Gå til innhold

Dere som har vært sykemeldt på grunn av depresjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trodde ikke det var anbefalt å være 100% sykmeldt ved depresjon? 

Anonymkode: d2d1f...35e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Dette! 
 

 

jeg var sykemeldt i 9 måneder pga PTSD. Jeg jobbet 10-30% deler av tiden. Jeg hadde en lege som var tydelig med nav og gav beskjed om at jeg brukte alle mine krefter på behandling og det var min aktivitet. Jeg fikk kun 1 melding fra nav i den perioden med beskjed om at jeg kunne ta kontakt om jeg ønsket oppfølging. Arbeidsgiver fikk beskjed av nav om å ikke ha dialogmøter med meg. Jeg har nå vært tilbake 100% noen år. 
 

ta kontakt med legen din og få han til å skrive til nav, få forlengelse og be legen skrive der at du går til behandling.

Anonymkode: 9b11a...976

Hvis man begynner å jobbe litt innen 8 uker, så oppfyller man automatisk aktivitetskravet. Så hvis du jobbet 20-30% var det ingen grunn til å vurdere å stanse sykepengene dine.

Slik jeg forstår TS så mener hen å ikke være i stand til å jobbe gradert og da MÅ legen dokumentere at det er gode grunner til det.

Men det høres jo kanskje ut som TS kan ha godt av litt jobb? Bare for å ha en grunn til å stå opp, ta en dusj, komme seg ut av huset.

Vet ikke hvilken jobb du har TS, men om du har en jobb som kan tilrettelegges litt, feks jobbe et par timer om dagen x 2 dager i uka? 

Anonymkode: 17c8e...e5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også sykemeldt for depresjon i 2022. Jeg visste veldig godt hva årsaken var, men for at jeg skulle bli frisk var jeg avhengig av at eksen min fikk ut fingeren. Jeg var sykemeldt i 4 mnd og når jeg tenker tilbake på det, så er jeg SÅ GLAD for at legen min så meg. Jeg var 100% sykemeldt de 3 første mnd før jeg gikk tilbake i jobb gradevis etter at livet mitt fikk løsna. Det var veldig vanskelig de første dagene -spesielt når kolleger sa "Du virker bra nå da". Jeg var definitivt ikke helt frisk med en gang, men det ble gradevis bedre og bedre.

Jeg kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver av "symptomer". Jeg er en veldig ryddig og ren person, men under den perioden jeg var deprimert så sov jeg omtrent i søppel og foodora-poser. Håret mitt hadde begynt å tove seg også. Regninger ble ikke betalt og jeg gikk opp mange kilo.

I dag har jeg det SÅ bra og jeg er meg selv på mitt beste!

Det er kanskje lett å føle på en håpløshet, men spør deg selv hva det er DU trenger for å få det bedre med deg selv, og så ta det derfra. Depresjon er ingen lek :(

Anonymkode: 1bcec...f8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Trodde ikke det var anbefalt å være 100% sykmeldt ved depresjon? 

Anonymkode: d2d1f...35e

Det er ikke det, men når du ikke klarer å holde tårene tilbake konstant, ikke har energi og generelt ikke fungerer så er det ikke akkurat så mye mer man kan gjøre. 

Anonymkode: 5de45...852

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...