AnonymBruker Skrevet 10. april #1 Del Skrevet 10. april Er dette normalt? H*n er langtidssykemeldt pga årsak som utbrenthet/stress o l., og har selv fortalt at h*n ikke regner med å komme tilbake med det første. Er det ikke da litt rart å komme innom jobben for å spise lunsj, drikke kaffe, bli med de som røyker ut for å holde med selskap, bla.a., flere ganger i uken? Anonymkode: eca3c...814 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april #2 Del Skrevet 10. april 2 minutter siden, AnonymBruker said: Er dette normalt? H*n er langtidssykemeldt pga årsak som utbrenthet/stress o l., og har selv fortalt at h*n ikke regner med å komme tilbake med det første. Er det ikke da litt rart å komme innom jobben for å spise lunsj, drikke kaffe, bli med de som røyker ut for å holde med selskap, bla.a., flere ganger i uken? Anonymkode: eca3c...814 Nei. Jeg gjorde det samme selv. Småsnakkwt med kollegaene, tullet litt og lo med de. Hvorfor skulle det være.rart? Anonymkode: 4c8b0...0d6 33 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Fighter83 Skrevet 11. april Populært innlegg #3 Del Skrevet 11. april Nei, dette er utrolig bra og viktig for å senke terskelen for å komme tilbake i jobb igjen, om så i små prosenter til å begynne med eller om man finner ut at man aldri klarer å jobbe 100% igjen. Viktig å opprettholde kollegialt fellesskap for å føle på mindre utenforskap og at man har tilhørighet. Mange kjenner på at jobben er mye av identiteten dems. 86 45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 11. april Populært innlegg #4 Del Skrevet 11. april Ts, det er til og med anbefalt om man greier det - av grunnene som de over nevner. Anonymkode: a65ec...f05 46 4 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april #5 Del Skrevet 11. april AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er dette normalt? H*n er langtidssykemeldt pga årsak som utbrenthet/stress o l., og har selv fortalt at h*n ikke regner med å komme tilbake med det første. Er det ikke da litt rart å komme innom jobben for å spise lunsj, drikke kaffe, bli med de som røyker ut for å holde med selskap, bla.a., flere ganger i uken? Anonymkode: eca3c...814 Det er jo helt supert. Så flott at vedkommende gjør og ønsker det! Anonymkode: c8169...cab 25 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april #6 Del Skrevet 11. april Det er både lurt, anbefalt og veldig positivt. En av årsakene til at mange langtidssyke faller helt ut av arbeidslivet er fordi terskelen blir høyere og høyere jo lengre en er borte fra jobb. Som flere nevner handler det om å vedlikeholde forholdet til arbeidssted og kollegaer, beholde tilhørlighet og holde seg oppdatert i den grad en greier det. Dette synes jeg han bør få positive tilbakemeldinger fra også deg på ts. Anonymkode: 03815...115 36 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april #7 Del Skrevet 11. april Dette er anbefalt om man klarer det, jeg ble selv anbefalt dette av lege og psykolog da jeg var syk med depresjon og utbrenthet. Jeg var såpass syk at jeg ikke klarte det og orket ikke tanken på at noen skulle tenke som deg, ts. Anonymkode: 9b025...862 30 12 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april #8 Del Skrevet 11. april Der jeg jobber er det obligatorisk for de som er langtidssykemeldte å komme in om, de har satt av egne datoer der alle må møte. Det er anbefalt i forhold til at det skal være enklere å komme tilbake etter endt sykemelding. Anonymkode: d0a81...186 10 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april #9 Del Skrevet 11. april Det er utrolig bra, å miste kontakten med arbeidsplassen sin er ikke bra når man sliter med utbrenthet o.l. Jeg holder selv på å miste kontakten faktisk, dessverre finnes det sånne som deg som gjør at det blir vanskelig å ta turen innom for å hilse.. Man er tydeligivis ikke syk nok om man èn dag kan fungere litt normalt. Anonymkode: 7f30b...605 12 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april #10 Del Skrevet 11. april AnonymBruker skrev (5 timer siden): Er dette normalt? H*n er langtidssykemeldt pga årsak som utbrenthet/stress o l., og har selv fortalt at h*n ikke regner med å komme tilbake med det første. Er det ikke da litt rart å komme innom jobben for å spise lunsj, drikke kaffe, bli med de som røyker ut for å holde med selskap, bla.a., flere ganger i uken? Anonymkode: eca3c...814 Dette burde flere gjøre, det vil bli mye lettere å komme tilbake på jobb Anonymkode: 129e0...252 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gentleman59 Skrevet 11. april #11 Del Skrevet 11. april Meget bra at den ansatte velger å oppsøke arbeidsplassen og kollegene. Vilje, og ork, til å gjøre det gir vedkommende mulighet til å holde seg litt oppdatert, snakke med mennesker og vedlikeholde sitt sosiale nettverk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 11. april #12 Del Skrevet 11. april Dette er jo flott..betyr jo at den e personen faktisk liker jobben sin og sine kolleger. Eller er du en av de som tenker at sykemeldt skal holde senga, ikke gå på cafe og gå turer? 