Gå til innhold

Ta barna ut av skolen for å dra på ferie


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sinsiew skrev (14 minutter siden):

Vi er bedt på Thanksgiving i november. Er med den amerikanske siden av familien som vi sjeldent ser. Vi kommer til å dra uavhengig av om vi får innvilget eller ikke, og ettersom man kun får innvilget to dager permisjon i denne kommunen, blir det ugyldig fravær. 

Helt greit, for det kommer til å gi henne masse læring i tillegg. 

Ja viktig å lære barn å drite i regler 

Anonymkode: d4619...434

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

moho skrev (På 19.4.2024 den 16.30):

Det er virkelig ikke et problem om barna tas ut av skolen for å dra på ferie en eller to ganger i løpet av ti års skolegang. 

Jo

Anonymkode: d4619...434

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.4.2024 den 13.07):

Det er 2måneder sommerferie der dere kan reise..Forstår ikke hvorfor dere tar fri rett før eller rett etter en så lang ferie. Ja det er mye billigere.. Men seriøst..

Anonymkode: a3edc...f76

🙏

Anonymkode: d4619...434

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.4.2024 den 13.14):

Hvis du leser det jeg skriver så skulle jeg og mannen på ferie siden det var etter skoleferien, også ville ungene gjerne bli med. Ingen har gitt de "falske forhåpninger" - de har spurt, nå prøver vi å finne en løsning. TS

Anonymkode: 18675...7b4

Hva skal dere gjøre i sommerferien da? Kan dere ikke legge sydenferien til et tidspunkt ungene kan være med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja viktig å lære barn å drite i regler 

Anonymkode: d4619...434

Barn lærer mye om andre kulturer gjennom å reise. Du høres bitter ut fordi dine foreldre sikkert bare tok deg med til Spania om sommeren.

Anonymkode: 81350...6df

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ja viktig å lære barn å drite i regler 

Anonymkode: d4619...434

Barna mine har ingen problemer med å følge regler. Det lærer de hver dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jo

Anonymkode: d4619...434

Nei, det er det absolutt ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LeneXCII skrev (På 19.4.2024 den 13.07):

Barna går på skole i mer enn 10 år av sine liv, tror neppe de tar skade av noen fraværsdager pga ferie, tvert i mot.. 

Har tatt datteren ut nesten årlig for ferie, ikke noe problem! 

Du tenker ikke på hvordan det blir i en klasse når slik skal tillates da? Hvis alle i klassen blir tatt ut hver sin uke, blir jo kaos og alltid noen som må oppdateres. Eller er det greit bare fordi det er DITT barn? 

Anonymkode: 5bb0f...005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.4.2024 den 13.51):

Vi har ferie som går utenfor skolensferie hvert 4 år. Da tar vi barna ut slik at vi kan ha tre uker sammen. Null stress, de er gode på skolen, gode karakterer og bra sosialt. 
Kan landet stenge ned skoler titt og ofte over 2 år uten at de problematiserer det går det sikkert greit at man tar ferie utenom skolensferietid også. Det er ikke slik at arbeidslivet plikter å gi ferie i skolensferier. 

Anonymkode: 51af2...903

og det er heller ingen menneskerett å reise på ferie! 

Anonymkode: 5bb0f...005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skremmende å lese hvor mange som mener at det er flaut og uakseptabelt å reise utenom skolens ferier. 

 

For det første så er ting dyrere i ferier så mange har ikke råd til å reise da og må heller reise utenom feriene.

For det andre så er det aller viktigste å lære seg basic grammatikk, matte og andre ting man trenger i livet, om man går glipp av ekstra uke der man skal jobbe med presens og preteritum, holde en passer eller finne X og Y i matte eller pytagoras setning eller et kjemi eksperiment i naturfag, eller å løpe 60 meterni gymtimen, så gjør da vel ikke det noenting??

 

Kjære vene så utdaterte og selvhøytidelige folk det var her?

Spør hvilken som helst voksen dere kjenner om å huske spesifikke ting fra skoletida og alle vil gi forskjellig svar, fordi man husker ikke så mye!

 

Men det man husker er BASIC skrive og regnekunnskaper, om man ikke har spesialisert seg på visse fag videre i livet, men snakker nå om grunnskolen.

 

Selvsagt skal barn få dra på ekstra ferie for å koble av, det er ekstremt slitsomt å jobbe på skolen som barn/ungdom og alt annet utenom med det sosiale osv. 

 

Slutt med det "gammel kjerring/Karen" tullet deres, virkelig.

Anonymkode: 69975...d34

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skremmende å lese hvor mange som mener at det er flaut og uakseptabelt å reise utenom skolens ferier. 

Mye mer skremmende med de som ikke ha følge regler og tilpasse seg. Gjør du det i arbeidslivet og? Tar deg ferie utenom den fastsatte ferien? 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

 

For det første så er ting dyrere i ferier så mange har ikke råd til å reise da og må heller reise utenom feriene.

INGEN menneskerett å reise på ferie! 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For det andre så er det aller viktigste å lære seg basic grammatikk, matte og andre ting man trenger i livet, om man går glipp av ekstra uke der man skal jobbe med presens og preteritum, holde en passer eller finne X og Y i matte eller pytagoras setning eller et kjemi eksperiment i naturfag, eller å løpe 60 meterni gymtimen, så gjør da vel ikke det noenting??

 

Kjære vene så utdaterte og selvhøytidelige folk det var her?

Spør hvilken som helst voksen dere kjenner om å huske spesifikke ting fra skoletida og alle vil gi forskjellig svar, fordi man husker ikke så mye!

 

Men det man husker er BASIC skrive og regnekunnskaper, om man ikke har spesialisert seg på visse fag videre i livet, men snakker nå om grunnskolen.

 

Selvsagt skal barn få dra på ekstra ferie for å koble av, det er ekstremt slitsomt å jobbe på skolen som barn/ungdom og alt annet utenom med det sosiale osv. 

I ferien ja, ikke alle andre dager! 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

 

Slutt med det "gammel kjerring/Karen" tullet deres, virkelig.

Anonymkode: 69975...d34

Jeg ER gammel kjerring med gode verdier og stolt av det :)

Anonymkode: 5bb0f...005

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Barn lærer mye om andre kulturer gjennom å reise. Du høres bitter ut fordi dine foreldre sikkert bare tok deg med til Spania om sommeren.

Anonymkode: 81350...6df

Andre kulturer? Ts skrev at de skulle til Kreta. 

Anonymkode: 75868...7cd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke gjort det. Spesielt ikke for den som begynner på ungdomsskolen. Fravær der kan ødelegge mye. Den risikoen ville jeg ikke tatt.

Ellers så vil jeg si at du er veldig heldig som er i den situasjonen at du kan sitte å vurdere dette.

Mitt barn måtte tas delvis ut av skolen av helseårsaker i 7. Klasse. Det flotte, fantastiske vennskapsbåndet som var bygget seg opp ble fullstendig snudd på hodet. Nå sliter vi med å trappe opp igjen mest på grunn av mobbing og utestengelse.

Jeg ville ofret disse ukene for å sikre at skolestart blir best mulig. Ferie kan man dra på i ferier.

 

Anonymkode: 2ef4d...c86

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Mye mer skremmende med de som ikke ha følge regler og tilpasse seg. Gjør du det i arbeidslivet og? Tar deg ferie utenom den fastsatte ferien? 

INGEN menneskerett å reise på ferie! 

I ferien ja, ikke alle andre dager! 

Jeg ER gammel kjerring med gode verdier og stolt av det :)

Anonymkode: 5bb0f...005

Du er en gammel kjerring som ikke skjønner at barn idag sliter og trenger å få flere avbrekk enn det de får. De er på skole  hver dag og må jobbe overtid hjemme med lekser til og med, i tillegg så må de hele tiden  tilpasse seg utfordringer på skolen og det sosiale og på det fysiske plan.

 

Det er ikke alle som har ferier skoleferiene utenom sommerferie skjønner du, de må være på SFO, og i min jobb som har jeg kun 4 uker sommerferie, resten må barna er på SFO. Og i alle de andre feriene må de være på SFO. Jeg har 5 dager å rutte med og de velger jeg å bruke sammenhengende på en sydentur til barna mine utenom feriene for jeg får ikke ferie da og det er også dyrere. 

 

Så ta dine gamle holdninger og dra tilbake til 80 tallet der de hører hjemme.

Anonymkode: 69975...d34

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, ta ungene ut av skolen for å reise til "syden" (Tyrkia/Kreta)! Det er virkelig ressurssvakt. Oppvakte folk viser sine barn at skole er viktigst og at den skal prioriteres. Også av respekt for lærer standen.

Anonymkode: 1ec59...7f3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Herregud, ta ungene ut av skolen for å reise til "syden" (Tyrkia/Kreta)! Det er virkelig ressurssvakt. Oppvakte folk viser sine barn at skole er viktigst og at den skal prioriteres. Også av respekt for lærer standen.

Anonymkode: 1ec59...7f3

Ja, la oss drite i barna våres kos på en liten 7 dagers ferie for vi må jo RESPEKTERE LÆRERNE!!

 

Lærern ligger nok hjemme og griner hver natt det ene barnet er borte, ja for de har ikke nok av elever å passe på mener jeg! 

 

Hallo i luken, det går veeeeldig bra med fe aller fleste, ferie eller ei så bare ta deg en bolle du.

Anonymkode: 69975...d34

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes det er en skikkelig uting å ta barn ut av skolen for ferie. Handler om å lære barna at de ikke bare kan gjøre akkurat som de vil til enhver tid. Og jeg ville hvertfall ikke tatt ut en ungdom helt i starten av 8. klasse. 

Anonymkode: fa861...8ea

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.4.2024 den 14.28):

Og hvilken kommune er dette da? Aldri vært borti en kommune man ikke kan ta ferie i utenom skoleferie.

Anonymkode: 23004...264

Askøy kommune sier blankt nei.

Anonymkode: 48883...3fb

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.4.2024 den 16.09):

Ser virkelig ikke problemet.  Om dette er barn som klarer seg greit på skolen og ikke er mye syke, så går det helt fint. 

Det er da mange som har mer enn fem dagers fravær iløpet av året, og det går bra med dem aller fleste.  

Anonymkode: a2214...bc4

Her burde det være likt for alle og ikke "hvis det er en flink elev"...

Anonymkode: 21e51...9b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ja, la oss drite i barna våres kos på en liten 7 dagers ferie for vi må jo RESPEKTERE LÆRERNE!!

 

Lærern ligger nok hjemme og griner hver natt det ene barnet er borte, ja for de har ikke nok av elever å passe på mener jeg! 

 

Hallo i luken, det går veeeeldig bra med fe aller fleste, ferie eller ei så bare ta deg en bolle du.

Anonymkode: 69975...d34

Ja, jeg ser ut fra formuleringene dine at du er typen til å ta barn ut av skolen for å dra til "syden".

Anonymkode: 1ec59...7f3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...