Gå til innhold

«Millenial»-interiør. Fint eller harry?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenker da på teak og store grønne planter. Blanding av nye møbler, gjerne i ubehandlet tre eller malt mørk farge eller svart metall, blandet med gamle møbler f.eks fra 50- og 60-tallet. Teak, lampeskjermer osv. moderne plakater på veggene, men også malerier kjøpt på loppemarked. Gjerne også andre antikviteter på den billige enden av skalaen. 

Er denne interiøs-stilen fin, eller er den kitch og harry? 

Anonymkode: 288c5...b93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen ganger syns jeg det er litt stilig, men har også sett tilfeller hvor det ble litt for mye av det gode og det så bare veldig sånn "pretensiøs hipster" ut.

Anonymkode: 80c76...df8

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri tenkt på den som harry eller kitsch, men mer try-hard/pretensiøs som over.

Anonymkode: 94cf3...38c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nesten utelukkende brukt, men det har jeg alltid hatt og aldri tenkt at det er noen spesiell stil 😝

Anonymkode: e0f4e...be8

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det kan være fint. I alle fall fibere enn det pastellgreiene som er trendy nå.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker den, og har ikke en gjennomført sånn stil, men har 60-talls-teak. Jeg ante ikke at det var millenial faktisk 😅

Anonymkode: bae91...5b0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns det er ganske fint. Det er mange stiler som er langt verre, iallfall. 

Anonymkode: 32ade...1d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det er fint men synes det kan bli litt for mye "dill". Spesielt alt av interiør som selges på Søstrene Grene, Kremmerhuset og H&M Home for tiden.. disse enkle kurv-stilene samt pastellfargene 🤮

Anonymkode: 3e215...d5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjøte ikke.. kan noen vise noen bilder? ☺️🙏

Anonymkode: b5997...2e3

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hva slags stil det er, millenial er den ikke? Søkte på millennial interior og fikk bare opp pastell 

Anonymkode: c9e9d...156

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er teak så veldig millennial da? Jeg er vel det, siden jeg er født i 89, men se aller fleste jeg kjenner unngår teak som pesten. Vi har dog mye trefarget interiør sammen med svarte detaljer. Trodde millenial var mer grått, grått og mer grått?

Anonymkode: 6c916...cf4

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noe av det er fint men synes det kan bli litt for mye "dill". Spesielt alt av interiør som selges på Søstrene Grene, Kremmerhuset og H&M Home for tiden.. disse enkle kurv-stilene samt pastellfargene 🤮

Anonymkode: 3e215...d5f

Jeg derimot elsker at det har kommet litt farger inn i butikkene for tiden. Spesielt Kremmerhuset har jo bare hatt grått, beige og hvitt lenge. Har jo blitt deprimert bare en har nærmer seg butikkene deres

Anonymkode: 6dcb4...31b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er hygge

Anonymkode: 11f1b...48f

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Millenial? Hvorfor? Det er jo egentlig 60-tallet. Er det fordi vi millenials har det i hus? Jeg har selv noen teak-ting, og elsker dem. De er holdbare (har tross alt vært i bruk siden mormors tid og fortsatt i god stand!), og det må da være veldig mye bedre enn den driten som selges i dag.

Så personlig vil jeg si at jeg liker den stilen. 😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fortsatt i stilen med hvitt, grått eller beige, med mye sølvfarget pynt og interiør. Hang aldri med på motebildet som skiftet over til hel-gipsa rom uten lister i mørkere farger fra gulv til tak. Så spiler absolutt overalt og svarte, tunge kjøkken, bad, trapper etc.

Smak og behag er heldigvis ulikt, så hva man liker er det samme for meg. For meg er det mest underlig at folk skifter smak med mote, og dermed stadig pusser opp huset sitt i ny stil. Jeg har en ganske statisk smak som bare endrer seg med noen få interiørdetaljer. Billigere å ha det sånn da, pusser sjelden opp samme rom to ganger innenfor samme tiår 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er så glad jeg kan fylle huset mitt med alle de tingene jeg synes er kult og fint. Så bryr jeg meg katta om hvilken stil det er. 

Har gammelt og nytt om hverandre. Jeg trives så godt når jeg kan få omringe meg med farver og ting som gjør meg glad. 

  • Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder?

Anonymkode: 2c8e5...b2e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et par bekjente som kjører teak og minimalisme. Er da fint nok det, og det er bare positivt at de kjøper brukt, men personlig kunne jeg aldri hatt det sånn. Orker verken det eller interiørblad/eiendomsmeglersmak, her skal det være overmøblert, sterke farger, fulle bokhyller og skikkelig stereoanlegg!

Anonymkode: 1281d...94b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg elsker den, og har ikke en gjennomført sånn stil, men har 60-talls-teak. Jeg ante ikke at det var millenial faktisk 😅

Anonymkode: bae91...5b0

Det er det heller ikke, bare for at TS påstår det. 

Anonymkode: 5cc68...5ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...