Gå til innhold

Foretrekker dere å jobbe med flest kvinner, menn eller blanding?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har jobbet i kvinnedominert yrke (reiseliv) og det var mye usaklig kakling og utrolig kjedelig lunchprat. Også har jeg de siste 6 årene jobbet i et mannsdominert yrke og trivdes mye bedre med det. Ikke noe drama, har aldri hørt noe baksnakking eller dårlig stemning heller. De har vært flinke til å inkludere meg i prosjekter/kundemøter etc. Og i lunchen snakket om alt fra fotball til Eurovision.

Nå jobber jeg også i et mannsdominert miljø, og foreløpig virker det bra. Trives med å jobbe med damer og altså, men det beste er nok en blanding eller mer mannsdominert for min del (logistikk denne gangen).

Hva foretrekker du? 

Anonymkode: 3b410...357

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trives best i mannsdominerte miljøer. Jeg opplever som deg at det er mer inkluderende, mindre sladder, og mer variert pausesnakk.

Men hver gang jeg har byttet jobb og startet i mannsdominerte miljø har jeg måtte ta plass. Jeg har alltid opplevd at menn, spesielt de som er 20-30 år eldre, går litt på tå hev for å ikke fornærme meg, eller ikke være for grov. Det har vært mer utfordrende i starten, men til gjengjeld har det vært mer stabilt videre, og i mannsdominerte miljøer har jeg følt mer tillit til kollegene mine, jeg har ikke vært redd for hva de sier når jeg går ut av rommet.

Anonymkode: d79c5...cfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foretrekker å jobbe med menn eller blanding. Mye drama med for mange kvinner på en plass. 

Hilsen K31

Anonymkode: 009e4...12c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er utdannet barnehagelærer, men har bare dårlig erfaringer fra samtlige barnehager jeg har jobbet i. Vanligvis er det mange kvinner + kanskje et par tøffelmenn ansatt, og kvinnene styrer på med baksnakking av barn, foreldre og kollegaer. Planleggingsmøter består ofte av skravling og kaffeslabberas, det samme består lunsjene av.

Jobber nå innen privat helse med 50/50 kvinner og menn. Så uendelug mye bedre!

K39

Anonymkode: c9091...377

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker best kvinnelige ledere, men mannlige kollegaer.

Anonymkode: 42e70...f0c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinne her og jobber i et mannsdominert miljø og har trivdes godt med det. I de senere år har de tilsatt flere kvinner og jeg opplever det ikke som utelukkende positivt. Jeg synes ikke det har tilført arbeidsplassen noe særlig positivt. 

Anonymkode: 4897e...499

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Omtrent alle gnisninger på jobb har vært forårsaket på grunn av kvinner. Nå er vi en god blanding og det er mye mer behagelig å jobbe der nå. Har jobbet på en arbeidsplass med kun kvinner tre ganger og det var en jævlig kultur på alle tre arbeidsplassene, men det kan også være tilfeldig. Tror uansett jeg trives best rundt menn. 

Anonymkode: 7f77b...fd4

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjerne en blanding med overvekt av menn. Gjør noe med stemningen med for mye damer…

Anonymkode: 6c0e3...b1e

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å jobbe sammen med en blanding. Er kvinne og jobber nå kun med kvinner, og trives ikke så godt pga. det har blitt et rart miljø. Og med uoverensstemmelser så blir det ikke koselig og morsom «lunsjprat». Men det kan også være litt fordi det er veldig få og som jobber tett. 

Anonymkode: a6ba5...0d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som jobber mest med menn, har dere opplevd diskriminering eller ugrei oppførsel? Jeg har vært heldig og har faktisk ikke det. Menn kan være mer direkte, men heller det enn baksnakking. 

Anonymkode: 3b410...357

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Dere som jobber mest med menn, har dere opplevd diskriminering eller ugrei oppførsel? Jeg har vært heldig og har faktisk ikke det. Menn kan være mer direkte, men heller det enn baksnakking. 

Anonymkode: 3b410...357

Nei. Heller motsatt. Som eneste kvinne passer de ekstra godt på meg, både på jobb og på sosialt via jobb.

Selv ikke da jeg delte garderobe med fem menn og skiftet samtidig (helt ned til undertøy) opplevde jeg ubehag. Mannfolka snudde ryggen til meg mens jeg skiftet.

Vi er direkte hos oss, noen ganger går det en kule varmt, men vi sier ting der og da, hardt og brutalt, og så tar vi en kopp kaffe og snakker om noe annet. 

Anonymkode: d79c5...cfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber utelukkende med kvinner, og foretrekker det. Det er ingen baksnakking, og full backing. Skal sies at vi er en liten gruppe på ni nå, og det er utrolig deilig. Vi jobber også i et yrke med høye målsetninger, konkurranse og høy temperatur - så det er utfordringer nok. Jeg har tidligere jobbet med det samme på et par arbeidsplasser, og opplevde overhodet ikke samme samhold eller arbeidsmiljø med dem. De var mest opptatt av sitt, og mindre interessert i å dele kunnskap og sparre løsninger. Interessant nok så leverer vi i ren kvinnegruppe langt bedre enn de mixede miljøene jeg har jobbet i. 10/10.

Anonymkode: f4596...765

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nok fordeler og ulemper med begge. Jeg har jobbet fem år i helsevesenet, kun på kvinnedominerte arbeidsplasser, og tror jeg liket det best, selv om jeg er mann. Kunne være gøy å prøve et mannsdominert yrke for å se forskjellen, og revurdere hva jeg faktisk liker best. Kun hatt kvinnelige sjefer og tror jeg foretrekker det, tror en del menn kan få et litt i overkant oppblåst ego i lederposisjon. 

Endret av Mayer
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mest erfaring med å jobbe med menn (hvor jeg er den eneste kvinnen) og har erfart at det er så utrolig mye baksnakking og merkelig "skjult" kniving dem imellom (som gjerne kommer til overflaten på jobbfester). Jeg er den eneste i min rolle, så kan ikke si om kjønn har påvirket min jobb noe (jeg er den eneste som gjør det jeg gjør, så konkurrerer ikke med noen).

Selv foretrekker jeg blanda kolleger hva gjelder kjønn, alder og bakgrunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet både på kvinnedominert arbeidsplass og 50/50, intriger og baksnakking har det vært litt av begge plasser, og langt i fra bare kvinner som skaper "drama". Foretrekker alikevel 50/50, tror det er sunnest med en mix.

Anonymkode: 0ead0...afd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har jobbet så mange steder, men min erfaring er at jo høyere utdanning, jo mindre drama. Uansett kjønn. Jobber med nesten bare kvinner nå (jurister) og det er bare kos. Har også jobbet i helsevesenet med både kvinner og menn, og der var det bare baksnakking og tull. 

Anonymkode: 4b179...c41

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foretrekker å jobbe med personer som har en no-nonsense innstilling og holder seg til det saklige i arbeidstiden, uavhengig av kjønn.

Anonymkode: 3134f...f96

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn baksnakker ikke? 😅 Så absolutt, måtte faktisk si i fra. At jeg trodde de var menn, ikke fjortiser eller kjerringer. Har jobbet i mange mannsdominerte yrker. 
 

Liker en blanding best. Med kvinnelige sjefer.

Anonymkode: 4beed...9af

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foretrekker mannsdominert, og mannlige sjefer. 

Anonymkode: ecd8e...753

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...