Gå til innhold

Hvorfor dømme menn som tenner på utseende?


Hans Tore Lem

Anbefalte innlegg

Hvorfor er kvinner ofte så dømmende til menn som sier utseende betyr mye? Deilig rompe eller struttende pupper. 
Man kan jo ikke bestemme seg for hva man vil tenne på. Det er naturlige instinkter man ikke kan styre. 
Jeg kan ikke si til meg selv at nå vil jeg tenne på feite damer med hår under armene. 


Det et litt som når kristne sier at man må velge å tro på gud. Enten tror man, eller så tror man ikke. Man kan inne bestemme seg for å tro. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hans Tore Lem skrev (2 minutter siden):

Hvorfor er kvinner ofte så dømmende til menn som sier utseende betyr mye? Deilig rompe eller struttende pupper. 
Man kan jo ikke bestemme seg for hva man vil tenne på. Det er naturlige instinkter man ikke kan styre. 
Jeg kan ikke si til meg selv at nå vil jeg tenne på feite damer med hår under armene. 


Det et litt som når kristne sier at man må velge å tro på gud. Enten tror man, eller så tror man ikke. Man kan inne bestemme seg for å tro. 

Litt enig der, jeg kan heller ikke si til meg selv at jeg ikke skal tenne på feite damer med hår under armene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn helt normale kriterier har ikke jeg noe imot at folk har. Men menn har en tendens til å fortelle hva de ikke liker, istedenfor hva de liker. "Hun må ikke være så og så tung, hun må ikke ha stor nese, hun må ikke være brunette" osv. Ingen trenger å vite at du ikke liker feite damer med hår under armene. Styr unna disse. Fokuser heller på de du vil ha. Man trenger ikke sparke på en gruppe mennesker som uansett ikke er i sin egen målgruppe av hva man finner attraktivt. Da virker man bare sur og entitled. Har kranglet med kompiser om det der før, jeg. Han ene la ut i det store og det brede om en influenser han synes er stygg. "Jeg hadde aaaaldri ligget med hun, hun er jo så ditt og datt, jenter som ser sånn ut kan bare glemme å prøve seg på meg". Selv satt han der bælfeit og in need of a haircut og en skjeggstuss. 

Kriterier er greit, det skjønner alle at man har, men fokuser heller på det du liker istedenfor.

Anonymkode: 00f2b...983

  • Liker 16
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går selvsagt ikke rundt og snakker om alt jeg ikke tenner på. Det var bare et eksempel på at man ikke kan bestemme seg for å like det. 
Poenget er at mange får kritikk fordi de velger partner etter utseende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Sånn helt normale kriterier har ikke jeg noe imot at folk har. Men menn har en tendens til å fortelle hva de ikke liker, istedenfor hva de liker. "Hun må ikke være så og så tung, hun må ikke ha stor nese, hun må ikke være brunette" osv. Ingen trenger å vite at du ikke liker feite damer med hår under armene. Styr unna disse. Fokuser heller på de du vil ha. Man trenger ikke sparke på en gruppe mennesker som uansett ikke er i sin egen målgruppe av hva man finner attraktivt. Da virker man bare sur og entitled. Har kranglet med kompiser om det der før, jeg. Han ene la ut i det store og det brede om en influenser han synes er stygg. "Jeg hadde aaaaldri ligget med hun, hun er jo så ditt og datt, jenter som ser sånn ut kan bare glemme å prøve seg på meg". Selv satt han der bælfeit og in need of a haircut og en skjeggstuss. 

Kriterier er greit, det skjønner alle at man har, men fokuser heller på det du liker istedenfor.

Anonymkode: 00f2b...983

Kvinner er virkelig ikke bedre på dette området. Heller tvert i mot. Uendelig lange lister med røde flagg. 

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ingen hemmelighet eller spesielt kontroversielt at vakkert utseende kan tiltrekke en partner. Vi vet jo det, det ligger dypt i oss, kvinner tiltrekkes av menn som ser bra ut også. 

Selv holder jeg meg nok litt unna de som fremstår som de synes det er viktigst. Det kan bli overfladisk. 

Men du.. vi blir dømt hele tiden, du dømmer kvinner etter utseendet og kvinner dømmer deg etter dine preferanser. Get over it.

Anonymkode: 1f241...c34

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Både menn og kvinner bør legge lista høyere. Alt for mange ser fæle ut og er så desperate at de ender opp med en partner som ser like fæl ut.

Anonymkode: 52d43...ddd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner er jo besatt av at menn skal være så høye og store, det er ingen forskjell på kjønnene

Anonymkode: f4a0e...e61

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem dømmer mener du? 

Alle er vel enige i at man tiltrekkes av fysiske faktorer, men de trenger ikke være like fra person til person, og bra er det. I tillegg tiltrekkes man også av andre faktorer som personlighet, godhet og humor, og bra er det også.

