AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #81 Skrevet 14. april 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): "Folk flest" trenger ikke å føre regnskap over slike ting. Men når det er 100% den ene veien så blir det registrert uten at man trenger å "føre regnskap " De som svarer slik står sannsynligvis ikke i en slik problemstilling og skjønner heller ikke problemet. Vi andre må få lov til å lure på hva som gjør at det er slik. Anonymkode: cffe4...275 Enig. Når folk svarer «Ser ikke problemet», så er det det dummeste og minst reflekterte svaret jeg ser. Selv om du ikke «ser problemet» så betyr det ikke at det ikke er et problem for andre. De som svarer slik kan jo ikke ha evne til å se ting fra andre synspunkter enn sitt eget. Anonymkode: 08bab...09d 5
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #82 Skrevet 14. april 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Enig. Når folk svarer «Ser ikke problemet», så er det det dummeste og minst reflekterte svaret jeg ser. Selv om du ikke «ser problemet» så betyr det ikke at det ikke er et problem for andre. De som svarer slik kan jo ikke ha evne til å se ting fra andre synspunkter enn sitt eget. Anonymkode: 08bab...09d De som svarer at de ikke ser problemet et typisk de som alltid sender barna sine til andre og aldri inviterer til hjem til seg. Anonymkode: a09a9...baa 5
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #83 Skrevet 14. april 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): De som svarer at de ikke ser problemet et typisk de som alltid sender barna sine til andre og aldri inviterer til hjem til seg. Anonymkode: a09a9...baa Jeg er en av dem som svarte at jeg ikke ser problemet. Og her er det barn på besøk tilnærmet hver dag. Barna gjør lekser her og spiser middag her. Jeg ser ikke problemet. Anonymkode: 8ae1f...64d 1
Anonymabcdef Skrevet 14. april 2024 #84 Skrevet 14. april 2024 AnonymBruker skrev (På 13.4.2024 den 9.37): Tenk å sitte å holde regnskap på hvor mange ganger barna dine er hos venner ,eller hjemme hos dere. Anonymkode: 6612d...a56 Tviler på at hun holder noe regnskap. Det merkes tydelig når samme foreldre inviterer barna sine til andre flere ganger og aldri inviterer tilbake. Vi har akkurat det samme. Og har inntrykk av at de gjør det for å dra å trene/andre ting selv. Da blir det mye belastning på de som skal sitte barnepass for de som skal ha egentid. Det er krevende å ha andre barn på besøk, dersom det skjer mye. Tror ikke du klarer helt å sette deg inn i det om du ikke har vært i samme situasjon selv. Men tenk deg at du skulle skrive en skoleoppgave med tre andre og du gjorde 95% av jobben, tror du hadde kjent på en liten irritasjon da. Som småbarnsforeldre savner nok de fleste egentid og tid til å trene, da ønsker man å prioritere å ha på besøk de som inviterer tilbake. Sier forøvrig aldri nei til de som kommer på besøk og ringer på, men inviterer foreldrene barna sine bort til stadighet sier jeg fort at det ikke passer. 1
Anonymabcdef Skrevet 14. april 2024 #85 Skrevet 14. april 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Så når du inviterer på besøk, så tenker du har de skylder deg noe? Flaut 😅 Her er det åpent hus, alle 3 barna mine har hatt mange på besøk. Jeg bryr meg ingenting om de blir invitert tilbake. De er her fordi de føler seg velkommen her og de er fint for alle 🙂 Anonymkode: 44412...03d Jeg tenker det heller er de foreldrene som inviterer barna sine bort til andre og aldri inviterer tilbake som bør være flaue. om du synes det er greit med mange barn på besøk og barna dine ikke blir invitert tilbake, så fint for deg. De fleste synes det nok er greit at det går litt begge veier og ikke kun en vei. Noe som jeg i grunnen ser på som normal høflighet. 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #86 Skrevet 14. april 2024 AnonymBruker skrev (På 13.4.2024 den 17.13): Du bruker jo andre mennesker. Har du ikke samvittighet? Anonymkode: 5c630...540 Jeg bryr meg ikke så mye om akkurat det nei Anonymkode: 4727f...09f
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #87 Skrevet 14. april 2024 AnonymBruker skrev (På 13.4.2024 den 15.09): Du liker ikke rot og skrål, men tror du andre foreldre liker det da? Nei, men vi prioriterer likevel barna våre og deres sosial liv fremfor egne behov iblant. Og du har ikke behov for å bli kjent med vennene? Hvorfor er det relevant? Er det du eller barna dine som skal ha et forhold til vennene? Her beskriver du deg selv som en stor egoist. Anonymkode: 08bab...09d Mine barn får dekket sine sosiale behov godt, de koser seg hos vennene sine. Det er relevant å bli kjemt med deres venner når de blir større, du skjønner det? Anonymkode: 4727f...09f
Anonymabcdef Skrevet 15. april 2024 #88 Skrevet 15. april 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg bryr meg ikke så mye om akkurat det nei Anonymkode: 4727f...09f Det vil nok slå tilbake på deg. Andre mennesker vil fange det opp, snakke bak ryggen din. Det vil nok ende med å gå litt utover dine barn. Det er ikke de som blir invitert med på hyttetur etc. det er noe med å behandle andre slik man har lyst å bli behandlet selv. selv om du fremstår utrolig egoistisk er du i det minste ærlig da. 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #89 Skrevet 15. april 2024 Jeg er spent på dette nå som eldste begynner å komme i den alderen at de spør om å være med hverandre hjem, men tror ikke de helt forstår hva det angår enda. I min barndom så kan jeg ikke huske at foreldrene inviterte, vi ringte naturligvis på til hverandre når vi ville leke. Jeg inviterte sjeldent noen inn hos oss, jeg var alltid den som var hjemme hos venner. Dette var kun fordi min mor hadde støv på hjernen, dvs vi kunne hverken rote eller bråke. Jeg følte derfor at jeg forstyrret henne om jeg tok med venner hjem. Jeg selv ønsker at mine barn inviterer venner hjem hos oss, jeg håper at hjemmet vårt kan bli et ‘åpent’ hjem for barnas venner. Dit de kan komme å føle seg trygge og avslappet. Anonymkode: 9cf91...fc4 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #90 Skrevet 15. april 2024 Har lurt på det samme gjennom en årrekke. Jeg har barn som snart begynner på vgs og det har vært sånn her også - vi inviterer, enkelte inviterer aldri - siden barnehagen i grunn. Fører ikke regnskap og endrer ikke på vår policy, som er at barna/ungdommene kan være her så mye de vil. Men man lurer jo litt, og synes det er litt rart. Hele barnehage- og barneskoleløpet var jeg alenemor på én inntekt, og bodde ganske trangt. Kan ikke huske å ha sagt nei til besøk, overnatting eller at barnets venner spiser middag med oss noen sinne. Jeg har også hatt med barnets venner på turer, aktiviteter, besøk hos barnets besteforeldre, ferietur, kjøpesenter osv. Nå som de er ungdommer har de jentekvelder her, 17.mai-sammenkomster, julebord, etc. Nå har det tilkommet jenter i gjengen de senere åra som også inviterer ofte til slikt, men på barneskolen var mitt barns venner nesten utelukkende hos oss. Noe både jeg og barnet satte pris på, men jeg bare stusser ved foreldre som aldri involverer seg og inviterer på det viset. Anonymkode: 5c3b8...c6c 3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #91 Skrevet 15. april 2024 AnonymBruker skrev (På 13.4.2024 den 9.22): Den ene sønnen vår har hatt et slikt "vennskap". Gikk alltid kun den ene veien. Denne gutten kom alltid til oss, masse overnattinger, var med på mye sammen med oss, men det gikk kun den ene veien. Moren er særdeles aktiv i sosiale medier så det var ikke som om det manglet på aktiviteter som mitt barn fint kunne ha vært med på, som skogsturer, basseng i hagen osv. Vi faset ut denne vennen etter hvert, vi har mer enn nok stress i hverdagene og orket ikke å være en veldedig organisasjon. Fortrekker at barna har venner hvor de også blir invitert tilbake, ikke noe gøy å bare være her hele tiden. Anonymkode: 6cddf...ab3 Bestemmer ikke barna dine selv hvem som skal være venner? Anonymkode: 59414...fd4 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #92 Skrevet 15. april 2024 AnonymBruker skrev (På 13.4.2024 den 9.12): Barnet mitt har flere venner, noen hun er veldig mye sammen med og andre sjeldnere. Av de fire som er mye sammen er det kun to som inviterer tilbake. De andre to spør om barnet deres kan komme hit på besøk. Hos det ene har barnet vært 2 ganger. Der andre aldri. Disse to venene har vært venner siden de var 2 år. Vi har hatt de maaaange ganger på besøk, overnatting og tatt de med på andre aktiviteter. Vi betaler. Det går veldig enveis. Har et barn til og der også er det vi som inviterer barn hit 90% av gangene. Flere har ikke barnet vært med hjem i det hele tatt. De sier alltid når de henter " neste gang må (barnets navn) være med oss hjem...". Men ikke noe skjer. Hva er det som gjør at dere som sender barna bort hver gang tenker det er greit? Jeg må jo bare tenke det er greit for barna har det jo fint her og det er det som må til for at de skal få være sammen på fritiden. Stusser likevel. Det er også veldig oppegående foreldre men god økonomi og gode jobber. Barna går i 2. Klasse. Anonymkode: 379b4...bf4 Jeg tror det er dagens generasjon og ettervirkningene av corona. Det er nesten et problem. Vi er også de eneste som inviterer. Folk blir glade og stiller opp når vi spør, men ingen tar initiativ og spør selv... Anonymkode: 97b9c...ab5
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #93 Skrevet 15. april 2024 10 hours ago, AnonymBruker said: Jeg bryr meg ikke så mye om akkurat det nei Anonymkode: 4727f...09f Synd for barna dine da. Stor sjanse for at dere blir faset ut av ressurssterke foreldre. Er ikke dine barn som hadde blitt invitert med på hyttetur, teater, alpinbakken her, for å si det sånn. Anonymkode: 34a1c...df8 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #94 Skrevet 15. april 2024 AnonymBruker skrev (På 13.4.2024 den 9.12): Barnet mitt har flere venner, noen hun er veldig mye sammen med og andre sjeldnere. Av de fire som er mye sammen er det kun to som inviterer tilbake. De andre to spør om barnet deres kan komme hit på besøk. Hos det ene har barnet vært 2 ganger. Der andre aldri. Disse to venene har vært venner siden de var 2 år. Vi har hatt de maaaange ganger på besøk, overnatting og tatt de med på andre aktiviteter. Vi betaler. Det går veldig enveis. Har et barn til og der også er det vi som inviterer barn hit 90% av gangene. Flere har ikke barnet vært med hjem i det hele tatt. De sier alltid når de henter " neste gang må (barnets navn) være med oss hjem...". Men ikke noe skjer. Hva er det som gjør at dere som sender barna bort hver gang tenker det er greit? Jeg må jo bare tenke det er greit for barna har det jo fint her og det er det som må til for at de skal få være sammen på fritiden. Stusser likevel. Det er også veldig oppegående foreldre men god økonomi og gode jobber. Barna går i 2. Klasse. Anonymkode: 379b4...bf4 Både jeg og barna mine er introverte og orker rett og slett ikke besøk. Noen ganger føler de at de må si ja til invitasjoner, men ingen av oss vil egentlig ha noen på besøk. Det er lettere å si at man må dra hjem enn å be besøket om å dra når det er nok. Anonymkode: 3b712...425
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå