Gå til innhold

Jobbe når man er ufør


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan får man jobb når man har uføretrygd. Fikk ung ufør da jeg var 20 på grunn av forskjellig, og det var ikke noe jeg ønsket meg, men det ble sånn, legen og Nav anbefalte det også, så jeg har jo ikke jobbet noe særlig. Nå kunne jeg tenkt meg en jobb der jeg kunne tjene innafor inntektsgrensen. Jeg er ikke synlig syk. Men hva gjør jeg da når ingen arbeidsgivere vil ha meg? Flere i min situasjon?

Anonymkode: c8197...172

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er i din situasjon. Jeg fikk ung ufør da jeg var 24, vært syk siden barndommen. Har en bachelorgrad og ønsket jo å jobbe. Men ingen vil ansette meg, ikke i en liten stilling engang. Og siden jeg faktisk er syk, kan jeg ikke ta hvilken som helst jobb heller. Utdanningen min ville gitt meg en jobb jeg faktisk kan utføre, men det er mange om beinet og jeg har bare fått nei med begrunnelse av at min uforutsigbare helse er litt risky business for dem å satse på. Og det skjønner jeg selvsagt. Men er trist, jeg vil jo gjerne bidra.

Anonymkode: d8e09...239

  • Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en i familien. Uføretrygdet. Tar mastergrad over mange flere år enn vanlige universitetet studenter,  og jobber redusert 20% i kiosk. Fungerer bra h.n.

Anonymkode: 0b4d6...231

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke. Vi har ei på jobben min som er ufør, men har en 60 % stilling. Tror hun kommer til å slutte snart, fordi hun er sykemeldt omtrent hele tiden (minst 1 gang per mnd.) så arbeidsgiver er litt lei fordi hun alltid da må lete etter noen som kan ta vakter. Fint for meg fordi jeg gjerne tar på meg ekstravakter for mer lønn. Men er jo dumt når hun er satt opp til å jobbe og midt på natta sender melding om at hun er syk og ikke kommer på tidligvakt, og så iløpet av samme dagen kommer en sykemelding for neste 14 dagene.

Anonymkode: 486d2...473

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har psykiske vansker kan du jo sjekke ut om oppfølging fra IPS jobbspesialist er noe for deg? :) 

Anonymkode: a87ff...fc7

  • Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vet ikke. Vi har ei på jobben min som er ufør, men har en 60 % stilling. Tror hun kommer til å slutte snart, fordi hun er sykemeldt omtrent hele tiden (minst 1 gang per mnd.) så arbeidsgiver er litt lei fordi hun alltid da må lete etter noen som kan ta vakter. Fint for meg fordi jeg gjerne tar på meg ekstravakter for mer lønn. Men er jo dumt når hun er satt opp til å jobbe og midt på natta sender melding om at hun er syk og ikke kommer på tidligvakt, og så iløpet av samme dagen kommer en sykemelding for neste 14 dagene.

Anonymkode: 486d2...473

Hva i alle dager hadde dette med saken og gjøre? 

Anonymkode: c3ac2...ecb

  • Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vet ikke. Vi har ei på jobben min som er ufør, men har en 60 % stilling. Tror hun kommer til å slutte snart, fordi hun er sykemeldt omtrent hele tiden (minst 1 gang per mnd.) så arbeidsgiver er litt lei fordi hun alltid da må lete etter noen som kan ta vakter. Fint for meg fordi jeg gjerne tar på meg ekstravakter for mer lønn. Men er jo dumt når hun er satt opp til å jobbe og midt på natta sender melding om at hun er syk og ikke kommer på tidligvakt, og så iløpet av samme dagen kommer en sykemelding for neste 14 dagene.

Anonymkode: 486d2...473

Nå er ikke jeg syk på den måten at det hadde blitt sånn med meg. Jeg fikk ufør, men det er litt forskjellige grunner til. 

Anonymkode: c8197...172

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva i alle dager hadde dette med saken og gjøre? 

Anonymkode: c3ac2...ecb

Lurer jeg også på.

Anonymkode: c8197...172

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke melde deg som tilkallingsvikar i kommunen eller butikk.

Anonymkode: 109dc...903

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis du har psykiske vansker kan du jo sjekke ut om oppfølging fra IPS jobbspesialist er noe for deg? :) 

Anonymkode: a87ff...fc7

Takk for tips 🙂🤙

Anonymkode: c8197...172

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan du ikke melde deg som tilkallingsvikar i kommunen eller butikk.

