Gå til innhold

Hva er de mest usjarmerende trekk hos folk?

Rødstrupa

Anbefalte innlegg

Gjest Luksusbia
AnonymBruker skrev (På 21.4.2024 den 17.21):

De som lyver er i hvert fall irriterende for man kan jo ikke forholde seg til dem. 

Anonymkode: 5e41c...e4f

Da kan man ikke forholde seg til mennesker overhodet. Alle lyver i snitt 5-10 ganger i døgnet. For det meste hvite løgner som at du ikke ser tjukk ut i den kjolen osv. Men folk lyver hele tiden. Det verste jeg vet er folk som aldri ber om unnskyldning når de vet de har såret deg. Eller grådighet som enkelte politikere 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Luksusbia
AnonymBruker skrev (På 9.5.2024 den 19.59):

Folk som gir skjulte stikk. De slenger med leppa og når man konfronterer dem så later de aldri kom med noe stikk.  Det er ekstremt feigt. 

Samme gjelder de som baksnakker deg samtidig som de foran deg later som dere er venner. Det skje en del ganger i arbeidslivet hvor kollegaer og sjefer legger skylden på deg for ting de selv har gjort for å fremme sin egen karriere eller kun for å ødelegge din karriere. 

Anonymkode: 5e41c...e4f

Måten jeg tenker om baksnakkere, er at jeg er glad for at de holder seg til det. Det viser at de er for feige til å si sannheten/ eventuelt røverhistorier de har diktet opp selv direkte til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt avstand fra et nært familiemedlem, hun klager alltid over ting. Veldig dramatiserende.

Eksempel: Klager over hvor lite penger som er igjen etter «alt er betalt», personen har levd godt på at ektefelle tjener godt og de har felles økonomi. Bruker forøvrig mye penger på unødvendige ting som merkeklær (med logo, typ 14-19-åringsstil), annet overfladisk som egentlig bare ser billig ut. 

Personen vet at hun hun har mer en andre, at andre er i situasjoner hvor de såvidt har råd til å beholde bolig ol. 

Dette gir meg et dilemma hvor jeg lurer på om personen er så selvopptatt at hun ikke evner å se andre. Selv om hun kjenner til andres problemer. 

Skal sies at ved bursdag og jul så er gaver veldig viktig, det nevnes alltid lenge etter.

Selv har jeg ikke råd til å gi noe særlig i gave, jeg gruer meg til hver anledning grunnet dette. 
Men for meg er det ikke viktig med gaver, jeg sliter mer med hvor viktig det er for «alle andre».

Så gjerne folk som er overfladisk, skal være en kopi av alle andre. De som elsker å prate om hvor mye ting koster, som om det gjør dem mer viktig eller spesiell.

Anonymkode: a9cc7...4a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har tatt avstand fra et nært familiemedlem, hun klager alltid over ting. Veldig dramatiserende.

Eksempel: Klager over hvor lite penger som er igjen etter «alt er betalt», personen har levd godt på at ektefelle tjener godt og de har felles økonomi. Bruker forøvrig mye penger på unødvendige ting som merkeklær (med logo, typ 14-19-åringsstil), annet overfladisk som egentlig bare ser billig ut. 

Personen vet at hun hun har mer en andre, at andre er i situasjoner hvor de såvidt har råd til å beholde bolig ol. 

Dette gir meg et dilemma hvor jeg lurer på om personen er så selvopptatt at hun ikke evner å se andre. Selv om hun kjenner til andres problemer. 

Skal sies at ved bursdag og jul så er gaver veldig viktig, det nevnes alltid lenge etter.

Selv har jeg ikke råd til å gi noe særlig i gave, jeg gruer meg til hver anledning grunnet dette. 
Men for meg er det ikke viktig med gaver, jeg sliter mer med hvor viktig det er for «alle andre».

Så gjerne folk som er overfladisk, skal være en kopi av alle andre. De som elsker å prate om hvor mye ting koster, som om det gjør dem mer viktig eller spesiell.

Jeg har en bekjent som er litt sånn, veldig godt stilt økonomisk, men klager til meg likevel over at hun har regninger og utgifter (på ting hun vet jeg ikke en gang har, som bil og bolig). 

Har aldri skjønt det, har bare tenkt at hun er ekstremt sytete.
Helt til noen sa til meg at det sikkert egentlig var snikskryt. Og det tror jeg faktisk, nå tenker jeg over det og det virker nesten som hun nyter litt å klage til de som har mindre, føler seg liksom bedre eller noe

Anonymkode: 2cc7f...c7b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opptatt av overfladiske ting som biler, båter, hytter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.4.2024 den 19.20):

Manglende selvinnsikt er roten til mer vondt. 

Anonymkode: 85c3b...3b4

Meget godt sagt 

Her ligger hva enn det måtte være…vi har alle negative sider, for det er jo så lett å se andres feil og påpeke det, men være blind på egne mangler!

Jeg ville heller omdøpt denne tråden til det. Hvilke skjulte usjarmerende trekk har du?

Anonymkode: d2ddc...de5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har en bekjent som er litt sånn, veldig godt stilt økonomisk, men klager til meg likevel over at hun har regninger og utgifter (på ting hun vet jeg ikke en gang har, som bil og bolig). 

Har aldri skjønt det, har bare tenkt at hun er ekstremt sytete.
Helt til noen sa til meg at det sikkert egentlig var snikskryt. Og det tror jeg faktisk, nå tenker jeg over det og det virker nesten som hun nyter litt å klage til de som har mindre, føler seg liksom bedre eller noe

Anonymkode: 2cc7f...c7b

Det har jeg faktisk aldri tenkt på… Kan godt være.. Har aldri forstått meg på det eller fokuset, men gir mening det du sier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snylting, vi har f.eks en nabo som hver gang hun skal ut vil «låne» en flaske vin. Kommer aldri med noe tilbake. 

og folk som tror verden kretser rundt de og at alle andre skal bøye seg i støvet 

Anonymkode: 8240a...668

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ar folk med god økonomi , har en «

større rett « til å klage på tenester .

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

folk som bærer nag uten å si hvorfor!! jeg våkner hver dag med blanke ark. jeg husker ikke alt jeg noen sinne har sagt. og at du blir sur fordi du synes jeg burde skjønne hvorfor du er sur i utgangspunktet, nei vet du mg hva! det er direkte navlebeskuende å forvente å ta opp så mye plass i noen andres liv!

også veldig slitsomt med folk som ikke gir beskjed om de er sent ute. Det er mangel på respekt for andres tid.

og folk som alltid skal ha det dyreste av alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egoisme . 

Anonymkode: a6c9e...100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som tar æren for andres jobb. Eksempel: får mye hjelp og informasjon og videreformidler det til andre som om det kom fra de selv- og får all applausen. 

Folk som tror deres egne barn er sentrum i universet.

Folk som tillegger andre egenskaper uten å ha skikkelig grunnlag for det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...