Gå til innhold

Første du hadde gjort som diktator i Norge?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ruste opp Forsvaret og gjeninnføre skikkelig obligatorisk førstegangstjeneste av høy kvalitet, både for menn og kvinner.

Sende offentlig forvaltning og administrasjon gjennom en kraftig slankekur for å (minst) halvere antall ansatte. Tvangseffektivisere offentlige prosesser.

Re-evaluere alle tilfeller av trygdemottak i arbeidsfør alder. Trygd er kun for dem som virkelig er ute av stand til å arbeide, eller som ikke skal arbeide (barn og eldre), og dette gjelder ikke hver 5. nordmann mellom 18 og 67: Så svakelige er vi faktisk ikke som folkeslag.

Gjeninnføre disiplin i skolen, og opprette spesialskoler med virkelig militær kadaverdisiplin og spesielt trent personell for håndtering av drittunger som nekter å innrette seg.

Avvikle regler og byråkrati som hindrer effektiv boligbygging. Høye boligpriser tvinger folk til å prioritere yrke fremfor barn og familie, noe som resulterer i samlivsbrudd, katastrofale fødselstall og unger som går for lut og kaldt vann. Det ødelegger samfunnet.

Innføre nemdbehandling av alle skilsmisser og all abort. Dette skal selvfølgelig være raskt og enkelt å få gjennom i situasjoner der det er velbegrunnet, men ikke som lettvint opprydding etter egen slepphendthet. Folk får se til helvete å bli voksne og ta ansvar for handlingene sine.

Innføre livstid uten mulighet for prøveløslatelse som maksimumsstraff. Kraftig skjerping av straffenivåene for alle former for vold og overgrep, med åpning for maksimumsstraff i saker der offeret er et barn eller på annen måte er eller var spesielt utsatt, eller ved svært grov misbruk av maktposisjon, ansvar eller tillit. Klassifisere også farskapssvindel og falske anmeldelser / anklager som overgrep.

Totalforby enhver forskjellsbehandling i lovverk, regler, fortolkninger og praksis på basis av kjønn, etnisitet, hudfarge, osv. Herunder også kvotering, kjønnspoeng og annen såkalt "positiv" diskriminering. Du er et individ på godt og vondt, og du skal behandles på basis av dine personlige egenskaper på godt og vondt – ikke som "representant" for en eller annen gruppe basert på innover-/utovertiss, hudfarge eller andre trekk du bare slumpet til å bli født med.

… og så videre. Mønsteret burde være lett å se: Skjerpings.

Og det hadde vi hatt jævlig godt av.

Endret av KallePils
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Og hvordan skal denne innføringen foregå i praksis?

Anonymkode: 4ad48...b2d

Ved å innføre demokrati.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, KallePils said:

Gjeninnføre disiplin i skolen, og opprette spesialskoler med virkelig militær kadaverdisiplin og spesielt trent personell for håndtering av drittunger som nekter å innrette seg.

Dette må være internatskoler. Det er foreldrene og vennene som er det reelle problemet.  Man bør få tilbake noe lignende som Bastøy.  Sett internatskolene på Bjørnøya eller Svalbard. Tror det vil være avskrekkende. 

Anonymkode: c37b7...a65

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (5 minutter siden):

Ved å innføre demokrati.

Jeg skjønner. Null peil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg skjønner. Null peil.

Nå må du gi deg.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyntog mellom Bergen og Oslo (og deretter resten av landet). Eventuell vurdere Hyperloop isteden.

Hvorfor? Fordi det er forbanna treg med tog. Hvem har tid til å pendle 7-8 timer per vei? Vi er i Europatoppen når det gjelder innenlandsreiser med fly. Jeg vil gjerne reise med god samvittighet, men jeg har ikke 14-16 timers til overs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg skjønner. Null peil.

Slutt da, ingen bryr seg. Tråden ligger på Skråblikk og generaliseringer, ikke Aktuelle saker og politikk. 

Hadde jeg vært diktator hadde ab…b2d fått livsvarig munnkurv.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (18 timer siden):

I Norge er aldersgrensen for å nyte alkohol allerede 18 år.

Feil, det er ingen aldersgrense for å drikke alkohol i Norge.

Men vi har skjenkeloven som sier at det ikke er lov å skjenke mindreårige eller selge alkohol til mindreårige.

Anonymkode: a9d45...410

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonyme-meg

- Hadde hevet sperregrensa til 10%

- Stoppet alt ikke vestlig og muslimsk invandring

- krav om norsk opplæring, stryker man 3 gang på norsk eksamen får man ikke opphold. 

- Ingen statsstøtte til religiøse sekter. 

- senket kriminale lavalder til12 år. 

- Innført dødsstraff

- Rustet opp helsevesenet og effektivisert det og utnyttet det private på en bedre måte. 

- Aktiv dødshjelp

- alle uføre må søke på nytt. Med et strengere reglement, itillegg til at det må søkes hvert 3 år. 

- Effektivisert nav

- Rustet opp skolen, 1 klassinger begynner når dem er 7 år. Ni år skolegang. Fjernet en del fag, fokusert mer på matte, engelsk, norsk, naturfag, samfunnsfag og gym. 

- Innført spesialskoler. 

Rustet opp motorveier i hele landet, og innført fri fart. 

- Rustet opp forsvaret 

- Endret på kommuner og fylkeskommuner for å effektivisere. Bygge ned administrasjon

- Gjort det lettere å invitere og bygge arbeidsplasser. 

- Sende mindre penger ut av landet. 

Og masse mer.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Et menneske said:

Lyntog mellom Bergen og Oslo (og deretter resten av landet). Eventuell vurdere Hyperloop isteden.

Hvorfor? Fordi det er forbanna treg med tog. Hvem har tid til å pendle 7-8 timer per vei? Vi er i Europatoppen når det gjelder innenlandsreiser med fly. Jeg vil gjerne reise med god samvittighet, men jeg har ikke 14-16 timers til overs.

En god tanke. Men det er dessverre ikke helt miljøvennlig og utslippsfritt og få bygget alle desse lyntogene. Så det stopper vel litt der. Og økonomien i det er også usikker.

Men det finnes faktisk beregninger som påstår at dette kan være lønnsomt også. Mener Deutsche Bahn   gjorde en analyse av norske lyntog for 10-15 år siden som viste at det kunne være mulig å få til samfunnsøkonomisk lønnsomhet. Grunnlaget var vel at vi, som du påpeker, har helt ekstrem frekvens på innenlands relativt korte flyreiser. 

Kan vel også etter å ha skummet denne tråden slå fast at det er ikke alle på KG som har studert samfunnsøkonomi 😅

Anonymkode: dd5ac...c36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hedy Lamarr skrev (2 timer siden):

Slutt da, ingen bryr seg. Tråden ligger på Skråblikk og generaliseringer, ikke Aktuelle saker og politikk. 

Hadde jeg vært diktator hadde ab…b2d fått livsvarig munnkurv.

Det må vel være lov å spørre hvordan man ville gjennomføre det man sier man ville gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Det må vel være lov å spørre hvordan man ville gjennomføre det man sier man ville gjort?

Hvem har sagt det ikke er lov? Du må lese hva jeg skriver før du reiser stråmannen din. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, KallePils said:

Avvikle regler og byråkrati som hindrer effektiv boligbygging. Høye boligpriser tvinger folk til å prioritere yrke fremfor barn og familie, noe som resulterer i samlivsbrudd, katastrofale fødselstall og unger som går for lut og kaldt vann. Det ødelegger samfunnet.

Enig. Det er helt tullete at vi har regler som hindrer at det bygges tett og høyt i Oslo. Reguleringen er laget for å få så høye boligpriser som mulig.  Burde vært omvendt. Det burde vært minstekrav for arealutnyttelse når det bygges i Oslo. 

Anonymkode: c37b7...a65

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, gjør en det, er det avsporing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ser svarene i denne tråden, så er jeg veldig glad vi ikke har en diktator i Norge.. Folk lar seg styre av sine personlige kjepphester, ofte basert på feilaktig eller manglende kunnskap. Ganske skummelt egentlig.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/19/2024 at 3:52 PM, AnonymBruker said:

Hva er den første bestemmelsen du ville ha utført dersom du ble diktator i Norge?

Jeg? Jeg hadde bygget jernbane til Tromsø.

Anonymkode: 9a4bf...031

Legalisert cannabis, gjort meg selv rik og etablert en demokratisk regjering for å sikre stabilitet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Polyester skrev (På 22.4.2024 den 16.57):

Lagt ned forbud mot kristendom, islam, jødedom og new-age. Gjeninnført kvakksalverloven. 

Du får flytte til Kina eller Nord-Korea om religionsfriheten vår plager deg sånn. Autoritære ateister hører ikke hjemme her uansett.

Anonymkode: 1d974...fa6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

. Anonym. skrev (17 timer siden):

Legge ned kvinneguiden 

Hvorfor gidder du da å være på kg?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Du får flytte til Kina eller Nord-Korea om religionsfriheten vår plager deg sånn. Autoritære ateister hører ikke hjemme her uansett.

Anonymkode: 1d974...fa6

Enig

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke annet så er jeg veldig takknemlig for at vi bor i et sivilisert og demokratisk samfunn 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...