Gå til innhold

Tv-serien "Evig singel" og karakteren Kennet. Inspirert av incel fra Kvinneguiden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har dere sett denne serien? Den er helt fantastisk,  jeg lo :D Karakteren Kennet som er 50 år og bare vil ligge med 18-åringer minner meg om holdningene til mange menn her på KG. Nesten sånn at de som har laget serien har fått inspirasjon fra selveste KG!

Han drar på date med en dame på 42 og sier hun er stygg og gammel. Litt som mange menn skriver om damer her på forumet. Så det var bare et serie-tips fra meg. 

Anonymkode: 48d83...cd9

  • Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Litt som mange menn skriver om damer her på forume

Hvem skriver dette? Det er masse damer som påstår at menn sier disse tingene på KG, men det er jo ikke slik.

Dere får holde på med galskapen deres da...

Anonymkode: 90077...064

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel være inspirert av en hvilken som helst kriger, fra et hvilket som helst kommentarfelt. De krøp jo frem fra under steinene sine alle sammen etter at Thuen og Kjøs legitimerte holdningene. 

Anonymkode: c7585...95e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett litt av det, var ganske morsomt ja:) Vet hvilken karakter du sikter til. 

Den type menn tiltrekkes nok litt av KG, det er jo her de kan fortelle oss kvinner at vi har ingen markedsverdi når vi bikker 40. Eller er det 30? 

Jeg ser jo også alltid for meg at det er en sånn type som er over middagshøyden selv, og som aldri var populær blant damene. Det er vel derfor de må inn her og jekke oss ned, advare oss om at en dag snur hele sexmarkedet og vi har null "makt" lengre for ingen liksom vil ha oss. 

Det er jo selvsagt ikke sant, hverken at ingen vil ha kvinner når d er 40, eller at de mannfolka som ikke fikk ligget med 18-åringer da de var 18 selv engang plutselig skal begynne å få draget på dem når de er 40.. 😅

Anonymkode: 93d1a...684

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg er blind, men har ikke sett noen menn skrive at ei på 42 er stygg og gammel.

Faktisk leser jeg innimellom det motsatte, at kvinner oppi 40-åra dater eller ligger med menn i 20-30-åra. 

40 er jo det nye 30 i dag, og særlig når det gjelder kvinner.

Men takk for serieanbefalingen. Jeg var skeptisk og tenkte at det neppe var noe for meg, men kanskje jeg skal prøve likevel! :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har sett litt av det, var ganske morsomt ja:) Vet hvilken karakter du sikter til. 

Den type menn tiltrekkes nok litt av KG, det er jo her de kan fortelle oss kvinner at vi har ingen markedsverdi når vi bikker 40. Eller er det 30? 

Jeg ser jo også alltid for meg at det er en sånn type som er over middagshøyden selv, og som aldri var populær blant damene. Det er vel derfor de må inn her og jekke oss ned, advare oss om at en dag snur hele sexmarkedet og vi har null "makt" lengre for ingen liksom vil ha oss. 

Det er jo selvsagt ikke sant, hverken at ingen vil ha kvinner når d er 40, eller at de mannfolka som ikke fikk ligget med 18-åringer da de var 18 selv engang plutselig skal begynne å få draget på dem når de er 40.. 😅

Anonymkode: 93d1a...684

Det er oftest 30, men noen sier grensen ligger ved 25 også.

Sjeldnere sier noen 35, så 40.  

Anonymkode: 31626...7fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bombasi skrev (2 timer siden):

Mulig jeg er blind, men har ikke sett noen menn skrive at ei på 42 er stygg og gammel.

Faktisk leser jeg innimellom det motsatte, at kvinner oppi 40-åra dater eller ligger med menn i 20-30-åra. 

40 er jo det nye 30 i dag, og særlig når det gjelder kvinner.

Men takk for serieanbefalingen. Jeg var skeptisk og tenkte at det neppe var noe for meg, men kanskje jeg skal prøve likevel! :) 

Hvorfor ser ikke dere det vi ser? Nå er det kanskje på insta jeg ser det mest, men det er ikke måte på hvor ofte jeg ser menn sier til kvinner du er over 30 og har møtt veggen, livet ditt er over. Du er oppbrukt og ferdig. Skulle planlagt livet ditt når du var yngre og hadde det menn vil ha, nå har du ødelagt blodslinjen din. 

