Gå til innhold

Sykemeldt kollega kommer ofte innom jobben for å hilse på


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Er dette normalt? H*n er langtidssykemeldt pga årsak som utbrenthet/stress o l., og har selv fortalt at h*n ikke regner med å komme tilbake med det første. Er det ikke da litt rart å komme innom jobben for å spise lunsj, drikke kaffe, bli med de som røyker ut for å holde med selskap, bla.a., flere ganger i uken?

Anonymkode: eca3c...814

Nei, det er derimot lurt så hun ikke utvikler aversjon mot jobben og får vanskeligheter med å vende tilbakr

Anonymkode: 443e2...d39

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er jo kjempepositivt,bare synd hen har en kollega som synes det er rart og vrir det til noe negativt. 😕

Å komme innom arbeidsplassen og opprettholde kontakten er bra og viktig, når den ansatte skal komme tilbake etter langvarig fravær.. Mye vanskeligere, og kan medføre at den ansatte gruer seg til å komme tilbake dersom hen ikke har vært der på lenge. 
Dessuten er det en aktivitetsplikt og en oppfølgingsplan når man er langtidssykemeldt, og et tiltak kan være at man kommer innom, nettopp for å redusere sykmeldingstiden og opprettholde kontakten. 
Det kan jo virke som om din kollega har et ønske om være en del av det sosiale og ha kontakt med kolleger, selv om hen ikke kan utføre arbeidsoppgavene ? Man kan jo være sosial, selv man ikke kan jobbe? Trist av å lese at noen omtrent mener må holde seg inne og ikke gå ut døren når man er syk- det gjelder kun ved omgangssyke eller når man har 40 i feber …

Anonymkode: ab67d...5c3

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var i samme posisjon var jeg pålagt av NAV og arbeidsplassen (etter felles møte) å komme innom 2 dager i uken. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke rart og faktisk veldig bra! Det koster sikkert vedkommende mye å klare det😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, kor eg skulle ynskje eg klarte det! Den personen gjer noko EKSTREMT bra for seg sjølv og si helse! 

Eg tør ikkje fordi "tankeviruset" mitt tenker at ja, det finnst slike som deg som ikkje skjønner og syns det er rart og faktisk irriterende.... 

Anonymkode: 18da7...92f

  • Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Er dette normalt? H*n er langtidssykemeldt pga årsak som utbrenthet/stress o l., og har selv fortalt at h*n ikke regner med å komme tilbake med det første. Er det ikke da litt rart å komme innom jobben for å spise lunsj, drikke kaffe, bli med de som røyker ut for å holde med selskap, bla.a., flere ganger i uken?

Anonymkode: eca3c...814

Veldig smart å komme innom jobben når man er sykemeldt. Da blir ikke terskelen så høy for å begynne å jobbe igjen. Veldig bra.

Anonymkode: 977ac...cc0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Er dette normalt? H*n er langtidssykemeldt pga årsak som utbrenthet/stress o l., og har selv fortalt at h*n ikke regner med å komme tilbake med det første. Er det ikke da litt rart å komme innom jobben for å spise lunsj, drikke kaffe, bli med de som røyker ut for å holde med selskap, bla.a., flere ganger i uken?

Anonymkode: eca3c...814

Det er jo STOR forskjell på å kunne prate eller være sosial med kolleger enn det å skal gjøre sine pliktige ærender, være tilstede i jobbsammenheng, stå opp tidlig osv. Utbrenthet er ikke noe å spøke med, å det sosiale liv er bare sunt og noe helt annet. 

Anonymkode: 5a78b...309

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad min arbeidsgiver inviterer alle, inkludert sykemeldte til middag, fest og alt sosialt - inkludert en kopp kaffe her og der - og ikke ser negativt på det at man oppholder seg på jobb. 

Anonymkode: 00fe1...a0a

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble av legen anbefalt å dra innom jobben for å spise lunsj noen ganger, da jeg var sykemeldt for noe tilsvarende. Jeg derimot skammet meg over å være sykemeldt og turde ikke. Skulle ønske jeg hadde vært like flink som din kollega.

Anonymkode: 67f8e...6a8

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt vet jeg ikke, for jeg tror mange tenker som deg. Om det er bra? Absolutt! Det er å anbefale! Veldig, veldig positivt rett og slett.

Anonymkode: 2117d...5a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Er dette normalt? H*n er langtidssykemeldt pga årsak som utbrenthet/stress o l., og har selv fortalt at h*n ikke regner med å komme tilbake med det første. Er det ikke da litt rart å komme innom jobben for å spise lunsj, drikke kaffe, bli med de som røyker ut for å holde med selskap, bla.a., flere ganger i uken?

Anonymkode: eca3c...814

Vi har en slik kollega. Besøkene er en del av tiltakene for å få henne tilbake i jobb.

Anonymkode: d2dd5...367

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.4.2024 den 1.55):

Er dette normalt? H*n er langtidssykemeldt pga årsak som utbrenthet/stress o l., og har selv fortalt at h*n ikke regner med å komme tilbake med det første. Er det ikke da litt rart å komme innom jobben for å spise lunsj, drikke kaffe, bli med de som røyker ut for å holde med selskap, bla.a., flere ganger i uken?

Anonymkode: eca3c...814

 

Dessverre ikke normalt, men burde vært! Man er sykemeldt fra sine arbeidsoppgaver, ikke fra arbeidsplassen. Så nei, dette er ikke rart og bra at vedkommende oppsøker arbeidsplassen og gjør de tingene for seg selv som h*n kan til tross for sykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo veldig lurt av kollegaen å komme innom og hilse på. Men kommer kollegaen veldig ofte, så er det litt rart synes jeg. Det kan virke forstyrrende og man blir jo selv avbrutt i arbeidet sitt. 

Hvor ofte er han eller hun innom? 

Anonymkode: a12a6...926

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Besøk på arbeidsplassen flere ganger i uken hadde jeg faktisk reagert på jeg også. Forstyrrende er det jo også for dere som jobber. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.4.2024 den 1.55):

Er dette normalt? H*n er langtidssykemeldt pga årsak som utbrenthet/stress o l., og har selv fortalt at h*n ikke regner med å komme tilbake med det første. Er det ikke da litt rart å komme innom jobben for å spise lunsj, drikke kaffe, bli med de som røyker ut for å holde med selskap, bla.a., flere ganger i uken?

Anonymkode: eca3c...814

Å kjære vene er det plagsomt for deg. Det er jo kjipt i utgangspunktet å miste hverdagen med jobb når du blir syk. Jeg også var på jobben og spiste lunch. Mye fordi de sa jeg skulle gjøre det. Det ga en bedre hverdag. Fikk litt annet å tenke på litt bedre grunner til å komme seg i gang om morgenen. Jeg mener flere burde virkelig dra på jobb å spise lunch om de er sykmeldt og kan det. 

 

Anonymkode: 1f502...792

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at kollegaen din kommer innom jobb, selvom hun er sykemeldt! Det viser jo at hun gjerne vil tilbake i jobb, og forsøker å gjøre det lettere for seg selv, når den tid kommer. Selv er jeg 70% sykemeldt, nettopp for at terskelen for å returnere, ikke skal bli for høy. 

Anonymkode: 3d4d2...cc3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er nok bra om de kommer innom noen få ganger istedenfor å være helt borte i lengre tid, da er det "tyngre" å komme tilbake. Men jeg er absolutt enig i at det er litt rart å være sykemeldt pga. stress på jobb, men komme innom på jobben hver dag og "henge" der bare for å drikke kaffe og skravle...

Anonymkode: ba135...f91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er nok bra om de kommer innom noen få ganger istedenfor å være helt borte i lengre tid, da er det "tyngre" å komme tilbake. Men jeg er absolutt enig i at det er litt rart å være sykemeldt pga. stress på jobb, men komme innom på jobben hver dag og "henge" der bare for å drikke kaffe og skravle...

Anonymkode: ba135...f91

Hvor står det at vedkommende er sykemeldt pga stress på jobb

Anonymkode: 9b025...862

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for brukerdebatt. 

Christina82, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/11/2024 at 1:55 AM, AnonymBruker said:

Er dette normalt? H*n er langtidssykemeldt pga årsak som utbrenthet/stress o l., og har selv fortalt at h*n ikke regner med å komme tilbake med det første. Er det ikke da litt rart å komme innom jobben for å spise lunsj, drikke kaffe, bli med de som røyker ut for å holde med selskap, bla.a., flere ganger i uken?

Anonymkode: eca3c...814

Dette kan være endel av hans opptrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...