AnonymBruker Skrevet 18. april #81 Del Skrevet 18. april Rosalilje84 skrev (34 minutter siden): Dere som sier at hun reagerer på grunn av hormoner, må klappe igjen. Det er en grunn til at nyfødte babyer blir lagt på brystet til mor rett etter at de er kommet ut. https://www.libero.no/barnet-ditt/artikler/baby/hud-mot-hud/ Til og med premature skal legges på mors bryst med en gang, før de eventuelt tas med til medisinsk bistand (ifølge WHO sine retningslinjer): https://www.uis.no/nb/helse/oyeblikkelig-hudkontakt-etter-fodsel-er-den-nye-gullstandarden-for-premature Rosalilje84 skrev (29 minutter siden): Jeg sier at det er en grunn til at hudkontakt med mor anses som svært viktig etter fødsel. Da trenger ikke babyen å ha hudkontakt med mange andre før det, liksom. Nå var det jo ikke mulig med hudkontakt mellom mor og baby rett etter fødsel da mor lå i narkose. Og i de tilfeller hvor det ikke er mulig at babyen blir lagt på mor, så blir babyen lagt på brystet til far/medmor på et eget rom, om det er personal tilgjengelig. Ingen pleiere ville lagt en baby på brystet til noen andre enn far/medmor for hudkontakt. Slik ts beskriver det så ble babyen bare holdt, og da er den inntullet i tepper/dyne for varmen, og blir lagt hud til hud hos mor når det er forsvarlig. I «verste» fall hos far/medmor inntil babyen kunne komme til mor. Babyer får ikke hudkontakt hvem som helst etter fødsel om mor ikke er tilgjengelig. Det er enten mor, eller far/medmor om mulig, ikke ev mange andre. Anonymkode: 1e745...334 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april #82 Del Skrevet 18. april Du er en dramaqueen. Fokuser på at du og baby lever. Når min sønn får barn, tror jeg at jeg skal holde meg unna til barnet er konfirmert. For å være på den sikre siden. Disse trådene fra svigerdøtre her blir jo mer og mer hysteriske. Skjønner godt at pappaen ville ha noen der sammen med seg. Anonymkode: 19f59...bb0 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april #83 Del Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Så du mener at ingen kan plages av ting de ikke kan endre? Si det til foreldrene i Baneheia! Nei, jeg sidestiller ikke de to sakene. Men det må åpenbart settes på spissen for at du skal se hvor idiotisk uttalelsen din er. Anonymkode: f8b19...79f Baneheia var et flott eksempel det. Jeg forstår godt at de ikke kan legge saken bak seg. Men at mange kvinner i denne tråden ikke klarer å legge bak seg at de måtte ha keisersnitt for over 20 år siden og farmor derfor fikk holde barnet før dem selv. Det er bare selvdestruktivt å plage seg selv med slikt i 20 år. Anonymkode: d2e7f...094 4 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april #84 Del Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du er en dramaqueen. Fokuser på at du og baby lever. Når min sønn får barn, tror jeg at jeg skal holde meg unna til barnet er konfirmert. For å være på den sikre siden. Disse trådene fra svigerdøtre her blir jo mer og mer hysteriske. Skjønner godt at pappaen ville ha noen der sammen med seg. Anonymkode: 19f59...bb0 Ekkel å skrevet. Prøv å ha mitt medfølelse. Du blir sikkert en forhatt svigermor med den tankegangen. De fleste nybakte mødre er overbeskyttende og det skal man ha respekt og medfølelse for Anonymkode: f3987...b0c 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april #85 Del Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Baneheia var et flott eksempel det. Jeg forstår godt at de ikke kan legge saken bak seg. Men at mange kvinner i denne tråden ikke klarer å legge bak seg at de måtte ha keisersnitt for over 20 år siden og farmor derfor fikk holde barnet før dem selv. Det er bare selvdestruktivt å plage seg selv med slikt i 20 år. Anonymkode: d2e7f...094 Det kalles nemlig livet. Går ikke alltid som en selv ønsker desverre, men å ødelegge seg selv og relasjonene sine på grunn av slike livshendelser gir ikke et godt liv. Anonymkode: d2e7f...094 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april #86 Del Skrevet 18. april Rosalilje84 skrev (40 minutter siden): Dere som sier at hun reagerer på grunn av hormoner, må klappe igjen. Det er en grunn til at nyfødte babyer blir lagt på brystet til mor rett etter at de er kommet ut. https://www.libero.no/barnet-ditt/artikler/baby/hud-mot-hud/ Til og med premature skal legges på mors bryst med en gang, før de eventuelt tas med til medisinsk bistand (ifølge WHO sine retningslinjer): https://www.uis.no/nb/helse/oyeblikkelig-hudkontakt-etter-fodsel-er-den-nye-gullstandarden-for-premature Ja, men babyen blir ikke skadet av at bestemor holder barnet før mor… Anonymkode: eb6b6...861 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perleblomst Skrevet 18. april #87 Del Skrevet 18. april Du overreagerer ikke! Om noe skjedde med deg eller baby, altså komplikasjoner hvor det var fare for liv eller død - da kan jeg forstå han ønsket støtte. Men hastekeisersnitt går raskt, babyen kommer raskt til far. Så ingen grunn for å måtte ha støtte med en gang. Han kunne sendt en melding, men nok med det. Mulig svigers har tvunget seg på, men da er din mann passe dum som som ikke klarer å gi beskjed eller tenke på deg. Jeg mener begge foreldrene bør få se sitt EGET barn før andre. Ingen fare om andre må vente noen timer eller 2 uker. Dessuten trenger baby mor, og tilknytning er viktig. Baby trenger ikke å bli holdt av ukjente mennesker de første timene. Her har sikkert svigers sendt bilder og annonsert nyheten før du viste qt du ble mor....Blir skikkelig sint av tanken! Neste gang/om dere ønsker flere: avklar på forhånd. Ingen bilder eller opplysninger sendes før begge er enig. Besøk er ikke tillatt før begge er enig. Og her mener jeg mors ønsker skal vektlegges mest. Mor-barn-tilknytning + baby trenger mor, ikke mange andre. Og ro for den nye familien. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april #88 Del Skrevet 18. april Jeg hadde klikka 😅😅 mannen din høres ut som ett brødhue Anonymkode: 0ccf2...6fa 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet 18. april #89 Del Skrevet 18. april Dette er ikke greit Jeg hadde blitt eitranes forbanna på mann og svigerforeldre! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april #90 Del Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ekkel å skrevet. Prøv å ha mitt medfølelse. Du blir sikkert en forhatt svigermor med den tankegangen. De fleste nybakte mødre er overbeskyttende og det skal man ha respekt og medfølelse for Anonymkode: f3987...b0c Det er ikke farlig om andre holder baby. Det være seg jordmor, lege, sykepleier, pappa eller bestemor. Denne svigermoren er en av mannens nærmeste, og også en av baby sin nærmeste. Så fint at svigermor kunne være der og støtte sønnen sin. Anonymkode: 19f59...bb0 4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april #91 Del Skrevet 18. april Jeg hadde nok synes det hadde vært veldig sårt at situasjonen, med narkose, hadde gjort at jeg ikke fikk være der for baby de første timene i dens liv. Men at andre, uansett hvem, hadde begynt å sende snapper av min baby, uten mitt samtykke, og uten at jeg i det hele tatt var ved bevissthet og klar over hvordan det hele hadde gått (at alt var bra med baby ol) - det hadde gjort meg forbanna og langsint. Anonymkode: e036d...214 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april #92 Del Skrevet 18. april Hadde klikka for meg, du overreagerer overhodet ikke! ☹️ får vondt av deg❤️ Men nå er det gjort, prøv å legge det bak deg og kos deg med babyen din. Gratulerer som mamma❤️ Anonymkode: 3f5f7...ebc 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april #93 Del Skrevet 18. april Åå kjære du, du overreagerer ikke - du har voldsomme mengder følelser i kroppen din og det er din baby, selvfølgelig skulle du vært den første til å holde babyen deres og få nyte det øyeblikket alene❤️ I tillegg tenker jeg at mannen din kanskje var redd, fortvilet eller følte han ikke kunne være alene - og derfor tok kontakt med sin mor? Selv hadde jeg kanskje gjort det, og som mor til min sønn hadde jeg kommet om han ba meg om det.