Men til de vakre og yngre damene som kan være 18 også, som sier de ikke vil ha dem til eldre menn, som også er eldre enn det 30 åringen vil ha, prøver de å si mid(1000 ganger finere enn han, men det er ikke noe galt i å være midt på treet men du skjønner det er en måte å prøve å gaslighte kvinner om at di er mindre pene enn de er), du er for gata, håper du blir spist av katten din, menn liker ikke femenister. Alt fordi de sier de liker menn på sin alder og ikke vil ha en på 50. Og at de ikke opplever at noen av veninnen deres går etter mye eldre menn, og at det er en løgn at alle menn og yngre kvinner hører sammen. 

Anonymkode: 31626...7fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor ser ikke dere det vi ser? Nå er det kanskje på insta jeg ser det mest, men det er ikke måte på hvor ofte jeg ser menn sier til kvinner du er over 30 og har møtt veggen, livet ditt er over. Du er oppbrukt og ferdig. Skulle planlagt livet ditt når du var yngre og hadde det menn vil ha, nå har du ødelagt blodslinjen din. 

Men til de vakre og yngre damene som kan være 18 også, som sier de ikke vil ha dem til eldre menn, som også er eldre enn det 30 åringen vil ha, prøver de å si mid(1000 ganger finere enn han, men det er ikke noe galt i å være midt på treet men du skjønner det er en måte å prøve å gaslighte kvinner om at di er mindre pene enn de er), du er for gata, håper du blir spist av katten din, menn liker ikke femenister. Alt fordi de sier de liker menn på sin alder og ikke vil ha en på 50. Og at de ikke opplever at noen av veninnen deres går etter mye eldre menn, og at det er en løgn at alle menn og yngre kvinner hører sammen. 

Anonymkode: 31626...7fe

Sier ikke at dette gjelder alle menn. Eller at kvinner ikke er sammen med, eller ligger med yngre. Men mange av dere ser ikke denne store gruppen av aggressive menn som forteller oss at vi burde dø, litt for ofte. Noen tyr faktisk til drapstrusler. Det er serriøse greier.

Anonymkode: 31626...7fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor ser ikke dere det vi ser? Nå er det kanskje på insta jeg ser det mest, men det er ikke måte på hvor ofte jeg ser menn sier til kvinner du er over 30 og har møtt veggen, livet ditt er over.

Anonymkode: 31626...7fe

 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

De krøp jo frem fra under steinene sine alle sammen etter at Thuen og Kjøs legitimerte holdningene. 

Anonymkode: c7585...95e

Jeg er ikke på Insta. Jeg har sett et par kommentarer av den typen her inne. Ofte er det one-linere av en bruker som aldri mer kommer inn i tråden.

Når jeg ser kritikk av Thuen. Eller Rowling. Eller Marx eller Ayn Rand. Så slår det meg ofte at «dette er noen som ikke har oppsøkt kilden». Hvis det i et ekko-kammer er en person som har lest det opprinnelige innlegget fra Thuen i sin helhet. Og 99 som quoter hverandre i en stadig mer upresis karikatur av hva han har sagt så blir det fort voldsomt.

Slik jeg leste Thuen så besvarte han et leserinnlegg fra en middelaldrende kvinne som klagde på at Norske menn var bare dritt. Han svarte dette med at kvinner som opplever det kanskje må skru litt på forventningene. Og at det i snitt nok er lettere å være kvinne på 25 enn kvinne på 50 på sjekkeren. For meg er det temmelig ukontroversielt men det ble en shitstorm uten like.

Anonymkode: 2c5a2...1b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

denne store gruppen av aggressive menn som forteller oss at vi burde dø

Jepp, denne gigantiske gruppen… 🤣🤣🤣

Anonymkode: eb7d6...2f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Jepp, denne gigantiske gruppen… 🤣🤣🤣

Anonymkode: eb7d6...2f9

De er mange nok til at det er et helt fenomen rundt det. De er såklart spredt over verden, og da vil de på sine steder være få. Håper jeg. Men når jeg ser dem sammle seg, og et kommentarfeilt består av primert denne type personlighet, så virker det stort nok. 

Anonymkode: 31626...7fe

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

 

Jeg er ikke på Insta. Jeg har sett et par kommentarer av den typen her inne. Ofte er det one-linere av en bruker som aldri mer kommer inn i tråden.

Når jeg ser kritikk av Thuen. Eller Rowling. Eller Marx eller Ayn Rand. Så slår det meg ofte at «dette er noen som ikke har oppsøkt kilden». Hvis det i et ekko-kammer er en person som har lest det opprinnelige innlegget fra Thuen i sin helhet. Og 99 som quoter hverandre i en stadig mer upresis karikatur av hva han har sagt så blir det fort voldsomt.

