Gå til innhold

Glemte nistepakken til sønnen min !!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En fjerdeklassing bør både klare å lage matpakken og å huske matpakken selv...

Anonymkode: 50458...bcd

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei jeg har aldri glemt det. Smører matpakke til 15 åringen hver dag. 

Anonymkode: bb9cb...5ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

En fjerdeklassing bør både klare å lage matpakken og å huske matpakken selv...

Anonymkode: 50458...bcd

Til og med voksne glemmer ting så at sønnen hennes glemte dette en gang er ikke noe å lage oppstyr om. Man forventer så mye av barna i dag og de må klare seg selv fra ganske så ung alder så at dette "bør" en fjerdeklassing klare kan du holde for deg selv.

Anonymkode: 86d6d...993

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei jeg har aldri glemt det. Smører matpakke til 15 åringen hver dag. 

Anonymkode: bb9cb...5ad

What?? 😮 

Anonymkode: 88e75...525

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Den lå klar i kjølesjapet , så det nå. Han går i 4-klasse. Får tidenes dårligste samvittighet, håper han fikk noe mat av de andre. Må si jeg aldri har glemt dette før. Andre som har gjort det samme, 

Anonymkode: 29462...371

Min eks har visst glemt det, men jeg gjør aldri det. Har tilogmed adhd. Men glemmer ikke maten hans. 🤔

Anonymkode: f024b...616

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Han går i fjerde klasse, og har enda ikke lært seg å huske på sin egen matpakke.. ?

Slutt å sy puter under armene hans, ved å gjøre det for han. La han ta mer ansvar.

Anonymkode: 5fbd7...6ac

Det kommer vel helt an på barnet og hva man har lært barnet å ta ansvar for! Om han er vant til at mor ordner det, så er det sånn det er. Og det er det absolutt ingen feil i.

En undersøkelse viser at barn som har hatt foreldre som ordner mye kommer godt ut av det i voksen alder. Har altså ingenting med når de lærte å ta ansvar.

Om mor vil ordne dette for barnet så la henne få gjøre det. Det var uansett ikke det som var spørsmålet her.

 

Anonymkode: 944eb...1cd

  • Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det kommer vel helt an på barnet og hva man har lært barnet å ta ansvar for! Om han er vant til at mor ordner det, så er det sånn det er. Og det er det absolutt ingen feil i.

En undersøkelse viser at barn som har hatt foreldre som ordner mye kommer godt ut av det i voksen alder. Har altså ingenting med når de lærte å ta ansvar.

Om mor vil ordne dette for barnet så la henne få gjøre det. Det var uansett ikke det som var spørsmålet her.

 

Anonymkode: 944eb...1cd

❤️❤️

Anonymkode: 29462...371

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

What?? 😮 

Anonymkode: 88e75...525

Det gjør jeg til mine tenåringer også. Ikke fordi de ikke klarer det selv, men fordi de da velger enten å ikke spise i det hele tatt eller å kjøpe noe usunt (avhengig av om de har penger eller ikke). Da velger jeg å fikse matpakker til dem i stedet. De gjør veldig mye annet selv (blant annet lager middag til hele familien), så tror ikke denne lille tjenesten har gjort dem hjelpeløse.

Anonymkode: d3320...19a

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje på tide at barnet både lager matpakke selv og pakker den i sekken selv?

Anonymkode: d87ef...af2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres veldig drøyt ut å ha dårlig samvittighet for å glemme ungenes matpakke i flere år etterpå (!). Det er jo selvpisking på høyt nivå, håper virkelig ikke det er vanlig. Eller er det kanskje sånt som er årsaken bak det at alle foreldre er så slitne for tida?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Den lå klar i kjølesjapet , så det nå. Han går i 4-klasse. Får tidenes dårligste samvittighet, håper han fikk noe mat av de andre. Må si jeg aldri har glemt dette før. Andre som har gjort det samme, 

Anonymkode: 29462...371

Altså, unnskyld meg..du spør om noen andre noengang har glemt en matpakke? Beklager spydigheten, men her snakker virkelig I-landsproblem. Om dette er ditt største nederlag som mor, vanker det nok foreldrepokal til deg. 

Anonymkode: eb969...48c

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (3 timer siden):

Selvfølgelig klarer en fjerdeklassing,  som burde klare å putte matpakken i sekken selv, seg uten mat noen timer - dette er en ikke-sak.

Jeg undrer oppriktig over tråder som dette - tror du faktisk at dette både er et reelt problem for ungen og en helt grusom og unik omsorgssvikt som ingen andre noensinne har gjort, eller er det så viktig å få drive litt offentlig selvpisking så andre kan få forsikre deg om at du selvfølgelig er en god mor likevel?

Men herregud dda, jeg undrer meg oppriktig over svar som ditt, hva er poenget???

Anonymkode: 75596...a25

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

What?? 😮 

Anonymkode: 88e75...525

Ja hva er problemet liksom? 

Anonymkode: 75596...a25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Altså, unnskyld meg..du spør om noen andre noengang har glemt en matpakke? Beklager spydigheten, men her snakker virkelig I-landsproblem. Om dette er ditt største nederlag som mor, vanker det nok foreldrepokal til deg. 

Anonymkode: eb969...48c

Hadde selv hatt kjempedårlig samvittighet for å glemme matpakken til ungen min, er sånn vi mødre er skrudd sammen.

Hvis du kaller denne morskjærligheten, uansett hvor ubetydelig du syns det er i den store sammenhengen, for et I-landsproblem, så er det du som har gått glipp av noe.

Vil tro en mor i et u-land hadde hatt samme samvittighetskvaler for det samme. 

Det ene utelukker ikke det andre og det er fullt mulig å ha to tanker i hodet samtidig.

 

Anonymkode: 944eb...1cd

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hadde selv hatt kjempedårlig samvittighet for å glemme matpakken til ungen min, er sånn vi mødre er skrudd sammen.

Hvis du kaller denne morskjærligheten, uansett hvor ubetydelig du syns det er i den store sammenhengen, for et I-landsproblem, så er det du som har gått glipp av noe.

Vil tro en mor i et u-land hadde hatt samme samvittighetskvaler for det samme. 

Det ene utelukker ikke det andre og det er fullt mulig å ha to tanker i hodet samtidig.

 

Anonymkode: 944eb...1cd

Å gå på et forum og søke trøst med spørsmålet om NOEN NOENGANG her begått samme blemme, er jo i beste fall komisk. Det åpenbare spørsmålet er ja- du er utrolig nok ikke den første i verden. 

Anonymkode: eb969...48c

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Nei jeg har aldri glemt det. Smører matpakke til 15 åringen hver dag. 

Anonymkode: bb9cb...5ad

Om ikke denne er ironisk- Gud hjelpes. Til både første og andre setning. Her bygger vi robuste, initiativrike og selvstendige mennesker som skal ta vare på oss kommende gamlinger om noen tiår  🙌

Anonymkode: eb969...48c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er sånt som kan skje. De stedene jeg har jobbet, går vi stort sett da innom SFO og smører noen skiver, så barna får litt mat. Men som flere her sier, dette bør en fjerdeklassing kunne ta ansvar for selv (muligens med behov for påminnelse). Barn har godt av å øve på selvstendighet!

Anonymkode: d4f3d...ec9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Lær ungene å huske det selv. Han går i fjerde klasse for guda skyld! 

Anonymkode: 05522...204

For et bastant svar! Barn kan også glemme det, selv om de skal huske det selv… Dette har hendt 1 gang, for guds skyld…!

Anonymkode: b554d...08b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager du matpakke til en 4 klassing? Mine måtte ordne selv når de begynte i første 

Anonymkode: f5380...a66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det ts? Hadde barnet fått mat på skolen?

Anonymkode: 33bbf...7d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...