Gå til innhold

Er målet å bli sammen med den mest attraktive som dere kunde ha blitt sammen med?


Fremmed fugl

Anbefalte innlegg

Lurer litt om målet med dating for dem av dere som hadde ønsket å få en seriøs kjæreste. 

For eksempel Tinder prøver å se til at brukerne skal bli kjæreste (hvis det er det dem ønsker) med den mest attraktive som dem hadde hatt mulighet å bli kjæreste med. 

Konseptet bak dette, er at det vil gi stabile kjæresteforhold. Hvis man tror at man kunde fått en mer attraktiv kjæreste så vil det være en trussel mot det forhold man er i. Sånn enkelt:

Stian og Lise er kjærester. 

Pål og Stine er kjærester

Stian syns at Stine er mer attraktiv enn Lise, og Stine syns at Stian er mer attraktiv enn Pål. 

Da vil det med Stian og Stine true begge disse forholdene, og det hadde vært bedre om Stian og Stine hadde vært kjærester fra starten av.

Samordnet opptak fungerer etter denne prinsippet. Men føles dette relevant for dere som driver med dating?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser ikke hvordan samordna opptak fungerer ikke etter dette prinsippet??

Anonymkode: 3c8c3...d5d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope. Kjemi, forelske og like verdier/tanker om livet er det som teller 😊

Anonymkode: fa31c...4e2

  • Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er dette overhode ikke sant. Kanskje når jeg var 14. 

Hjertet mitt tilhører den beste match har ikke noe med attraktivitet å gjøre. 

Men klart det spørs hva man legger i ordet attraktiv. Min beste match er for meg mest attraktiv. Spiller ingen rolle om fyren ved siden av er rik modell som vil absolutt ha meg. Det er min kjæreste jeg vil ha. 

Endret av No1*No1
There is a reason for everything
  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målet er kjærlighet og match i personlighet.

Anonymkode: 059ec...72d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke helt hva du sikter til. Attraktiv for hvem? Hva legger du i attraktiv egentlig? 

Klart jeg vil ha en kjæreste jeg finner attraktiv!  Det er jo åpenbart noe som må ligge som en grunnsten i ett hvert forhold! 

Denne prosessen med utvelgelse er jo i dating fasen? Når jeg er forelsket og vi er kjærester så har jeg kun fokus på han og vårt forhold. Jeg ville ikke blitt kjæreste med en mann jeg ikke fant attraktiv. Er han kjæresten min så er det fordi jeg synes han er best. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke for meg.

Det er hun som gir meg de riktige følelsene som stikker av med hjertet mitt. At en er attraktiv betyr ingen verdens ting, om det ikke oppstår følelser. 
Å være attraktiv gir kanskje større sjanse for mange uforpliktende relasjoner, men ikke nødvendigvis for gjensidig kjærlighet. 

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har møtt på flere menn som lever etter dette mottoet - hele tiden leter de etter noe bedre, samboer/kone er en mellomløsning til de finner noe som er bedre osv.

Anonymkode: 51085...b4c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har møtt på flere menn som lever etter dette mottoet - hele tiden leter de etter noe bedre, samboer/kone er en mellomløsning til de finner noe som er bedre osv.

Anonymkode: 51085...b4c

Hmm, jeg har ikke møtt på noen. Kanskje i tenårene, men voksne menn? Da vanker du i et spesielt miljø, «Exit»?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Attraktivitet er jo mye mer enn bare utseende. Om du mener den man synes er aller kjekkest/sexyest/penest er ikke det det viktigste når jeg ser etter et forhold. Selvsagt er det viktig at jeg synes vedkommende er pen, men at han er den aller peneste er ikke viktig. Han blir jo også penere av at han er fantastisk på andre måter. 

Men jeg leter jo selvsagt etter en jeg finner attraktiv - at han er kjekk, snill, omsorgsfull, interessant, morsom og aktiv. Det er sider jeg finner attraktivt ved en mann. Nå når jeg har funnet det og forelsket meg, skal det mye til for at jeg finner en annen mann mer attraktiv enn han. Så er det jo også andre ting enn attraktivitet som har noe å si etterhvert som man blir kjent, som kjemien man har sammen, minner og ting man opplever i løpet av livet. Så om jeg skulle vurdert å bytte ut kjæresten er det mye mer som skal til enn at noen er litt mer attraktiv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fungerte ikke slik for meg da jeg var singel sist...

Så skal det sies at jeg var 30 år og hadde barn. Det var virkelig personlighten og egenskapene som stod i fokus fra MIN side. Det var kanskje annerledes da jeg var yngre, og var sammen med barnefar.

Men så brente jeg meg på det da. Da ble andre ting mye mer attraktivt! Så andre runde da var jeg litt immun for hvor fin de var. Det teller jo at jeg finner dem attraktiv, men jeg tente vel mer på personligheten og egenskapene. Feks mannen min- han jeg giftet meg med. Det var virkelig egenskapene hans som tente meg i bunn, og kjemien som gjorde at vi hadde sex, og elsket å være sammen. Vi er jo gift nå,  20 år etter at vi møttes. Ingen kan måle seg mot han. Han har en selvsikkerhet som bare stråler, og når han går inn i et rom så eier han det. Ikke fordi han er så fin (selv om han er det med sitt nydelig smil), men utstråling, humør osv. 

Jeg var ute en tur på byen da jeg var singel, 30 og datet... og traff en vakker mann. Så vakker og flott at hele nattklubben snudde seg etter han. Han skrittet målbevisst i min retning, og der stod jeg og snakket med en annen fyr. Da han fyren jeg snakket med snudde seg og så mr vakker stod og så på meg og ville snakke med meg, så sa han fyren; "Ja, her har jeg ingen sjanse". Den kvelden hadde han ikke det...og jeg hadde en liten flørt med mr vakker/gresk gud. 

Men han var flytende, litt alternativ, vi hadde ikke helt samme humor, og ja...han var en flott fyr, men ikke for meg. Han tente meg ikke utenom at han var veldig veldig fin.  Så det ble en kortvarig greie,  der jeg valgte å ikke ringe han. Han var et blindspor. 

Jeg var ganske så flott i mine unge dager.. så jeg kunne stort sett få de menn jeg ville, til tross for barn. For menn er heldigvis veldig opptatt av utseendet, så det var jo lett å få en date, det er vanskelig å møte med en mann du orker å være med tre dager i strekk! For å ikke snakke om et liv. Som du ønsker å være sammen med et liv! Er det slik TS at bare fordi ei dame er veldig fin, så fungerer alt annet også??

Du kan ikke være med et utseendet resten av livet. Det må mer til. 

Anonymkode: 8f3cc...c44

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definer attraktiv? Smaken er jo som baken, og man kan være attraktiv utseendemessig, men domm som et brød eller en stor drittsekk. Jeg er sammen med mannen jeg synes er mest attraktiv totalt sett. Finnes det penere menn? Defintivt. Finnes det smartere menn? Selvfølgelig. Finnes det menn som får meg like myk i knærne? Nope. 
 

Så en post på face i går om en fotballspiller i premier league som fikk pes fordi samboeren og mor til hans barn var overvektig. De mente at han, rik og kjekk som han var, kunne gjøre bedre. Hans svar var at han elsket henne, akkurat som hun er. Hun er attraktiv for ham, den han vil ha. Og akkurat sånn er det. Beauty is in the eye of the beholder. Og hva som er attraktivt for en, er ikke nødvendigvis det for en annen. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det viktigste for meg er at jeg syns det er trygt, gøy og trivelig å være sammen med den andre, at jeg er tiltrukket og at vi passer seksuelt. Jeg har blitt avvist av noen jeg følte det for. Å møte mer attraktive menn enn han hjelper på selvtilliten min og det at han fikk meg til å føle jeg ikke var bra nok. Mens menn som er mindre attraktive enn han forsterker mine negative følelser. Men får ikke følelser for andre bare fordi de objektivt sett er "bedre" enn han som avviste meg. Følelser er jo knyttet til ett menneske og en relasjon. Jeg vil nok være utilgjengelig til noen får meg til å le, føle meg bra og se muligheter for noe annet, uten at deres attraktivitet har stor betydning.

Anonymkode: 3ff57...bdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, AnonymBruker said:

Har møtt på flere menn som lever etter dette mottoet - hele tiden leter de etter noe bedre, samboer/kone er en mellomløsning til de finner noe som er bedre osv.

Anonymkode: 51085...b4c

Menn ditt og menn datt...

Det er da ikke menn som er så himla kresne på utseende! Se deg rundt på byen og tinder etc., det er damene som er kresne og skal ha de høyeste, største og kjekkeste. Alle som en

Anonymkode: 44a1f...e3f

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er min mann desidert den mest attraktive jeg noen gang har møtt. Han er flott men ikke modellpen, og verken rik eller høy. Men vi passer veldig godt sammen, han er den vakreste jeg vet, og drømmemannen for meg.

Selv er jeg medium utseendemessig, har grått hår som 38åring. Jeg er likevel aldri sjalu rundt andre damer, for jeg vet at det han har med meg er det ikke mulig for ham å finne med andre, uansett hvordan de ser ut. 

Det høres ut som TS ikke vet hva kjærlighet er. :) 

Anonymkode: 434fa...f7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trek skrev (1 time siden):

Jeg forstår ikke helt hva du sikter til. Attraktiv for hvem? Hva legger du i attraktiv egentlig? 

Klart jeg vil ha en kjæreste jeg finner attraktiv!  Det er jo åpenbart noe som må ligge som en grunnsten i ett hvert forhold! 

Denne prosessen med utvelgelse er jo i dating fasen? Når jeg er forelsket og vi er kjærester så har jeg kun fokus på han og vårt forhold. Jeg ville ikke blitt kjæreste med en mann jeg ikke fant attraktiv. Er han kjæresten min så er det fordi jeg synes han er best. 

Attraktiv for deg, når det gjelder deg. Spørsmålet var ikke om du og andre ønsker en kjæreste som for deg og dere er attraktiv, men om dere ønsker det som Tinder prøver å få til, det vil si at du og dere skal bli sammen med den mest attraktive som du og dere har mulighet å bli sammen med. 

Håper de fleste velger å se sin kjæreste som den best mulige, men spørsmålet mitt var veien til å finne den man prøver ut det å bli kjæreste med. Prøver folk å finne den mest attraktive mulige kjæresten, eller gjør man ikke det. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Attraktivt er mangt.

Hvis jeg har god personkjemi og felles verdier, vil jeg finne personen attraktiv..

I motsatt tilfelle er det intet utseende som kan veie opp for det.

 

Anonymkode: 8c6b5...780

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (16 minutter siden):

Attraktiv for deg, når det gjelder deg. Spørsmålet var ikke om du og andre ønsker en kjæreste som for deg og dere er attraktiv, men om dere ønsker det som Tinder prøver å få til, det vil si at du og dere skal bli sammen med den mest attraktive som du og dere har mulighet å bli sammen med. 

Håper de fleste velger å se sin kjæreste som den best mulige, men spørsmålet mitt var veien til å finne den man prøver ut det å bli kjæreste med. Prøver folk å finne den mest attraktive mulige kjæresten, eller gjør man ikke det. 

 

Heldigvis har folk fri vilje da. Dateplattformer er jo ikke noe mer enn ett verktøy for å komme i kontakt med andre. Hva enn parameter de bruker for å matche folk har lav betydning for det som skjer når folk faktisk treffes..Så hvorfor bry seg om hva Tinder mener?

Anonymkode: 3ff57...bdf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (37 minutter siden):

Attraktiv for deg, når det gjelder deg. Spørsmålet var ikke om du og andre ønsker en kjæreste som for deg og dere er attraktiv, men om dere ønsker det som Tinder prøver å få til, det vil si at du og dere skal bli sammen med den mest attraktive som du og dere har mulighet å bli sammen med. 

Håper de fleste velger å se sin kjæreste som den best mulige, men spørsmålet mitt var veien til å finne den man prøver ut det å bli kjæreste med. Prøver folk å finne den mest attraktive mulige kjæresten, eller gjør man ikke det. 

 

Selvsagt gjør man det, det ligger vel i menneskets natur.

Mulig noen med lavt selvbilde tar til takke med en partner som ikke møter behovene deres fordi de tenker de ikke fortjener eller er verdt mer. Jeg tror ikke det er ett bevist valg i de tilfellene.

Jeg kunne aldri hatt en kjæreste som jeg tenkte var midlertidig fordi jeg egentlig venter på en bedre kjæreste.. 

Jeg tror ikke det er noe galt i å se etter den kjæresten som passer meg best. Tenker det er det naturligste i verden. Men så legger jeg mye mer enn utseendet i det å være attraktiv.

Dette er med andre ord ikke noe jeg tenker Tinder prøver å få til, men en helt naturlig del av hvordan vi mennesker finner en partner.