Slik jeg leste Thuen så besvarte han et leserinnlegg fra en middelaldrende kvinne som klagde på at Norske menn var bare dritt. Han svarte dette med at kvinner som opplever det kanskje må skru litt på forventningene. Og at det i snitt nok er lettere å være kvinne på 25 enn kvinne på 50 på sjekkeren. For meg er det temmelig ukontroversielt men det ble en shitstorm uten like.

Anonymkode: 2c5a2...1b4

Det spørs hva han legger i det at det er anderledes. Om det er anderledes fordi de er i en annen fase av livet, har opparbeidet seg mindre tolleranse for nye ting, eldre kropp som har litt andre behov enn som 25 åring på for hverdagen og for forhold, som ikek ønske om barn lengre, mindre sprek, mindre ønske om å etablere seg med noen, så skjønner jeg det.

Om det menes at kvinner er kravstore, fordi jevnaldre eldre menn er ute etter 25 åringer, å han peker mot at menn ville ha deg da du er ung, syns jeg har ignorerer hvor distansert fra virkeligheten eldre menn er som tror de er førsteprioriteten, andre prioriteten, eller 15nde prioriteten til yngre kvinner som kanskje vil ha barn og er på et helt annet sted i livet, å har en kropp som har enda mer og gå på som kan trives bedre men en kropp som er ung, som sin. 

Anonymkode: 31626...7fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det minnet meg mye om han rikingen jeg. Som hadde serie på Dagbladet.

Anonymkode: 90458...a6e

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fleste karakterer i den serien kan jeg absolutt kjenne igjen😄 syntest ikke at serien var særlig god, litt kjedelig….

Anonymkode: 27dc7...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg synes det minnet meg mye om han rikingen jeg. Som hadde serie på Dagbladet.

Anonymkode: 90458...a6e

Dama hans: Puppan mine kan beskrives med ETT ord: rimelig fantastisk. 😂

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

🤣🤣🤣 Elsker serien. De har virkelig tatt stereotypene på kornet. 

 

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

VetAlt skrev (1 time siden):

Dama hans: Puppan mine kan beskrives med ETT ord: rimelig fantastisk. 😂

Ja den går jeg og sier enda😂 drit bra. 

Anonymkode: 90458...a6e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sett serien, men har sett en del klipp markedsført på Facebook. Og det er helt hinsides hvor treffende disse ulike karakterene er på en del single folk jeg kjenner, både kvinner og menn. Er veldig ulike typer, men gjennomgangstonen er jo at alle er fullstendig tonedøve i forhold til seg selv. Er selvfølgelig en ganske så god grunn til at folk forblir single i år etter år. Og det har ingen ting å gjøre med alle andre og omgivelsene deres.

Anonymkode: 153c4...c87

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvem skriver dette? Det er masse damer som påstår at menn sier disse tingene på KG, men det er jo ikke slik.

Dere får holde på med galskapen deres da...

Anonymkode: 90077...064

Har du egentlig lest her inne? Jeg har sett mange tråder skrevet av incels her inne, der de bla skriver om ting ta nevner.

Anonymkode: e0154...6b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det spørs hva han legger i det at det er anderledes. Om det er anderledes fordi de er i en annen fase av livet, har opparbeidet seg mindre tolleranse for nye ting, eldre kropp som har litt andre behov enn som 25 åring på for hverdagen og for forhold, som ikek ønske om barn lengre, mindre sprek, mindre ønske om å etablere seg med noen, så skjønner jeg det.

Om det menes at kvinner er kravstore, fordi jevnaldre eldre menn er ute etter 25 åringer, å han peker mot at menn ville ha deg da du er ung, syns jeg har ignorerer hvor distansert fra virkeligheten eldre menn er som tror de er førsteprioriteten, andre prioriteten, eller 15nde prioriteten til yngre kvinner som kanskje vil ha barn og er på et helt annet sted i livet, å har en kropp som har enda mer og gå på som kan trives bedre men en kropp som er ung, som sin. 

Anonymkode: 31626...7fe

Jeg foreslår at du oppsøker kilden heller enn at jeg skal gjenfortelle det.

https://www.aftenposten.no/foreldreliv/i/rEmBjm/monica-fjeld-49-synes-det-er-vanskelig-aa-finne-kjaerligheten-i-voksen-alder-disse-tre-tipsene-kan-hjelpe

Mitt forehavende er ikke at Thuen nødvendigvis har rett. Men at ingenting av det han sier (her) tilsier at han hater kvinner eller legitimerer det å hate kvinner.

Anonymkode: 2c5a2...1b4

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...