Gå til innhold

Barnehage, kan jeg levere kl 13-14?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Innlegget ditt forteller meg at du er en person som mener at hele verden kretser rundt deg og din familie. Hensynet til ditt barn og dine ønsker er altså viktigere enn hensynet til alle andre barn i barnehagen. Ja, for det er faktisk ikke mulig å levere barn i barnehagen akkurat når det passer deg uten at det avbryter og forstyrrer den aktiviteten som foregår. En ansatt må også forlate aktiviteten og møte barnet ditt og skrive det inn og så skal ditt barn bruke tid på å komme inn i den allerede eksisterende aktiviteten. Det er faktisk ikke bare du som har betalt for å bruke barnehagen, det har foreldrene til alle de andre barna også. Barnehagen eksisterer ikke bare for deg., utrolig nok. Det er mulig barna dine ble pliktoppfyllende og selvmotiverende på tross av dette, men du glemmer at de også har lært seg egoisme og en forventning om at alle andre skal tilpasse seg dem.  Det er i grunnen ganske trist, og foruroligende, at en del foreldre i så liten grad evner å gjøre barna sine i stand til å samhandle med samfunnet og omverdenen uten at alt skal være meg, meg, meg. 

Anonymkode: 92e88...e37

Du tar veldig feil i dine antagelser om min mentalitet. Skivebom faktisk.

Det er og veldig merkelig å kritisere foreldre for manglende samhandling, når du selv står for en autoritær linje fra barnehagens side.

Anonymkode: 4db4f...feb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Man er ikke en kravstor forelder bare fordi man forsøker å legge til rette for en god hverdag for barnet sitt, med minst mulig barnehage og mest mulig rolig familietid. Man er en god og ansvarsfull forelder, og den mentaliteten du og mange barnehageansatte utviser er rent autoritær, kunnskapsløs og rent ut skremmende.

Anonymkode: 4db4f...feb

Nei dessverre, jeg er ikke en ansatt men ser foreldre som prioriterer seg selv først og krever at verden føyer seg etter deres liv og barn. Respekt går begge veier og i en vanlig butikk kan du si at kunden har alltid rett men ikke i oppvekst, utdanning og helse. 

Men dette er ikke en butikk der man kan urettmessig klage på åpningstidene, klage på de ansatte, klage på at ingen møter deg i døren mens de står med 5 andre kunder. Dette er ett voksende problem i skole og barnehage, hvordan skal barn lære respekt når foreldre opptrer på en slik måte? 

Samarbeid er viktig og ingen igjen har sagt at de ikke unner barnet fridager, sene dager med foreldrene. Foreldre sier seg selv er det viktigste for barnet, det er unødvendig å si ting som sier seg selv.

Men å behandle/snakke om ansatte som jobber med barna våre på en slik måte er rett å slett respektløst og ikke lenger ett samarbeid for at barnet skal ha det best mulig. 

Anonymkode: 3d471...ed9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjell fra barnehage til barnehage, så du må nesten spørre dem.

I vår barnehage hadde det vært helt ok med mindre det var turdag, men har hørt om mange nazi-strenge barnehager der man må stresse med å stå opp tidlig for å få lov å benytte seg av barnehagetilbudet…

Anonymkode: d1be2...004

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.4.2024 den 13.17):

Hei! 
Er det noen som jobber i barnehage her?
Vi har litt logistikkproblemer i neste uke. Barnet og jeg skal på besøk til slekt, vi kommer tilbake onsdag i 13-14 tida. Kl 14:30 skal far og jeg på noe som barnet ikke kan være med på. Som er viktig. (I verste fall får kun en av oss deltatt, men anbefalingen er at begge er der.) Vi har ikke barnepass denne dagen, har forsøkt med de få mulighetene vi har og ingen kan. Mesteparten av slekt som hadde vært normalt å spørre bor langt borte som vi jo er på besøk hos. 

Så kan man levere barnet kl 13:30 ca i barnehagen rett og slett kun på grunn av behov for barnepass? Barnet er 2, 5 år. 

Anonymkode: 4fdeb...ae4

Snakk med barnehagen, det ordner seg nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest alt. Men for barnet sin del hadde jeg nok forsøkt å kommet hjem til tirsdagen eller morgenen onsdagen. Slik barnet kan få en litt mer normal start på dagen i barnehagen. Men det er fortsatt ingen krise å la barnet være de få timene i barnehagen. Bare å hørt med barnehagen. Er garantert flere som har spurt om slikt før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri sagt nei om noen foreldre hadde spurt om det. Hilsen pedagogisk leder :)

Anonymkode: 37a12...cba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...