Gå til innhold

Hva er de mest usjarmerende trekk hos folk?


Rødstrupa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Når noen bryr seg for mye om andres livsvalg og privatliv, som at noen er homofile eller lever annerledes enn dem selv, når det ikke angår dem, men holder seg unna når det gjelder å si fra om saker som betyr noe - som vold i egen familie, da fasade plutselig er viktigst. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye som er usjarmerende. Men det verste er kombinasjoner av visse usjarmerende trekk. Det aller verste tror jeg er kombinasjonen lave kunnskaper, høy selvsikkerhet, belærenhet og nedlatenhet. Akkurat denne er utålelig. Kunnskapsløshet er jo ingen moralsk svakthet i seg selv, men dessverre er det ofte slik at den som er virkelig kunnskapsløs, har - nettopp av denne grunn - så lite kunnskaper at vedkommende selv ikke er klar over hvor lite de vet. Selvsikkerhet i seg selv kan jo også være positivt. Belærenhet noe mindre, men ok om personen vet mer enn meg om det som foregår, og faktisk helt forståelig om personen vet veldig mye mer enn meg om det som foregår. Nedlatenhet i seg selv er vel alltid negativt, men igjen, om det er jeg som har dummet meg ut, kan det være helt på sin plass at den andre er nedlatende. Men altså kombinasjonen kunnskapsløs, selvsikker, belærende og nedlatende er det ingen unnskyldning for, og den er en kombinasjon skapt i helvete for å plage menneskene på jorden.

Endret av Supermerry
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.4.2024 den 19.43):

Folk som absolutt skal skyte uhemmet av seg selv. For eksempel hvis de tilbyr kake (eller andre søtsaker) til enkelte familie-medlemmer. Men ikke til noen andre i familien, og så kan de godte seg over at de selv får noen godsaker - samtidig som andre ikke får noe som helst. Men likevel er de visstnok "ufattelig snille" fordi de tilbyr kake eller noe til andre. Selv om det til syvende og sist er noen andre som betaler for disse tingene. Eller hvis de spiser for eksempel peanøtter eller andre ting som noen andre ikke liker en gang, så kan de selvfølgelig spørre vil du ha? vil du ha? vil du ha? hele forbanna tiden. Dermed kan de jo fremstå som en helt fantastisk person ( i alle fall i deres egne øyne) samtidig som de aldri behøver å risikere å faktisk gi fra seg en forbanna dritt.    

Eller de kan gå over deler av gulvet med en kost, noe ingen andre ville lagt merke til en gang hvis det ikke hadde vært for at de skryter uhemmet av seg selv - og hva de har gjort. Alle andre ville jo selvfølgelig gjort dette ordentlig, med støvsuging og / eller faktisk vaske gulvet. En haug med andre situasjoner også. Men dersom noen andre nevner hvor forbanna idiotiske de faktisk fremstår som når de holder på sånn. så risikerer man vel å bli anklaget for å være "bortskjemt" eller noe. 

Anonymkode: 3db62...363

Hahaha, hva i all verden?! 

Anonymkode: ca2c5...fda

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedlatende holdninger, arroganse, bezzerwizzere, snobbete oppførsel, selvskryt, null interesse i det andre sier. Overstyrende i samtaler. 

Anonymkode: d9e1a...63a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Offerrollen, syting, bedrevitere, falskhet. 

Anonymkode: 7a13a...fdb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som ikke tar hensyn til andre eller tenker på at andre også skal kunne bruke det offentlige rom, f.eks. folk som hører irriterende høy musikk på bussen, trør av rulletrappen og blir stående, driver forsøpling og hærverk, lar ungene gå banans på resturanter osv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne som han fyren som skrev et innlegg her i stad om at han hadde fått så kult utseende nå, bedre klær og "stil", så nå skulle han gå ut i kveld og knuse selvtilliten til noen damer i 30 åra og kalle dem bestemødre, som hevn for at ingen damer ville ha han før.

Som om han ikke sitter der med det samme sure trynet som før?

Anonymkode: 4fc7b...760

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.4.2024 den 22.34):

Folk som alltid har snekret en agenda med lurespørsmål

Anonymkode: 8490d...bac

Haha, ja, retten er skikkelig sure greier sånn sett. Skikkelig kunstige greier, mye banalitet. ‘Du er en grusom person og det er så så så synd på meg😢’.

🥴 

Anonymkode: 9b1bf...6d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sånne som han fyren som skrev et innlegg her i stad om at han hadde fått så kult utseende nå, bedre klær og "stil", så nå skulle han gå ut i kveld og knuse selvtilliten til noen damer i 30 åra og kalle dem bestemødre, som hevn for at ingen damer ville ha han før.

Som om han ikke sitter der med det samme sure trynet som før?

Anonymkode: 4fc7b...760

Hehe unngår hele singelforumet, jeg. Tror det blir tørke på KG på sikt for de er så giftige. 

Anonymkode: 9b1bf...6d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsikkerhet uten selvinnsikt. Har gjerne ett sett med regler for seg selv, og ett sett med regler for andre.  Brautende, høylytte folk som tar mye plass. Og som gjerne klager på dem som ikke tar plass. 

Snobberi er uutholdelig . Folk som prøver å være noe annet enn de er- det kan være å lyve på seg en utdanning, en lønn eller en formue eller en  bragd. Kan være folk som lever over evne, snakker "dannet", med mye fremmedord, og/eller er opptatt av å ha "riktig" stil i klær og interiør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konser
Rødstrupa skrev (På 21.4.2024 den 16.51):

Det værste jeg vet er mennesker som er arrogante, nedlatende  og utviser  urettferdighet, lyver, bagateliserer  og er veldig snobbete…..c’’.) Får helt fnatt av det. Hva mener du?

 

At de er interessert i hjerner, gjerne vitenskap også hvis det er litt i form av utnyttelse av naturen (håper de). Blir lei når e er aggressive også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stokk dumme kvinner som tror de har draget er høyt på listen iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedrevitere er folk jeg ikke kommer overens med... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvopptatt. Personen prater kun om seg selv, eller vrir samtalen over på seg. Verste egenskapen jeg vet om. Minner meg om en personlighetsforstyrrelse narsissistisk.

det for meg til å se rødt når mennesker ikke spør hvordan andre har det.

Gjerrighet 

og løgn.

 

Anonymkode: 18a0f...fab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Folk som avbryter alle hele tiden

Folk som som gjør seg dumme

Folk som klager over alle andre, men mangler selvinnsikt

Folk som ikke innrømmer feil

Folk som gaslighter 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjalusi og missunnelse. 

Anonymkode: de3c2...98a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minosa skrev (På 21.4.2024 den 18.32):

De som går i offerrollen og tolker alt i verste mening. De tror ofte at andre er ute etter å ta de…

Jøss ,kanskje de er utsatt for vold,overgrep,traumer som gjør at de er REDDE og at de har gjentatte ganger i livet opplevd folk svikter dem,kanskje de derfor er redde andre mennesker? 🤔Men så langt tenker ikke du🙈

Anonymkode: 87cf1...6eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn som ikke klarer å bestemme seg i et forhold, og som er i et forhold som åpenbart ikke er riktig for han men så er han for feig til å komme seg ut av det. Og oppå det hele flørter med en på si og gir falske forhåpninger selv om han ikke kommer til å forlate sin nåværende partner. Mange av disse. 

Anonymkode: 44889...c08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...