Gå til innhold

Dere som skal til utlandet i sommer, hvor drar dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har et ønske om å reise og oppleve noe annet enn typisk en uke på et sydensted.

Hvor drar dere andre med litt større barn hen?

Anonymkode: a8dab...35d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forhåpentligvis fra syden til Norge. Har ikke vært hjemme siden før pandemien. 😄 

Anonymkode: d00d1...248

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har riktignok ikke barn, men vi skal til Nord-Tyskland. Østersjøkysten har masse flotte strender, og i tillegg kan vi besøke byer som Lübeck og Rostock. Vi tar Kiel-båten opp og ned, og der er det masse som er tilpasset barn. Dessuten ser det ut som at det finnes noen badeland og parker i området, hvis det er slike ting som frister. 

Anonymkode: 4c0fe...2c1

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst til å dra til Irland. Kjøre rundt og langs atlanterhavsveien. Verdt å sjekke ut. Ellers så har vi vært i Dubai (kjedelig, flashy) og Thailand de siste årene. Thailand var helt supert, men her anbefaler jeg 2 uker. Dessuten er det litt mye regn i sommerferien der nede. 

USA er også på vår liste, her også i minst 2 uker. Satser på dette neste år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sommer blir det "bare" Danmark 😊

Anonymkode: 207fe...08d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal 1 uke til London, 1 uke til Spania og 2 uker til Island. 
Jeg og datter på 14 år 

Anonymkode: 9c7f0...8af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Seattle i staten Washington. Skal besøke en kamerat som studerer mastergrad der, blir en 14 dagers tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vi skal 1 uke til London, 1 uke til Spania og 2 uker til Island. 
Jeg og datter på 14 år 

Anonymkode: 9c7f0...8af

Er dette da tre separate turer eller tar dere flere land i slengen? Hvor i Spania

Så spennende!

Anonymkode: a8dab...35d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

I sommer blir det "bare" Danmark 😊

Anonymkode: 207fe...08d

Elsker Danmark!

Anonymkode: a8dab...35d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BlackSunshine skrev (17 minutter siden):

Jeg har lyst til å dra til Irland. Kjøre rundt og langs atlanterhavsveien. Verdt å sjekke ut. Ellers så har vi vært i Dubai (kjedelig, flashy) og Thailand de siste årene. Thailand var helt supert, men her anbefaler jeg 2 uker. Dessuten er det litt mye regn i sommerferien der nede. 

USA er også på vår liste, her også i minst 2 uker. Satser på dette neste år. 

Jeg drømmer om USA! Men det blir nok dyrt.

Anonymkode: a8dab...35d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år blir det sykkelferie. Den grove planen er Gøteborg - Berlin - Hamburg - København.  Mye langs svenskekysten og Østersjøen. Tre uker. Mor, far og avkom på 4, 12, 14 og16. Yngstemann i sykkelhenger.

Anonymkode: da829...0ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiser aldri på ferie på sommeren, gidder ikke betale masse penger når jeg kan reise rett etter fellesferien og spare nesten 50% og fortsatt ha en like god tur.

Anonymkode: 0ea0e...cc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg drømmer om USA! Men det blir nok dyrt.

Anonymkode: a8dab...35d

Det kan være dyrt. Men man kan komme langt med ganske lavt budsjett. Jeg har sett  på leiebil + rimelige hoteller. Allikevel koster flybillettene mer, så jeg må spare ekstra. 

Jeg er i USA i jobbsammenheng flere ganger i året, og digger det landet! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tar med meg datteren min på 13 til Alpene. Vi er friluftsjenter begge to, gleder oss masse til å kjøre rundt i Sveits, Nord-Italia og Frankrike⛰️🏔🗻

Sønnen min har allerede vært på ferie i år, til USA, så han blor innenlands i sommer. Bor i sør og satser på at det blor greit vær🌅

Anonymkode: 4a7fd...543

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Reiser aldri på ferie på sommeren, gidder ikke betale masse penger når jeg kan reise rett etter fellesferien og spare nesten 50% og fortsatt ha en like god tur.

Anonymkode: 0ea0e...cc8

Hadde jeg ikke hatt barn i skolealder, hadde jeg fulgt ditt eksempel. Vi tar ferien fra st.hans, så vi unngår for mye av ferien.sørover i Europa. Men jeg holder hardt på regelen om at jeg nekter å dra fra Gardermoen i skoleferien. Jeg har ikke tålmodighet til alle "reiseamatørene" som går sakte, og flere i bredden. Ingen hensyn til oss som bare skal gå raskt fra sikkerhetskontroll til gate, og ikke har tid til å tråkle oss sakte framover ;)

Anonymkode: da829...0ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

BlackSunshine skrev (45 minutter siden):

Det kan være dyrt. Men man kan komme langt med ganske lavt budsjett. Jeg har sett  på leiebil + rimelige hoteller. Allikevel koster flybillettene mer, så jeg må spare ekstra. 

Jeg er i USA i jobbsammenheng flere ganger i året, og digger det landet! 

Hvor vil du anbefale å dra hen? Kanskje greit å være innom litt flere steder om man reiser så langt. Må du ha leiebil?

Anonymkode: a8dab...35d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Reiser aldri på ferie på sommeren, gidder ikke betale masse penger når jeg kan reise rett etter fellesferien og spare nesten 50% og fortsatt ha en like god tur.

Anonymkode: 0ea0e...cc8

Ser jo den, men med skolebarn blir det litt verre.

Anonymkode: a8dab...35d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

USA fordi mannen min er derfra. Hadde nok reist litt kortere hvis det var opp til oss, men familien forventer besøk.

Anonymkode: 78067...8b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vietnam, litt rundt omkring 😊

Anonymkode: e1ac4...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...