Gå til innhold

Prostituere seg/være eskorte mens man går på AAP


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

39 minutter siden, AnonymBruker said:

Å prostituere seg anser jeg som siste løsning i verden om man ikke har penger. Har man AAP får man penger? Hvorfor i helvete skal du da bli en «hore»?

Anonymkode: 643e7...fee

Det er ikke alle som ser likt på det. For mange er det mye bedre å jobbe 3 timer i uken, men tjene det samme som man ellers ville tjent på en full arbeidsuke, og at det er verdt det som følger med. Mange ligger med tilfeldige menn uansett, og tenker at de heller vil få noe fruktbart ut av det. Ikke alle ser prostitusjon som et skamfullt yrke vet du.

Anonymkode: b62a4...739

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke alle som ser likt på det. For mange er det mye bedre å jobbe 3 timer i uken, men tjene det samme som man ellers ville tjent på en full arbeidsuke, og at det er verdt det som følger med. Mange ligger med tilfeldige menn uansett, og tenker at de heller vil få noe fruktbart ut av det. Ikke alle ser prostitusjon som et skamfullt yrke vet du.

Anonymkode: b62a4...739

Hvordan ligger hpv an i underlivet da?

Anonymkode: 643e7...fee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (4 timer siden):

Ikke meg du siterer, men jo, NAV har innsikt på folks kontoer og reagerer om de ved stikkprøver finner beløp de tror vitner om inntekt.

Jeg fikk utbetalt noen tusen for styrearbeid i borettslaget, for eksempel. Et beløp som utbetales to ganger pr år, ikke hver måned. Plutselig ut av det blå fikk jeg et brev av NAV en måned eller noe etterpå. De ville gi beskjed om at jeg var pliktig å melde fra om inntekt på over så og så mange tusen, for det ville medføre reduksjon av trygden. Så la de til at hvis jeg IKKE ventet å motta inntekt på over et spesifikt beløp (noen og førti tusen pr år), så trengte jeg ikke foreta meg noe.

NAV hadde altså fått greie på at jeg fikk utbetalt det beløpet, første gang jeg fikk det. Aner ikke  hvordan. De må ha tatt stikkprøve på kontoen min. 

I mitt tilfelle trengte jeg ikke foreta meg noe, da fribeløpet man har er på over 40 000, og mitt styrehonorar bare var på 20 000 pr år.

Det er borettslaget som har meldt det inn, noe de skal. Nav har ikke innsikt eller lov til å ta 'stikkprøver' av kontoer.

Anonymkode: 2707f...326

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvordan ligger hpv an i underlivet da?

Anonymkode: 643e7...fee

HPV diskriminerer ikke verken sexen betales for eller ei. Om noe er betalt sex, statistisk sett, langt mer beskyttet på grunn av høyere rate kondombruk.

Anonymkode: b62a4...739

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er ikke alle som ser likt på det. For mange er det mye bedre å jobbe 3 timer i uken, men tjene det samme som man ellers ville tjent på en full arbeidsuke, og at det er verdt det som følger med. Mange ligger med tilfeldige menn uansett, og tenker at de heller vil få noe fruktbart ut av det. Ikke alle ser prostitusjon som et skamfullt yrke vet du.

Anonymkode: b62a4...739

Vil man ha dette som jobb, får man levere næringsoppgave, føre inntekten på skattemeldingen og betale skatt akkurat som alle andre som jobber. Og føre det på meldekortet til NAV når man er på AAP.

Anonymkode: f3c32...92b

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.4.2024 den 22.57):

Nav har ikke innsikt i kontoene dine. 

Anonymkode: 2707f...326

Selvsagt har de det.....hva slags planet er du på?????

Anonymkode: abecd...63d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare pass på at du ikke har mange timer sex..da kan det være at nav stopper aap din da din arbeidsevne ikke lenger er 50 prosent 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Selvsagt har de det.....hva slags planet er du på?????

Anonymkode: abecd...63d

Kun ved sosialhjelp de kan forlange kontoutskrifter, men nei de har ikke tilgang til kontoer.

Anonymkode: 54c24...3f4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Selvsagt har de det.....hva slags planet er du på?????

Anonymkode: abecd...63d

Hva slags planet er du på hvis du tror saksbehandler/veileder på NAV har tilgang til alle kontoene til alle brukerne sine?

Anonymkode: f3c32...92b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.4.2024 den 22.55):

Vil NAV lure på pengene som kommer inn? 

