AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #61 Del Skrevet 20. april 2024 No1*No1 skrev (25 minutter siden): Nei, som sagt funnet flere jeg var god nok for🙂 ganske overfladisk å syns dette er så viktig mener jeg. Hvem som helst med gode bein i dag kan plutselig havne i rullestol, jah da vil vel enkelte bare droppe sin partner. 🤷♀️ Ble for upassende praktisk sett plutselig. Jeg elsker å gå fjelltur og savner en å gå med. Jeg kan bli lam en dag, kanskje vil jeg forelske meg i en som er det også. Men jeg syns det er litt smålig av deg å ikke innse at noen i verden har behov du ikke kan dekke. Du sier du er god nok for noen, å er ikke det godt nok for deg? Jeg er ikke istand til å dekke alle sine behov for forhold, hva om noen liker bdsm, noen elsket å se skrekkfilm med kjæresten, vil ha noen å dykke med, vil ha noen å sykkle halve Italia med, eller noen å løse komplekse matematiske ligninger med, eller bare noen som liker å rave i Tyskland. Det er vanlig at noen har preferanser vi ikke dekker. Jeg forstår denne er ekstra sår for deg, men det trenger ikke være personlig i det hele tatt, slik det sjelden er. Anonymkode: 1fdfd...466 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grevling Skrevet 20. april 2024 #62 Del Skrevet 20. april 2024 Det er generelt en dårlig taktikk å utelate ting som er viktig i et forhold, og satse på at motparten liker personligheten din så godt etter en stund at de vil bare overse det når det kommer frem. Spill med åpne kort og vær ærlig. Hvis noen bevisst velger å utelate noe på den måten vil jeg ha vanskelig med å stole på dem senere. For da blir det neppe første og siste gangen de gjør noe slik "for forholdets beste" eller noe i den duren. Når det kommer til stykket, så er det ingen av oss som har krav på intime relasjoner. Men det er som det sies, det finnes noen for alle. Noen vil ikke date en person i rullestol, mens andre vil ikke ha noe problem med det. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest No1*No1 Skrevet 20. april 2024 #63 Del Skrevet 20. april 2024 13 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg elsker å gå fjelltur og savner en å gå med. Jeg kan bli lam en dag, kanskje vil jeg forelske meg i en som er det også. Men jeg syns det er litt smålig av deg å ikke innse at noen i verden har behov du ikke kan dekke. Du sier du er god nok for noen, å er ikke det godt nok for deg? Jeg er ikke istand til å dekke alle sine behov for forhold, hva om noen liker bdsm, noen elsket å se skrekkfilm med kjæresten, vil ha noen å dykke med, vil ha noen å sykkle halve Italia med, eller noen å løse komplekse matematiske ligninger med, eller bare noen som liker å rave i Tyskland. Det er vanlig at noen har preferanser vi ikke dekker. Jeg forstår denne er ekstra sår for deg, men det trenger ikke være personlig i det hele tatt, slik det sjelden er. Anonymkode: 1fdfd...466 Ja, når du evt muligens havner i rullestol, så kan du jo få en smak på hvordan det kan være i de skoene på dating fronten. Man bør alltid gå i andres sko før man dømmer... Jeg forelsker meg i essensen, personen i seg selv ikke det de kan gi meg. Men altså ikke ta det som kritikk, forstår at enkelte andre har andre behov og krav fordi ingen to mennesker er like, (bortsett fra noen eneggede tvullinger), det er det samme for meg faktisk hva andre gjør fordi jeg er lykkelig og ville ikke vært med en person som ikke ville vært med meg om jeg endte opp i rullestol eller skallet eller tannløs, eller dement... Men altså jeg bare prøver å si at: 1. At det burde være forståelse for at ikke rullestolbrukere og andre med handicap vil reklamere med det på førstesiden - litt offer rolle å klage over å ha havnet på date med rullestolbruker, som også er menneske og så mye mer enn en rullestolbruker. 2.Helt mulig at rullestolbrukeren ikke er i en offer rolle og ikke tenker på at rullestolen definerer seg og det kan også være vanskelig å finne rett tidspunkt å komme med den informasjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #64 Del Skrevet 20. april 2024 No1*No1 skrev (48 minutter siden): Nei, som sagt funnet flere jeg var god nok for🙂 ganske overfladisk å syns dette er så viktig mener jeg. Hvem som helst med gode bein i dag kan plutselig havne i rullestol, jah da vil vel enkelte bare droppe sin partner. 