Gå til innhold

Glemte nistepakken til sønnen min !!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den lå klar i kjølesjapet , så det nå. Han går i 4-klasse. Får tidenes dårligste samvittighet, håper han fikk noe mat av de andre. Må si jeg aldri har glemt dette før. Andre som har gjort det samme, 

Anonymkode: 29462...371

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri glemt gjort det. Har 3 barn alderen 11- 21, men en gang la jeg i feil sekk på de to eldste, men de hadde byttet niste selv, så det ordnet seg. 

Anonymkode: a3be9...9f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fjerdeklassing burde klare å huske matpakka si selv. Og ja, de fleste har glemt matpakke i løpet av livet og det går alltid fint, det deles alltid på skolen.

Anonymkode: ffcd8...933

  • Liker 36
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,det har jeg! Det verste var vel da jeg tok feil matboks og sendte med den gamle 🙈Har tenåringer i hus nå og sånne ting går i glemmeboken 👍

Anonymkode: 6d9d5...01d

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungen overlever å være sulten noen timer og du er nok ikke alene om å gjøre sånt en gang eller to.

Du er virkelig ikke verdens verste mor for det, kanskje lurt å lære ungen din å huske på sånt selv heretter. 

Anonymkode: d4bd5...057

  • Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av, de aller aller fleste gjør dette en gang i livet... Det går bra! 

Anonymkode: cef09...728

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Den lå klar i kjølesjapet , så det nå. Han går i 4-klasse. Får tidenes dårligste samvittighet, håper han fikk noe mat av de andre. Må si jeg aldri har glemt dette før. Andre som har gjort det samme, 

Anonymkode: 29462...371

Ta den med og lever den på skolen nå da. 

Anonymkode: acb93...9e9

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fint!

Jeg er SFO-leder, og det kommer stadig noen lærere eller assistenter innom og fikser knekkebrød eller brødskive til barn som har glemt mat.

Jeg er også mor OG bonusmor, og sånne ting skjer. Ingen vits i å klandre seg selv for det. Kanskje dere skal lage en ny avtale om at han selv skal hente den i kjøleskapet og legge den i sekken, istedenfor at den automatisk på magisk vis ligger der av seg selv? ;) Han er mer enn stor nok til det!

Anonymkode: da64d...355

  • Liker 17
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ungen overlever å være sulten noen timer og du er nok ikke alene om å gjøre sånt en gang eller to.

Du er virkelig ikke verdens verste mor for det, kanskje lurt å lære ungen din å huske på sånt selv heretter. 

Anonymkode: d4bd5...057

Ja huff ! Som sagt, aldri skjedd før. Og jeg har et barn til som er 14. Håper bare han fikk mat på skolen? 

Anonymkode: 29462...371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ta den med og lever den på skolen nå da. 

Anonymkode: acb93...9e9

Jeg har ikke bil og de slutter om en time. Et stykke til skolen. 

Anonymkode: 29462...371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja huff ! Som sagt, aldri skjedd før. Og jeg har et barn til som er 14. Håper bare han fikk mat på skolen? 

Anonymkode: 29462...371

Han sulter ikke ihjel av å gå et par-tre timer lenger uten mat enn vanlig ;)

Han er kanskje mer sulten når han kommer hjem fra skolen, men det går også fint!

Anonymkode: da64d...355

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det går fint!

Jeg er SFO-leder, og det kommer stadig noen lærere eller assistenter innom og fikser knekkebrød eller brødskive til barn som har glemt mat.

Jeg er også mor OG bonusmor, og sånne ting skjer. Ingen vits i å klandre seg selv for det. Kanskje dere skal lage en ny avtale om at han selv skal hente den i kjøleskapet og legge den i sekken, istedenfor at den automatisk på magisk vis ligger der av seg selv? ;) Han er mer enn stor nok til det!

Anonymkode: da64d...355

Åh takk 🥰 det var godt å høre. 

Sånn var det ikke da vi var små, jeg er 35😄

Pleier alltid å legge nesten oppi sekken for han, men nå får han gjøre det selv. Mulig med påminnelse. 

Anonymkode: 29462...371

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også gjort dette, dvs. jeg glemte å putte hjertefiskekakene (som skulle være substansen i matpakken) oppi. Dermed ble det bare grønnsaker og en sånn Skyr til lunsj den dagen 🙈 Følte meg også skikkelig skyldig! Men det ordnet seg, gutten hadde fått knekkebrød av skolen. 

Sånt kan skje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lær ungene å huske det selv. Han går i fjerde klasse for guda skyld! 

Anonymkode: 05522...204

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han går i fjerde klasse, og har enda ikke lært seg å huske på sin egen matpakke.. ?

Slutt å sy puter under armene hans, ved å gjøre det for han. La han ta mer ansvar.

Anonymkode: 5fbd7...6ac

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig klarer en fjerdeklassing,  som burde klare å putte matpakken i sekken selv, seg uten mat noen timer - dette er en ikke-sak.

Jeg undrer oppriktig over tråder som dette - tror du faktisk at dette både er et reelt problem for ungen og en helt grusom og unik omsorgssvikt som ingen andre noensinne har gjort, eller er det så viktig å få drive litt offentlig selvpisking så andre kan få forsikre deg om at du selvfølgelig er en god mor likevel?

Endret av Daria
  • Liker 17
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har gjort det flere ganger. Det verste som kan skje er at barna må være sultne noen timer ekstra (men veldig ofte er det noen andre elever som har ei brødskive å gi bort). Det går bra.

Når barnet går i 4. klasse, er det vel også på tide å lære og ta med matpakke (og gymtøy etc.) selv, så du kan jo ta det som en oppfordring til å gi barnet ditt mer ansvar.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel jeg byttet om søsknenes matpakke da ene barnet skulle på sykkeltur hele dagen. Barnet har allergi så kunne verken spise det som lå feil eller få av andre. For å gjøre det enda verre var det mulig å kjøpe vafler der det var på tur, men de kunne heller ikke spises pga allergien. 

Har etter flere år fremdeles dårlig samvittighet for det, men det var et uhell.

Anonymkode: f6b19...aab

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff dette skjedde med yngstemann andre dagen i 1 klasse. Jeg hadde gjort alt klart og nisten lå i kjøleskapet. 

Bestefar skulle ha ansvar for å levere ungene på skolen siden jeg måtte reise tidlig på jobb (typ kl 5.30). Han hadde fått beskjed om å legge maten i sekken før barna dro. Men det glemte han av. De andre to hadde tatt maten sin selv. 

Kom hjem og skulle lage middag og fant maten fortsatt i kjøleskapet. 

Får fortsatt vondt i magen av å tenke på det nå. Men yngste selv husker ingenting av det heldigvis ❤️ tror han fikk mat av noen andre på skolen 🙈

Anonymkode: 0723f...64c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller aldri glemt matpakke til sønnen min men så har jeg alltid vært hjemme og passet på at den kom med. :) Har alltid sendt med en ekstra skive og slikt i tilfelle noen skulle glemme matpakke og det har ofte skjedd at noen har trengt den skiven for maten er blitt glemt. Det er ikke krise og han har mest sannsynligvis fått mat av noen andre, de pleier som regel å stille seg i kø og tilby hvis noen glemmer. 

Anonymkode: 86d6d...993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...