Gå til innhold

Jeg føler meg lite satt pris på av familien min, et lite hjertesukk herifra på morgenkvisten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når du spør mannen din om han trenger hjelp til noe, kan det fort tolkes i feil retning. Når han glemmer vesentlig ting som trengs i barnehagen, får han ordne opp i det selv. Tar barnehagen kontakt, henvis dem til mannen. 

Når det gjelder rydding, så slutt å rydd for de andre. Du er ikke tjeneren dems. 

Ungdommen trenger å lære konsekvensen av forsentkomming selv. 

Ellers kan dere kanskje ha familiemøte en gang i uken, hvor dere snakker om forventninger til hverandre. Hvordan dere ønsker å ha det. Kanskje fordele ut arbeidsoppgaver som skal gjøres i hjemmet i løpet av uka. Da må ikke du gjøre det hvis det ikke blir gjort. 

Du må huske på å gi deg selv litt egentid, nyt dagen før du skal på kveldsvakt eller har fri, gjør ting du har lyst til 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for så mange fine svar, jeg skal ta til meg de gode rådene deres ❤️ 

Til dere som lurer på noen ting, så vil jeg si dette- jeg jobber nesten bare dagvakter, men har noen få kveldsvakter pr måned, noe helg. Men jeg bruker mye tid sammen med barna og siden samboer har noen kvelder alene så tar jeg ekstra ansvar for mye annet og gjør mye klart for dem til han er alene med barna på kveld. Jeg følger også opp alt til fellesbarn og har det også stadig hjemme med meg når jeg har fri for at det skal få avbrekk fra barnehagen. Grunnen til at samboer leverer de dagene jeg har fri er fordi han kjører forbi barnehagen til jobb og ønsker dette selv. Men nå skal det sies at jeg er som regel på jobb på dagtid selv. 

Anonymkode: f2fd5...5a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Takk for så mange fine svar, jeg skal ta til meg de gode rådene deres ❤️ 

Til dere som lurer på noen ting, så vil jeg si dette- jeg jobber nesten bare dagvakter, men har noen få kveldsvakter pr måned, noe helg. Men jeg bruker mye tid sammen med barna og siden samboer har noen kvelder alene så tar jeg ekstra ansvar for mye annet og gjør mye klart for dem til han er alene med barna på kveld. Jeg følger også opp alt til fellesbarn og har det også stadig hjemme med meg når jeg har fri for at det skal få avbrekk fra barnehagen. Grunnen til at samboer leverer de dagene jeg har fri er fordi han kjører forbi barnehagen til jobb og ønsker dette selv. Men nå skal det sies at jeg er som regel på jobb på dagtid selv. 

Anonymkode: f2fd5...5a4

Hvor mye kveldsvakter og hvor mye helg? Er tenåringene felles eller bare dine, og hender det at du er på jobb mens tenåringene blir samboers ansvar? Og hvor ofte har samboeren fri og egentid?

Skjønner du liker fridager uten ansvar, men det gjør sikkert samboeren din også. Ville blitt irritert på gammel oppvask selv, men da må du nesten kommunisere at oppvask er viktigere enn klesvask, og ikke bli sur hvis klesvask blir din jobb.

Barnehagebarnet har det sikkert fint i barnehagen,også på dine fridager, hvis det er det som trengs for at huset ikke ser ut som en svinesti.

Du kan ikke forvente at tenåringene skal sette pris på deg. Du kan ikke forvente at mannen setter pris på at du valgfritt har kosedag med barnehagebarnet. Og mannen blir sikkert ekstra stresset av «husket alt»-spørsmål, det blir jo som at du ikke stoler på at han klarer det bra nok.

Det virker litt som du synes du fortjener mer fritid enn mannen din. Men selv om det sikkert er tøft å jobbe turnus er det enda litt mer tøft å bo sammen med en som jobber turnus, da blir man som aleneforelder innimellom og uten barnefri. Og det virker det som du har glemt.

Anonymkode: 3aeae...6a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom deg ut av huset! Ta deg en fri dag, stikk på shopping/fjelltur eller hva du nå liker å gjøre. Du trenger litt fri! 😀 Rydding og vasking kan de ta seg av når de kommer hjem! 

Anonymkode: 72ec0...a05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...