🤷♀️ Ble for upassende praktisk sett plutselig. Nei. Men jeg har ikke lyst til å starte et samliv med viten om at hun aldri kan være med meg og bikkja på utflukt. Og hvis det som er verdifullt for meg er så uvesentlig for henne at også dette bare handler om hvor synd det er på henne og hvor "slem" jeg er, da er hun uansett for egoistisk til at jeg er interessert. Dersom hun etter 10 år blir utsatt for en ulykke er saken en annen. Men jeg vil ikke starte der. Anonymkode: b0764...2bd 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #65 Del Skrevet 20. april 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det er mye man ikke forteller om i tinder profilen som gjerne er deal breaker. Men kan jo egentlig forstå at de ikke vil fortelle det også. Du får gå 2 turer med personen så heller si dere ikke matcher, Evt at dere heller passer som venner🤷 Anonymkode: 6249e...a96 Hun får trille ham to ganger mener du vel. Trilletur. Anonymkode: c66dd...e75 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #66 Del Skrevet 20. april 2024 Tviler på at de som mener at alle andre må liste sine skavanker, har tenkt igjennem hva med dem som andre potensielt ikke kan like. Refleksjonsevnen streker seg ofte ikke lenger enn til "jeg er normal, alle andre må si fra om de er unormal". Når det er sagt, er det jo naturlig å dele fra sin hverdag før en møtes. Anonymkode: bae04...b34 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 20. april 2024 #67 Del Skrevet 20. april 2024 (endret) AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hun får trille ham to ganger mener du vel. Trilletur. Anonymkode: c66dd...e75 Vi pleier si gå altså.. sånn til orientering. Alle i rullestol jeg kjenner i alle fall. Trilletur er litt baby i vogn🙄 Endret 20. april 2024 av Frøkenfryden 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 20. april 2024 #68 Del Skrevet 20. april 2024 Hvis man ikke opplyser om det i profilen, så er det noe man selvsagt burde informere om i første melding. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #69 Del Skrevet 20. april 2024 Frøkenfryden skrev (22 minutter siden): Vi pleier si gå altså.. sånn til orientering. Alle i rullestol jeg kjenner i alle fall. Trilletur er litt baby i vogn🙄 Kjøretur 😁 Neida såklart sier man gå tur om en sitter i rullestol eller går på beina sine. Folk i denne tråden kverulerer og holder på. Håper de ikke holder på sånn i det virkelige liv. Anonymkode: 92421...2f8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #70 Del Skrevet 20. april 2024 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Hun får trille ham to ganger mener du vel. Trilletur. Anonymkode: c66dd...e75 Mennesker som har rullestol som hjelpemiddel klarer da vel å komme seg fram selv! Anonymkode: 92421...2f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #71 Del Skrevet 20. april 2024 Har det noe å si at han sitter i rullestol? Er det bare utseende og muskuløs kropp du er ute etter? Anonymkode: 50eea...ac8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Menchit Skrevet 20. april 2024 #72 Del Skrevet 20. april 2024 (endret) Jeg har PTSD, nå er jeg veldig langt ifra å håndtere den godt nok til at jeg dater. Men når den tid kommer så tenker jeg det hadde vært naturlig for meg å nevne det før man møtes. Sålenge en sykdom gir begrensninger, eller stor fare for begrensninger for en eventuell partner hadde jeg vært veldig ukomfortabel med å ikke fortelle og få en følelse av datens holdninger før et møte. Det som er litt spesielt med rullestol er jo også at det er så synlig, nytter ikke holde det for seg selv til man blir bedre kjent som mange gjør med mer usynlige handicap. Da skjønner jeg ikke helt poenget med å ikke bare la det komme frem i profilen. Dersom man mener man lever et fullverdig liv og ikke ser begrensninger så bør det ikke være vanskelig å la det komme frem gjennom bilder og tekst. Endret 20. april 2024 av Menchit 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #73 Del Skrevet 20. april 2024 No1*No1 skrev (1 time siden): Ja, når du evt muligens havner i rullestol, så kan du jo få en smak på hvordan det kan være i de skoene på dating fronten. Man bør alltid gå i andres sko før man dømmer... Jeg forelsker meg i essensen, personen i seg selv ikke det de kan gi meg. Men altså ikke ta det som kritikk, forstår at enkelte andre har andre behov og krav fordi ingen to mennesker er like, (bortsett fra noen eneggede tvullinger), det er det samme for meg faktisk hva andre gjør fordi jeg er lykkelig og ville ikke vært med en person som ikke ville vært med meg om jeg endte opp i rullestol eller skallet eller tannløs, eller dement... Men altså jeg bare prøver å si at: 1. At det burde være forståelse for at ikke rullestolbrukere og andre med handicap vil reklamere med det på førstesiden - litt offer rolle å klage over å ha havnet på date med rullestolbruker, som også er menneske og så mye mer enn en rullestolbruker. 2.Helt mulig at rullestolbrukeren ikke er i en offer rolle og ikke tenker på at rullestolen definerer seg og det kan også være vanskelig å finne rett tidspunkt å komme med den informasjonen. Det er ikke konfortabelt å synligjøre vanskene sine, men vi er nødt. Jeg er mentaltpsyk og ufør, av den grunnen dater jeg ikke. Søker heller ikke vennskap. Jeg vet at jeg er en byrde for noens liv slik jeg er idag, å er ikke modig nok til å se noen i øynene å be om deres tid vel vitende om at det er en dårlig deal for dem. Jeg sier ikke at det gjelder rullestolbrukere, andre mentalt psyke, men meg. Jeg har ikke nok å tilby en frisk person idag, å jeg kan ikke ta imot mer motstand, siden jeg allerede ikke klarer å bære det jeg prøver å drasse med eg videre. Jeg ber ikke noen om å stå i mine sko for å ikek dømme, selvsagt skal de dømme, de skal unne seg et bra liv, å om jeg ikke er det for dem, da må de gå videre. Anonymkode: 1fdfd...466 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #74 Del Skrevet 20. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har det noe å si at han sitter i rullestol? Er det bare utseende og muskuløs kropp du er ute etter? Anonymkode: 50eea...ac8 🙄 Anonymkode: b4113...c68 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #75 Del Skrevet 20. april 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Du velger selvsagt selv hvem du vil date. Men jeg skjønner ikke hvorfor du tenker at vedkommende har opplysningsplikt om dette før dere møtes. Daten din kan jo ikke vite dine «preferanser» dersom du ikke eksplisitt har uttrykt dem. Det er en sinnsykt kjekk fyr i rullestol på en av datingappene jeg bruker. Ble ganske skuffet over at vi ikke matchet. Menn som jogger i tights eller har tatoveringer i ansiktet er virkelig ikke min greie. Men jeg forventer jo ikke at alle har skrevet dette i datingprofilene sine for det. Det er min preferanse, og jeg er jo høflig dersom jeg møter noen som ikke passer i den. At du fikk beskjed om at du «måtte se forbi stolen» tyder vel på at du ikke møtte vedkommende på en god måte. Anonymkode: 94a6d...69a Lam fra livet og ned betyr ingen sex. Det betyr ingen fjellturer, han kan ikke kjøre bil osv. Anonymkode: 9d3b6...390 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #76 Del Skrevet 20. april 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Lam fra livet og ned betyr ingen sex. Det betyr ingen fjellturer, han kan ikke kjøre bil osv. Anonymkode: 9d3b6...390 Eh nei? Anonymkode: bae04...b34 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #77 Del Skrevet 20. april 2024 Ehm var alle bildene bare fra overkroppen og oppover? Anonymkode: 381f8...f2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 20. april 2024 #78 Del Skrevet 20. april 2024 (endret) AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Ehm var alle bildene bare fra overkroppen og oppover? Anonymkode: 381f8...f2c Tenker dette er kjernen av mange problemer med nettdating i dag. At folk sweiper til høyre profiler med kun ansiktet sitt på profilen. Har lest mange innlegg på KG om at folk har blitt sjokkert på første date, gjerne etter uker med chatting først, fordi man møter mennesker som ikke står i stil til forventningene. F.eks relatert opp mot overvekt, undervekt, rullestol eller andre handicap. Har selv en litt ymse erfaring med dette, for jeg har en litt naiv inngang til det hele. Men tenker at det nok er en del der ute som prøver å sminke inn sannheten om man ellers bare kan, og en profil uten fullprofilsbilde er gjerne første tegn på at her kan det være at noen prøver å skjule noe, der de håper de får tilslag på tross for dette. Så lærdommen er å holde seg unna profiler som kun viser ansikt, slik at man har en helhet å forholde seg til allerede før chattingen starter. Og så har man anledning til å bedømme selv om overvekt, undervekt, rullestol, andre handicap eller noe annet er noe man ønsker. Det er heldigvis mange som det gjør. Og da vet man i det minste det - begge to. Endret 20. april 2024 av Bombasi 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #79 Del Skrevet 20. april 2024 Hadde ikke funket for meg. Har et hus med mange trapper og trange trapper og trange døråpninger så en rullestol ville vært håpløst. Jeg har blitt løyet til selv, om andre ting. For eksempel, jeg ønsket ikke menn med barn. Hva fikk jeg, menn med barn som ville møte meg. To menn med fire barn ville på død og liv møte meg, dette skrev de etter noen uker. Jeg blokkerte og faset ut fordi jeg hadde jo skrevet at jeg ikke ville ha menn med barn. Jeg ønsket også menn over 175. Jeg er 168. Hva fikk jeg, menn under 170 som ville møtes. Laveste var en på 140. Jeg hadde fryktelig mange profilvisninger for viste både ansikt og kropp med smil om munnen. Virket som menn av alt mulig rart bare slengte seg på. Noen hadde og profilbilde fra en annen æra. Anonymkode: 1124f...878 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #80 Del Skrevet 20. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Lam fra livet og ned betyr ingen sex. Det betyr ingen fjellturer, han kan ikke kjøre bil osv. Anonymkode: 9d3b6...390 Hæh? Man ser jo hvorfor man ikke bør opplyse om rullestolen i forkant når man ser hvor uvitende folk er. Tror du virkelig ikke man kan dra på fjellturer, kjøre bil eller ha sex? Man kan nemlig alle de tingene. Anonymkode: d04c3...117 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå