Gå til innhold

Er målet å bli sammen med den mest attraktive som dere kunde ha blitt sammen med?


Fremmed fugl

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

 

Egutt, du er mann - såsant du ikke er homofil mann så har du nok ikke møtt datende menn med deg selv som deres fokus...

Jeg møtte på samme holdninger som b4c da jeg drev med nettdating. Jeg er (av andre, menn og kvinner) sett på som en attraktiv kvinne, er iflg. andre vakker, har en personlighet mange liker, har stor omtanke for andre, har høy utdannelse.

Selv har jeg aldri gått etter utseende, men personlighet, kjemi, felles verdier og interesser, respekt, omtanke m.m. Dette har gjort at jeg også på nett har skrevet med menn som utseendemessig ikke har hatt noe spesielt ved seg, men som tilsynelatende hadde andre gode sider. Jeg opplevde flere tre ganger at menn droppet avtalt date. Og begrunnelsen disse tre ga var omtrent lik. "Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle ha sjanse på en så pen og bra dame som deg, det har fått meg til å innse at jeg kanskje kan få enda mye bedre, noe jeg aldri har trodd ville skje, så nå vil jeg forsøke meg på 10'er-damer (ja, de skrev det 😂). Men hvis jeg ikke får sjanse der så tar jeg kontakt med deg igjen."  Disse hadde frem til den meldingen greid å skjule sine egne problemer. Jeg svarte hyggelig tilbake at jeg syntes de skulle følge det de følte var rett for dem selv og ønsket dem lykke til videre. Og så blokkerte jeg dem. Den ene opprettet en ny brukerprofil etter en stund, snurt fordi jeg hadde blokkert den forrige profilen hans, for han hadde jo sagt han skulle komme tilbake om han ikke fikk sjans på bedre damer... 😂

Andre fortalte at de følte nettdating hadde åpnet for så mange muligheter at de nesten ble stresset av det, og de var hele tiden på søken etter "noe bedre", greide ikke lenger å stole på at det som virket veldig bra faktisk var det, og at dette gjorde at de hadde problemer med å forplikte seg. Noen beskrev seg som avhengige av denne konstante søken - men innrømmet også at det jo ikke fungerte og at de endte med å føle seg ensomme.

Så tro meg, kvinner trenger ikke være i spesielle miljøer for å oppleve slikt som anonym b4c beskriver!

Skal sies, i det virkelige liv har jeg aldri noensinne opplevd slike holdninger - det er kun på nettet jeg har opplevd det.

 

Jeg har skrevet det før, jeg tror nettdatingen ødelegger for gode møter og forhold mellom menn og kvinner. Algoritmene er ikke laget for at folk skal finne hverandre. Og de algoritmene matcher kvinner og menn ut fra det som er i all hovedsak veldig overfladiske kriterier. Nettdatingen har objektivisert kvinner for menn og menn for kvinner, og det øker en polarisering. Mange blir skuffet og lei seg, blir såret, og det igjen øker frustrasjon med det andre kjønn, noe som igjen polariserer kvinner og menn på en måte som ikke er heldig hverken mtp. det å finne en god partner, eller for samfunnet.

 

Ts - så lenge du ikke har definert hva du legger i attraktivitet, så er det egentlig vanskelig å svare deg. Jeg får inntrykk av at du med attraktivitet kun mener det ytre, utseende, ev. andre overfladiske ting? Slikt gjør ikke en mann attraktiv i mine øyne! Om en mann er attraktiv handler lite om utseende, det handler om så enormt mye mer! Det handler om den personlige kjemien mellom oss, personlighet, verdier, humor, respekt, omtanke, lojalitet, ærlighet +++. Da hjelper det lite med et ev. flott ytre eller status, hvis man ikke liker personen og tiltrekkes av den.

 

Anonymkode: 31b80...a2b

Tviler ikke på dine erfaringer. Nå var også dette over meldinger, så det har jo ikke vært mulig å utvikle noen tilknytning her. Da er det relativt enkelt å hoppe videre til noe som virker bedre. Dette er også en av grunnene til at jeg foretrekker å møtes relativt raskt, for det er vanskelig, og lite givende å forholde seg til et bilde. Det gjelder med andre ord å smi mens jernet er varmt.

Datingappene kunne absolutt vært bedre, men slik de er nå så er det opp til alle og enhver å ta det fulle ansvar for seg selv på sin søken etter hva man vil ha. Jeg har jo selv opplevd at damer jeg har pratet med plutselig gir seg. De kunne nok også sagt at de fant seg en som var mer aktuell, men lot være. Jeg har selv gjort dette.

Dette i seg selv trenger ikke å bety at man alltid vil være på søken etter noe bedre, selv når en har funnet en å være sammen med.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Egutt skrev (26 minutter siden):

Tviler ikke på dine erfaringer. Nå var også dette over meldinger, så det har jo ikke vært mulig å utvikle noen tilknytning her. Da er det relativt enkelt å hoppe videre til noe som virker bedre. Dette er også en av grunnene til at jeg foretrekker å møtes relativt raskt, for det er vanskelig, og lite givende å forholde seg til et bilde. Det gjelder med andre ord å smi mens jernet er varmt.

Datingappene kunne absolutt vært bedre, men slik de er nå så er det opp til alle og enhver å ta det fulle ansvar for seg selv på sin søken etter hva man vil ha. Jeg har jo selv opplevd at damer jeg har pratet med plutselig gir seg. De kunne nok også sagt at de fant seg en som var mer aktuell, men lot være. Jeg har selv gjort dette.

Dette i seg selv trenger ikke å bety at man alltid vil være på søken etter noe bedre, selv når en har funnet en å være sammen med.

Der er mange andre grunner enn at man fant noen man liker bedre til at man lar samtaler gli ut i sanden da. Jeg slutter å snakke med menn som skriver ting jeg ikke liker, menn som er vanskelig å kommunisere med og de som kjeder meg. Eller rett og slett fordi jeg fant noe kjekkere å drive med en å prate skit med menn på nettet og lete etter kjærlighet, for en stund. At jeg har mer troen på noen har lite å si for om jeg svarer dem før jeg evt. har truffet dem. Folk kan jo fint være prydbusk på nett og psykopat i virkeligheten og vice versa, uansett. Jeg svarer og vel så mye av høflighet som interesse. Så at jeg svarer betyr heller ikke at jeg er interessert. 

Anonymkode: 3ff57...bdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (3 timer siden):

Lurer litt om målet med dating for dem av dere som hadde ønsket å få en seriøs kjæreste. 

For eksempel Tinder prøver å se til at brukerne skal bli kjæreste (hvis det er det dem ønsker) med den mest attraktive som dem hadde hatt mulighet å bli kjæreste med. 

Konseptet bak dette, er at det vil gi stabile kjæresteforhold. Hvis man tror at man kunde fått en mer attraktiv kjæreste så vil det være en trussel mot det forhold man er i. Sånn enkelt:

Stian og Lise er kjærester. 

Pål og Stine er kjærester

Stian syns at Stine er mer attraktiv enn Lise, og Stine syns at Stian er mer attraktiv enn Pål. 

Da vil det med Stian og Stine true begge disse forholdene, og det hadde vært bedre om Stian og Stine hadde vært kjærester fra starten av.

Samordnet opptak fungerer etter denne prinsippet. Men føles dette relevant for dere som driver med dating?

Mitt mål med dating var å finne min beste match. Om jeg finner noen jeg har kjemi med som deler mine verdier og ønsker for livet framover vil vedkommende naturlig også være den mest attraktive for meg. Selv om personen ikke nødvendigvis er den fysisk mest attraktive for andre.

Anonymkode: 0309e...657

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

 

Egutt, du er mann - såsant du ikke er homofil mann så har du nok ikke møtt datende menn med deg selv som deres fokus...

Jeg møtte på samme holdninger som b4c da jeg drev med nettdating. Jeg er (av andre, menn og kvinner) sett på som en attraktiv kvinne, er iflg. andre vakker, har en personlighet mange liker, har stor omtanke for andre, har høy utdannelse.

Selv har jeg aldri gått etter utseende, men personlighet, kjemi, felles verdier og interesser, respekt, omtanke m.m. Dette har gjort at jeg også på nett har skrevet med menn som utseendemessig ikke har hatt noe spesielt ved seg, men som tilsynelatende hadde andre gode sider. Jeg opplevde flere tre ganger at menn droppet avtalt date. Og begrunnelsen disse tre ga var omtrent lik. "Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle ha sjanse på en så pen og bra dame som deg, det har fått meg til å innse at jeg kanskje kan få enda mye bedre, noe jeg aldri har trodd ville skje, så nå vil jeg forsøke meg på 10'er-damer (ja, de skrev det 😂). Men hvis jeg ikke får sjanse der så tar jeg kontakt med deg igjen."  Disse hadde frem til den meldingen greid å skjule sine egne problemer. Jeg svarte hyggelig tilbake at jeg syntes de skulle følge det de følte var rett for dem selv og ønsket dem lykke til videre. Og så blokkerte jeg dem. Den ene opprettet en ny brukerprofil etter en stund, snurt fordi jeg hadde blokkert den forrige profilen hans, for han hadde jo sagt han skulle komme tilbake om han ikke fikk sjans på bedre damer... 😂

Andre fortalte at de følte nettdating hadde åpnet for så mange muligheter at de nesten ble stresset av det, og de var hele tiden på søken etter "noe bedre", greide ikke lenger å stole på at det som virket veldig bra faktisk var det, og at dette gjorde at de hadde problemer med å forplikte seg. Noen beskrev seg som avhengige av denne konstante søken - men innrømmet også at det jo ikke fungerte og at de endte med å føle seg ensomme.

Så tro meg, kvinner trenger ikke være i spesielle miljøer for å oppleve slikt som anonym b4c beskriver!

Skal sies, i det virkelige liv har jeg aldri noensinne opplevd slike holdninger - det er kun på nettet jeg har opplevd det.

 

Jeg har skrevet det før, jeg tror nettdatingen ødelegger for gode møter og forhold mellom menn og kvinner. Algoritmene er ikke laget for at folk skal finne hverandre. Og de algoritmene matcher kvinner og menn ut fra det som er i all hovedsak veldig overfladiske kriterier. Nettdatingen har objektivisert kvinner for menn og menn for kvinner, og det øker en polarisering. Mange blir skuffet og lei seg, blir såret, og det igjen øker frustrasjon med det andre kjønn, noe som igjen polariserer kvinner og menn på en måte som ikke er heldig hverken mtp. det å finne en god partner, eller for samfunnet.

 

Ts - så lenge du ikke har definert hva du legger i attraktivitet, så er det egentlig vanskelig å svare deg. Jeg får inntrykk av at du med attraktivitet kun mener det ytre, utseende, ev. andre overfladiske ting? Slikt gjør ikke en mann attraktiv i mine øyne! Om en mann er attraktiv handler lite om utseende, det handler om så enormt mye mer! Det handler om den personlige kjemien mellom oss, personlighet, verdier, humor, respekt, omtanke, lojalitet, ærlighet +++. Da hjelper det lite med et ev. flott ytre eller status, hvis man ikke liker personen og tiltrekkes av den.

 

Anonymkode: 31b80...a2b

Ser at jeg ikke skulle tatt det som en selvfølge at attraktivitet i tråden er det som den enkelte ser som attraktivt. Om det er interesser, bosted, utseende, personlighet, utdanning... Og så videre. Det vil si alt vi ser etter når vi ser etter en partner, hele pakken.

Selv har jeg aldri prøvd meg på dating (men usystematisk oppdagelse og utforskning) så lurte på om folk prøver og ønsker å få til det som for eksempel Tinder prøver å hjelpe dem til, det vil si bli kjæreste med den mest attraktive som dem hadde kunnet bli sammen med. 

Var ikke en slump at jeg nevnte opptak til høyere utdanning i mitt HI, mye i dating apper (det ikke brukeren ser), bygger på det som bland annet ble utviklet for å fordele nyutdannede leger i USA til ulike utdanningsprogram for spesialistutdanning, som igjen bygger på teoretiske løsninger kring dette med stabile forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (3 timer siden):

Lurer litt om målet med dating for dem av dere som hadde ønsket å få en seriøs kjæreste. 

For eksempel Tinder prøver å se til at brukerne skal bli kjæreste (hvis det er det dem ønsker) med den mest attraktive som dem hadde hatt mulighet å bli kjæreste med. 

Konseptet bak dette, er at det vil gi stabile kjæresteforhold. Hvis man tror at man kunde fått en mer attraktiv kjæreste så vil det være en trussel mot det forhold man er i. Sånn enkelt:

Stian og Lise er kjærester. 

Pål og Stine er kjærester

Stian syns at Stine er mer attraktiv enn Lise, og Stine syns at Stian er mer attraktiv enn Pål. 

Da vil det med Stian og Stine true begge disse forholdene, og det hadde vært bedre om Stian og Stine hadde vært kjærester fra starten av.

Samordnet opptak fungerer etter denne prinsippet. Men føles dette relevant for dere som driver med dating?

Er cirka det dummeste jeg har hørt om kjøttvektprinsippet til i dag.

Utseendet spiller i prinsippet ingen rolle fordi jeg ikke tenner på billedskjønne ungjenter.

Gi meg heller en småfeit voksen kvinne med hjerne og kjønnsdrift så er vi i mål..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Der er mange andre grunner enn at man fant noen man liker bedre til at man lar samtaler gli ut i sanden da. Jeg slutter å snakke med menn som skriver ting jeg ikke liker, menn som er vanskelig å kommunisere med og de som kjeder meg. Eller rett og slett fordi jeg fant noe kjekkere å drive med en å prate skit med menn på nettet og lete etter kjærlighet, for en stund. At jeg har mer troen på noen har lite å si for om jeg svarer dem før jeg evt. har truffet dem. Folk kan jo fint være prydbusk på nett og psykopat i virkeligheten og vice versa, uansett. Jeg svarer og vel så mye av høflighet som interesse. Så at jeg svarer betyr heller ikke at jeg er interessert. 

Anonymkode: 3ff57...bdf

Det er helt umulig å vise hvem man er over melding. Man mister nesten alt av kommunikasjon. Det er greit at du kjeder deg, greit at du blir støtt på melding osv. men ikke sikkert reaksjonen hadde vært den samme om vi så hverandre i øynene 🤷‍♂️  og ja, en prydbusk på nett kan være hva som helst. Slikt vet man ikke før man treffes. 
Men du skal selvsagt ikke møte noen du ikke ønsker

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Målet var å finne den beste personen for meg. For min del blir ofte personen jeg er forelsket i automatisk ekstremt kjekk og attraktiv grunnet deres personlighet, intelligent og egenskaper. Jeg synes det er vanskelig å finne mennesker jeg ikke liker personligheten til osv attraktive, ergo er jo dette et litt merkelig spørsmål for mitt vedkommende. 

Jeg fant samboeren min på Tinder, og målet for min del var å finne en kjæreste å elske, og som elsket meg tilbake. En del av dette er jo selvfølgelig at jeg finner han attraktiv, men for meg skjer det gjerne gjennom dialog, kjemi og mange andre faktorer. Jeg hadde egentlig ingen spesiell formening om samboeren min, annet enn at jeg synes han virket hyggelig og snill. Og så begynte vi å chatte, og desto mer vi chattet, desto kjekkere og mer attraktiv ble han. Jeg synes samboeren min var, og er, ufattelig kjekk og attraktiv. Faktisk finnes det ingen som er mer attraktiv enn han for min del. Jeg fant raskt ut at han var en fyr jeg ville dele livet mitt med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, Fremmed fugl said:

Lurer litt om målet med dating for dem av dere som hadde ønsket å få en seriøs kjæreste. 

For eksempel Tinder prøver å se til at brukerne skal bli kjæreste (hvis det er det dem ønsker) med den mest attraktive som dem hadde hatt mulighet å bli kjæreste med. 

Konseptet bak dette, er at det vil gi stabile kjæresteforhold. Hvis man tror at man kunde fått en mer attraktiv kjæreste så vil det være en trussel mot det forhold man er i. Sånn enkelt:

Stian og Lise er kjærester. 

Pål og Stine er kjærester

Stian syns at Stine er mer attraktiv enn Lise, og Stine syns at Stian er mer attraktiv enn Pål. 

Da vil det med Stian og Stine true begge disse forholdene, og det hadde vært bedre om Stian og Stine hadde vært kjærester fra starten av.

Samordnet opptak fungerer etter denne prinsippet. Men føles dette relevant for dere som driver med dating?

Jo, men det har ikke bare med utseende å gjøre. Hvis Pål sitter på rompa hele dagen og spiller dataspill og tar en og annen kveldsvakt på Kiwi, så er Stian kanskje mer attraktiv i Stines øyne fordi han tar en utdannelse og har utsikt til en bedre jobb, har sunne interesser etc.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om spørsmålet handler om at man tar 100 tilfeldige menn med ulik alder, utseende, interesser, personligheter og egenskaper, og samler informasjonen deres (alt fra vekt og høyde til yrke, IQ, praktiske egenskaper, interesser og inntekt samt et intervju der man ser hvordan de svarer for seg på spørsmål om verdier, relasjoner og menneskesyn)  vil man kunne rangere menn (og kvinner) i hva som generelt er mest attraktivt om man spør mange nok. Utfordringen med attraktivitet er at for de fleste betyr det ikke noe om så mange som mulig finner din mann attraktiv, så lenge du gjør det. I det virkelige liv handler det mer om å passe sammen. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo helt forferdelig ut. Er det noen som tenker sånn?

Anonymkode: a1106...d36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for meg. Et samlivkrever så mye at det er umulig å bestemme noen kun utifra hvordan de ser ut.

Utsendet kan gi en rask og kanskje feildømt pekepinn på at noen ikke passer, om livstilen foreksempel synes. Som at det hender jeg kan se på noen at de bruker dop. 

Har bare sett tinder gjennom andre plattformer, som underholdning/tilfeldighet. Og har da tenkt, kunne jeg svipet? Å det handler ikke bare om utsendet, men hvilken person de utrykker at de er. Kan se at en mann er objektivt kjekk, men bedømme han som feil for meg uten å egentlig vite. Men kan jo se han er kjekkere enn jeg er pen også, men det er mest livstilsgrunner. Og ting som bare er turn off. Er ikke så sport fan, derfor kommer jeg sikkert ikke til å svipe på dem som har trening som hobby så fremt de ikke viser noe annet som tiltrekker meg. Jeg trener. Men du vet, gymmere, fotballspillere, skigåere, er redd det må innebære meg på noe vis. Jeg liker yoga, gå tur og dans. Nei til ski 🚫 

Anonymkode: 5370a...202

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yodas skrev (8 timer siden):

Jo, men det har ikke bare med utseende å gjøre. Hvis Pål sitter på rompa hele dagen og spiller dataspill og tar en og annen kveldsvakt på Kiwi, så er Stian kanskje mer attraktiv i Stines øyne fordi han tar en utdannelse og har utsikt til en bedre jobb, har sunne interesser etc.

Beklager, men hensikten med tråden var ikke en tråd om hvor viktig utseende er i valg av partner. Attraktivitet er så mye mer enn utseende.

Skal prøve å forklare problemstillingen som jeg ønsket å høre om bedre:

Dere som ser etter en seriøs kjæreste, er dere opptatte om å finne den beste mulige kjæresten sett fra et bilde dere har hva som er en bra kjæreste. Ok, så ikke at dere som kjæreste syns at dere har verdens beste kjæreste, men når dere ikke har kjæreste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. 
 

Det er ingen grunn til å velge noe mindre attraktiv enn det man har mulighet til. Det er nok av mennesker så noen som har andre kvaliteter finner man blant de som ser best ut uansett. 

Anonymkode: f0551...203

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fremmed fugl skrev (På 19.4.2024 den 9.53):

Lurer litt om målet med dating for dem av dere som hadde ønsket å få en seriøs kjæreste. 

For eksempel Tinder prøver å se til at brukerne skal bli kjæreste (hvis det er det dem ønsker) med den mest attraktive som dem hadde hatt mulighet å bli kjæreste med. 

 

Dette er jo bare tull. Tinder vil ikke at brukerne skal finne kjærester, da avinstaller de jo appen og slutter å betale. Tinder prøver å holde brukerne kronisk misfornøyd og på jakt etter en oppgradering. Dette gjør de ved å vise deg mennesker som er litt mer attraktive enn det du har sjangs på, samtidig som de også gir deg et visst antall under og på samme nivå, så du får noen matcher, og ikke mister håpet. Dette er en viktigste svakheten ved en hver dating app, de er ikke der for å hjelpe oss, de er her for å tjene penger, og kapitaliserer ensomme og kåte mennesker. 

Anonymkode: 4da11...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Dette er jo bare tull. Tinder vil ikke at brukerne skal finne kjærester, da avinstaller de jo appen og slutter å betale. Tinder prøver å holde brukerne kronisk misfornøyd og på jakt etter en oppgradering. Dette gjør de ved å vise deg mennesker som er litt mer attraktive enn det du har sjangs på, samtidig som de også gir deg et visst antall under og på samme nivå, så du får noen matcher, og ikke mister håpet. Dette er en viktigste svakheten ved en hver dating app, de er ikke der for å hjelpe oss, de er her for å tjene penger, og kapitaliserer ensomme og kåte mennesker. 

Anonymkode: 4da11...8bc

Sorry men du har feil. Du tror at Tinder er en kriminell virksomhet som driver en foretning i strid med enn rekke lover i mange ulike land, uten noen som helst bevis for din påstand. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personen man forelsker seg i, blir automatisk den flotteste. Markedsverdi og måling av attraktivitet - slik snakker en uforelsket person, eller en dust som tøffer seg med målespråk.

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fremmed fugl skrev (23 timer siden):

Attraktiv for deg, når det gjelder deg. Spørsmålet var ikke om du og andre ønsker en kjæreste som for deg og dere er attraktiv, men om dere ønsker det som Tinder prøver å få til, det vil si at du og dere skal bli sammen med den mest attraktive som du og dere har mulighet å bli sammen med. 

Håper de fleste velger å se sin kjæreste som den best mulige, men spørsmålet mitt var veien til å finne den man prøver ut det å bli kjæreste med. Prøver folk å finne den mest attraktive mulige kjæresten, eller gjør man ikke det. 

 

Nei man gjør ikke det. Det høres litt autistisk ut å tenke sånn 😅

Man leter etter den man får full klaff med. Og det går på personlighet/kjemi. Selvfølgelig at man er attraktiv for hverandre. Men det virker som om du tror at alle mennesker er på en skala og at man uansett alt annet en utseende, hele tiden vil strebe så høyt man kan på den skalaen og bytte ut mulige partnere helt til man får den øverst mulige på denne skalaen.

Nei det fungerer ikke sånn. For damer ihvertfall. Mulig for noen menn som bare ønsker seg et ligg? De er jeg uansett ikke interesserte i.

Anonymkode: 12c99...cb3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (11 timer siden):

Om spørsmålet handler om at man tar 100 tilfeldige menn med ulik alder, utseende, interesser, personligheter og egenskaper, og samler informasjonen deres (alt fra vekt og høyde til yrke, IQ, praktiske egenskaper, interesser og inntekt samt et intervju der man ser hvordan de svarer for seg på spørsmål om verdier, relasjoner og menneskesyn)  vil man kunne rangere menn (og kvinner) i hva som generelt er mest attraktivt om man spør mange nok. Utfordringen med attraktivitet er at for de fleste betyr det ikke noe om så mange som mulig finner din mann attraktiv, så lenge du gjør det. I det virkelige liv handler det mer om å passe sammen. 

Jeg spør fordi bland annet har jeg aldri selv jaktet etter en kjæreste, men har oppdaget (uten enn plan om å oppdage) noen som har gjort meg interessert i å utforske om det kan bli noe. Har aldri laget meg en liste over mine preferanser. 

Men ser at folk snakker om markedsverdi, lister med ulike preferanser og så videre, så tenker at det må være folk som ikke er som meg. Så når dating apper som Tinder har denne modellen som basis for funksjonen, så syns jeg at det er interessant om det faktisk er det folk ønsker hjelp med.

Jeg skjønner godt det teoretiske bak "stabile forhold" konseptet. Hvis noen faktisk tror at den kunde få en "bedre" kjæreste enn den som er kjæresten dens, så vil risikoen øke for at det blir missnøye i forholdet og så videre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (2 timer siden):

Beklager, men hensikten med tråden var ikke en tråd om hvor viktig utseende er i valg av partner. Attraktivitet er så mye mer enn utseende.

Skal prøve å forklare problemstillingen som jeg ønsket å høre om bedre:

Dere som ser etter en seriøs kjæreste, er dere opptatte om å finne den beste mulige kjæresten sett fra et bilde dere har hva som er en bra kjæreste. Ok, så ikke at dere som kjæreste syns at dere har verdens beste kjæreste, men når dere ikke har kjæreste. 

Det er mange som på papiret var ‘det jeg så etter’ da jeg skulle finne kjæreste. Han jeg falt for og giftet meg var slett ikke slik som jeg så for meg i det hele tatt. Nå har vi vært sammen i 30 år. Jeg hadde aldri byttet ham ut, verken da eller nå, om så ‘mr Perfect’ hadde kommet og ville hatt meg.

Anonymkode: 12c99...cb3

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (2 timer siden):

Beklager, men hensikten med tråden var ikke en tråd om hvor viktig utseende er i valg av partner. Attraktivitet er så mye mer enn utseende.

Skal prøve å forklare problemstillingen som jeg ønsket å høre om bedre:

Dere som ser etter en seriøs kjæreste, er dere opptatte om å finne den beste mulige kjæresten sett fra et bilde dere har hva som er en bra kjæreste. Ok, så ikke at dere som kjæreste syns at dere har verdens beste kjæreste, men når dere ikke har kjæreste. 

Nei, jeg ser på bilder og profiltekst. Jeg orker ikke møte menn jeg syns ser stygg ut, eller menn som har profiltekst jeg syns er frastøtende eller veldig off i forhold til mine verdier, livsstil og interesser. Men jeg hadde møtt svært få om jeg skulle siktet meg inn på at han oppfylte mine kriterier for Drømmemann. Vet ikke om han finnes engang.. Så jeg har mye høyere takhøyde enn som så.

Jeg møter menn jeg synes fremstår dom ca normal rett og slett. Møter dem med et åpent sinn men min erfaring er at der ofte er store gap mellom bilder og faktisk utseende og tekst og faktisk personlighet. Jeg blir bare irritert av menn som tror de kan lure meg til å like dem..og jeg er drita lei av menn som forventer at jeg har sex med dem fordi de har brukt tid på å snakke med meg..og selv om jeg overhodet ikke er interessert. Ærlig talt, liksom..

Anonymkode: 3ff57...bdf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...