Anonymkode: b9cc7...16f

Må du ikke fylle ut arbeidet på meldekortet? 

Anonymkode: 8ed63...7c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Somarfugelen skrev (På 13.4.2024 den 5.31):

*Mann oppsøker prostituert*

Kg: dette er helt forferdelig. For en syk og ondskapsfull mann, som utnytter seg av vanskeligstilte kvinner og støtter misbruk, voldtekt og slaveri. Som reduserer det helligste i livet til noe basalt og transaksjonelt. Tvi! Fy skam over deg og din familie, jeg vet ikke om det finnes et helvete, men om det gjør det, er det der for sånne som deg. Tenk å uironisk ha sex med noen du ikke elsker, mot noe så uviktig som penger!

*kvinne ber om råd for å prostituere seg, jukse på skatten og drive med velferdsprofitering* 

Kg: eeh jeg ser ikke problemet?? 

Ser du ikke forskjellen mellom å utnytte en kropp og å bli utnyttet? 

Anonymkode: bebfb...51e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ser du ikke forskjellen mellom å utnytte en kropp og å bli utnyttet? 

Anonymkode: bebfb...51e

Det du driver med nå er å sykeliggjøre mannlig seksualitet samtidig som du stakkarsliggjør kvinner.

Man kan argumentere at prostituerte utnytter menns ensomhet for økonomisk vinning. Lover deg at det er mye lettere for prostituerte i norge å skaffe seg annen inntekt enn det er for enkelte menn å få sengepartner. 

Anonymkode: b9c21...d96

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Det du driver med nå er å sykeliggjøre mannlig seksualitet samtidig som du stakkarsliggjør kvinner.

Man kan argumentere at prostituerte utnytter menns ensomhet for økonomisk vinning. Lover deg at det er mye lettere for prostituerte i norge å skaffe seg annen inntekt enn det er for enkelte menn å få sengepartner. 

Anonymkode: b9c21...d96

Det siste der er en fullstendig irrelevant sammenligning. Fullstendig usaklig argument å bringe inn i denne diskusjonen.

Faktisk er det første argumentet ditt også så usaklig at jeg har vanskeligheter med å ta deg seriøst i det hele tatt.

Anonymkode: b62a4...739

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det siste der er en fullstendig irrelevant sammenligning. Fullstendig usaklig argument å bringe inn i denne diskusjonen.

Faktisk er det første argumentet ditt også så usaklig at jeg har vanskeligheter med å ta deg seriøst i det hele tatt.

Anonymkode: b62a4...739

Forklar 

Anonymkode: b9c21...d96

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (På 16.4.2024 den 6.18):

Ikke meg du siterer, men jo, NAV har innsikt på folks kontoer og reagerer om de ved stikkprøver finner beløp de tror vitner om inntekt.

Jeg fikk utbetalt noen tusen for styrearbeid i borettslaget, for eksempel. Et beløp som utbetales to ganger pr år, ikke hver måned. Plutselig ut av det blå fikk jeg et brev av NAV en måned eller noe etterpå. De ville gi beskjed om at jeg var pliktig å melde fra om inntekt på over så og så mange tusen, for det ville medføre reduksjon av trygden. Så la de til at hvis jeg IKKE ventet å motta inntekt på over et spesifikt beløp (noen og førti tusen pr år), så trengte jeg ikke foreta meg noe.

NAV hadde altså fått greie på at jeg fikk utbetalt det beløpet, første gang jeg fikk det. Aner ikke  hvordan. De må ha tatt stikkprøve på kontoen min. 

I mitt tilfelle trengte jeg ikke foreta meg noe, da fribeløpet man har er på over 40 000, og mitt styrehonorar bare var på 20 000 pr år.

De har ikke tatt stikkprøver, styret har meldt inn at du har hatt inntekt fra dem til skatteetaten. Det skal de jo gjøre.

Anonymkode: afd43...c36

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

De har ikke tatt stikkprøver, styret har meldt inn at du har hatt inntekt fra dem til skatteetaten. Det skal de jo gjøre.

Anonymkode: afd43...c36

Til skatteetaten, ja, men nå var det NAV jeg fikk brev av. Uansett, jeg har googlet siden, og det står at NAV også får inntektsopplysninger. Selv om det høres litt utrolig ut at absolutt alle med inntekt i Norge rapporteres til NAV hver bidige måned. Mye unødvendig informasjon for NAV å sile gjennom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...