Gå til innhold

Har så lyst på denne, men føler det er altfor dyrt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har så veldig lyst på dette pleddet i merinoull til barnet, men synes det er mye penger for et pledd også kommer frakt i tillegg. 

Har sett på finn.no og tilsvarende sider, men det er ikke der.

Hadde dere brukt så mye på et pledd?

https://lillelam.no/produkt/pledd-baby-natur/

Anonymkode: 78e62...0f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syntes ikke det var dyrt. Men ville jo ikke prioritert det fremfor mer nødvendige ting om økonomien var en annen. 

Det er jo også mulig å ønske seg i gave? I min omgangskrets går gjerne noen av oss sammen og kjøper gave til den nyfødte, da er det ofte denne summen vi er på når 3-4 går sammen. Du trenger jo ikke akkurat sende link, men ta opp at det er noe du vurderer å kjøpe i en samtale. 

Anonymkode: b3ef1...62e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha litt i bakhodet at et babypledd som faktisk er i bruk, gjerne får flekker av oppkast, tran, avføring, etc... Greit å velge noe der flekker ikke synes så lett, dersom du først skal "investere i drømmepleddet". 

(Hilsen ei som kjøpte noen nydelige små bodyer i kremhvit merinoull, men heldigvis hadde mørkeblått teppe...)

Anonymkode: 100fb...f59

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får spare noen måneder, så får du råd til det.

Anonymkode: e82c4...498

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gikk akkurat sammen en gjeng og kjøpte et lignende pledd i gave til en venninne som ventet barn. Hun ble superglad og det har vært brukt mye. Var ca samme pris. 

Vi leitet lenge etter den «perfekte» gaven og helt ærlig, vi hadde blitt superglade for en link til noe hun virkelig ønsket seg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan bare du svare på. I min bok bør man aldri prioritere "luksusvarer" fremfor nødvendigheter. Og iallfall ikke ta opp kredittlån for noe slikt. Hvorvidt du vil anse dette som et unødvendig dyrt luksus-produkt, kan som sagt bare du vurdere.

Anonymkode: f7f77...ca4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ha litt i bakhodet at et babypledd som faktisk er i bruk, gjerne får flekker av oppkast, tran, avføring, etc... Greit å velge noe der flekker ikke synes så lett, dersom du først skal "investere i drømmepleddet". 

(Hilsen ei som kjøpte noen nydelige små bodyer i kremhvit merinoull, men heldigvis hadde mørkeblått teppe...)

Anonymkode: 100fb...f59

Jeg skal ikke brukes det til nyfødt, kun i vogn til 2 åring og senere på sofaen, eller sengen til barnet om kaldt. 

Og tenkte på den i fargen natur, ikke kremhvit. 

Anonymkode: 78e62...0f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har så veldig lyst på dette pleddet i merinoull til barnet, men synes det er mye penger for et pledd også kommer frakt i tillegg. 

Har sett på finn.no og tilsvarende sider, men det er ikke der.

Hadde dere brukt så mye på et pledd?

https://lillelam.no/produkt/pledd-baby-natur/

Anonymkode: 78e62...0f9

Ja, det hadde jeg. Jeg har allerede gjort det. Har 3 ullpledd i sofaen akkurat nå, som hver kostet litt over det pleddet du viser til. Ekte ull, ekte vare og solid kvalitet. Det pleier å koste litt.

EDIT:

Disse tre pleddene er altså til meg da, men jeg hadde ikke nølt med å betale det samme for like god kvalitet til barnet mitt om det var snakk om et godt ullpledd.  

Endret av Million
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler heller 800 for kvalitet, enn 400 for søppel i polyester. 
 

 

Anonymkode: cda07...437

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det var dyrt, men at det kanskje er litt lite til en to-åring.

Anonymkode: b2a6d...b05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var fint, og virket som veldig god og behagelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Synes ikke det var dyrt, men at det kanskje er litt lite til en to-åring.

Anonymkode: b2a6d...b05

Tenkte i vognen, det er vel ikke plass til så et så mye større der? Tenkte på Lillelam sine som er litt større og tykkere også, men ser de blir så fort nuppete. 

Anonymkode: 78e62...0f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Synes ikke det var dyrt, men at det kanskje er litt lite til en to-åring.

Anonymkode: b2a6d...b05

Den er 95x75 cm, er det for lite i vognen? Har et i bomull nå som er 90x90 og det fungerer fint.

Anonymkode: 78e62...0f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge du har lyst på det og råd til å kjøpe det så synes jeg du skal gjøre det. Hvis det ikke blir brukt om noen år kan du selge det, i motsetning til pledd i dårligere kvalitet

Anonymkode: 0cc36...db4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Den er 95x75 cm, er det for lite i vognen? Har et i bomull nå som er 90x90 og det fungerer fint.

Anonymkode: 78e62...0f9

Nei, ikke i vognen, men tenkte på det du skrev om at du ville bruke det i sofa og seng.

Anonymkode: b2a6d...b05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville heller kjøpt et billig pledd i ull. 
Barnet kommer til å vokse ifra det fort. Og veldig upraktisk farge. En toåring sitter med sko og uteklær i vogna. Spiser, drikker, sikler og snørrer. 

Anonymkode: 3949c...b43

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har hatt to Lillelam-pledd og de er fine de, men jeg ville ikke kjøpt det til en 2-åring. Da blir jo teppet for lite om ca. fem minutter. 🤷‍♀️

Jeg vil anta at det er flust av slike tepper på Finn.

Anonymkode: c6632...957

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har hatt to Lillelam-pledd og de er fine de, men jeg ville ikke kjøpt det til en 2-åring. Da blir jo teppet for lite om ca. fem minutter. 🤷‍♀️

Jeg vil anta at det er flust av slike tepper på Finn.

Anonymkode: c6632...957

Men det er jo ikke plass til noe særlig større teppe i vogna enn disse fra Lillelam. 

Anonymkode: 78e62...0f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ville heller kjøpt et billig pledd i ull. 
Barnet kommer til å vokse ifra det fort. Og veldig upraktisk farge. En toåring sitter med sko og uteklær i vogna. Spiser, drikker, sikler og snørrer. 

Anonymkode: 3949c...b43

Hvo finner man billige pledd i ull da?😅 

Anonymkode: 78e62...0f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke dyrt! Er jo ren ull. Skal du ha flere barn som kan arve er det i hvert fall verdt det. Ull koster, og det er kaldt i landet vi bor i😬

Anonymkode: 76106...5dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...