Gå til innhold

Ønsker dere at barna deres skal få barn tidlig? Så dere blir spreke unge, engasjerte besteforeldre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Håper jeg ligger under torva når mine barn får barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper jo begge barna gifter seg tidlig og får barn❤️ Nå er jeg litt tradisjonell så det er hva jeg håper. De må selvfølgelig få bestemme det selv ...😊 Men hadde blitt ganske glad da hehe ..

Anonymkode: c5a21...408

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å selv ha fått barn under ikke-ideelle forhold så håper jeg at mine barn er i en trygg og stabil situasjon når de selv får barn. Og da tenker jeg ikke nødvendigvis på at de må ha lønnstrinn 40, nedbetalt bil og hus med tre soverom og dobbeltgarasje. Men håper de slipper å ha mye strev og bekymringer når barna deres vokser opp. 

Anonymkode: 5ce90...a9e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det blir opp til barna mine å bedømme. Jeg støtter dem uansett å setter det som passer meg best til side❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker de min mening vil jeg si at de bør få barn mens de er fruktbare og har best mulig sjanse for å få sunne barn. Altså starte i god tid før man er 30. Skal man leve halve livet uten barn har man gjerne blitt så gammel og selvsentrert at det blir et ork å få barn. Fikk yngste da jeg var 29. Så når jeg nærmer meg 50 år, og barna klarer seg helt selv, har jeg forhåpentligvis mange år igjen til å leve livet, reise og gjøre egoistiske ting sammen med mannen. 

Anonymkode: 92221...c14

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg håper da de velger å få barn når det passer best for dem. De skal få slippe å ta hensyn til min alder iht ddr valget. Jeg har to barnebarn. Første kom når jeg var 39

Anonymkode: 4b86e...59f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Eller ikke?

Jeg kjenner jeg ikke har noe hastverk med å få barnebarn jeg altså, er rundt 50 år og det gjør ingenting om det drøyer 20 år tenker jeg nå.

Ungene er i ungdomsskole/videregåendealder. Og det er klart, kommer en av dem hjem om noen år og sier de skal ha baby så støtter jeg dem alt jeg kan.

Men det jeg ønsker for dem er en lang ung voksentid med reiser, utdanning, bo i kollektiv og leve sorgløst og kun tenke på seg selv😅 Kanskje bytte retning, bytte utdannelse, bo i utlandet, sånne ting som er lettere å gjøre når du kan har egen behov og tenke på.

Anonymkode: 4ee4a...088

Det handler ikke om alder til besteforeldre om dem stiller mye opp for barnebarna.. 

 

Jeg har 2 barn som jeg fikk tidlig i 20 årene foreldrene våre var da i slutten av 40 årene og dem har stilt ekstremt lite opp. Som om barna våre ikke engang har besteforeldre... drittfolk

Anonymkode: 46394...0b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg kan hoppe over det åpenbare om at jeg vil de skal få barn når de er klare, når de har forutsetninger å ta vare på det, når de vil etc. Så ja, jeg håper dette er mens de er i tyveårene. Jeg gleder meg til å bli bestemor, og håper jeg er så heldig å få oppleve det. 

Anonymkode: 3c2ef...345

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Ja. Må være bedre enn å få barn med dårlig egg i 40 årene. Blir bare diagnose barn.Håper ikke de får barn etter de er ca 37. Pga barna, ikke pga meg som bestehen.

Anonymkode: ce67f...adb

Bestehen??

Anonymkode: a71fb...6ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det viktigste er at de får barn når de selv føler at det passer best. De må jo først finne seg en partner å få barn med, og helst en de ønsker å dele resten av livet med. 

Det kan selvfølgelig være kjekt å ha besteforeldre som kan passe barna, og fint for barn å ha besteforeldre. 

Men å få barn altfor tidlig, og før de er klare, er ingen god ting.

Anonymkode: 798f4...ea0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For samfunnets del håper jeg dagens barn og unge velger å få første barn før de er 30. Dagens unge utsetter barn altfor lenge, og det er uheldig på så mange plan og gjør samfunnet mer krevende. 

Men på individnivå må selvfølgelig hver enkelt bestemme selv. Jeg tror mange av oss med små barn i dag må innfinne oss med å aldri bli besteforeldre, fødselstallene stuper og færre og færre etablerer varige parforhold. Sønnen min på 7 sier allerede at han aldri skal ha barn. 🙈 Jeg håper jo han ombestemmer seg, men det er nok mange i fremtiden som vil føle at det å få barn ikke er så viktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mange barn, med stort spenn i alder fra eldste til yngste, så det kan jo hypotetisk sett bli mange barnebarn til forskjellige tidspunkt, og det er bare hyggelig. Men det er selvsagt ikke opp til meg å bestemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper at barna mine får barn når de selv ønsker og planlegger å få barn. Altså at de slipper å bli foreldre før de selv egentlig hadde tenkt/ønsket og at de slipper å oppleve å måtte prøve alt for lenge. 

Har en bekjent som ble far i en alder av 45. Hans foreldre hadde egentlig forsont seg med at de aldri kom til å få hverken svigerdatter eller barnebarn, men så skjedde plutselig alt på en gang. Men de er jo gamle (78 da barnet ble født), så det spørs om de får oppleve konfirmasjonen til barnebarnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 hours ago, AnonymBruker said:

Eller ikke?