Anonymkode: 3a4a2...16d

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi dømmer de mennene som er av typen: Kvinner ser best ut som tenåringer (det er ikke kvinner…) og må ha silikon størrelse DD og midjemål på under 50cm.

Mens de selv ser ut som Danny Devito.

Anonymkode: adaee...a6d

  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bare mene at utseende betyr noe for tiltrekningen er jo helt greit 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi dømmer de mennene som er av typen: Kvinner ser best ut som tenåringer (det er ikke kvinner…) og må ha silikon størrelse DD og midjemål på under 50cm.

Mens de selv ser ut som Danny Devito.

Anonymkode: adaee...a6d

Så du dømmer kvinner som vil ha høye menn, når de selv ikke er slanke og petite?

Anonymkode: f4a0e...e61

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi mange av disse mennene dømmer de kvinnene som ikke passer inn i preferansene deres. 

Anonymkode: 025ac...8ef

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg dømmer ikke. Tenner på utseende selv. Foretrekker menn mellom 25-35, som er atletiske, over 1,82 (helst nærmere 1,90), har bra stil, pent fjes og hår 

Anonymkode: 0a238...fe4

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Så du dømmer kvinner som vil ha høye menn, når de selv ikke er slanke og petite?

Anonymkode: f4a0e...e61

Selvfølgelig. Men de fleste kvinner går for (sjokkerende nok) gjennomsnittlige menn på rundt 180

Anonymkode: adaee...a6d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utseendet er nok utgangspunktet for tiltrekning, både for kvinner og menn. Men det er ikke nok i seg selv. Det blir ikke kjærlighet av et vakkert fjes.

Og  - plutselig, uten at man forstår hvordan - har man forelsket seg hals over hode i noen som man kanskje ikke i utgangspunktet syntes var vanvittig kjekk eller pen. Og det rare er : da kan man ikke tenke seg noe vakrere enn den personen med akkurat den skjeve tanna eller de utstående ørene eller den skallede issen. Sånn er livet.

Anonymkode: a33c7...db3

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men hvis en mann blir sammen med en dame kun fordi hun har «struttende kropp» så hva skjer da når partneren begynner å bli eldre? Derfor må man kunne tenne på/ like mer enn bare utseendet, hvis ikke kan jo ikke et forhold holde? Da blir det som Leonardo Dicaprio som kun dater de under 25 mens han selv er 50, også bytter han ut partnerne med jevne mellomrom når de begynner å bli «for gamle» som er kanskje ca 26 år?😄 Men han er jo rik og berømt og de han dater synes det er stas å være sammen med han😄

 

Anonymkode: 53e2b...0dd

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Tore Lem skrev (2 timer siden):

Hvorfor er kvinner ofte så dømmende til menn som sier utseende betyr mye? Deilig rompe eller struttende pupper. 
Man kan jo ikke bestemme seg for hva man vil tenne på. Det er naturlige instinkter man ikke kan styre. 
Jeg kan ikke si til meg selv at nå vil jeg tenne på feite damer med hår under armene. 


Det et litt som når kristne sier at man må velge å tro på gud. Enten tror man, eller så tror man ikke. Man kan inne bestemme seg for å tro. 

Det er greit å ha preferanser selv, men når noen av det kjønnet du tenner på har en preferanse som setter deg langt bak i køen så oppleves det nok litt sårt.

Så da rykker man ut på internett og fordømmer dem.

Anonymkode: f256e...a15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Vi dømmer de mennene som er av typen: Kvinner ser best ut som tenåringer (det er ikke kvinner…) og må ha silikon størrelse DD og midjemål på under 50cm.

Mens de selv ser ut som Danny Devito.

Anonymkode: adaee...a6d

Statistisk sett er 18 alderen kvinner blir rangert som mest fysisk attraktiv på. Så kan du velge å være bitter for det om du vil, men det er sånn det er. Kvinner blir ikke mer attraktiv etter fylte 30 derifra er kurven nedadgående. 
 

Ingen menn går rundt å digge silikonpupper og smale midjemål. Dette er bare noe bitre kvinner tror. Derimot liker vi faste velformede pupper som ikke henger uavhengig størrelse, og mager som er veltrente og passer godt inn med hofter og bryst. Pooch liker vi ikke. Og pæreform er uattraktivt.

Anonymkode: 05ea3...9f7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktor skrev (3 timer siden):

Kvinner er virkelig ikke bedre på dette området. Heller tvert i mot. Uendelig lange lister med røde flagg. 

Har en venninne som på død og liv skal ha mann med stor pikk!!🤷 Ikke legger hun skulle på det heller🤭

Anonymkode: b700f...4f4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...