Gå til innhold

Prisen for Safari-kjeks: Fra kr.11,10 til kr.29,80


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ingen trenger 2 pakker safarikjeks i uka. Absolutt ingen!!

Anonymkode: f891a...946

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

27 kg kjeks er jo sinnsykt! Selv i løpet av 1 år så er jo det en halv kilo i uka, jeg tar meg gjerne en sjokoladebit jeg altså, men ikke i de mengdene. Og selv du får vel tilbudt et kakestykke her og der, eller så hamstrer du kanskje is på priskrig i tillegg og tar et par av de, så kommer kjeksen oppå der igjen.

Men ja, når butikkene selger varene så billig at de går med tap, så må de så klart skru opp prisene igjen etterpå. Og hadde det vært slik at safarikjeks var det eneste godteriet man fikk tak i på tilbud i løpet av 1 år, så hadde jeg forstått reaksjonen din. Men det er jo hele tiden noe godteri på tilbud. Så jeg forstår hverken behovet for å hamstre eller klage over prisen på usunt. 
 

Jeg er fullstendig klar over at maten har blitt dyr og dette er vanskelig for mange, men det er jo da snakk om MATEN. Det er jo alltid godteri på priskrig, men dette kan du jo ikke leve av. Så jeg reagerer hverken på prisen på smørbukk eller Safari kjeks, derimot vil jeg heller trekke frem pris på feks laks, agurk og melk. Vi bruker mye melk, betaler vel 30 kr for en stor kartong. Du ville aldri betalt 30 kr for usunn kjeks, man ikke må ha. mange av oss betaler da 30 kr for en kartong melk flere ganger i uka. Man MÅ så klart ikke ha melk heller, men barna mine drikker melk til frokost/kvelds, vi lager havregrøt med melk, jeg har melk i enkelte brød jeg lager, melk i kaffen. Jeg synes det er mer trist at det er familier som kanskje heller må si at barna kun får melk i barnehagen, og at havregrøten lages på vann (i mine øyne ikke godt), enn at de ikke kan kjøpe Safari på fullpris.

Anonymkode: 938d9...623

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kaster folk bort penger på slike ting?

Det er jo hjernedødt, samme med folka som drikker pepsi-maks...energidrikker...etc..

Anonymkode: 49105...94c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Ingen trenger 2 pakker safarikjeks i uka. Absolutt ingen!!

Anonymkode: f891a...946

Jeg ser for meg Bill Gates som på 80-tallet smeller neven i bordet, og bestemt slår fast: "Ingen trenger mer enn 640 KB minne. Absolutt ingen!!"  😄

Anonymkode: 9ee5e...f43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

smurfebuss skrev (22 timer siden):

Kjøpte du 27 kilo kjeks?

 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunhilde skrev (16 timer siden):

Jeg lever litt etter tanken "alle skal få", så jeg hamstrer ikke.

Jeg kjøper kanskje en enkelt ekstra pakke av noe som er veldig billig og som jeg trenger og bruker, men Safarikjeks? :skratte:

 

Dette er den beste tråden jeg har lest på lenge, jeg elsker mennesker til tider 😂❤️ Hall of fame.

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, har du råd til å brenne av 1500 spenn for "billige" kjeks, kan du ta deg råd til én ekstra pakke til fullpris...

Anonymkode: 1b406...75f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg spiser er aldri på tilbud

Anonymkode: 7dffd...b61

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest casca

Personlig syntes jeg det er sykt at butikk-kjedene kan ta ut milliarder i profitt når det er krisetider og matprisene er latterlig høye. Bare frys mulighet til utbytte til "krisen" er over og la den potensielle profitten heller bli brukt til å sette ned matvareprisene så folk sliter mindre. 

Er så enkelt men også så VELDIG skummelt for da blir vi jo et sosialistland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt på denne tråden siden den ble opprettet og jeg må si at den gjør meg rimelig glad! Håper du koser deg med de 27kg safari-kjeks til 2025, det gjør ikke meg noe 😊

Selv hamstret jeg ikke safari-kjeks da jeg ikke synes smaken er noe særlig, men glad for at andre nyter!

Anonymkode: c1544...45a

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vurdert å begynne å bake småkaker selv?

Anonymkode: 6180f...1cb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre med hjemmelaget kjeks. Når man først skal spise kjeks, kan man spise gode hjemmelaget. Syns ikke kjeks fra kjekshylla er verd penga

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har tenkt på denne tråden siden den ble opprettet og jeg må si at den gjør meg rimelig glad! Håper du koser deg med de 27kg safari-kjeks til 2025, det gjør ikke meg noe 😊

Selv hamstret jeg ikke safari-kjeks da jeg ikke synes smaken er noe særlig, men glad for at andre nyter!

Anonymkode: c1544...45a

Tusen takk for koselig kommentar.

Når en trådstarter vanligvis kommer med synspunkter utenom det vanlige i åpningsinnlegget på KG, blir man som regel ikke møtt med vennlighet, og i denne tråden har jeg allerede blitt beskyldt for å være en skamløs egoist som tar påskekosen fra barna til en alenemor, og hamstring av store mengder surkål.

Jeg er enig i at et langtidsdslager med 27 kilo Safari ikke høres altfor sunt ut, men ingen av oss er perfekte; noen får i seg litt av hvert i gatekjøkkenmat, andre drikker kullsyreholdig brus eller energidrikker dagen lang, mens atter andre får for lite mosjon, og tilbringer mye av livet foran skjermen.

Min trøst i et liv uten de store lyspunktene er at jeg setter pris på å ha litt å knaske på av det søte slaget; dette demper både stress og fungerer som en oppmuntring. Som sagt er det ikke sunt; det er jeg fullt klar over, men det er tross alt bedre med kjeks eller godteri enn å røyke, og det ville heller ikke være sunt å stresse uten å ha noe som kan dempe dette.

I takt med at matprisene har gått opp, har jeg ikke lenger råd til å bare gå til butikken og spontant kjøpe noe godt slik jeg kunne gjøre tidligere, slik at lagring av ting kjøpt på tilbud er blitt løsningen - økonomisk høres det kanskje mye ut å bruke 1500 på å hamstre et stort lager av kjeks, men relativt sett er dette ikke særlig dyrere enn å gå til tannlegen og få fylt et hull.

3 hours ago, AnonymBruker said:

Har du vurdert å begynne å bake småkaker selv?

Anonymkode: 6180f...1cb

Hadde gjerne gjort det, men det har jeg simpelthen ikke overskudd til.

Smaksmessig finnes det sikkert mye som er langt bedre enn Safari-kjeks, men for meg er ikke smaken det viktigste; det vesentlige ved å ha noe å knaske på, er å dempe stress.

Anonymkode: 9ee5e...f43

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 17.4.2024 den 7.49):

I tillegg er kjeks ultraprosesserte. 

Anonymkode: f163a...fb5

Ikke alle bryr seg om det 🙄 moralpolitiet er i gang.

Anonymkode: 6ef41...c2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...