Anonymkode: 109dc...903

Kan man gjøre det selv om de ikke lyser ut stillinger?

Anonymkode: c8197...172

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan man gjøre det selv om de ikke lyser ut stillinger?

Anonymkode: c8197...172

Jaja ☺️ du kan også ringe rundt på skoler for å høre om de trenger tilkalling i skole og sfo, samme i barnehager. 

Anonymkode: 109dc...903

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jaja ☺️ du kan også ringe rundt på skoler for å høre om de trenger tilkalling i skole og sfo, samme i barnehager. 

Anonymkode: 109dc...903

Så bra 🙂Takk for tips 🙂🤙 

Anonymkode: c8197...172

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvordan får man jobb når man har uføretrygd. Fikk ung ufør da jeg var 20 på grunn av forskjellig, og det var ikke noe jeg ønsket meg, men det ble sånn, legen og Nav anbefalte det også, så jeg har jo ikke jobbet noe særlig. Nå kunne jeg tenkt meg en jobb der jeg kunne tjene innafor inntektsgrensen. Jeg er ikke synlig syk. Men hva gjør jeg da når ingen arbeidsgivere vil ha meg? Flere i min situasjon?

Anonymkode: c8197...172

Har du søkt mange jobber? Hørt rundt med venner og familie? Jeg var i din situasjon, men fikk meg jobb ganske lett i en liten stilling som jeg gradvis har økt og det har vært så utrolig fint. Mulig jeg hadde litt flaks, men det er trist at man ikke skal få en sjanse. Du må vel nesten bare fortsette og søke og legge ut agn i omgangskretsen. Send gjerne åpne søknader og, det er mange småstillinger som aldri blir utlyst. Litt avhengig av hvor du bor selvsagt , lettere i en storby med mangel på arbeidskraft . Lykke til. 

Anonymkode: c3ac2...ecb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har du søkt mange jobber? Hørt rundt med venner og familie? Jeg var i din situasjon, men fikk meg jobb ganske lett i en liten stilling som jeg gradvis har økt og det har vært så utrolig fint. Mulig jeg hadde litt flaks, men det er trist at man ikke skal få en sjanse. Du må vel nesten bare fortsette og søke og legge ut agn i omgangskretsen. Send gjerne åpne søknader og, det er mange småstillinger som aldri blir utlyst. Litt avhengig av hvor du bor selvsagt , lettere i en storby med mangel på arbeidskraft . Lykke til. 

Anonymkode: c3ac2...ecb

Har søkt en del ja. Venner og familie kan desverre ikke hjelpe meg. Kommer til å fortsette å søke, og kan prøve det. Bor ikke i noen storby da så det spørs, men kan da prøve.

Anonymkode: c8197...172

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Hvordan får man jobb når man har uføretrygd. Fikk ung ufør da jeg var 20 på grunn av forskjellig, og det var ikke noe jeg ønsket meg, men det ble sånn, legen og Nav anbefalte det også, så jeg har jo ikke jobbet noe særlig. Nå kunne jeg tenkt meg en jobb der jeg kunne tjene innafor inntektsgrensen. Jeg er ikke synlig syk. Men hva gjør jeg da når ingen arbeidsgivere vil ha meg? Flere i min situasjon?

Anonymkode: c8197...172

Jeg har også lyst til å jobbe litt, men aner ikke hvor det evt. skulle vært 🤔 

Butikk, helsevesen og skole/barnehage er ikke aktuelt for meg 😊

Følger tråden 😊

Endret av Mardina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, har ingen tips. Vil bare si at jeg synes det er kjempefint at dere ønsker å jobbe og bidra, til tross for at dere er uføre av en sikkert god grunn ❤️

Anonymkode: 9927b...aec

  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med privatistkontoret i ditt fylke, kanskje du kan være eksamensvakt. Kan også høre med en videregående skole i nærheten om de trenger eksamens-og prøvevakt. 

Anonymkode: 710cf...6eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Hva i alle dager hadde dette med saken og gjøre? 

Anonymkode: c3ac2...ecb

Hvis du er stabil arbeidskraft  så burde du være gradert ufør!

Anonymkode: 798f7...2cc

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...