Gå til innhold

Hastekeusersnitt og svigers fikk møte baby før jeg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er farmor ❤️ Jeg havna i koma etter fødsel pga svangerskapsforgiftning, våkna nesten et døgn senere og da var både mormor, tante og onkel der sammen med pappaen. De støtta han i noe som var vanskelig for han. Det kunne ikke falt meg inn å vært bitter på grunn av det. Jeg håper du får det litt på avstand når hormonene roer seg litt.

Anonymkode: e0c21...d85

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er der rart det er krig.

Noe lignende skjedde min bror og svigerinne. Hun var kjempe dårlig etter keisersnittet, og hadde mer en nok med seg selv. Så min bror var alene, jeg var der med han nesten hele tiden, da han følte seg så alene. Aldri om min svigerinne har vært bitter for at jeg var der og en støtte for han etter noe dramatisk

Anonymkode: fe824...fb4

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy f! Jeg hadde blitt skikkelig forbanna! Beklager at du opplevde dette!

Anonymkode: 22933...b4a

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (1 minutt siden):

Når det står om livet til noen, så henger jeg ikke på sosiale medier og sender snap. 

Det var vel først etter at de fikk avklart det at de gikk på sosiale medier? Altså når de stod med ungen i armene?

Du skrev at det var avgjørende med hudkontakt med mor, men i stedet for å innrømme at det var feil, tenker du det har noe å si på det behovet om mor er død eller levende? 

Du skriver at du ville venta som normale folk, men ville du det når det stod om livet? Ville ikke du i likhet med de fleste av oss kasta oss rundt og dratt avgårde? Du svarer ikke på det som blir sagt, men på hvordan du gjerne vil at ting skal være.😂

Anonymkode: 07255...148

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Rosalilje84 said:

Bestemoren hadde liksom ikke trengt å gni det inn og sende snap til mor, slik at hun fikk se babyen på telefonen før hun så den live. Hilsen ikke-norsk kvinne.

Det er vel strengt talt mors egen feil dersom det første hun gjør når hun våkner fra narkose er å åpne snapchat. Jeg ville heller holdt baby selv, men folk er forskjellige. 

Anonymkode: f959a...0f7

• Liker 9
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du overreagerer ikke. Jeg opplevde akkurat det samme. Det er utrolig vondt å vite at svigermor så barnet mitt før jeg selv gjorde det. 

Det påvirker livet videre. For meg har det gått hele 25 år, og det er fortsatt sårt å tenke på.

Anonymkode: f8b19...79f

Om du plages av noe slikt, som du ikke kan endre etter hele 25 år må du oppsøke hjelp! Det er faktisk ikke vanlig  

Anonymkode: d2e7f...094

• Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er hudkontakt punktum. Det behøver absolutt ikke være med personen som fødte. I tilfeller der mor dør i fødsel, for ikke barna etterpå grunnet manglende hudkontakt med henne..

Anonymkode: 07255...148

Surrogatunger blir tatt vekk med en gang....men de kreperer heller ikke, de får hudkontakt av noen andre.

Anonymkode: 86718...bac

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde blitt fly forbannet.

Anonymkode: 61542...ba4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette var ikke greit. En ting er at svigermor kom umiddelbart og holdt barnet, men i tillegg å sende det på snapchat til deg..? Nei vet du, dette hadde ikkje jeg glemt med det første. Folk er forskjellige, men jeh synes ikke noe om slikt, og ikke tenke at det å sende bilder av barnet er noe du og mannen også skulle gjort sammen. 

Anonymkode: 634db...46d

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe magisk med første timene med helt ny baby. Denne opplevelsen er for mor og far, de andre kan vente. 

Utrolig teit bestemor. Hun kunne holdt seg hjemme til besøkstiden. Hvis pappaen til babyen er så svakelig at han ikke klarer en stund alene, så hadde jeg ikke fått flere barn med ham. Hva slags pyser er det som blir fedre i dag? 

Anonymkode: bffec...6c6

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Hadde du reagert på samme måte hvis det var din mor, far eller norn andre i DIN familie

Anonymkode: d4a1c...5b1

Mors familie står sterkere enn svigerfamilien

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde reagert mer på HVEM som hadde fått de snappene. Jeg skal føde snart og kommer ikke til å tillatte at bilder av babyen min blir sendt rundt. Hvis noen som bryr seg vil se babyen kan de komme på besøk når vi er klare. Hjelper ikke hvor stolte besteforeldrene er, det er min og mannen sin baby og vi er heldigvis helt enige. 

Anonymkode: f3987...b0c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Om du plages av noe slikt, som du ikke kan endre etter hele 25 år må du oppsøke hjelp! Det er faktisk ikke vanlig  

Anonymkode: d2e7f...094

Så du mener at ingen kan plages av ting de ikke kan endre? Si det til foreldrene i Baneheia! Nei, jeg sidestiller ikke de to sakene. Men det må åpenbart settes på spissen for at du skal se hvor idiotisk uttalelsen din er.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Jeg hadde blitt forbannet. Det er IKKE greit! 

Anonymkode: b4dc5...231

Hvorfor ikke, egentlig? Hva går det utover? 

Anonymkode: eb6b6...861

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Om det skal så lite til for å få deg til å mygle på livstid så bør du strengt tatt ikke få barn med han i det hele tatt.

Anonymkode: 6d4e7...b1c

Så litevtil

Etter å ha hatt babyen i magen gjennom svangerskapet får noen andre som ikke er ansatt enn far/mor/ (barnets søsken til nød)hilse på først???? Det er utilgivelig

Anonymkode: f23b6...e09

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så du mener at ingen kan plages av ting de ikke kan endre? Si det til foreldrene i Baneheia! Nei, jeg sidestiller ikke de to sakene. Men det må åpenbart settes på spissen for at du skal se hvor idiotisk uttalelsen din er.

Den mest idiotiske uttalelsen her var strengt tatt din. 

Anonymkode: e0c21...d85

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Du overreagerer ikke, nei. Dårlig gjort av mannen. Baby burde fått fred og få føle sine foreldre først. Du og din mann burde ha fått bli kjent med baby først også. 

Anonymkode: 97754...34b

Ja, for nå ble sikkert babyen stresset siden svigermor kom…. Men blir ikke stresset av far og pleierne rundt? Folk må slutte å romantisere dette med å se barna først. Det spiller jo ingen rolle! Hadde det vært hennes mor, hadde hun sikkert ikke reagert på samme måte. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, for nå ble sikkert babyen stresset siden svigermor kom…. Men blir ikke stresset av far og pleierne rundt? Folk må slutte å romantisere dette med å se barna først. Det spiller jo ingen rolle! Hadde det vært hennes mor, hadde hun sikkert ikke reagert på samme måte. 

Jeg hadde blitt like forbanna uansett om det var mamma eller svigermor. 

Anonymkode: f3987...b0c

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Jeg synes dette er et grovt overtramp. Hatt keisersnitt med narkose selv, og ville blitt lei meg. Men ville likevel latt det ligge for din egen del. Nyt tiden med lille. 

Anonymkode: bc045...083

Overtramp var nå litt voldsomt! Hva betyr det sånn egentlig? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mor: jeg hadde blitt skikkelig frustrert hvis svigermor fikk holde babyen min før meg. 

Men også som mor: hvis en av mine sønner sitter fortvilet med en nyfødt baby og har samboer i narkose og alt er litt kaos, jeg håper de ringer meg. Jeg håper de ringer meg for mindre ting og. Hvis ungene mine trenger meg, så stiller jeg opp. Alltid. 

Dette farges nok veldig av hva slags forhold både mor og far har til sine foreldre. Både jeg og mannen har ganske dårlige forhold til våre foreldre, og vi begge hadde reagert hvis den andres foreldre fikk holde babyen først. 

Men hvis far i dette tilfellet hadde et godt forhold til sine foreldre, så er det naturlig for ham å kontakte dem for støtte. 

La hormonene få roe seg litt ned, så ser du kanskje (kanskje) annerledes på det. 

Anonymkode: 02bff...7f8

• Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...