Gå til innhold

Hun fikk følelser. Du stakk. Har du noen samvittighet rundt etterspillet hun gjennomgår pga av deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Vel, det er kvinners eget valg å velge sex med menn de ikke kan få til forhold. Og konsekvent velger bort menn som faktisk er interessert i dem fordi de har fått sex fra bedre menn, og tror de skal kunne få mer. 
 

Løsninger er såpass enkelt at kvinner kan velge menn på deres eget nivå. Menn som er interessert i dem for en langtidsrelasjon. Sikkert ikke like spennende, men om det er forhold du vil ha så må man være realistisk.

Anonymkode: 41ee7...fd0

Det er mye mer variabelt enn det du tror. Du ser det som en pyramide men det er ikke nødvendigvis det i det hele tatt. Det er ingen garanti at mannen hun er stormforelsket i om dropper henne etter sex og har latt som han følte noe for å få seg et nummer er av den typen du tror. Det er ikke sikkert hun er som du tror heller. Eller at de mennene du ser for deg hun skulle passet med, passer. Det er så mye som spiller inn. 

Jeg kan ikke si at jeg syns fyren veninna mi dåna atter da vi var yngre var en bra fyr. Han hadde serriøse problemer og ga henne litt og litt oppmerksomhet, men aldri nok. Han hadde ikke status han og var heller ikke over hennes nivå på noe som helst måte. Hun fant en ny mann som jeg tror er mye bedre for henne. Men jeg personlig liker ikke han heller. Fordi vi er ulike og liker ulike ting. 

Så nivå blir helt feil å si. Menn med ulik prioritering blir rettere. For det handler ikke om å være bra, da hadde mr bryr meg ikke om hullet skulle vært tidenes casanova, føler du han er? For jeg gjør absolutt ikke.

Å de mennene som liker meg, er de på mitt nivå da? Om jeg ikke liker dem må jo jeg i din logikk være bedre? Men det er ikke sannt. Det er bare umøtte preferanser og det er helt greit og naturlig. Liker du ikke noen, gå videre. Liker ikke noen deg, gå videre. 

Anonymkode: 58867...9e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er mye mer variabelt enn det du tror. Du ser det som en pyramide men det er ikke nødvendigvis det i det hele tatt. Det er ingen garanti at mannen hun er stormforelsket i om dropper henne etter sex og har latt som han følte noe for å få seg et nummer er av den typen du tror. Det er ikke sikkert hun er som du tror heller. Eller at de mennene du ser for deg hun skulle passet med, passer. Det er så mye som spiller inn. 

Jeg kan ikke si at jeg syns fyren veninna mi dåna atter da vi var yngre var en bra fyr. Han hadde serriøse problemer og ga henne litt og litt oppmerksomhet, men aldri nok. Han hadde ikke status han og var heller ikke over hennes nivå på noe som helst måte. Hun fant en ny mann som jeg tror er mye bedre for henne. Men jeg personlig liker ikke han heller. Fordi vi er ulike og liker ulike ting. 

Så nivå blir helt feil å si. Menn med ulik prioritering blir rettere. For det handler ikke om å være bra, da hadde mr bryr meg ikke om hullet skulle vært tidenes casanova, føler du han er? For jeg gjør absolutt ikke.

Å de mennene som liker meg, er de på mitt nivå da? Om jeg ikke liker dem må jo jeg i din logikk være bedre? Men det er ikke sannt. Det er bare umøtte preferanser og det er helt greit og naturlig. Liker du ikke noen, gå videre. Liker ikke noen deg, gå videre. 

Anonymkode: 58867...9e2

Nivå er bare tull. Det er bra og dårlige menn. Menn av lav kvalitet kan også være drittsekker.

Anonymkode: e8eee...dd9

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er mye mer variabelt enn det du tror. Du ser det som en pyramide men det er ikke nødvendigvis det i det hele tatt. Det er ingen garanti at mannen hun er stormforelsket i om dropper henne etter sex og har latt som han følte noe for å få seg et nummer er av den typen du tror. Det er ikke sikkert hun er som du tror heller. Eller at de mennene du ser for deg hun skulle passet med, passer. Det er så mye som spiller inn. 