Jeg kjenner jeg ikke har noe hastverk med å få barnebarn jeg altså, er rundt 50 år og det gjør ingenting om det drøyer 20 år tenker jeg nå.

Ungene er i ungdomsskole/videregåendealder. Og det er klart, kommer en av dem hjem om noen år og sier de skal ha baby så støtter jeg dem alt jeg kan.

Men det jeg ønsker for dem er en lang ung voksentid med reiser, utdanning, bo i kollektiv og leve sorgløst og kun tenke på seg selv😅 Kanskje bytte retning, bytte utdannelse, bo i utlandet, sånne ting som er lettere å gjøre når du kan har egen behov og tenke på.

Anonymkode: 4ee4a...088

TS, du er jo 50 år og barna dine er i ungdomsskole/videregående skole. Naturlig å tenke at du ikke har hastverk når barna dine knapt har dyppa tærne i voksenlivet? 

Jeg ser frem til å bli bestemor, og gjerne ønsker jeg å være like sprek og rask som min mor som fikk sitt første barnebarn i alder av 52. Barna skal bestemme selv om de i det hele tatt ønsker barn, og det skal jeg ikke legge meg oppi, men jeg kan da få lov å ønske noe i mitt stille sinn. 

Anonymkode: 96f5b...d21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser TS unnskylder dette med at det var ment som en diskusjonstråd. Men det faller ikke i god jord hos meg. Hvorfor skal vi ha behov for å diskutere når barna våre eventuelt skal få unger? Det er deres liv, ikke oss foreldres. Når du ønsker å bli bestemor er, -og skal være, revnende likegyldig for barnet ditt, uansett alder. For barnet skal ikke leve etter dine ønsker og det du ser for deg. Barnet skal leve sitt eget liv. At du ønsker å bli bestemor er helt topp, men å sitte og diskutere " når man ønsker at barnet sitt skal få unger" blir bare for dumt. Det er ikke opp til deg som forelder og skal dermed heller ikke være et diskusjonstema. Om du ønsker å diskutere hvorvidt du vil være en sprek bestemor eller ei, er en helt annen sak, dog. Men å diskutere når man "ønsker at ungen skal få barn" er og blir helt tullete. Barnet skal aldri leve livet sitt etter din oppskrift, men etter dens egen som den samler ingredienslisten til underveis i oppveksten. Ferdig snakka.

Anonymkode: bc4ce...f7a

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Ser TS unnskylder dette med at det var ment som en diskusjonstråd. Men det faller ikke i god jord hos meg. Hvorfor skal vi ha behov for å diskutere når barna våre eventuelt skal få unger? Det er deres liv, ikke oss foreldres. Når du ønsker å bli bestemor er, -og skal være, revnende likegyldig for barnet ditt, uansett alder. For barnet skal ikke leve etter dine ønsker og det du ser for deg. Barnet skal leve sitt eget liv. At du ønsker å bli bestemor er helt topp, men å sitte og diskutere " når man ønsker at barnet sitt skal få unger" blir bare for dumt. Det er ikke opp til deg som forelder og skal dermed heller ikke være et diskusjonstema. Om du ønsker å diskutere hvorvidt du vil være en sprek bestemor eller ei, er en helt annen sak, dog. Men å diskutere når man "ønsker at ungen skal få barn" er og blir helt tullete. Barnet skal aldri leve livet sitt etter din oppskrift, men etter dens egen som den samler ingredienslisten til underveis i oppveksten. Ferdig snakka.

Anonymkode: bc4ce...f7a

Nei, men det er heller ikke sikkert folk sier til barna sine det de skriver i denne tråden, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Yodas skrev (15 minutter siden):

Nei, men det er heller ikke sikkert folk sier til barna sine det de skriver i denne tråden, da.

Det spiller da ingen verdens rolle om hun sier det til barnet eller ikke. Dette er et åpent forum på Internett som i tillegg deles på Facebook, barn kan lese de også og det er en uting at dem skal lese at enkelte foreldre sitter og diskuterer når de ønsker at barnet skal få unger. Det er ikke opp til noen forelder å bestemme livet til barnet sitt. Det er ikke noe å diskutere engang! Hun kan gjerne diskutere hvorvidt hun ønsker å bli en sprek bestemor, men å snakke om når man skulle ønske at barnet fikk unger som et åpent, offentlig diskusjonstema er bare tøysete. Dette er ikke noe å diskutere.  

Anonymkode: bc4ce...f7a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yodas skrev (1 time siden):

Jeg har sett folk diskutere verre temaer.

Betyr det at det er riktig? Nei. Du har også sett drap på nyhetene. Er drap ok da? Folk diskuterer folkemord. Er folkemord helt ok da? Ærlig talt. At folk diskuterer verre ting er helt idiotisk å bruke som argument. Det gjør det ikke noe mer feil, det faktum at enkelte foreldre diskuterer når de ønsker at barnet skal få unger. Skjerp deg. Du er vel ikke 12 år heller. 

Anonymkode: bc4ce...f7a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 23 og fikk min første i fjor, min mor er 47 og min mormor igjen er 65. De begge elsket å bli unge bestemødre/oldemor. Selv er jeg så glad for at min unge får oppleve å ha dem lenge i livet sitt.
 

Jeg håper også at min unge velger å få unge i 20 årene slik at jeg også får bli ung bestemor.

Anonymkode: 04f55...0ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...