❤️ Jeg gåper du kan finne fred i at mannen din og forhåpentligvis svigers ikke mente vondt med det, snakk med han og spør han hvorfor - så han kan redegjøre for hvorfor han følte hun måtte være der mens du enda ikke hadde møtt det kjæreste du har. Gratulerer med nyfødt, jeg håper barseltiden blir fin og at barseltårene ikke tar helt overhånd🥰 Anonymkode: bfafc...b5e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april #94 Del Skrevet 18. april Jeg kan ikke fatte at føden slapp inn andre enn far. Meld avviksrapport. Anonymkode: f23b6...e09 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april #95 Del Skrevet 18. april Merkelig opplegg på sykehuset du var på. Her får man virkelig ikke sove i timesvis etter narkose. Og babyen kommer inn til mor på int/postop Max en halvtime etter avsluttet anestesi. Ks tar ca 40 min, så det er jo ikke sånn at man ligger i narkose i timesvis. Anonymkode: caa6e...cc2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april #96 Del Skrevet 18. april Jeg hadde også hastekeisersnitt, hadde blitt fy forbanna på mannen som lot svigermor (eller min egen familie for den slags skyld) komme på sykehuset uten ditt samtykke! Og møte babyen! Og holde den! Og ta bilder! sende bilder!!! Jeg personlig syntes det var sårt å "miste" fødselens siste øyeblikk, hvor ingenting fikk som ønsket og jeg attpåtil måtte vente mange timer på å møte eget barn. Da jeg kom på rommet til baby holdt pappan han hud mot hud, heldigvis. Utrolig vakkert å tenke på, men samtidig så uendelig sårt. Selv to år senere.. jeg ville være den første. Jeg ville ha "the golden hour" i fred med familien min. Lukte den nyfødte uten ekstra lukten fra andre og være den første baby så. Men slik gikk det ikke. For deg må det føles enda verre, og du har min største medfølelse selv om det "gikk bra med dere alle og ingen skade er skjedd". Ta en rolig prat med pappan, så skjer det forhåpentligvis ikke flere ganger. Anonymkode: bf394...070 5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Sitron Skrevet 18. april #97 Del Skrevet 18. april 1 hour ago, AnonymBruker said: Hadde ikke blitt sur for besøket, men for snap. Det er så unødvendig og lite gjennomtenkt. Anonymkode: 20867...ace Samme her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april #98 Del Skrevet 18. april 5 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg kan ikke fatte at føden slapp inn andre enn far. Meld avviksrapport. Anonymkode: f23b6...e09 Det er helt vanlig med besøk Anonymkode: b8292...e33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april #99 Del Skrevet 18. april Baby ble jo ikke holdt borte fra deg til fordel for farmor - du var ikke tilgjengelig. Er det ikke - tross alt - godt å tenke på at babyen din har mennesker rundt seg som slipper alt de har for å stille opp når ting ikke går etter planen? For en nyfødt er det aller viktigste å bli ivaretatt - hvem som ser dem først har ingen betydning, annet enn for dine følelser. Som ikke skal avfeies, men som samtidig ikke er en selvfølge at alle andre skal forstå og ta hensyn til foran alt annet - i dette tilfellet kan fars følelser og behov ha vært vel så viktige. Anonymkode: dcf21...ecf 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peach3 Skrevet 18. april #100 Del Skrevet 18. april Ja jeg hadde også blitt sint! Men når det nå er skjedd så er det jo ikke noe man kan gjøre med det. Bare tankeløst av mannen, selv om det sikkert var pga han er så stolt og kry. Samtidig er det også fint at svigermor også er så glad i dere og ville treffe babyen så snart som mulig.. Man må prøve å se det positive i det. Men jeg kan skjønne deg veldig godt! For jeg hadde nok reagert likens som deg. Alt i alt er det jo bare gjort av kjærlighet.. Nyt babytiden!🩷 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå