca 15 års alder, har inntrykk av at de fleste begynner å eksperimentere i den alderen her (ila 10ende klasse). 
 

Anonymkode: 3e07a...8af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så naive dere er...

 

Anonymkode: 75278...4b8

Nei, det er dem ikke. Det er faktisk ikke all ungdom som drikker.

Dog, de som har vært del av en drikke-kultur i ung alder, tror gjerne at «alle gjør det».

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 16-åring drakk ca to ganger i fjor, og regner vel med at det har blitt ca to ganger i år også. Han har aldri vært ordentlig full, men brisen har han vært.

Jeg har et avslappet forhold til det, og vi snakker mye om alkohol, grenser, hva gjør du hvis…, å ta vare på fulle kompiser og jenter og alt det der. 

Anonymkode: ba145...3a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min startet sommeren før vgs, altså 16 år. Jeg var bare sjeleglad for at hn ikke begynte som 13-14-åring, som dessverre mange gjør!

Selv drakk jeg knapt noe før jeg var i midten sv tjueåra.

Anonymkode: dcb80...204

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min drikker ikke, har ikke sett hun på en stund da hun er i rehab da. Hun skal vente til hun blir 18, så stolt🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det finnes egentlig bare to svar på dette spørsmålet, "ja", eller "vet ikke". Jeg har forøvrig aldri drukket selv. 

Anonymkode: 2cb0c...ad1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Så naive dere er...

 

Anonymkode: 75278...4b8

Behøver ikke være naiv fordi en sier ungdommen ikke drikker. 

Eldste som er 19 begynte å smake da han var 17.5 år. Var og da han begynte å være hos venner i helger. Og som han sier jeg har ikke tid til å drikke jeg må jobbe og da må jeg kunne kjøre traktor osv

Yngste som blir  18 om 2mnd. Er ikke borte på noe i helger, og drikker ikke. Har smakt. Men ho tør ikke å blande medisiner for epilepsi med alkohol,  redd for at det gjør at ho ska få anfall. Vi fikk faktisk beskjed av lege at for hennes del kunne det lønne seg at ho prøvde alhol hjemme for å se hvordan ho reagerte, for var veldig opp og ned fra person til person med epilepsi hvordan alkohol hadde innvirkning på epilepsien

 

 

Anonymkode: 6fd94...1e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaha, hadde mamma svart for meg her hadde hun sagt: «nei.» Sannheten er at jeg drakk meg stupfull omtrent annenhver helg fra jeg var 15. 

Anonymkode: 00f98...dfd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg selv fikk begynne rundt 15 år, ikke å dra ut på fest og drikke meg full såklart. Men fikk lov til å drikke noen glass vin eller et par bokser med noe cider eller breezer hjemme på helgene. 

Anonymkode: 91539...ad4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...