Gå til innhold

Hva hadde du gjort med kjæledyret ditt under en nødsituasjon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde sluppet kattene ut hvis tid, dessverre men ikke med lett hjerte. Jeg kan ikke bare bli igjen for dyrene sin skyld. Jeg har to sønner som trenger moren sin, og de er min første prioritet at jeg får i sikkerhet, og at de kan lene seg på meg i utrygg situasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hamsteren hadde jeg avlivd. Den skulle ikke feks måtte holdes i et bittelite bur og bli stressa med flytting og kaos, blitt sluppet ut eller etterlatt for å sulte eller tørste ihjel.

Hunden hadde jeg tatt med, ikke til bomberom men til skogs. Evt faktisk avlivd enn så hjerteskjærende det er.

Han er 14,5 år gammel. Hører og ser litt dårlig og trenger tryggheten og varmen han er vant med. Han skal aldri oppleve å bli forlatt eller dratt med i usikkerhet og stress. Han skal ikke være redd, fryse, sulte eller stresse.

Anonymkode: edb25...4ec

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som vi alle treffes med dyra våres i fjellet en plass🥰😂

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen andre i livet enn mine 2 katter, jeg hadde blitt igjen med dem, eller hive de i et bur å sykle til fjells. Ikke f@en om jeg forlater dem, de har vært der for meg hver dag i 8 år. 

Anonymkode: 4f88d...c48

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pelsen blir nok med.

Anonymkode: 50c03...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg måtte i bomberom hadde jeg latt hunden være i huset. Butta han i buret og satt han i kjelleren kanskje. Der hadde han kanskje overlevd om huset ble truffet. Skulle jeg flykte hadde jeg sluppet ut katten og avlivet hunden. Det er helt urealistisk å være flyktning med hund på slep. 

Anonymkode: 79aad...4e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får vondt bare av å tenke på det. Hadde aldri forlatt henne alene, da vet jeg ikke om jeg hadde klart å leve med meg selv etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde selvfølgelig tatt med alle.

Anonymkode: 47ea6...807

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde avlivet kattene på en mest mulig human måte. Hadde ikke latt dem gå ute med tanke på farene der... Det hadde betydd en kjip død... 

Anonymkode: c9f53...9e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde naturligvis prioritert evakuering med barnet(men må trolig sende han bort med noen og stille til tjeneste selv). Å overlate katten til seg selv er ikke aktuelt, så hun hadde jeg fått en dyrlege til å avlive evt skutt henne selv.

Anonymkode: 45e4c...8fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hvis jeg måtte i bomberom hadde jeg latt hunden være i huset. Butta han i buret og satt han i kjelleren kanskje. Der hadde han kanskje overlevd om huset ble truffet. Skulle jeg flykte hadde jeg sluppet ut katten og avlivet hunden. Det er helt urealistisk å være flyktning med hund på slep. 

Anonymkode: 79aad...4e1

Fuck katten liksom? Hun/han kan potensielt pines sakte ihjel?

Anonymkode: 45e4c...8fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde pakket telt, soveposer og mat, og stukket til fjells med unger og hund. Kløv på hunden så den kan bære sin egen mat. Store unger som kunne bært endel.

Tror det hadde vært tryggere enn bomberom.

Hadde aldri etterlatt hunden. Aldri.

 

Anonymkode: e7d5d...333

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huset vårt har faktisk et tilfluktsrom nede i kjelleren. Vi hadde nok tatt turen ned dit med kattene. 
Utenom det bor vi en plass med ingen andre. Vi har fjell og natur rundt oss. Vi kunne fint løpt opp på stølen vår godt gjemt på fjellet. Kattene blir selvsagt med.

Anonymkode: e90a4...dcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 11.4.2024 den 20.26):

Hvis dyrene ikke kan bli med så må man bare etterlate dem da. Du kan ikke sette deg selv i fare for dem. For hvis du blir kan andre folk potensielt måtte sette SITT liv i fare for å redde deg igjen. 

Anonymkode: 04135...f92

Det er isåfall deres eget valg. Jeg hadde aldri forlatt mine dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjort det jeg kunne for å ha sneket hunden med. 

De kan ikke akkurat åpne et bomberom for å slippe en hund ut, når den allerede er sneket inn. 

Anonymkode: 6a0b0...d1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde ikke vært mye poeng i å ta med katten, hun hater bur og hadde stukket av ved første anledning. Hun har katteluke med chip, så med ekstremt tungt hjerte hadde jeg nok satt fram det jeg hadde av tørrfôr. Det spørs litt hvor vi skulle, om vi skulle av gårde med bil til områder hvor hun er kjent hadde hun fått bli med. 

Anonymkode: e7a89...070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...