Jeg kan ikke si at jeg syns fyren veninna mi dåna atter da vi var yngre var en bra fyr. Han hadde serriøse problemer og ga henne litt og litt oppmerksomhet, men aldri nok. Han hadde ikke status han og var heller ikke over hennes nivå på noe som helst måte. Hun fant en ny mann som jeg tror er mye bedre for henne. Men jeg personlig liker ikke han heller. Fordi vi er ulike og liker ulike ting. 

Så nivå blir helt feil å si. Menn med ulik prioritering blir rettere. For det handler ikke om å være bra, da hadde mr bryr meg ikke om hullet skulle vært tidenes casanova, føler du han er? For jeg gjør absolutt ikke.

Å de mennene som liker meg, er de på mitt nivå da? Om jeg ikke liker dem må jo jeg i din logikk være bedre? Men det er ikke sannt. Det er bare umøtte preferanser og det er helt greit og naturlig. Liker du ikke noen, gå videre. Liker ikke noen deg, gå videre. 

Anonymkode: 58867...9e2

Jeg ser bare den økningen det er av dette og at den vil fortsette å øke. 

Menn finner alltid en måte å slå tilbake på når de fratas andre ting eller noen endrer dem for dem

Anonymkode: 71039...ce7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare få sagt at jeg forstår hvordan du har det. Nå er jeg en mann som for første gang i mitt liv har opplevd en kvinne som holder på slik, og jeg er litt i sjokk. Satte en solid støkk i meg hvordan hun tok knekken på meg! 
Nå har jeg heldigvis kuttet all kontakt, og godt i gang med å komme meg videre. Men jeg har blitt veldig var for den typen kvinner nå. Ikke grav det ned, du har ikke gjort noe gale. Du har vært borti veldig sjarmerende menn som ikke er verdt noe av din tid

Anonymkode: 4490a...4a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

TS, jeg har blitt brent på dette selv et par ganger, men det beste jeg kan si til deg er å lese teksten din igjen med nye øyer. Lat som om du leser det uten å kjenne til personene. Mennene du beskriver sier det jo rett ut, at de ikke er interessert i noe mer - så hva slags ansvar har han da for kvinnens skuffelse?

Vi alle sammen har et ansvar ovenfor oss selv, først og fremst, men også ovenfor andre, til å sette grenser. Dette er noe av det viktigste du kan lære deg. Du kan ikke klandre andre for noe du selv gir tillatelse til. Ved å velge å avslutte når man ser at et menneske ikke føler det samme, eller ikke ønsker det samme, så beholder man kontrollen over sitt liv.

Slik som HI her, det blir fullstendig avskrivning av eget ansvar i situasjonen. Offermentalitet, hvor du føler deg urettferdig behandlet.

Anonymkode: 4b1fb...f03

Enig

❤️

Jeg ble kjempe såret en gang av noe sånt. Han var helt tydelig på hvordan han følte det. Men jeg håpet og håpet at han ville gjengjelde følelsene som jeg hadde for ham. 

Det skjedde ikke. Jeg hadde stor kjærlighetssorg. Men jeg kan ikke klandre ham i det hele tatt. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg ser bare den økningen det er av dette og at den vil fortsette å øke. 

Menn finner alltid en måte å slå tilbake på når de fratas andre ting eller noen endrer dem for dem

Anonymkode: 71039...ce7

Hva tror du denne trusselen og dumheten skal føre til? Tror du jeg blir redd så jeg må skynte meg å finne en mann? 

Det som faktisk skjer er at jeg blir lei av dere som gruppe I større og større grad av å se så mange ufine menn på nett. Jeg vet heldigvis at jeg kan møte en fin fyr for meg, og at de jeg kjenner aldri hadde åpnet munnen å latt det du skriver få komme ut. Men det er kvelder jeg tenker, hva er det disse klagende, truende mennene tror de gjør? De får jo segselv til å se turn off ut, de får forhold til å se ut som en enda dårligere deal. Får direkte vondt i hodet. 

Det inspirerer meg til å legge vekk telefonen da, så det må jeg jo egentlig. takke for. Takk. 

Anonymkode: 58867...9e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Mange kvinner tabber seg ut på å ha intime relasjoner med menn som kun ser dem som sex og selskap, paralellt med mannens hodeløs jakt på "Drømmekvinnen". Menn på sin side gjemmer seg bak at de er ærlige dritsekker og mener de ikke kan lastes for å utnytte kvinners følelser for dem om kvinnen er opplyst om at han ikke mener de er bra nok som kjæreste. Sånne relasjoner ender som regel med drama, et knust kvinnehjerte, og en mann som snur ryggen til og ikke tar noe ansvar for sorgen han påfører andre med sin egoisme.

Du mann som setter kvinner i slike situasjoner: tenker du noen gang over hvilke følelser du setter i sving i kvinnene du utnytter? Følelsen av ikke være bra nok, ikke bli respektert, ikke få følelser validert eller tatt alvorlig, følelsen av å være en mindreverdig kvinne som bare er bra nok til sex, å gå gjennom en kjærlighetssorg uten at man har ett forhold å avslutte, at man må tåle å bli kastet på båten fra en dag til en annen fordi man ble for lei seg til å ikke si noe..Tenker du noen gang over hvordan det går med disse kvinnene du forlater sekundet de gir deg ubehag? Vier du det en tanke hvor skremmende å utrygt det er at et annet menneske snur ryggen deg til fordi du har normale følelser og viser det?

Anonymkode: 48b0d...57b

Hvordan utnytter de damer, når damene er klar over at han ikke er interessert i et forhold med de, men de velger å fortsette å ligge med han?

Anonymkode: d61c1...7d9

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Mange kvinner tabber seg ut på å ha intime relasjoner med menn som kun ser dem som sex og selskap, paralellt med mannens hodeløs jakt på "Drømmekvinnen". Menn på sin side gjemmer seg bak at de er ærlige dritsekker og mener de ikke kan lastes for å utnytte kvinners følelser for dem om kvinnen er opplyst om at han ikke mener de er bra nok som kjæreste. Sånne relasjoner ender som regel med drama, et knust kvinnehjerte, og en mann som snur ryggen til og ikke tar noe ansvar for sorgen han påfører andre med sin egoisme.

Du mann som setter kvinner i slike situasjoner: tenker du noen gang over hvilke følelser du setter i sving i kvinnene du utnytter? Følelsen av ikke være bra nok, ikke bli respektert, ikke få følelser validert eller tatt alvorlig, følelsen av å være en mindreverdig kvinne som bare er bra nok til sex, å gå gjennom en kjærlighetssorg uten at man har ett forhold å avslutte, at man må tåle å bli kastet på båten fra en dag til en annen fordi man ble for lei seg til å ikke si noe..Tenker du noen gang over hvordan det går med disse kvinnene du forlater sekundet de gir deg ubehag? Vier du det en tanke hvor skremmende å utrygt det er at et annet menneske snur ryggen deg til fordi du har normale følelser og viser det?

Anonymkode: 48b0d...57b

Min eks ghostet meg plutselig en dag, fikk aldri svar på hvorfor, men en thing er ihvertfall sikkert, han var (og er fortsatt) en jævla dritt og en feiging! 

Anonymkode: f371c...8e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har etter mitt brudd møtt to flotte damer som utviklet følelser og forelskelse for meg, men jeg utviklet kun fasinasjon og aldri ekte forelskelse. Jeg så etterhvert aldri for meg et samliv med disse, som var det vi søkte, og brøt. Jeg føler sterk empati for ar jeg sårer og skuffer den andre part, og tenker på det iblant. Nå er jeg i en gjensidig forelskelses situasjon, og kjenner nå at dette er ekte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du det bare er kvinner som opplever dette? 

Hva sier du til dine medsøstre som gjør akkurat det du spør om? 

Anonymkode: 08e0c...0ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, her var det jeg som utviklet følelser og var åpen om dette. Hun kunne også bekrefte at hun hadde utviklet følelser, og vi begynte å se på oss som et par. Viste seg at hun sa det jeg ville høre faktisk bare for å ligge. Og det var ikke bare meg hun lå med.

Da jeg avsluttet det brøt helvete løs, og jeg fikk se hvem jeg holdt på å forelske meg i. Shit! Det var en veldig ustabil, aggressiv og anklagende dame bak fasaden. Ett av innleggene dine her TS minner faktisk litt om henne, og da mener jeg den aggressive språkbruken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Mange kvinner tabber seg ut på å ha intime relasjoner med menn som kun ser dem som sex og selskap, paralellt med mannens hodeløs jakt på "Drømmekvinnen". Menn på sin side gjemmer seg bak at de er ærlige dritsekker og mener de ikke kan lastes for å utnytte kvinners følelser for dem om kvinnen er opplyst om at han ikke mener de er bra nok som kjæreste. Sånne relasjoner ender som regel med drama, et knust kvinnehjerte, og en mann som snur ryggen til og ikke tar noe ansvar for sorgen han påfører andre med sin egoisme.

Du mann som setter kvinner i slike situasjoner: tenker du noen gang over hvilke følelser du setter i sving i kvinnene du utnytter? Følelsen av ikke være bra nok, ikke bli respektert, ikke få følelser validert eller tatt alvorlig, følelsen av å være en mindreverdig kvinne som bare er bra nok til sex, å gå gjennom en kjærlighetssorg uten at man har ett forhold å avslutte, at man må tåle å bli kastet på båten fra en dag til en annen fordi man ble for lei seg til å ikke si noe..Tenker du noen gang over hvordan det går med disse kvinnene du forlater sekundet de gir deg ubehag? Vier du det en tanke hvor skremmende å utrygt det er at et annet menneske snur ryggen deg til fordi du har normale følelser og viser det?

Anonymkode: 48b0d...57b

Som kvinne: andres følelser er ikke mitt ansvar. Om jeg noensinne skulle forsøke ta ansvar for et annet myndig menneskets følelser tråkker jeg langt over streken for det nedverdigende, nedlatende og infantiliserende


Likedan er mine følelser alltid og under enhver omstendighet mitt - og mitt alene - sitt ansvar. Og den partner som forsøker legge ansvar for mine følelser over på seg får kort, konsis og tydelig beskjed om at det ikke på noe vis er akseptabelt.

Dersom du tenker dine følelser er noen andres ansvar? Slutt å infantilisere deg selv. Dine følelser - ditt ansvar.

Om du velger å ha sex med noen, bo med noen, få barn med noen? Så bør du først velge være voksen kvinne nok til å innse at de er frie mennesker som når som helst - uten å skylde deg en grunn - kan avslutte. Et nei er et fullverdig svar, også når det kommer til forhold og samliv. ;) Om din partner sier «jeg vil ikke mer» så er ikke å argumentere et ålreit svar. Og at du vil er like lite relevant som om du vil ha sex og partner ikke. Nei, ts, betyr nei. Og den som får nei har ikke aksept for å velge å bli ufin. 

Anonymkode: f0896...87c

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Som kvinne: andres følelser er ikke mitt ansvar. Om jeg noensinne skulle forsøke ta ansvar for et annet myndig menneskets følelser tråkker jeg langt over streken for det nedverdigende, nedlatende og infantiliserende


Likedan er mine følelser alltid og under enhver omstendighet mitt - og mitt alene - sitt ansvar. Og den partner som forsøker legge ansvar for mine følelser over på seg får kort, konsis og tydelig beskjed om at det ikke på noe vis er akseptabelt.

Dersom du tenker dine følelser er noen andres ansvar? Slutt å infantilisere deg selv. Dine følelser - ditt ansvar.

Om du velger å ha sex med noen, bo med noen, få barn med noen? Så bør du først velge være voksen kvinne nok til å innse at de er frie mennesker som når som helst - uten å skylde deg en grunn - kan avslutte. Et nei er et fullverdig svar, også når det kommer til forhold og samliv. ;) Om din partner sier «jeg vil ikke mer» så er ikke å argumentere et ålreit svar. Og at du vil er like lite relevant som om du vil ha sex og partner ikke. Nei, ts, betyr nei. Og den som får nei har ikke aksept for å velge å bli ufin. 

Anonymkode: f0896...87c

🤩👏👏👏👏👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 hours ago, AnonymBruker said:

Mange kvinner tabber seg ut på å ha intime relasjoner med menn som kun ser dem som sex og selskap, paralellt med mannens hodeløs jakt på "Drømmekvinnen". Menn på sin side gjemmer seg bak at de er ærlige dritsekker og mener de ikke kan lastes for å utnytte kvinners følelser for dem om kvinnen er opplyst om at han ikke mener de er bra nok som kjæreste. Sånne relasjoner ender som regel med drama, et knust kvinnehjerte, og en mann som snur ryggen til og ikke tar noe ansvar for sorgen han påfører andre med sin egoisme.

Du mann som setter kvinner i slike situasjoner: tenker du noen gang over hvilke følelser du setter i sving i kvinnene du utnytter? Følelsen av ikke være bra nok, ikke bli respektert, ikke få følelser validert eller tatt alvorlig, følelsen av å være en mindreverdig kvinne som bare er bra nok til sex, å gå gjennom en kjærlighetssorg uten at man har ett forhold å avslutte, at man må tåle å bli kastet på båten fra en dag til en annen fordi man ble for lei seg til å ikke si noe..Tenker du noen gang over hvordan det går med disse kvinnene du forlater sekundet de gir deg ubehag? Vier du det en tanke hvor skremmende å utrygt det er at et annet menneske snur ryggen deg til fordi du har normale følelser og viser det?

Anonymkode: 48b0d...57b

Skrur man tiden 60 år tilbake, fant en kvinne en mann, giftet seg, så kom barna og et mangeårig forhold fulgte.

Så hvis jeg forstår deg riktig, skal man plutselig ikke lenger sette pris på kvinnefrigjøringen som fulgte i kjølvannet av P-pillen, og det at både kvinner og menn kan pule rundt så mye de vil uten å forplikte seg i et forhold ...?

Jøss, sier jeg.

Overraskende å finne noen i 2024 som har funnet ut at kvinnefrigjøringen man så lenge har glorifisert, også har sine baksider; sier man A, får man også si B, og kvinner som ikke er fornøyd med dagens utvikling, får takke sine medsøstre som stod på barikkadene for kvinners frihet til å ha så mye sex de ønsker uten å forplikte seg.

Idag ser man det praktiske resultatet av 1968-generasjonens kamp for fri og uforpliktende sex.

Anonymkode: 812c1...490

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Skrur man tiden 60 år tilbake, fant en kvinne en mann, giftet seg, så kom barna og et mangeårig forhold fulgte.

Så hvis jeg forstår deg riktig, skal man plutselig ikke lenger sette pris på kvinnefrigjøringen som fulgte i kjølvannet av P-pillen, og det at både kvinner og menn kan pule rundt så mye de vil uten å forplikte seg i et forhold ...?

Jøss, sier jeg.

Overraskende å finne noen i 2024 som har funnet ut at kvinnefrigjøringen man så lenge har glorifisert, også har sine baksider; sier man A, får man også si B, og kvinner som ikke er fornøyd med dagens utvikling, får takke sine medsøstre som stod på barikkadene for kvinners frihet til å ha så mye sex de ønsker uten å forplikte seg.

