Gå til innhold

Hvorfor dømme menn som tenner på utseende?


Hans Tore Lem

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ingen menn går rundt å digge silikonpupper og smale midjemål. Dette er bare noe bitre kvinner tror. Derimot liker vi faste velformede pupper som ikke henger uavhengig størrelse, og mager som er veltrente og passer godt inn med hofter og bryst. Pooch liker vi ikke. Og pæreform er uattraktivt.

Anonymkode: 05ea3...9f7

Det er litt dristig å uttale seg på vegne av halve menneskeheten på det viset. Naturlig variasjon forekommer, men snittet av single menn er nok mest tiltrukket av kvinner med ungdommelige trekk.

Aldrende filmstjerner får løftet rynker og pupper som gjør at de ser yngre ut. Veldig få opererer seg for å se eldre og slappere ut.

Anonymkode: f256e...a15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er greit å ha preferanser selv, men når noen av det kjønnet du tenner på har en preferanse som setter deg langt bak i køen så oppleves det nok litt sårt.

Så da rykker man ut på internett og fordømmer dem.

Anonymkode: f256e...a15

Jeg dømmer ikke jenter som tenner på utseende eller spesielle egenskaper. Det er helt i orden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Tore Lem skrev (5 timer siden):

Hvorfor er kvinner ofte så dømmende til menn som sier utseende betyr mye? Deilig rompe eller struttende pupper. 

Stygge damer er gjerne de som dømmer menn for å like pene damer.

Anonymkode: 7e0ef...69a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har en venninne som på død og liv skal ha mann med stor pikk!!🤷 Ikke legger hun skulle på det heller🤭

Anonymkode: b700f...4f4

Det er mange kvinner som tenner veldig på det, og så er det noen som synes det kan bli for mye. At det blir litt vondt. Har opplevd flere kvinner av begge sort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Stygge damer er gjerne de som dømmer menn for å like pene damer.

Anonymkode: 7e0ef...69a

Jeg skal ikke si meg helt uenig, men så er det jo ulik smak på hva som er pent og stygt. Jeg kaller selvsagt aldri noen for stygge, men jeg kan godt fortelle noen at de er pene. Jeg ønsker jo ikke å være så ærlig at de blir krenka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Tore Lem skrev (Akkurat nå):

men så er det jo ulik smak på hva som er pent og stygt.

Det er jo det, selv liker jeg noe uortodoks i utseende, men nå er jo en type stil og utseende som er "standarden" i skjønnhet i vesten, damer man ser i reklamer, motemagasiner, osv.

Anonymkode: 7e0ef...69a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har alle ting som vi syns er attraktivt. Jeg tror problemet ofte ligger i at vi finner partnere som ikke når opp til alle skjønnhetsidealer, men vi syns fortsatt at de er attraktive og er glad i de. Og så vil det da alltids være noen ut der som er "penere" enn den vi er sammen med, og som når opp mer til de skjønnhetsidealene som vi syns er attraktive, og menn legger nok mindre skjul på dette enn hva kvinner gjør tror jeg. 

Fordi en mann i et forhold kan ha en fin dame som han er glad i og syns er fin, men allikevel like bilder på instagram av damer som har f.eks. større bryster, større rompe, lengre hår, osv. Og det er sårende for partneren. Jeg tror vi kvinner er bedre til å legge skjul på sånt. Vi ser også menn som vi kanskje syns er mer attraktive enn partneren, men vi gjør det ikke åpenlyst så partneren vet det eller ser det. Vi tenker vel mer på å unngå å såre enn det menn gjør. Misforstå meg rett, men menn er vel litt mer "egoistiske" sånn sett og tenker ikke like mye på hvordan det de gjør vil såre damen sin. 

Jeg har flere kjendiser f.eks. som jeg syns er dritkjekke. De er høyere enn partneren min, større muskler, større hender, skikkelig fint hår. Men jeg ville aldri åpenlyst vist at jeg tenker sånt fordi jeg vil ikke såre partneren min.

Anonymkode: a9c33...ff2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Tore Lem skrev (5 timer siden):

Jeg går selvsagt ikke rundt og snakker om alt jeg ikke tenner på. Det var bare et eksempel på at man ikke kan bestemme seg for å like det. 
Poenget er at mange får kritikk fordi de velger partner etter utseende. 

Å få kritikk for å velge etter utseende blir for dumt. Så klart må det være mer tilstede enn kun utseende, det må være en personlighet som "klaffer" med din egen og en person du genuint liker. Men i et forhold så må det jo være en tiltrekning også. Jeg kunne aldri vært sammen med noen jeg ikke syns var attraktiv. Da ville jeg jo aldri ha hatt lyst til å være intim med vedkommende, og det er jo en viktig del av et parforhold for de aller aller fleste, med unntak av noen aseksuelle personer kanskje.

Anonymkode: a9c33...ff2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Pooch liker vi ikke. Og pæreform er uattraktivt.

Anonymkode: 05ea3...9f7

Det tar ikke mange sekunder å google eller se på f.eks. tiktok og se at mange menn faktisk syns at den "poochen" du snakker om som mange damer har i magepartiet sitt. Og mange syns også at pæreform er fint, fordi de foretrekker damer med brede hofter, stor rompe og store lår. 🤷‍♀️ Det er greit nok at du ikke liker dette, og det er sikkert mange menn som er enige med deg, men det er vel ingen som har utnevnt deg til å snakke på vegne av alle menn i hele verden?

