Gå til innhold

Foretrekker dere å jobbe med flest kvinner, menn eller blanding?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg (kvinne) har jobbet som elektriker og er nå elektroingeniør, jeg trives skikkelig godt i mannsdominerte yrker. Der er det ingen drama og man kaller en spade for en spade. Har vært oppi et par episoder der jeg har måttet stå opp for meg selv, men ikke noe jeg ikke har klart å stå i :) 

Anonymkode: e9e27...153

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er kvinne og føler meg mest komfortabel med andre kvinner hvis jeg måtte velge, men det er ikke sånn at jeg ikke trives med menn heller. Det er en god blanding på min arbeidsplass (kontor).

Anonymkode: 12c9a...610

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foretrekker en blanding, eller å jobbe med en overvekt av kvinner. Har ikke erfart mer drama med kvinner enn med menn som enkelte andre her, og opplever oftere at menn liker å sluntre unna jobb enn det kvinner gjør.

Anonymkode: be164...bf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet med litt forskjellig, men foretrekker en blanding med kjønn OG alder. Alder er utrolig viktig.

Det beste arbeidstedet jeg har jobbet er der jeg jobber nå, med en blanding av menn og kvinner i alderen 25-45 år. Litt overvekt menn.

Det verste stedet jeg har jobbet var et sted med overvekt av menn i alderen 40-60 år. Utrolig mye arroganse, mansplaining og gutteklubb. 

Anonymkode: 9bd3b...f91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet i likefordelt miljø, mannsdominert miljø, kvinnedominert miljø og nå rent kvinnemiljø. 

De beste plassene var det likefordelte miljøet og det rene kvinnemiljøet. Det mannsdominerte begynte bra, men ble helt forferdelig. De var så mannssjåvinistiske. Veldig mye homsehumor i starten, og etter hvert mer og mer kvinnefiendtlig. Jeg ble ikke trakasert (det virket som de glemte at jeg var kvinne), men de snakket stygt om kvinner generelt. Ikke minst sine egne koner. Skrøt av utroskap og anså kvinner som underlegne og dumme. 

 

Anonymkode: 4d942...6c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har jobbet i et relativt ungt mannsdominert miljø, og hadde mange hyggelige kolleger der. Men selv om de var svært inkluderende, dreide samtalen i lunsjen ofte over på biler og fotball, som er de to kjedeligste temaene jeg kan tenke meg. 
Nå jobber jeg et sted med halvparten kvinner og menn, i alderen 27-60. Arbeidsmiljøet er svært godt, og vi prater om alt mulig i lunsjen, selv om det blir mye fagprat. Et par dager i måneden jobber jeg på en avdeling av arbeidsplassen med overvekt av godt voksne kvinner, og der dreier lunsjpraten seg mest om strikking. Det er like ille som biler og fotball. Takke meg til en blanding i kjønn og alder! 

Anonymkode: b6db0...178

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet et par år på en mannsdominert arbeidsplass. Det var mobbing og stygg baksnakking og drama over en lav sko.

Har også jobbet på kvinnedominert arbeidssted, og det var mye bedre. Stort sett flinke folk som var opptatt av jobben.

Men mesteparten av livet har jeg vært på arbeidsplasser med en miks av kvinner og menn, i flere aldersgrupper og med ulike fagbakgrunner. Det trives jeg godt med. Har jobbet samme sted i over femten år nå, og de ubehagelige situasjoner som har vært, har vært veldig få, og knyttet til enkeltpersoner.

Anonymkode: 03465...bcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri hatt en jobb hvor det er mer enn en, kanskje to kvinner, blir det fler blir det baksnakking og krangel.

Anonymkode: 49052...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobbet i samme bransje i 25 år. Først blanding, deretter en periode med veldig mannsdominans - nå blanding igjen - nå er jeg blitt den eldre garde.

Begge deler kan ha sine fordeler. I et mannsmiljø der folk har om lag samme alder kan det være helt greit, men det skaper litt bedre mijlø med blanding.

Merker jo også at flere mannlige kolleger er litt glad for å ha litt kvinnelig selskap på jobben, i alle fall fra de jentene som er både flinke, hyggelige og ser passe bra ut.

Det eneste jeg oppelver som litt negativt er at noen av jentene på "gulvplan" har "rottet" seg litt sammen - virker som om det er en del sladder og misnøye.... Det er også ganske mye utenomsnakk ved pultene, men for så vidt har dette periodevis vært mellom gutter også.

Den største forskjellen er vel nå nærmest sosial bakgrun og sosioøkonomisk nivå - vi har typiske østkantjenter og andre svært utpregede vestkantjenter - her skiller nok prisen på veskene de bruker flere titusen kroner. Og ferievanene er St. Tropez vs Alanya... Der skurrer det litt når man snakker om ferievaner, restuaurantfavoritter og annen kulturell smak og behag...

Anonymkode: 7db6a...51a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trives best å jobbe med menn, mindre baksnakking og drama. Kvinne 36😊

Anonymkode: dc7c5...1ef

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker å jobbe med mest menn! Lite drama, og mye god humor. Må tåle mye på kanten humor, og passer nok ikke alle. Men har ikke noe problem med det og er ikke veldig selvhøytidelig, så tuller tilbake. 

Anonymkode: 388ac...b32

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Elsker å jobbe med mest menn! Lite drama, og mye god humor. Må tåle mye på kanten humor, og passer nok ikke alle. Men har ikke noe problem med det og er ikke veldig selvhøytidelig, så tuller tilbake. 

Anonymkode: 388ac...b32

Enig 😊 jobbet fra jeg var 18-25 på en industri. Nesten bare menn. De vartet meg opp og jeg fikk masse oppmerksomhet fra disse voksne mennene. Bare gøy og mye galgenhumor! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mann på 40 og trives generelt i et blandet miljø. Men jobber i dag i en bedrift hvor alle kollegaene mine er kvinner og alle sjefene mine er kvinner.  Det fungerer helt fint og jeg er superfornøyd med sjefene mine og kollegaene mine. 

Anonymkode: 92554...97f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt menn, både som kolleger og ledere. 

Anonymkode: cb01c...cc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En miks er fint, men foretrekker definitivt overvekt av menn vs overvekt av kvinner.

Jeg er mann selv.

Jeg har jobbet i Forsvaret, i en liten skarp avdeling med bare menn. Aldri noe styr med intriger, mobbing, baksnakking. Veldig kollegialt og kameratslig/brorskap. Her er nok Forsvaret i en særstilling, men likevel forsterker det inntrykket av kvinnedominerte vs mannsdominerte yrker.

Jobber nå som anestesisykepleier på sykehus. Det er vesentlig flere kvinner enn menn i på arbeidsplassen, men enkelte vakter er det nær 50/50 eller overvekt av menn. Stort sett roligere og mindre «styrete» å jobbe med menn/overvekt av menn. Har jobbet i avdelinger med få menn før, og det preget miljøet. Mer sladder, mer akking og klaging, og (selv om noen menn sikkert liker det) stort sett kunn snakk om «kvinnetema» som blomster, håndarbeid, menstruering (jepp)) og såpeserier/reality/kjendiser.

Anonymkode: 7bc81...e0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...