Idag ser man det praktiske resultatet av 1968-generasjonens kamp for fri og uforpliktende sex.

Anonymkode: 812c1...490

Og jeg kan også legge til:

Quote

Har du noen samvittighet rundt etterspillet hun gjennomgår pga av deg?

Ettersom dette er resultatet av årelang kvinnekamp, har en mann absolutt ingen grunn til å ha dårlig samvittighet; kvinner ønsket frihet til å pule rundt, og kvinner har fått denne friheten til å pule rundt.

Så hvis man vil klage på resultatet, er Ottar og 70-tallsfeministene det rette stedet; det var de som kjempet for dagens opplegg.

Anonymkode: 812c1...490

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og jeg kan også legge til:

Ettersom dette er resultatet av årelang kvinnekamp, har en mann absolutt ingen grunn til å ha dårlig samvittighet; kvinner ønsket frihet til å pule rundt, og kvinner har fått denne friheten til å pule rundt.

Så hvis man vil klage på resultatet, er Ottar og 70-tallsfeministene det rette stedet; det var de som kjempet for dagens opplegg.

Anonymkode: 812c1...490

Jeg forstår ikke hva denne ansvarsfraskrivelsen av tilfeldige menn som sårer noen har med feminisme å gjøre? Mennene burde da være oppegående nok til å stå for egne handlinger? 

Anonymkode: 58867...9e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg forstår ikke hva denne ansvarsfraskrivelsen av tilfeldige menn som sårer noen har med feminisme å gjøre? Mennene burde da være oppegående nok til å stå for egne handlinger? 

Anonymkode: 58867...9e2

Har de ikke gjort det når de har sagt klart i fra?

Anonymkode: a35c9...1bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skrur man tiden 60 år tilbake, fant en kvinne en mann, giftet seg, så kom barna og et mangeårig forhold fulgte.

Så hvis jeg forstår deg riktig, skal man plutselig ikke lenger sette pris på kvinnefrigjøringen som fulgte i kjølvannet av P-pillen, og det at både kvinner og menn kan pule rundt så mye de vil uten å forplikte seg i et forhold ...?

Jøss, sier jeg.

Overraskende å finne noen i 2024 som har funnet ut at kvinnefrigjøringen man så lenge har glorifisert, også har sine baksider; sier man A, får man også si B, og kvinner som ikke er fornøyd med dagens utvikling, får takke sine medsøstre som stod på barikkadene for kvinners frihet til å ha så mye sex de ønsker uten å forplikte seg.

Idag ser man det praktiske resultatet av 1968-generasjonens kamp for fri og uforpliktende sex.

Anonymkode: 812c1...490

Som om ikke fortiden også har baksiden? Mennekser er mennesker uansett hvilken tidsperiode vi er vi. 

Jeg er sjeleglad for frigjøringen, men frigjøring betyr ikke blottet for følelser. Det betyr at vi kan finne oss en bedre vei om den vi er på ikke fungerer. Som nå har ts møtt en hump, det vil bli bra igjen. 

Anonymkode: 58867...9e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har de ikke gjort det når de har sagt klart i fra?

Anonymkode: a35c9...1bd

De som sier, det vil ikke bli noe mellom oss. Ja. Men menn som en helhet i alle situasjoner, nei ikke i det hele tatt. Vi er alle på ulike reiser og møter ulike problemer. Noen lyver også, og later som at de er serriøse. Andre har lyst å være seriøse men finner ut at de ikke føler det samme. Mye som kan føre til hjertesorg. 

Men den personen jeg siterte overdriver alle veier. 

Anonymkode: 58867...9e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig samvittighet for å ha innledet en gjensidig seksuell relasjon hvor begge parter har vært åpne om ønsker og forventninger på forhånd?

Nei, det kan jeg ikke si at jeg har hatt, men har heller ikke så mange relasjoner bak meg som primært har vært seksuelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...