Gå til innhold

Folk som kun trener styrketrening, er det godt nok?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Nei det er ikke nok. Cardio er bedre

Anonymkode: 6606a...f8f

Helt uenig. Lite jeg synes er stussligere enn O2-snappere som ikke karer en eneste push-up eller pull-up. Det beste er en kombinasjon av både styrke og kondisjon. Det er jo faktisk det man trenger i livet.

Anonymkode: 4a6fa...b66

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Cardio er aldri bedre en styrke, styrke er grunnlaget all annen aktivitet er bygd på.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Helt uenig. Lite jeg synes er stussligere enn O2-snappere som ikke karer en eneste push-up eller pull-up. Det beste er en kombinasjon av både styrke og kondisjon. Det er jo faktisk det man trenger i livet.

Anonymkode: 4a6fa...b66

Jeg trener cardio og kan ta femti pushup. Statisk trening er dritt. Får ikke daglig mosjon av det og de fleste som kun gjør styrke er stygge

Anonymkode: 6606a...f8f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Helt uenig. Lite jeg synes er stussligere enn O2-snappere som ikke karer en eneste push-up eller pull-up. Det beste er en kombinasjon av både styrke og kondisjon. Det er jo faktisk det man trenger i livet.

Anonymkode: 4a6fa...b66

Helt enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg trener cardio og kan ta femti pushup. Statisk trening er dritt. Får ikke daglig mosjon av det og de fleste som kun gjør styrke er stygge

Anonymkode: 6606a...f8f

50 pushups på hvilken kroppsvekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Blåmonster said:

50 pushups på hvilken kroppsvekt?

60-70kg 

Anonymkode: 6606a...f8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

60-70kg 

Anonymkode: 6606a...f8f

Da er du som lagd for kroppsvekt øvelse 🫠

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener nesten bare kardio, litt styrke innimellom. men bare med egen kroppsvekt. Tar lett 20 armhevinger på tær (er kvinne), 2-3 pullups, knebøy kan jeg holde på med så lenge jeg gidder også med vekter, planke kan jeg holde i mange minutter, 90 graderen også til det kjedsommelige. Det handler om utholdenhet og lav, funksjonell kroppsvekt. 

Klart at jeg løfter mye mindre enn han på senteret som bare trener vekter, men vil påstå at jeg har en kropp som er sunnere og mer funksjonell enn han likevel. Å være så stor som mange av disse karene jeg ser på senteret er er utrolig belastende for biologien, uansett om vekten er muskler eller fett. 

Anonymkode: c2312...279

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.4.2024 den 20.48):

Stusser litt over en ting på treningssenteret i dag. Det kryr av unge mennesker i styrkeområdet som trener styrke. De sitter å scroller mellom settene. Pulsen blir jo ikke særlig høy. Er det nok å kum trene styrke for å holde seg i form? 
 

Jeg svetter og sliter på tredemølla flere ganger i uka fordi jeg tenker det er godt for hjertet, så lurer litt på hvor sunt det egentlig er å bare løfte vekter? 

Anonymkode: 68886...d6c

Det er heller ikke nok å bare løpe. Det mest optimale er å trene både styrke og cardio.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.4.2024 den 13.27):

Jeg trener cardio og kan ta femti pushup. Statisk trening er dritt. Får ikke daglig mosjon av det og de fleste som kun gjør styrke er stygge

Anonymkode: 6606a...f8f

Hva er det for noe bullshit? Folk som trener styrke er stygge???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg trener nesten bare kardio, litt styrke innimellom. men bare med egen kroppsvekt. Tar lett 20 armhevinger på tær (er kvinne), 2-3 pullups, knebøy kan jeg holde på med så lenge jeg gidder også med vekter, planke kan jeg holde i mange minutter, 90 graderen også til det kjedsommelige. Det handler om utholdenhet og lav, funksjonell kroppsvekt. 