Anonymkode: a9c33...ff2

  • Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Vi har alle ting som vi syns er attraktivt. Jeg tror problemet ofte ligger i at vi finner partnere som ikke når opp til alle skjønnhetsidealer, men vi syns fortsatt at de er attraktive og er glad i de. Og så vil det da alltids være noen ut der som er "penere" enn den vi er sammen med, og som når opp mer til de skjønnhetsidealene som vi syns er attraktive, og menn legger nok mindre skjul på dette enn hva kvinner gjør tror jeg. 

Anonymkode: a9c33...ff2

Jeg ville aldri uoppfordret si til dama at «hey, Zendaya er vakrere enn deg». Men det er opplagt sånn at det finnes «objektivt» vakrere damer enn hun jeg er sammen med, på samme måte som det finnes «objektivt» kjekkere menn enn meg.

For meg har dette vært innlysende siden barneskolen. Siden dette er KG så er det ikke like innlysende for alle her, og noen brukere har vanskelig for å akseptere at menn har preferanser. Eller at menn sine preferanser kan gå på litt andre karakteristikker enn kvinner. Da blir de sinna og vonbråten.

Anonymkode: f256e...a15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg ville aldri uoppfordret si til dama at «hey, Zendaya er vakrere enn deg». Men det er opplagt sånn at det finnes «objektivt» vakrere damer enn hun jeg er sammen med, på samme måte som det finnes «objektivt» kjekkere menn enn meg.

For meg har dette vært innlysende siden barneskolen. Siden dette er KG så er det ikke like innlysende for alle her, og noen brukere har vanskelig for å akseptere at menn har preferanser. Eller at menn sine preferanser kan gå på litt andre karakteristikker enn kvinner. Da blir de sinna og vonbråten.

Anonymkode: f256e...a15

Nei da. Skjønnhet er attraktivt, for begge kjønn.

Men i et forhold er det mye mer som også er viktig. Og for voksne folk å drømme om filmstjerner eller fotomodeller, det er bare komisk.

Anonymkode: a33c7...db3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Siden dette er KG så er det ikke like innlysende for alle her, og noen brukere har vanskelig for å akseptere at menn har preferanser. Eller at menn sine preferanser kan gå på litt andre karakteristikker enn kvinner. Da blir de sinna og vonbråten.

Anonymkode: f256e...a15

Tror du overtenker dette enormt! Nei, de aller fleste kvinner skjønner og har ikke noe problem med dette 😄 Kvinner har jo også sine preferanser 🤷‍♀️

Anonymkode: 3a4a2...16d

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tror du overtenker dette enormt! Nei, de aller fleste kvinner skjønner og har ikke noe problem med dette 😄 Kvinner har jo også sine preferanser 🤷‍♀️

Anonymkode: 3a4a2...16d

Jeg har blitt kalt «incel» og «kvinnehater» og det som verre er for å si det samme som jeg sa over.

Anonymkode: f256e...a15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg dømmer ikke. Tenner på utseende selv. Foretrekker menn mellom 25-35, som er atletiske, over 1,82 (helst nærmere 1,90), har bra stil, pent fjes og hår 

Anonymkode: 0a238...fe4

 + 1      😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei da. Skjønnhet er attraktivt, for begge kjønn.

Men i et forhold er det mye mer som også er viktig. Og for voksne folk å drømme om filmstjerner eller fotomodeller, det er bare komisk.

Anonymkode: a33c7...db3

Jeg gjør mye i et forhold som framstår som komisk.

Det jeg kommenterte her var at jeg har preferanser og at en viktig preferanse for meg er ungdommelighet og skjønnhet.

Anonymkode: f256e...a15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Tore Lem skrev (6 timer siden):

Hvorfor er kvinner ofte så dømmende til menn som sier utseende betyr mye? Deilig rompe eller struttende pupper. 
Man kan jo ikke bestemme seg for hva man vil tenne på. Det er naturlige instinkter man ikke kan styre. 
Jeg kan ikke si til meg selv at nå vil jeg tenne på feite damer med hår under armene. 


Det et litt som når kristne sier at man må velge å tro på gud. Enten tror man, eller så tror man ikke. Man kan inne bestemme seg for å tro. 

Hans Tore da. Det går begge veier. En mann må ha et stort nok LEM og🍆🍆

Anonymkode: bd593...059

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hans Tore da. Det går begge veier. En mann må ha et stort nok LEM og🍆🍆

Anonymkode: bd593...059

😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg gjør mye i et forhold som framstår som komisk.

Det jeg kommenterte her var at jeg har preferanser og at en viktig preferanse for meg er ungdommelighet og skjønnhet.

Anonymkode: f256e...a15

Det er ingen som blir provosert av dine preferanser. Får håpe at du også oppfyller noens preferanser, så du ikke blir sittende der alene med preferansene dine.

Anonymkode: a33c7...db3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når enkelte ramser opp alt de ikke kan ha, frister det noen ganger å spørre om de er selveste Kong Salomo i forkledning.

Endret av Mayer
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg dømmer ikke. Tenner på utseende selv. Foretrekker menn mellom 25-35, som er atletiske, over 1,82 (helst nærmere 1,90), har bra stil, pent fjes og hår 

Anonymkode: 0a238...fe4

Samme her.. altså jeg tenner på 40+ damer🤭Jeg synes alderstegn er så sexy.. men jeg går konsekvens etter sex-appeal, og da er jo alle kvinner en skjønnhet🥰 Men det stopper ikke der.. kvinnen må også ha et indre som jeg liker, ellers blir det lite gymnastikk☺️ Og vanligvis roser jeg 40+ kvinner, som fortrekker 25-35 menn👏, og jeg dømmer ikke, for da har jeg vært svartsyk og sjalu🙄

Men tilbake til spørsmålet: Hvorfor dømme menn som tenner på utseende? Det er et nettfenomen, for det skjer aldri IRL. Men om det så har skjedd, så har jeg fått meg en god latter😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...