Gå til innhold

Så glad for "strømstøtten" at jeg nesten gråt i dag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Brukte 50 kw (inkl lading av bil) og fikk hele 1 øre i støtte. Tusen takk norske politikere som har gjort at min dag ble tli en festdag!

Anonymkode: 2400d...7bd

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åååå det må ha vært en god følelse! Pass på å unne deg noe du ellers sjelden tar deg råd til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, vel, du har jo selv stemt for denne galskapen og da er jo alt greit.

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har råd til bil er det ingen grunn til å klage på økonomien, attpåtil har du valgt el.bil, ikke noe gammelt vrak på deg altså.

Anonymkode: 2df39...220

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Det er jo typisk norsk å ta støtteordninger for gitt, og forvente velferd i hue og rævva 24/7. Det skal klages der det klages kan. 

Anonymkode: 587df...378

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A-hunter skrev (20 minutter siden):

Vel, vel, du har jo selv stemt for denne galskapen og da er jo alt greit.

Nå har du kommet med samme kommentar i årevis. Prøv å finne på noe nytt!

Anonymkode: d2fc3...e71

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er glad det ble lite strømstøtte for da er strømprisen under innslagspunktet for støtte.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Brukte 50 kw (inkl lading av bil) og fikk hele 1 øre i støtte. Tusen takk norske politikere som har gjort at min dag ble tli en festdag!

Anonymkode: 2400d...7bd

Vi får jo strømmstøtte for det som strømmen "koster mer enn normalt", vi kan jo ikke akkurat regne med at vi skal få dekket normal bruk heller da... 

  • Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lader ikke bil. Jeg brukte 17kw i går. Det går helt greit 🤷

Anonymkode: 203eb...a4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bvp skrev (1 time siden):

Jeg er glad det ble lite strømstøtte for da er strømprisen under innslagspunktet for støtte.

Dette er jo det rasjonelle svaret her… Hva klager du over, TS?

Anonymkode: 9f15b...daa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er jo det rasjonelle svaret her… Hva klager du over, TS?

Anonymkode: 9f15b...daa

Ja, hvorfor klage på at alt blir dyrere liksom? Nordmenn bare klager. Og alt er blitt så fint og flott. Vy er i rute og de nye el-bussene går som de skal.

Anonymkode: 2400d...7bd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A-hunter skrev (1 time siden):

Vel, vel, du har jo selv stemt for denne galskapen og da er jo alt greit.

Nå har vel både høyre- og venstresiden jobbet for Acer siden langt tilbake i tid (90-tallet?). Og høyresiden ville nok ikke gitt strømstøtte engang. Så hva man skulle man ha stemt på, når? Er svaret ditt Rødt eller tror du at dagens regjering alene er årsaken til situasjonen med strømmen nå og at alt ville vært bedre med Høyre? 

Anonymkode: 2788c...e68

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som tror at å "stemme" har noe å si? :)

Anonymkode: 2400d...7bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvis du har råd til bil er det ingen grunn til å klage på økonomien, attpåtil har du valgt el.bil, ikke noe gammelt vrak på deg altså.

Anonymkode: 2df39...220

En elbil er så VILT mye billigere i driftskostnader at kommentaren din er helt bak mål. Du kommer lenger for 20 kr lading enn for 20 kr diesel. 

Anonymkode: ac89a...822

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

En elbil er så VILT mye billigere i driftskostnader at kommentaren din er helt bak mål. Du kommer lenger for 20 kr lading enn for 20 kr diesel. 

Anonymkode: ac89a...822

Elbil er feil, bensinbil er feil. Kanskje like greit å slutte å jobbe? Er ikke  legen der neste gang du har behov for hjelp  er det for å rette klimaet.

Anonymkode: 2400d...7bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Elbil er feil, bensinbil er feil. Kanskje like greit å slutte å jobbe? Er ikke  legen der neste gang du har behov for hjelp  er det for å rette klimaet.

Anonymkode: 2400d...7bd

Hæ? 
 

Jeg kjører ikke elbil for å redde klimaet. Jeg kjører elbil fordi det er billig…

Anonymkode: ac89a...822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

En elbil er så VILT mye billigere i driftskostnader at kommentaren din er helt bak mål. Du kommer lenger for 20 kr lading enn for 20 kr diesel. 

Anonymkode: ac89a...822

Du må jo kjøpe bilen først da. Bilen min kosta 40k, hvor mange elbiler av tilsvarende kvalitet får jeg til den prisen? Får bra mye drivstoff og vedlikehold før jeg nærmer meg innkjøpsprisen på en elbil.

Anonymkode: 5d386...dfa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norske politikere? Det er oss skattebetalere du skal takke.

Vær så god.

Anonymkode: ff906...03a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du må jo kjøpe bilen først da. Bilen min kosta 40k, hvor mange elbiler av tilsvarende kvalitet får jeg til den prisen? Får bra mye drivstoff og vedlikehold før jeg nærmer meg innkjøpsprisen på en elbil.

Anonymkode: 5d386...dfa

Du kan finne rimelige elbiler og? 😂 altså, tror du at du enten må kjøpe fossilbil til 40.000, eller elbil til 500.000? 

Det tar faktisk ganske få måneder å spare inn beløpet. Vi kjører elbil nå og har 6.000!!!!! Kr mindre i mnd på driftskostnader. Det er heller ikke dyre servicekostnader på elbilen, og svært få deler som kan gå i stykker. 
 

Alt inkludert bruker vi sikkert 10.000 kr mindre i mnd på bil fra å gå fra fossil til elbil, så på et halvt usselt år kan du kjøpe en elbil til 100.000 og fra 6 mnd og en dag gå i pluss. Så regner jeg jo med at du har bilen i mer enn seks mnd, så er jo det regnestykket greit. 

Jeg skjønte ikke hvor mye billigere elbil var før jeg regnet på det. Da var det en no-brainer å bytte. 

Anonymkode: ac89a...822

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Nå har du kommet med samme kommentar i årevis. Prøv å finne på noe nytt!

Anonymkode: d2fc3...e71

Det skjer nok ikke.

Anonymkode: 8500d...b8e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...