Klart at jeg løfter mye mindre enn han på senteret som bare trener vekter, men vil påstå at jeg har en kropp som er sunnere og mer funksjonell enn han likevel. Å være så stor som mange av disse karene jeg ser på senteret er er utrolig belastende for biologien, uansett om vekten er muskler eller fett. 

Anonymkode: c2312...279

Det der er en myte som har blitt avkreftet mange ganger. Det er ikke sånn at hvis du trener med tyngre vekter så får du bolermuskler, og hvis du bare trener med egen kroppsvekt eller bare lette vekter, så får du slanke muskler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener mye tung styrke, sirkeltrening osv, pauser på maks 30-40 sek mellom sett. Pulsen er oppe i maks store deler av enkelte økter, særlig på bein dager. Fokuserer lite på cardio men hender jeg tar en økt på mølla bare for å ha gjort det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg trener nesten bare kardio, litt styrke innimellom. men bare med egen kroppsvekt. Tar lett 20 armhevinger på tær (er kvinne), 2-3 pullups, knebøy kan jeg holde på med så lenge jeg gidder også med vekter, planke kan jeg holde i mange minutter, 90 graderen også til det kjedsommelige. Det handler om utholdenhet og lav, funksjonell kroppsvekt. 

Klart at jeg løfter mye mindre enn han på senteret som bare trener vekter, men vil påstå at jeg har en kropp som er sunnere og mer funksjonell enn han likevel. Å være så stor som mange av disse karene jeg ser på senteret er er utrolig belastende for biologien, uansett om vekten er muskler eller fett. 

Anonymkode: c2312...279

Sterke menn er mer brukbart for samfunnet en svake menn.

Anonymkode: 1a4bc...9a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grüner skrev (4 timer siden):

Det der er en myte som har blitt avkreftet mange ganger. Det er ikke sånn at hvis du trener med tyngre vekter så får du bolermuskler, og hvis du bare trener med egen kroppsvekt eller bare lette vekter, så får du slanke muskler. 

Jeg sier ikke det. Da leser du feil. Det høres ut som om treningsfokuset ditt kun er estetisk. Det er ikke mitt.  Jeg vil ha en sunn kropp, og er helt overbevist om at kardio sammen med funksjonell styrke som trener hele kroppen er veien å gå her. Vektløfting er ikke en del av bildet for meg. 

Anonymkode: c2312...279

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sterke menn er mer brukbart for samfunnet en svake menn.

Anonymkode: 1a4bc...9a7

Ja. Tidligere var de fleste menn og kvinner sterke av regelmessig bruk av kroppen gjennom dagen. Kardio fulgte med. Om man i dag må gå på senteret og løfte vekter for å gjenskape naturlig biologisk funksjonalitet. Ok, bedre enn ingenting. Men ikke glem utholdenhet og oksygenopptak (kardio). Ikke glem hjertet. Det er den viktigste muskelen vi har 🙂 

Anonymkode: c2312...279

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja. Tidligere var de fleste menn og kvinner sterke av regelmessig bruk av kroppen gjennom dagen. Kardio fulgte med. Om man i dag må gå på senteret og løfte vekter for å gjenskape naturlig biologisk funksjonalitet. Ok, bedre enn ingenting. Men ikke glem utholdenhet og oksygenopptak (kardio). Ikke glem hjertet. Det er den viktigste muskelen vi har 🙂 

Anonymkode: c2312...279

 Hvis man trent tung markløft, tung , knebøy, så trener man hjerte til de grader, så kan man trene myo reps , eller supersett på støtte løft, for å holde puste opp etter tunge baseløft, så har man plutselig fått en kurant kondisjons økt også uten å prøve. Er ikke det nok så legg på noen korte drag intervaller.


men rekkefølgen i økten for vanlig mannen i gata bør være

1. styrke 

2. kroppsbygning 

3. cardio

Anonymkode: 1a4bc...9a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...