Gå til innhold

Har så lyst på denne, men føler det er altfor dyrt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

https://www.norskflid.no/til-huset/sau-barnepledd/
 

vi fikk denne i dåpsgave. Veldig mye brukt. Og har den enda 20 år etter. Bruker den ut når vi sitter ute. 

Anonymkode: bd2cb...ecb

Noterte meg størrelsen, men ellers var den ikke mye fin etter min smak🙈😅

Anonymkode: 78e62...0f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tenker å bruke det på toåring ute i vogn, så test ut litt et annet pledd med tanke på størrelse. De der er jo ikke lange. For min del så er pledd rundt meg eller et barn sånn som må være litt lengde på fordi det skal rekke over hele kroppen og også brettes under føttene, uten åpning hvor kulde/luft kommer inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniff76 skrev (16 minutter siden):

Hvis du tenker å bruke det på toåring ute i vogn, så test ut litt et annet pledd med tanke på størrelse. De der er jo ikke lange. For min del så er pledd rundt meg eller et barn sånn som må være litt lengde på fordi det skal rekke over hele kroppen og også brettes under føttene, uten åpning hvor kulde/luft kommer inn.

Takk for tips😊Hvis du har forslag til en konkret størrelse som vil være fin, så kom gjerne med det😊

Anonymkode: 78e62...0f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ha litt i bakhodet at et babypledd som faktisk er i bruk, gjerne får flekker av oppkast, tran, avføring, etc... Greit å velge noe der flekker ikke synes så lett, dersom du først skal "investere i drømmepleddet". 

(Hilsen ei som kjøpte noen nydelige små bodyer i kremhvit merinoull, men heldigvis hadde mørkeblått teppe...)

Anonymkode: 100fb...f59

Jeg har aldri hatt problemer med flekker på babytepper. Jeg har ikke hatt denne modellen, men jeg har hatt andre tepper fra Lillelam. Det ene havnet ved et uhell i vaskemaskina på 90 grader etter en runde med omgangssyken, og det var utrolig nok like fint etterpå. Ikke at jeg anbefaler det, men det tålte overraskende mye, gitt… 

Anonymkode: 95b24...493

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniff76 skrev (12 minutter siden):

Hvis du tenker å bruke det på toåring ute i vogn, så test ut litt et annet pledd med tanke på størrelse. De der er jo ikke lange. For min del så er pledd rundt meg eller et barn sånn som må være litt lengde på fordi det skal rekke over hele kroppen og også brettes under føttene, uten åpning hvor kulde/luft kommer inn.

Ja, dette er et babyteppe. Ikke egnet til toåringer i vogn. 

Anonymkode: 95b24...493

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøp☺️ Livet er nå, har du 769 kr på konto og nok til regninger og mat ut mnd så har du råd💸

Anonymkode: 98736...0cc

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Noterte meg størrelsen, men ellers var den ikke mye fin etter min smak🙈😅

Anonymkode: 78e62...0f9

Røros Tweed har andre tepper også, de fleste er finere enn akkurat dette designet. 😉

Anonymkode: 95b24...493

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Takk for tips😊Hvis du har forslag til en konkret størrelse som vil være fin, så kom gjerne med det😊

Anonymkode: 78e62...0f9

Da våre var små babyer og lå i bagdel på vogna, hadde vi noen ganger er penteppe (heklet/strikket) utenpå vognpose. Altså mest som pynt. Det kunne være i sånn størrelse som det du linket til i første post.

Hvis vi brukte teppe rundt barnet for å varme, brukte vi store, "normale" pledd og brettet evt på midten hvis det var for stort. Da ble det også tykkere. Våre hadde fleecepledd el.l eller ullpledd, alt ettersom vær/temperatur og hva vi skulle. Pledd i fleece el.l er jo bare å vaske gang etter gang når de er møkkete eller lukter bål osv.

Tenker man pledd utenpå en toåring som sitter i vogn med skitne støvler/sko på, kan det være lurt å tenke på å velge pledd man ikke er redd om. For de blir møkkete på tur.

Vi har kanskje forskjellig tanker om hvilken funksjon teppet skal ha 😊 Jeg ville tidligere over her bare kommentere det med størrelsen på pleddet du velger, - det jeg skrev om at hvis du vil bruke pleddet til å varme barnet så må det rekke godt rundt i alle retninger.

Endret av Sniff76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte den classic til 799 i fargen lyng. Jeg elsker det og hun bruker det hele tiden 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniff76 skrev (37 minutter siden):

Da våre var små babyer og lå i bagdel på vogna, hadde vi noen ganger er penteppe (heklet/strikket) utenpå vognpose. Altså mest som pynt. Det kunne være i sånn størrelse som det du linket til i første post.

Hvis vi brukte teppe rundt barnet for å varme, brukte vi store, "normale" pledd og brettet evt på midten hvis det var for stort. Da ble det også tykkere. Våre hadde fleecepledd el.l eller ullpledd, alt ettersom vær/temperatur og hva vi skulle. Pledd i fleece el.l er jo bare å vaske gang etter gang når de er møkkete eller lukter bål osv.

Tenker man pledd utenpå en toåring som sitter i vogn med skitne støvler/sko på, kan det være lurt å tenke på å velge pledd man ikke er redd om. For de blir møkkete på tur.

Vi har kanskje forskjellig tanker om hvilken funksjon teppet skal ha 😊 Jeg ville tidligere over her bare kommentere det med størrelsen på pleddet du velger, - det jeg skrev om at hvis du vil bruke pleddet til å varme barnet så må det rekke godt rundt i alle retninger.

 

Fame skrev (29 minutter siden):

Jeg kjøpte den classic til 799 i fargen lyng. Jeg elsker det og hun bruker det hele tiden 

Takk for tips🥰

Anonymkode: 78e62...0f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan finne disse pent brukt på finn eller tise også😊

Anonymkode: 2891f...d9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Har så veldig lyst på dette pleddet i merinoull til barnet, men synes det er mye penger for et pledd også kommer frakt i tillegg. 

Har sett på finn.no og tilsvarende sider, men det er ikke der.

Hadde dere brukt så mye på et pledd?

https://lillelam.no/produkt/pledd-baby-natur/

Anonymkode: 78e62...0f9

Det ligger mange Lillelam pledd på Tise 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...