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjongfrøken Skrevet 11. april #13 Del Skrevet 11. april Nei, dette er kjempe viktig og veldig bra, å være sosial er ett behov for oss mennesker, og det blir mye lettere å komme tilbake på jobb når man føler at man fremdeles er del av gruppa. Pleier selv å ringe til de som er langtidssykemeldt hos oss og be dem komme å spise lunch med meg.. viktig å vise folk rundt at man setter pris på dem og ønsker dem velkommen. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april #14 Del Skrevet 11. april Jeg har vært sykemeldt i to mnd pga belastninger/utbrenthet. Å få komme innom jobb så mye jeg vil er en av hovedgrunnene til at terskelen for å komme tilbake er betraktelig lavere. Det hjelper!!! Derfor fortsetter jeg med det. Nå jobber jeg 20%, litt hver dag i uken. (Det fungerer best for meg). Anonymkode: 98b31...3e3 2 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april #15 Del Skrevet 11. april Nei, det er jo til og med anbefalt. Jeg er også langtidssykmeldt og sjefen sa at jeg bare måtte komme innom til lunsj om jeg ville, og si ifra om jeg ville ha noen små oppgaver å ta i mitt tempo. For min del var det uaktuelt pga. kraftig bekkenløsning og alt for mange trapper til kontoret, men det er kjempebra at din kollega gjør det! Anonymkode: e4f12...6ed 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april #16 Del Skrevet 11. april Det har jeg gjort og ble anbefalt om å gjøre når jeg slet psykisk. Det var dritt tungt å ta det første steg innenfor bygningen men jeg klarte det. Anonymkode: 97a98...252 3 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april #17 Del Skrevet 11. april AnonymBruker skrev (5 timer siden): Er dette normalt? H*n er langtidssykemeldt pga årsak som utbrenthet/stress o l., og har selv fortalt at h*n ikke regner med å komme tilbake med det første. Er det ikke da litt rart å komme innom jobben for å spise lunsj, drikke kaffe, bli med de som røyker ut for å holde med selskap, bla.a., flere ganger i uken? Anonymkode: eca3c...814 Nei det er ganske normalt, man blir anbefalt om å gjøre det. noen blir nesten beordret til å komme å spise lunsj noen i ganger i uken. Anonymkode: e8eb4...c33 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april #18 Del Skrevet 11. april AnonymBruker skrev (5 timer siden): Er dette normalt? H*n er langtidssykemeldt pga årsak som utbrenthet/stress o l., og har selv fortalt at h*n ikke regner med å komme tilbake med det første. Er det ikke da litt rart å komme innom jobben for å spise lunsj, drikke kaffe, bli med de som røyker ut for å holde med selskap, bla.a., flere ganger i uken? Anonymkode: eca3c...814 At en person bruker litt tid en dag på å sstikke innom og hilse på, er vel overhodet ikke det samme som at man faktisk orker å gå på jobb for å arbeide i mange timer hver eneste dag altså. Anonymkode: 975ef...44d 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april #19 Del Skrevet 11. april AnonymBruker skrev (6 timer siden): Er dette normalt? H*n er langtidssykemeldt pga årsak som utbrenthet/stress o l., og har selv fortalt at h*n ikke regner med å komme tilbake med det første. Er det ikke da litt rart å komme innom jobben for å spise lunsj, drikke kaffe, bli med de som røyker ut for å holde med selskap, bla.a., flere ganger i uken? Anonymkode: eca3c...814 Er vel ikke normalt å prøve å utestenge kollega som du gjør, kollega prøver jo bare å bli frisk samtidig holde kontakten og gjøre det lettere å komme tilbake. Anonymkode: 8063f...5ce 12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 11. april #20 Del Skrevet 11. april Det er faktisk anbefalt å holde kontakt med arbeidsplassen fra nav og ofte lege. En del bedrifter og å krav om at en ska innom, noen har faste dager hvor de sykmeldte som er langtids sykmeldt kommer innom. Slik at de får de litt sosiale fra arbeide, litt info om h orden ting i firmaet osv går. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå