Gå til innhold

Jeg er så utrolig lei av drikke og matvarer uten sukker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Veldig enig, synes det er spesielt irriterende at det er omtrent umulig å finne halspastiller med vanlig sukker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

senior skrev (På 19.4.2024 den 12.49):

Hva er egentlig problemet her . . ? Er det ikke bare å la være å kjøpe mat og drikke med kunstig søtstoff .  ? Jeg kjøper aldri sånt.

Jeg har også funnet at man lett kan vende seg av med trangen til søtt. Jeg drikker så og si aldri brus og avskyr ting med for mye søtsmak. Man får nok sukker gjennom frukt og bær.

Man kan lure på hvorfor naturen gidder å lage sukker i frukt og bær og fylle dem med vitaminer som likevel går til spille. Jo, det er fordi de vil bli spist for at frøene skal bli spredd. Og så kan man lure på hvorfor vi liker søtsmak. Jo, det er fordi vi da får i oss viktige mineraler og vitaminer som kroppen trenger ved å spise frukt og bær.

Dette er et av naturens viktige samspill til artenes overlevelse. Hvorfor i allverden fucke det opp med kunstig søtstoff . . ? Eller overdrevet bruk av rent sukker som ikke gir deg det kroppen vil ha og bare øker sukkehungeren . . . Spis frukt og bær og få tilfredsstilt sukkerhungeren på naturlig vis . . . og bli sunn og slank.

Les hva som skrives. Vi er mange som ønsker mat og drikke uten tilsatt søtningsstoffer. Majoriteten av produktene er tilsatt kunstig søtning. Se på alle typer brus, energidrikker, halspastiller og lignende - det florerer med søtningsstoffer. Et veldig godt eksempel er iste man kjøper i butikken der kun to av mange smaker har vanlig sukker. Samme med skyr, der er kun èn med sukker, og det er salt karamell (om den fortsatt selges). 

Så, problemet er at man gjerne ville kunne kjøpe noe godt å kose seg med som ikke inneholder kunstig søtning. Majoriteten av befolkningen har ikke diabetes, de er derimot overvektige men kunstig søtning hjelper ikke mot det overhodet. Da hadde jo alle pepsi max-holikerne vært slanke, og de fleste jeg vet om som drikker mye pepsi max, er overvektige. Go figure. 

Resten av det du skriver er bla bla bla. Man kan spise frukt, grønnsaker og sunn mat og samtidig ha lyst på en god brus eller en yoghurt som ikke er tilsatt søtstoffer. Det er lov å reagere på at kunstige søtningsstoffer tilsettes alt. 

Anonymkode: 7fa52...13a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/19/2024 at 5:03 PM, Honey Dew said:

Det var ikke flere pedofile da enn det er nå.

Mange døde under fødsel. Også barn og det har ingenting med pedofili å gjøre. De hadde ikke det medisinske hjelpemidlene og kunnskapen da som det vi har nå.

Det er lover i orden nå som ikke var før;) ja no shit de hadde ikke moderne medisin som kan assistere barn som blir gravid

Anonymkode: fbceb...e1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det er lover i orden nå som ikke var før;) ja no shit de hadde ikke moderne medisin som kan assistere barn som blir gravid

Anonymkode: fbceb...e1a

Hæ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå stakkars 🥲 går det bra med deg? Håper du overlever denne forferdelige livskrisa 

Anonymkode: a0c4f...c1b

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styr unna både sukkerfrie og svært sukkerholdige drikker (unn deg av og til), and you will feel better my dear. Her går det i kaffe og te and I feel goood!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 18.4.2024 den 19.59):

Jeg takler ikke kunstig søtning. Syns det gir en forferdelig bismak og generelt ikke smaker noe. Jeg kjenner veldig godt når det er kunstig søtning vs. sukker, og alle sukkerfrie varianter jeg har prøvd av noe, smaker mye verre enn det originale. 

Jeg har ikke noe imot sukker. Det er ikke ofte jeg spiser eller drikker noe med sukker, men jeg unner meg en brus, iste eller noe lignende i helgene. Jeg liker yoghurt, og kjøper for det meste bare Tine sin yoghurt. Skyr har ikke en eneste skyr uten tilsatt søtningsstoffer. De hadde èn, kaffe og vanilje, den har de sluttet å selge. Kanskje den salt karamell er med sukker, husker faktisk ikke.

Skjønner jo hvorfor de ikke tilsetter sukker og heller bruker noe kunstig, men jeg syns ikke det er greit likevel... Og om det er for å bedre folkehelsen og forhindre at folk blir overvektige så ser vi jo at det ikke fungerer i det hele tatt, snarere tvert imot. Jeg er overvektig selv forresten, i tilfelle noen kaller meg fettfobisk eller hva det nå heter. 

Anonymkode: 7fa52...13a

Det finnes produkter med «naturlig lav søtning». Altså produkter med mindre søtsmak, hvor søtsmaken kommer fra råvarene eller litt sukker. Jeg skulle ønske at det fantes flere slike

I USA får man ofte herlig, usøtet iste og så en pose sukker på siden så man kan søte etter behov. Det er en god løsning.

Anonymkode: 8ef8c...cca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, AnonymBruker said:

Les hva som skrives. Vi er mange som ønsker mat og drikke uten tilsatt søtningsstoffer. Majoriteten av produktene er tilsatt kunstig søtning. Se på alle typer brus, energidrikker, halspastiller og lignende - det florerer med søtningsstoffer. Et veldig godt eksempel er iste man kjøper i butikken der kun to av mange smaker har vanlig sukker. Samme med skyr, der er kun èn med sukker, og det er salt karamell (om den fortsatt selges). 

Så, problemet er at man gjerne ville kunne kjøpe noe godt å kose seg med som ikke inneholder kunstig søtning. Majoriteten av befolkningen har ikke diabetes, de er derimot overvektige men kunstig søtning hjelper ikke mot det overhodet. Da hadde jo alle pepsi max-holikerne vært slanke, og de fleste jeg vet om som drikker mye pepsi max, er overvektige. Go figure. 

Resten av det du skriver er bla bla bla. Man kan spise frukt, grønnsaker og sunn mat og samtidig ha lyst på en god brus eller en yoghurt som ikke er tilsatt søtstoffer. Det er lov å reagere på at kunstige søtningsstoffer tilsettes alt. 

Anonymkode: 7fa52...13a

Enig i dette. Hver gang et produkt kommer med en ny og spennende smak, er det garantert med kunstig søtning. Opplever også at det kan være vanskelig å finne noe annet enn lettversjonen av enkelte meieriprodukter i butikken, noe som også irriterer meg. Utvalget blir rett og slett mye, mye dårligere om man ikke tåler kunstig søtning.

Det er ikke en enormt problem selvsagt, men noe jeg helt klart legger merke til, og syns er litt kjedelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Produsentene lager det folk kjøper. Hadde majoriteten, eller iallfall en stor gruppe mennesker, kjøpt brus, yoghurt o.l. med sukker, ville dette ikke vært noe problem. Pengene rår. Så dere sukkerelskere/søtstoffhatere er rett og slett for få til at det er noe å tjene på å produsere flere varer med sukker. 

Anonymkode: 87596...32e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mayer skrev (3 timer siden):

Styr unna både sukkerfrie og svært sukkerholdige drikker (unn deg av og til), and you will feel better my dear. Her går det i kaffe og te and I feel goood!

Og kaffe inneholder ikke koffein?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.4.2024 den 22.19):

Jeg skjønner virkelig ikke problemet ditt. Da er det jo bare å kjøpe samme type produkt, men med sukker🤷‍♀️ Personlig foretrekker jeg uten sukker, så frem produktet smaker godt uten sukker.

Anonymkode: 29839...ca8

Problemet er at det finnes mindre og mindre varer med sukker, for de fleste nyheter er laget med kunstig søtning.

Det finnes en haug med sukkerfri saft, men hvis man vil ha en saft med sukker så må man enten kjøpe solbær eller husholdningssaft. 

Jeg går langt for å holde meg og barna unna kunstig søtning og lettprodukter.

Aldri før har så mange slitt med overvekt, mens sukkerinntaket stadig går nedover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...