Gå til innhold

Dere som skal til utlandet i sommer, hvor drar dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sør-Tyskland, Østerrike, Sveits og Italia tidlig på sommeren. Canada på sensommeren.

Anonymkode: 33457...6ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Interrail 😊

Budapest - Bratislava - Wien - Praha - Berlin - Hamburg - København. Varighet er ca. tre uker. Kostet 15.000 kr per person for fly ned, transport, hotell og fly hjem fra Køben. Så ikke så verst! 
 

Skal også til Kraków og Paris.

Anonymkode: 4538b...857

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har et ønske om å reise og oppleve noe annet enn typisk en uke på et sydensted.

Hvor drar dere andre med litt større barn hen?

Anonymkode: a8dab...35d

Tyrkia  i år, reiser i mai, og ungen tar en venn med.

Anonymkode: d5505...cbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor vil du anbefale å dra hen? Kanskje greit å være innom litt flere steder om man reiser så langt. Må du ha leiebil?

Anonymkode: a8dab...35d

Jeg har vært i California, New York, Boston og i store deler av Texas. Jeg ville prøvd California. Man må jo ikke ha bil, men jeg vil påstå at det blir en utrolig mye bedre ferie i USA med bil. Det er ikke særlig imponerende kollektivtilbud der. Og Uber etc. blir fort dyrt. 

Er du bekymret for kjøring? Det er bare uvant en stund, så går det fint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BlackSunshine skrev (1 time siden):

Jeg har vært i California, New York, Boston og i store deler av Texas. Jeg ville prøvd California. Man må jo ikke ha bil, men jeg vil påstå at det blir en utrolig mye bedre ferie i USA med bil. Det er ikke særlig imponerende kollektivtilbud der. Og Uber etc. blir fort dyrt. 

Er du bekymret for kjøring? Det er bare uvant en stund, så går det fint. 

Jeg må vel si det ikke frister all verdens å kjøre ut fra flyplassen i LA. Kjøre på landet går helt sikkert fint.

Anonymkode: a8dab...35d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har et ønske om å reise og oppleve noe annet enn typisk en uke på et sydensted.

Hvor drar dere andre med litt større barn hen?

Anonymkode: a8dab...35d

Vi skal til Frankrike (men skal også innom Belgia, Tyskland (kanskje Andorra). Men vi blir borte i 4 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg drømmer om USA! Men det blir nok dyrt.

Anonymkode: a8dab...35d

Ja, at USA er dyrt kan jeg garantere. Var nylig der på ferie i noen Iker. Helt sinnsyke priser. Så ille er det  at det er usjarmerende til tross for at vi har god økonomi. Vi har vært mye i USA tidligere, men det er noen år siden nå. Fikk nærmest sjokk😱

Anonymkode: 94bba...de4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke enda, enten Portugal eller Hellas. Var sikker på Portugal, men då fikk jeg akutt Hellaslengsel så da er det nok stor  sannsynlighet at det blir øyhopping. Milos og Amorgos er øyer på ønskelisten. 

Anonymkode: 94bba...de4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal på bilferie til Italia 😊 tar Kiel-båten opp og ned, og er en uke i Italia. Og bruker  i underkant av en uke på turen ned og samme hjem igjen. Legger turen innom et par fornøyelsesparker og byer vi ønsker å besøke. Vi gjorde det samme i fjor og barna ønsket det samme i år 😊

Anonymkode: 1b1a4...2f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, at USA er dyrt kan jeg garantere. Var nylig der på ferie i noen Iker. Helt sinnsyke priser. Så ille er det  at det er usjarmerende til tross for at vi har god økonomi. Vi har vært mye i USA tidligere, men det er noen år siden nå. Fikk nærmest sjokk😱

Anonymkode: 94bba...de4

Ja jeg tror ikke det er helt realistisk pr i dag for meg.

Anonymkode: a8dab...35d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir 3 uker til Hua Hin i Thailand her. Vi visste ikke om at det er regntid når vi bestilte så jeg er veldig spent på om det er så mye at det setter en demper for ferien? Har klart å lese meg frem til at Hua Hin er en av områdene med minst regn i regntiden, men ikke helt klart å finne ut hvor mye regn det kan bli juni/juli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Lillenn said:

Blir 3 uker til Hua Hin i Thailand her. Vi visste ikke om at det er regntid når vi bestilte så jeg er veldig spent på om det er så mye at det setter en demper for ferien? Har klart å lese meg frem til at Hua Hin er en av områdene med minst regn i regntiden, men ikke helt klart å finne ut hvor mye regn det kan bli juni/juli

Har vært der både vinter og sommer. Det kan være lett regn over lenger periode på sommeren. Men jeg opplevde ofte en skur i ny og ne, gjerne på kvelden. Skyene blåste ofte fort forbi Hua Hin. 

Om du ikke har gjort det før, vurder å leie bil i Hua Hin. Jeg gjorde det forrige gang vi var der (vi var 6 stk, så måtte leie en Toyota Fortuner). Det ble en utrolig mye bedre ferie! Det er litt kaos i trafikken, men Thai sjåfører er stort sett ganske smoothe.

Endret av BlackSunshine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi drar til Sverige. 😊

Anonymkode: ef404...a28

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har voksne barn vi tar med på ferie til Italia. Skal blant annet til Pompeii, noe jeg har drømt om i FØRTI år 😍😍

Anonymkode: fc13c...69b

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Har et ønske om å reise og oppleve noe annet enn typisk en uke på et sydensted.

Hvor drar dere andre med litt større barn hen?

Anonymkode: a8dab...35d

Vi skal 2 uker til Sicilia, 1 uke i Nice, 4 uker i Chicago i sommer (Familiebesøk) 

Anonymkode: 4844c...b9a

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hadde jeg ikke hatt barn i skolealder, hadde jeg fulgt ditt eksempel. Vi tar ferien fra st.hans, så vi unngår for mye av ferien.sørover i Europa. Men jeg holder hardt på regelen om at jeg nekter å dra fra Gardermoen i skoleferien. Jeg har ikke tålmodighet til alle "reiseamatørene" som går sakte, og flere i bredden. Ingen hensyn til oss som bare skal gå raskt fra sikkerhetskontroll til gate, og ikke har tid til å tråkle oss sakte framover ;)

Anonymkode: da829...0ab

Da skulle du vært på JFK og EWR 7.07 i fjor 😅 Der gikk det unna. Man tar AirTrain mellom de ulike terminalene, og det er ikke mange sekundene man har før man må være ombord eller av toget. Stappfullt også. 

Anonymkode: 22530...fec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cruise i Middelhavet

Anonymkode: 06c82...1c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillenn skrev (1 time siden):

Blir 3 uker til Hua Hin i Thailand her. Vi visste ikke om at det er regntid når vi bestilte så jeg er veldig spent på om det er så mye at det setter en demper for ferien? Har klart å lese meg frem til at Hua Hin er en av områdene med minst regn i regntiden, men ikke helt klart å finne ut hvor mye regn det kan bli juni/juli

Tips: Øya Koh Samui er veldig fint på sommeren 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...