Det Tinder utnytter er spenningen ved jakten. Dopaminet som utløses hver gang man får en like, snakker med noen som er interessert. Det er det som er suksessen bak Tinder, Facebook og absolutt alle sosiale medier. 

Det handler veldig lite om hva man innerst inne trenger, ønsker og forventer av en partner tror jeg og mer at noen blir lettere avhengige av selve jakten.

Endret av Trek
Tillegg
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har møtt på flere menn som lever etter dette mottoet - hele tiden leter de etter noe bedre, samboer/kone er en mellomløsning til de finner noe som er bedre osv.

Anonymkode: 51085...b4c

 

Egutt skrev (1 time siden):

Hmm, jeg har ikke møtt på noen. Kanskje i tenårene, men voksne menn? Da vanker du i et spesielt miljø, «Exit»?

Egutt, du er mann - såsant du ikke er homofil mann så har du nok ikke møtt datende menn med deg selv som deres fokus...

Jeg møtte på samme holdninger som b4c da jeg drev med nettdating. Jeg er (av andre, menn og kvinner) sett på som en attraktiv kvinne, er iflg. andre vakker, har en personlighet mange liker, har stor omtanke for andre, har høy utdannelse.

Selv har jeg aldri gått etter utseende, men personlighet, kjemi, felles verdier og interesser, respekt, omtanke m.m. Dette har gjort at jeg også på nett har skrevet med menn som utseendemessig ikke har hatt noe spesielt ved seg, men som tilsynelatende hadde andre gode sider. Jeg opplevde flere tre ganger at menn droppet avtalt date. Og begrunnelsen disse tre ga var omtrent lik. "Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle ha sjanse på en så pen og bra dame som deg, det har fått meg til å innse at jeg kanskje kan få enda mye bedre, noe jeg aldri har trodd ville skje, så nå vil jeg forsøke meg på 10'er-damer (ja, de skrev det 😂). Men hvis jeg ikke får sjanse der så tar jeg kontakt med deg igjen."  Disse hadde frem til den meldingen greid å skjule sine egne problemer. Jeg svarte hyggelig tilbake at jeg syntes de skulle følge det de følte var rett for dem selv og ønsket dem lykke til videre. Og så blokkerte jeg dem. Den ene opprettet en ny brukerprofil etter en stund, snurt fordi jeg hadde blokkert den forrige profilen hans, for han hadde jo sagt han skulle komme tilbake om han ikke fikk sjans på bedre damer... 😂

Andre fortalte at de følte nettdating hadde åpnet for så mange muligheter at de nesten ble stresset av det, og de var hele tiden på søken etter "noe bedre", greide ikke lenger å stole på at det som virket veldig bra faktisk var det, og at dette gjorde at de hadde problemer med å forplikte seg. Noen beskrev seg som avhengige av denne konstante søken - men innrømmet også at det jo ikke fungerte og at de endte med å føle seg ensomme.

Så tro meg, kvinner trenger ikke være i spesielle miljøer for å oppleve slikt som anonym b4c beskriver!

Skal sies, i det virkelige liv har jeg aldri noensinne opplevd slike holdninger - det er kun på nettet jeg har opplevd det.

 

Jeg har skrevet det før, jeg tror nettdatingen ødelegger for gode møter og forhold mellom menn og kvinner. Algoritmene er ikke laget for at folk skal finne hverandre. Og de algoritmene matcher kvinner og menn ut fra det som er i all hovedsak veldig overfladiske kriterier. Nettdatingen har objektivisert kvinner for menn og menn for kvinner, og det øker en polarisering. Mange blir skuffet og lei seg, blir såret, og det igjen øker frustrasjon med det andre kjønn, noe som igjen polariserer kvinner og menn på en måte som ikke er heldig hverken mtp. det å finne en god partner, eller for samfunnet.

 

Ts - så lenge du ikke har definert hva du legger i attraktivitet, så er det egentlig vanskelig å svare deg. Jeg får inntrykk av at du med attraktivitet kun mener det ytre, utseende, ev. andre overfladiske ting? Slikt gjør ikke en mann attraktiv i mine øyne! Om en mann er attraktiv handler lite om utseende, det handler om så enormt mye mer! Det handler om den personlige kjemien mellom oss, personlighet, verdier, humor, respekt, omtanke, lojalitet, ærlighet +++. Da hjelper det lite med et ev. flott ytre eller status, hvis man ikke liker personen og tiltrekkes av den.

 

Anonymkode: 31b80...a2b

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...