Gå til innhold

Barnehage, kan jeg levere kl 13-14?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Rosa Dartle skrev (3 minutter siden):

Hos oss kunne vi levere senest 09.

Til vanlig bør man levere innen kjernetid starter. Men tannlege, lege, pass og helsestasjonstimer skjer som regel på dagtid. Så da gir man beskjed i forkant, slik at de er klar over at lille Pia kommer kl. 11.30 på onsdag. 
Jeg har hatt barn i barnehage i årevis, og dette er virkelig ikke et problem.

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rosa Dartle skrev (10 minutter siden):

Hos oss kunne vi levere senest 09.

barnehager som lager sånne "regler" overser at det 1) ikke er barnehageplikt og 2) er en tjeneste man betaler for.

Selvfølgelig kan man levere etter 9, eller kl 13. Men man må jo informere om det, så de ikke er på tur eller noe.

Anonymkode: 4db4f...feb

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står det i vilkårene at barna må være der innenfor kjernetiden? Har inntrykk av at dette bare er noe som blir sagt, men ikke noe man må. Men de vil jo helst ha færrest mulig til tidene det er få ansatte. Men vi betaler jo for tilbudet. 

Hadde bare gitt beskjed om at dere er tilbake kl x og leverer da for dere må på noe viktig også henter dere kl y.

Anonymkode: 5595a...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Ja det tåler jeg, men sjekker stemningen her først om det er helt på jordet å spørre om. Såpass tåler du vel at jeg spør om på kvinneguiden? 

Anonymkode: 4fdeb...ae4

Det er absolutt innafor å spørre! Kan ikke forstå at det skal være er problem når det er snakk om én dag, med mindre det er turdag og de ikke befinner seg i barnehagen på den tiden. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ja det tåler jeg, men sjekker stemningen her først om det er helt på jordet å spørre om. Såpass tåler du vel at jeg spør om på kvinneguiden? 

Anonymkode: 4fdeb...ae4

For all del, jeg lar meg bare fascinere av hvor hjelpeløse og tafatte mange blir over ubetydelige detaljer. Om du lar KG avgjøre om du skal spørre barnehagen om noe bare de har svaret på og dermed gjøre ting mye mer komplisert enn nødvendig, er det selvfølgelig helt opp til deg.

Anonymkode: 68a03...7ae

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt sett nei - men man kan alltid spørre bhg siden det er en ekstra ordinær ting og éngangshendelse. Men det kan kun bhg avgjøre om de godtar eller ikke. 

Anonymkode: 2b6a3...992

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der jeg jobbet i bhg var det 0 problem. Hadde en del skift barn som vi kaldte det. Ene foresatte kom å leverte mellom. 13 og 14 og andre foresatte kom å hentet ved 15.30 og 16. Vi så det at mange av disse barna var mye mer med foreldre en andre. Vi leverte ut planer som foreldre kunne skrive opp ved endringer på henting og levering. Og så hadde vi 2 faste tur dager  der foreldre viste var ikke barne der til 9 så ble det ikke tur og måtte evnt være på småbarnsavdeling.  Tur var da fra 9 til 12.30 vanligvis, siden det og var en del sim ble hentet fra 13. Privat bhg

 

Så prat med barnehagen å hør

Anonymkode: 08ff6...a92

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har levert i 12-13 tiden pga tannlegetime til barnet, og vi begge er på jobb/må på jobb etterpå.

Ha en dialog med barnehagen, så regner jeg med at det løser seg 🫶

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å si ifra til barnehagen. Dette skjer jo ikke hver dag akkurat, så regner med det går heeeelt fint! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

~white lady~ skrev (2 timer siden):

Til vanlig bør man levere innen kjernetid starter. Men tannlege, lege, pass og helsestasjonstimer skjer som regel på dagtid. Så da gir man beskjed i forkant, slik at de er klar over at lille Pia kommer kl. 11.30 på onsdag. 
Jeg har hatt barn i barnehage i årevis, og dette er virkelig ikke et problem.

 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

barnehager som lager sånne "regler" overser at det 1) ikke er barnehageplikt og 2) er en tjeneste man betaler for.

Selvfølgelig kan man levere etter 9, eller kl 13. Men man må jo informere om det, så de ikke er på tur eller noe.

Anonymkode: 4db4f...feb

Jeg ble møtt på en så dårlig måte at jeg alltid turte det igjen 🙈

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke innafor å gjøre til vanlig men i en sånn situasjon så vil jeg tro det går greit så lenge du avtaler med barnehagen på forhånd og de ikke er på tur .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere BETALER da for plassen, så hvorfor skulle ikke det være greit? Hvis det er slik at man mååå levere innen en tid så er det rene nazileiren.

Anonymkode: c54ae...450

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Dere BETALER da for plassen, så hvorfor skulle ikke det være greit? Hvis det er slik at man mååå levere innen en tid så er det rene nazileiren.

Anonymkode: c54ae...450

Hører du ikke har barn i bhg.. Alle barnehager har leveringstid de ønsker at barna skal være levert til til normalen. Helt normalt - og nødvendig for at hverdagen i bhg skal gå rundt. 

Anonymkode: 2b6a3...992

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hører du ikke har barn i bhg.. Alle barnehager har leveringstid de ønsker at barna skal være levert til til normalen. Helt normalt - og nødvendig for at hverdagen i bhg skal gå rundt. 

Anonymkode: 2b6a3...992

de har nå ikke lov å bestemme sånn over folk uansett hvor praktisk det er for barnehagen

Anonymkode: 4db4f...feb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bør jo ikke være noe problem så lenge du sier ifra om det på forhånd.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hører du ikke har barn i bhg.. Alle barnehager har leveringstid de ønsker at barna skal være levert til til normalen. Helt normalt - og nødvendig for at hverdagen i bhg skal gå rundt. 

Anonymkode: 2b6a3...992

Det hadde ikke barnehagen mine barn gikk i, og har ikke hørt noen andre snakke om slike regler heller.

Man kan selvsagt ikke forvente full mottakelse om man leverer utenfor kjernetida, men så lenge man ikke forventer spesialbehandling, bør det ikke være noe problem. Man betaler for plassen og bør kunne bruke den til de tidspunktene man faktisk trenger den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei ts

Jeg har jobbet som pedagogisk leder på ulike avdelinger og det er selvsagt mest praktisk om man holder seg til den satte kjerne tiden. Men man er da alltid fleksibel og imøtekommende likevel. Dette burde ikke være et problem. Har du god kontakt med pedagogisk leder på avdelingen? Send en melding på mykid og spør om det er greit det blir slik den dagen. Mer all sannsynlighet er det helt i orden. Det viktigste er ryddig kommunikasjon hele veien og at de ansatte vet dette på forhånd med tanke på organisering av dagen.

Det skal ikke være skummelt å kommunisere med bhg ❤️

 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jo, bare føler meg til bry og kanskje det er helt feil å spørre om.😅

Anonymkode: 4fdeb...ae4

Blir helt matt over hvor hjelpeløse noen er. Er jo bare å forklare situasjonen, er helt sikker på det ordner seg. 

Anonymkode: 06d18...ded

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Dere BETALER da for plassen, så hvorfor skulle ikke det være greit? Hvis det er slik at man mååå levere innen en tid så er det rene nazileiren.

Anonymkode: c54ae...450

Du kan levere når du vil...men tenk om 60 barn kom mellom 0700-1400 hverdag...da hadde dagen blitt litt mer kaotisk. Serlig om du skal legge inn soving, mat,skifte bleier etc. Om foreldre helst vil levere 14 hverdag da burde de heller finne dagmamma 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må du jo spørre barnehagen om. Regelen her er før 9.30, men er det helt krise og ikke noe som skjer ofte, så kan det godt være at de godtar det. 

Anonymkode: 05ca3...037

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...